برترین های انجمن

  1. Farzad Sarseifi

    Farzad Sarseifi

    مدیریت انجمن


    • امتیاز: پسندیدن (Likes)

      355

    • تعداد ارسال ها

      2,164


  2. a.khosroabadi

    a.khosroabadi

    مدیر انجمن


    • امتیاز: پسندیدن (Likes)

      98

    • تعداد ارسال ها

      208


  3. Omid Zakeri

    Omid Zakeri

    مدیر انجمن


    • امتیاز: پسندیدن (Likes)

      78

    • تعداد ارسال ها

      114


  4. جواد زبیدی زاده

    جواد زبیدی زاده

    مدیر انجمن


    • امتیاز: پسندیدن (Likes)

      52

    • تعداد ارسال ها

      124



Popular Content

Showing most liked content since ۱۳/۰۳/۱۲ in all areas

  1. 8 likes

    نگارش 1.0.0

    884 دانلود

    سورس اندروید استودیو فروشگاه اینترنتی + وب سایت + وبسرویس زبان ها جاوا + php

    رایگان

  2. 6 likes

    نگارش 1.0.0

    211 دانلود

    سورس اپلیکیشن whatsApp یک اپلیکیشن چت و سورس باز که بصورت رایگان در اختیار کاربران انجمن اندروید ایران قرار گرفته است. دانلود سورس اپلیکیشن واتزاپ Whatschat- Whatsapp clone نسخه 1.0 Real time chat functionality Whatsapp feel Add Friends User Profile and Status User online and offline system Create Group and add friends to group Chat in group Chat with friends Login and Registration System

    رایگان

  3. 5 likes
    دانلود Build Tools 26.0.2 برای اندروید استودیو 3 یکی از ابزهای مورد نیاز برنامه نویسان اندروید در ورژن 3 اندروید استودیو داشتن build tools 26.0.2 میباشد که در اندروید استودیو 3 موجود نمیباشد و باید بطور جداگانه دانلود شده و در فولدر build tools اندروید استودیو قرار داده شود دریافت از انجمن اندروید ایران 26.0.2.zip
  4. 5 likes
    با سلام در این تاپیک با نحویه کد و دیکد کردن اطلاعات بین اندروید وسرور آشنا میشوید و میتوانید اطلاعات رو به صورت امن بین کلاینت و سرور رد و بدل کنید. اول این کلاس php را به سرور اضافه کنید <?php class MCrypt { private $iv = 'fedcba9876543210'; #Same as in JAVA private $key = '0123456789abcdef'; #Same as in JAVA function __construct() { } function encrypt($str) { //$key = $this->hex2bin($key); $iv = $this->iv; $td = mcrypt_module_open('rijndael-128', '', 'cbc', $iv); mcrypt_generic_init($td, $this->key, $iv); $encrypted = mcrypt_generic($td, $str); mcrypt_generic_deinit($td); mcrypt_module_close($td); return bin2hex($encrypted); } function decrypt($code) { //$key = $this->hex2bin($key); $code = $this->hex2bin($code); $iv = $this->iv; $td = mcrypt_module_open('rijndael-128', '', 'cbc', $iv); mcrypt_generic_init($td, $this->key, $iv); $decrypted = mdecrypt_generic($td, $code); mcrypt_generic_deinit($td); mcrypt_module_close($td); return utf8_encode(trim($decrypted)); } protected function hex2bin($hexdata) { $bindata = ''; for ($i = 0; $i < strlen($hexdata); $i += 2) { $bindata .= chr(hexdec(substr($hexdata, $i, 2))); } return $bindata; } } و بعد از اون این کلاس جاوا رو به پروژه خودتون اضافه کنید import java.security.NoSuchAlgorithmException; import javax.crypto.Cipher; import javax.crypto.NoSuchPaddingException; import javax.crypto.spec.IvParameterSpec; import javax.crypto.spec.SecretKeySpec; public class MCrypt { private String iv = "fedcba9876543210";//Dummy iv (CHANGE IT!) private IvParameterSpec ivspec; private SecretKeySpec keyspec; private Cipher cipher; private String SecretKey = "0123456789abcdef";//Dummy secretKey (CHANGE IT!) public MCrypt() { ivspec = new IvParameterSpec(iv.getBytes()); keyspec = new SecretKeySpec(SecretKey.getBytes(), "AES"); try { cipher = Cipher.getInstance("AES/CBC/NoPadding"); } catch (NoSuchAlgorithmException e) { // TODO Auto-generated catch block e.printStackTrace(); } catch (NoSuchPaddingException e) { // TODO Auto-generated catch block e.printStackTrace(); } } public byte[] encrypt(String text) throws Exception { if(text == null || text.length() == 0) throw new Exception("Empty string"); byte[] encrypted = null; try { cipher.init(Cipher.ENCRYPT_MODE, keyspec, ivspec); encrypted = cipher.doFinal(padString(text).getBytes()); } catch (Exception e) { throw new Exception("[encrypt] " + e.getMessage()); } return encrypted; } public byte[] decrypt(String code) throws Exception { if(code == null || code.length() == 0) throw new Exception("Empty string"); byte[] decrypted = null; try { cipher.init(Cipher.DECRYPT_MODE, keyspec, ivspec); decrypted = cipher.doFinal(hexToBytes(code)); } catch (Exception e) { throw new Exception("[decrypt] " + e.getMessage()); } return decrypted; } public static String bytesToHex(byte[] data) { if (data==null) { return null; } int len = data.length; String str = ""; for (int i=0; i<len; i++) { if ((data[i]&0xFF)<16) str = str + "0" + java.lang.Integer.toHexString(data[i]&0xFF); else str = str + java.lang.Integer.toHexString(data[i]&0xFF); } return str; } public static byte[] hexToBytes(String str) { if (str==null) { return null; } else if (str.length() < 2) { return null; } else { int len = str.length() / 2; byte[] buffer = new byte[len]; for (int i=0; i<len; i++) { buffer[i] = (byte) Integer.parseInt(str.substring(i*2,i*2+2),16); } return buffer; } } private static String padString(String source) { char paddingChar = ' '; int size = 16; int x = source.length() % size; int padLength = size - x; for (int i = 0; i < padLength; i++) { source += paddingChar; } return source; } } حا الا که کلاس های بالا رو به پروژه و سرور اضافه کردید نوبت میرسه به رد بدل کردن اطلاعات میشه برای وارد کردن کلاس php به فایل های php از include استفاده کنید به این صورت توجه کنید که لاس در کنار فایل ها باید باشه و گر نه باید مسیر کامل رو هم بدید include('myclass.php'); توی دو کلاس دو متغییر وجود دارند که باید در هر دو کلاس متغییر (دو متغییر در جاوا و دوتا در سمت سرور ) شبیه به هم باشند و گر نه شناسای مقادیر کد شده مشکل و عملا دیکد نمیشوند این متغییر ها قدرت کد شدن داده رو افزایش می دهند متغییر ها در جاوا private String iv = "fedcba9876543210";//Dummy iv (CHANGE IT!) private String SecretKey = "0123456789abcdef";//Dummy secretKey (CHANGE IT!) متغییر ها در سمت php private $iv = 'fedcba9876543210'; #Same as in JAVA private $key = '0123456789abcdef'; #Same as in JAVA خب کد و دیکد کردن مقدار در جاوا رو به این صورت تعریف میکنیم اول میای یک شیئ از کلاس ایجاد میکنیم mcrypt = new MCrypt(); اول کد اطلاعات رو کد میکنیم بعد مقادیر رو به صورت bytesToHex در یک متغییر قرار میدیم و بعد به وسیله encrypt مقدار رو کد میکنیم (این مقدار کد شده هستش) String encrypted = MCrypt.bytesToHex( mcrypt.encrypt("Text to Encrypt") ); برای دیکد کردن کافیه متغیر رو به درون تابع decrypt قرار بدیم String decrypted = new String( mcrypt.decrypt( encrypted ) ); کا ما در سمت اندروید تموم شد و مقدار کد و دیکد کردیم کد های تکمیلی جاوا mcrypt = new MCrypt(); /* Encrypt */ String encrypted = MCrypt.bytesToHex( mcrypt.encrypt("Text to Encrypt") ); /* Decrypt */ String decrypted = new String( mcrypt.decrypt( encrypted ) ); خب حالا سمت php باز میایم یک شیئ ایجاد میکنیم $mcrypt = new MCrypt(); ابتدا میایم مقدار رو کد میکنیم $encrypted = $mcrypt->encrypt("Text to encrypt"); سپس همون مقدار رو نیز دیکد میکنیم $decrypted = $mcrypt->decrypt($encrypted); کد های تکمیلی php $mcrypt = new MCrypt(); #Encrypt $encrypted = $mcrypt->encrypt("Text to encrypt"); #Decrypt $decrypted = $mcrypt->decrypt($encrypted); امید وارم آموزش مفیدی برای شما باشه من الله التوفیق
  5. 4 likes
    سلام دوست عزیز 1. بله میتونه از طریق همون فایل php باشه. و یا زبان های دیگه. 2. توکن یک شناسه منحصر به فرد هستش که بین گوشی و سرور قرار داده میشه برای تشخیص صحت درخواست ارسالی از سمت سرور. 3. تو کدهاتون (به زبان جاوا) سعی کنید یوزر و پسورد رو به صورت String قرار ندین. بهتره از Char[ ] استفاده کنید. 4. و اینکه توکن میتونید encrypt کنید و تو گوشی نگهدارین و البته برای ارتباط با سرور هم اطلاعات رو به صورت encrypt شده بفرستین. 5. برای دیکامپایل نشدن کدها یا سختتر شدن دیکامپایل فایل خروجیتون بهتره زمانی که apk میسازید حتما proguard رو فعال کنید
  6. 4 likes
    آره والا دست این گوگل درد نکنه که همه جوره راحتمون کرده
  7. 3 likes

    نگارش 1.0.0

    51 دانلود

    یکی از عواملی که باعث جلب توجه کاربران به برنامه ای می شود استفاده از انیمیشن های جذاب و چشمگیر است. استفاده از انیمیشن در اندروید به برنامه ها شکل و شمایل حرفه ای می دهد و یکی از فاکتورهای اصلی و مهم در طراحی برنامه هایی با رابط کاربری قوی و یا باصطلاح کاربر پسند (User friendly) استفاده از انیمشین در برنامه های اندرویدی است.کتابخانه Curved-Fab-Reveal یکی از کتابخانه های جذاب به صورت انیمیشن و متریال بسیار زیبا.

    رایگان

  8. 3 likes

    نگارش 1.0.0

    16 دانلود

    کتابخانه (ShowcaseView ) برای برجسته سازی و نمایش بخش های خاص برنامه ها به کاربر با پوشش متمایز و جذاب طراحی شده است. این کتابخانه عالی است برای اشاره به نقاط مورد علاقه برای کاربران، حرکات، و یا موارد مبهم مفید است.

    رایگان

  9. 3 likes

    نگارش 1.0.0

    153 دانلود

    ایا به سورس اپلیکیشن اندرویدی نیاز دارید که بتوانید یک Music Player قوی پخش فایل های صوتی را داشته باشید،با این پروژه اندرویدی میتوانید اینکار را انجام دهید. ویژگی های این پروژه اندرویدی : پخش فایل صوتی از طریق حافظه داخلی استریم فایل ها صوتی از طریق اینترنت پخش فایل های صوتی با فرمت های MP3, AMR, AAC, PCM WAV, OGG, MP4a, 3GP

    رایگان

  10. 3 likes
    برای این حالت باید به TabLayout خودتون حالت scroll را ست کنید <android.support.design.widget.TabLayout android:id="@+id/sliding_tabs" android:layout_width="wrap_content" android:layout_height="wrap_content" android:layout_gravity="center_horizontal" app:tabMode="scrollable" />
  11. 3 likes
    سلام حتما از اسم موضوع تعجب کردید ! ولی باید بگم چاقوی کره خوری یه کتاب خونه هست واسه برنامه نویسی اندروید که یه قسمتی رو که حتما تا حالا خستتون کرده رو تفاوت توش ایجاد کرده FindViewById حتما این قسمت میدونید دیگه واسه تعریف ویجت هاست در کد Java حالا با این کتابخونه ما این قسمتو توش تغییر ایجاد میکنیم دیگه جا نوشتن FindViewById مینویسیم @BindView(R.id.user) EditText username; خوب حالا بریم سراغ آموزش اول این کتابخونه رو اضافه کنید به پروژتون dependencies { compile 'com.jakewharton:butterknife:8.4.0' annotationProcessor 'com.jakewharton:butterknife-compiler:8.4.0' } حالا سینک کنید پروژه رو و برید یه ویجت بذارید تو فایل XML بیاید تو کد جاوا و مثلا اینو بنویسید در زیر کلاس اصلیتون(توی توابع ننویسید.جایی بذارید همه جا در دسترس باشه) که کد در کل به این حالت در بیاد class ExampleActivity extends Activity { @BindView(R.id.user) EditText username; @BindView(R.id.pass) EditText password; @BindString(R.string.login_error) String loginErrorMessage; @OnClick(R.id.submit) void submit() { // TODO call server... } @Override public void onCreate(Bundle savedInstanceState) { super.onCreate(savedInstanceState); setContentView(R.layout.simple_activity); ButterKnife.bind(this); // TODO Use fields... } } توجه کنید کد ButterKnife.bind(this); فراموش نشه که بذاریدش تو تابع onCreate دوستان لینک کامل آموزش خودشم اینجاس ببخشید یکم سر سری توضیح دادم ---------------------
  12. 3 likes
    با سلام 54 مگ گذاشتین برای دانلود ولی هنگام extract کردن faild میده !!!!
  13. 3 likes
    یک کلاس ایجاد کنید برای اینکه بتوانید روی EditTextکاری کنید فقط یبار دات لود شود : public class DecimalTextWatcher implements TextWatcher { private NumberFormat numberFormat = NumberFormat.getNumberInstance(); private EditText editText; private String temp = ""; private int moveCaretTo; private int integerConstraint; private int fractionConstraint; private int maxLength; /** * Add a text watcher to Edit text for decimal formats * * @param editText * EditText to add DecimalTextWatcher * @param before * digits before decimal point * @param after * digits after decimal point */ public DecimalTextWatcher(EditText editText, int before, int after) { this.editText = editText; this.integerConstraint = before; this.fractionConstraint = after; this.maxLength = before + after + 1; numberFormat.setMaximumIntegerDigits(integerConstraint); numberFormat.setMaximumFractionDigits(fractionConstraint); numberFormat.setRoundingMode(RoundingMode.DOWN); numberFormat.setGroupingUsed(false); } private int countOccurrences(String str, char c) { int count = 0; for (int i = 0; i < str.length(); i++) { if (str.charAt(i) == c) { count++; } } return count; } @Override public void afterTextChanged(Editable s) { // remove to prevent StackOverFlowException editText.removeTextChangedListener(this); String ss = s.toString(); int len = ss.length(); int dots = countOccurrences(ss, '.'); boolean shouldParse = dots <= 1 && (dots == 0 ? len != (integerConstraint + 1) : len < (maxLength + 1)); boolean x = false; if (dots == 1) { int indexOf = ss.indexOf('.'); try { if (ss.charAt(indexOf + 1) == '0') { shouldParse = false; x = true; if (ss.substring(indexOf).length() > 2) { shouldParse = true; x = false; } } } catch (Exception ex) { } } if (shouldParse) { if (len > 1 && ss.lastIndexOf(".") != len - 1) { try { Double d = Double.parseDouble(ss); if (d != null) { editText.setText(numberFormat.format(d)); } } catch (NumberFormatException e) { } } } else { if (x) { editText.setText(ss); } else { editText.setText(temp); } } editText.addTextChangedListener(this); // reset listener // tried to fix caret positioning after key type: if (editText.getText().toString().length() > 0) { if (dots == 0 && len >= integerConstraint && moveCaretTo > integerConstraint) { moveCaretTo = integerConstraint; } else if (dots > 0 && len >= (maxLength) && moveCaretTo > (maxLength)) { moveCaretTo = maxLength; } try { editText.setSelection(editText.getText().toString().length()); // et.setSelection(moveCaretTo); <- almost had it :)) } catch (Exception e) { } } } @Override public void beforeTextChanged(CharSequence s, int start, int count, int after) { moveCaretTo = editText.getSelectionEnd(); temp = s.toString(); } @Override public void onTextChanged(CharSequence s, int start, int before, int count) { int length = editText.getText().toString().length(); if (length > 0) { moveCaretTo = start + count - before; } } } فراخوانی : itemCostEditText.addTextChangedListener(new DecimalTextWatcher(itemCostEditText, 6, 2));
  14. 3 likes
    در این تاپیک آموزشی، از ابتدا آموزش برنامه نویسی اندروید را شروع خواهیم نمود ،یکی از مشکلات برنامه نویسان اندروید کم یا نبود آموزش های اصولی اندروید میباشد ،بر همین اساس تصمیم بر آن داشتیم بطور جامع آموزش های فارسی را منتشر نماییم . بیشتر کاربران انجمن برنامه نویسی اندروید، کم و بیش با این مشکل رو به رو بوده اند که به چه صورتی اندروید را شروع کنند و شروع به آموزش اندروید بگیرند.بر این اساس در این تاپیک بطور جامع آموزش های اندروید قرار داده خواهد شد.. این تاپیک آموزشی هر چند روز یکبار بروز رسانی خواهد شد و آموزش ها جدیدتر قرار داده خواهد شد منو در اندروید ذخیره سازی اطلاعات در اندروید فرگمنت و گوگل مپ در اندروید وب سرویس در اندروید آموزش های متریال دیزاین در اندروید آموزش های کاتلین : با تشکر انجمن برنامه نویسی اندروید-پی سی دروید
  15. 2 likes
    سلام دوست عزیز برید داخل فایل gradle.properties و اینجا پروکسی هم برای http و هم برای https ست کنید به این صورت systemProp.http.proxyHost=localhost systemProp.http.proxyPort=51520 systemProp.https.proxyHost=localhost systemProp.https.proxyPort=51520 برای دانلود کتابخونه ها باید به https وصل بشید نه http پس پراکسی باید برای Https ست بشه تا تاثیر داشته باشه هاست و پورت وی پی ان خودتونو بزارین
  16. 2 likes
    String encodedHash = Uri.encode("#"); String ussd = "*" + encodedHash + lCallNum + encodedHash; startActivity(new Intent(Intent.ACTION_CALL, Uri.parse("tel:" + ussd)));
  17. 2 likes
    به مناسبت دومین سالگرد انجمن برنامه نویسی اندروید پی سی دروید،آموزش گام به گام برنامه نویسی اندروید از پایه را آماده کرده ایم امید است بتوانیم سهمی کوچک در پیشرفت تمامی کاربران گرامی انجمن پی سی دروید را داشته باشیم. این فایل آموزشی در 80 صفحه و پنج فصل تدوین شده است سرفصل ها: معماری و ساختار سیستم عامل اندروید آموزش زبان جاوا Layout در اندروید آموزش کاربردی برنامه نویسی اندروید مارکتینگ اندروید لینک دانلود: http://p30droid.com/Uploader/do.php?id=528 با احترام فرزاد سرسیفی مدیر انجمن برنامه نویسی اندروید p30droid.com
  18. 2 likes
    تا به حال نرم افزار های زیادی از قبیل توییتر(twitter) , گوگل پلاس (+google) , جیمیل (gmail) را در اندروید دیده‌ایم که باswipe/pull down ( کشیدن صفحه به سمت پایین) محتوای خود را بروز میکنند . زمانی که صفحه را از بالا به پایین میکشیم یک محتوای جدیدی به ما نشان داده می‌شود یا اینکه محتوای قبلی بروزرسانی خواهد شد. در این آموزش میخواهیم کار با SwipeRefreshLayout را آموزش دهیم. این لایه به ما کمک می‌کند که طراحی اصولی (material designn) و کاربر پسندی را در برنامه های خود داشته باشیم. در یک آموزش مختصر با ما باشید تا به طور ساده با نحوه کار SwipeRefreshLayout (کشیدن صفحه به سمت پایین) آشنا شویم. این مثال نحوه ی Refresh(تازه سازی) کردن صفحه با استفاده از SwipeRefreshLayout را به شما نشان میدهد.مراحل را طبق زیر دنبال کنید. 1-با استفاده ار اندروید استودیو یک پروژه ی جدید با نام Swipe تحت بسته ی com.example.Swipeایجاد کنید. نحوه ی ایجاد پروژه ی جدید در بخش آموزشی ساخت اولین پروژه در اندروید استودیو توضیح داده شده است. 2- محتوای فایل res/layout/activity_main.xml را مانند آنچه در ادامه آمده است تغییر دهید. 3-محتوای فایل اکتیویتی اصلی java/com.example.sendemail/MainActivity.java را به منظور اجرای کدهای دلخواه پس از انجام عمل swipe/pull downn (کشیدن صفحه به سمت پایین)مانند آنچه در ادامه آمده است تغییر دهید. محتوای زیر مربوط به فایل res/layout/activity_main.xml می باشد. <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?> <android.support.v4.widget.SwipeRefreshLayout xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android" android:id="@+id/mySwipe" android:layout_width="match_parent" android:layout_height="match_parent" > <!-- کد خود را اینجا وارد کنید--> </android.support.v4.widget.SwipeRefreshLayout> این لایه(بالا) از کتابخانه‌ی زیر است. android.support.v4.widget در کد بالا ما لایه‌ی SwipeRefreshLayout را به عنوان لایه‌ی والد یا ریشه استفاده کرده ایم و درون آن می‌توانیم لایه ها و عناصر دیگر را به کار ببریم.به عنوان مثال میتوان به صورت زیر نوشت. <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?> <android.support.v4.widget.SwipeRefreshLayout xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android" android:id="@+id/mySwipe" android:layout_width="match_parent" android:layout_height="match_parent" > <ScrollView android:layout_width="match_parent" android:layout_height="match_parent"> <TextView android:text="من یک متن هستم" android:layout_width="match_parent" android:layout_height="wrap_content" android:layout_marginTop="16dp" android:gravity="center"/> </ScrollView> </android.support.v4.widget.SwipeRefreshLayout> معمولا درون این لایه یک recyclerView یا listView به کار می‌رود که در صورت تازه سازی (refresh) مقادیر آیتم ها دچار تغییر شوند(آیتم جدیدی وارد لیست شده یا از آن حذف شود). همچنین این لایه می‌تواند به عنوان یک لایه ی فرزند ظاهر شود. حالا نوبت این است که در اکتیویتی (activity) خود این لایه را وصل کنیم و از آن استفاده کنیم.در زیر محتوای فایل java/com.example.location/MainActivity.java آورده شده است. package com.example.Swipe; import android.os.Bundle; import android.support.v4.widget.SwipeRefreshLayout; import android.support.v7.app.AppCompatActivity; public class MainActivity extends AppCompatActivity { SwipeRefreshLayout mySwipe; @Override protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) { ;( super.onCreate(savedInstanceState ;( setContentView(R.layout.activity_main ;( mySwipe = (SwipeRefreshLayout) findViewById(R.id.mySwipe () mySwipe.setOnRefreshListener(new SwipeRefreshLayout.OnRefreshListener { @Override () public void onRefresh{ //اعمالی را که میخواهیم هنگام تازه سازی انجام شود ;( mySwipe.setRefreshing(false } ;({ } } داخل کد بالا ما با صدا زدن متد setOnRefreshListener با ورودی رابط (interface) OnRefreshListener می‌توان متد onRefresh را بازنویسی (override) کرده و داخل آن هر عملی که برای تازه سازی لازم است انجام داد. برای مثال زمانی که ما برنامه ای متصل به اینترنت داریم و میخواهیم با swipe کردن مقادیر را بروزرسانی کنیم در متد onRefresh میتوانیم وضعیت اتصال به اینترنت را چک کنیم و اگر متصل بود دیتا را از اینترنت دریافت کرده و مقادیر محتوای صفحه را بروزرسانی کنیم. در اخر کد با نوشتن mySwipe.setRefreshing(false) انیمیشن ایجاد شده را متوقف میکنیم.اگر در جایی از برنامه بخواهیم خاصیت swipe pull down و انیمیشن را غیر فعال کنیم میتوانیم از دستور setEnabled(false) استفاده کنیم.
  19. 2 likes
    سلام شما یبار به url مورد نظر Request رو بفرست و response رو نگه دار داخل یه متغیر String بعد یه JsonArray بساز از اون متغیره. یه چیزی شبیه کد زیر: JSONArray jsonarray = new JSONArray(responseString); بعدش یه آرایه ی public بساز public String[] TestResult2; بعد طولش رو برابر اون آرایه ی قبلی بزار TestResult2 = new String[jsonarray.length()]; حالا با توجه به تعداد تو درتویی های خروجی json با استفاده از یه loop بشکاف و برو جلو تا به آخرین response ها برسی و هی object بساز تا برسی به تهش بعد میتونی مقادیر رو بخونی for (int i = 0; i < jsonarray.length(); i++) { JSONObject allObj; allObj = jsonarray.getJSONObject(i); TestResult2[i] = allObj.getString("playedGames"); } البته این کدی که نوشتم مال تهشه ولی ممکنه تو از چندتا حلقه استفاده کنی
  20. 2 likes
    public void startProgress() { // do something long Runnable runnable = new Runnable() { @Override public void run() { for (int i = 0; i <= 10; i++) { final int value = i; doFakeWork(); progress.post(new Runnable() { @Override public void run() { } }); } } }; new Thread(runnable).start(); } // Simulating something timeconsuming private void doFakeWork() { SystemClock.sleep(1000);e.printStackTrace(); }
  21. 2 likes

    نگارش 1.0.0

    44 دانلود

    دیگه لازم نیست بنویسی خودش برات مینویسه فقط بگو چی بنویسه شما با این برنامه تایپ صوتی میتونید به راحتی بنویسید ویژگی های اپلیکیشن: 1-فهم انواع جملات طولانی و بلند 2-دادن پیشنهاد برای تایپ بهتر 3-توانایی تشخیص دو زبان فارسی و انگلیسی 4امکان کپی متن این برنامه به سرور های قدرتمند گوگل متصل است و نیازمند اینترنت است

    رایگان

  22. 2 likes
    سلام جدیترین پست ها "ببینید هر پستی که قرار میگیره یک ایدی جدیدی میگیره میتونید بر اساس بزرگترین ایدی سورت کنید" select * from tblName order by id desc حالا اگر میخواید صفحه بندی بشه مثلا هر سری 10 تا پست رو بیاره به این صورت بزنید select * from tblName order by id desc limit 0,10 0 >> از شماره مثلا از شماره 1 10 >> تعداد 10 تا به 10 حالا بر اساس ویو ها select * from tblName order by view desc حالا اون های که دیده شدندشما باید یک فیلیدی به دیتا بیس اضافه کنید و هر وقت اون پست دیده شد عدد اون رو از 0 به یک تغییر بدید یعنی این پست دیده شده البته اگر بخواید توسط خود کاربر دیده بشه باید یک جدول دیگه ای بزنید و ایدی پست همراه با ایدی کاربر رو توی اون جدول ذخیره کنید و از join توی mysql استفاده کنید select * from tblName where post_view=1 برای سوال بعدیتون که کاقه بازار رو مثال زدید این بستگی داره به کد نویسی شما مثلا میتونید یک اداپتر بنویسید و 3 model و یا به هر نحو دیگه ای 3 اداپتر و.... بستگی داره به قدرت برنامه نویسی تمیزی نوشتن کد و رعایت خیلی از اصول های دیگه درمورد سوال اخرت هم درست متوجه نشدم ولی من بیشتر view pager هام رو کاستوم میکنم برای استفاده های بیشتر
  23. 2 likes
    سلام دوستان اینجام میخوام آموزشی بدم که میتونه خیلی کاربرد داشته باشه شاید در برخی مواقعه دیده باشید که برخی از برنامه ها همراه با متن معمولی لینک قرار میدن اینجا میخوام آموزش بدم که چطور این کار رو میشه انجام داد. برای این کار ما از کتاب خانه Linkify استفاده میکنیم میتونید مستندات کاملش رو از ادرس زیر مطالعه کنید. https://developer.android.com/reference/android/text/util/Linkify.html خوب ما اول باید یک pattern ایجادکنیم کار این pattern چی هستش ما میایم متنی رو که میخوایم لینک دار کنیم رو به این pattern میدیم Pattern pattern= Pattern.compile("جواد زبیدی زاده"); خب حالا اگر ما بخوایم لینک به وسیله scheme خود برنامه خودمون باز بشه یا به وسیله هر برنامه دیگه میاد متنی رو که داخل pattern نوشتیم رو ارسال میکنه اگر بخوایم متن دلخواهی بفرستیم میاید از خاصیت TransformFilter استفاده میکنیم به مثل زیر توجه کنید مثال : اگر عنوان لینک نام و نام خانوادگی کاربر باشه(جواد زبیدی زاده) و بخوایم نام کاربری رو بفرستیم (Javadzobeidi) میایم به صورت زیر انجام میدیم Linkify.TransformFilter username = new Linkify.TransformFilter() { @Override public String transformUrl(Matcher match, String url) { return "javadzobeidi"; } }; حالا باید ویوی که متن توی اون هستش رو هم تعریف کنیم که اینجا Textview هستش TextView event_message = (TextView)itemView.findViewById(R.id.event_message); event_message.setText("جواد زبیدی زاده یک پیغامی برای شما ارسال کرده است"); خب حالا وقتش شده لینک رو ایجاد کنیم گفتیم از کلاس Linkify استفاده میکنیم Linkify.addLinks(event_message,pattern,"myScheme://?username=",null,username); توی کد بالا اگر توجه کنید من یک scheme ایجاد کردم myScheme://?username= این scheme هستش که من با اون اطلاعات رو میگیرم خب اگر تا اینجا درست انجام داده باشید لینک همراه با متن نمایش داده میشه ولی خب یک زیر خط همراه لینک به نمایش در میاد که بهش میگن Underlines برای حذف این زیر خط باید کلاس و تابع زیر رو بنویسید /** * Delete Under Line From Link in Text View Class */ public static class URLSpanNoUnderline extends URLSpan { public URLSpanNoUnderline(String p_Url) { super(p_Url); } public void updateDrawState(TextPaint p_DrawState) { super.updateDrawState(p_DrawState); p_DrawState.setUnderlineText(false); } } /** * Delete Under Line From Link in Text View method * Enterd Text View Get text */ public static void removeUnderlines(Spannable p_Text) { URLSpan[] spans = p_Text.getSpans(0, p_Text.length(), URLSpan.class); for(URLSpan span:spans) { int start = p_Text.getSpanStart(span); int end = p_Text.getSpanEnd(span); p_Text.removeSpan(span); span = new URLSpanNoUnderline(span.getURL()); p_Text.setSpan(span, start, end, 0); } } و کد زیر رو کنار کد ایجاد لینک قرار بدید // Make sure the TextView was instantiated correctly if(event_message != null) { removeUnderlines((Spannable)event_message.getText()); } و من الله التوفیق
  24. 2 likes
    سلام این آموزش رو مطالعه کنید: http://mrbool.com/how-to-change-the-layout-theme-of-an-android-application/25837
  25. 2 likes
    کاتلین چیست ؟ کاتلین یک زبان برنامه نویسی تایپ اسکریتی میباشد برای ماشین مجازی JVM که اندروید ومروگر های بطوررسمی توسط گوگل برای اندروید پشتیبانی میشود. زبان برنامه نویسی کاتلین توسط شرکت Jetbrain توسعه داده شده است .شرکت Jetbrain ایجاد کننده Intellij idea میباشد ،اندروید استودیو نیز براساس Intellij میباشد .در مراسم گوگل i/o 2017 گوگل بطور رسمی کاتلین را زبان رسمی توسعه اندروید بنا نهاد. چرا کاتلین : با استفاده از زبان کاتلین کدهای کمتری خواهید نوشت و با عملیات های بسیار بالا.در جاوا. اگر شما میخواهید یک data کلاس ایجاد کنید مدت زمان زیادی را باید صرف ساخت members و getter و setter ها کنید،اما در کاتلین شما میتوانید اینکار را با کدهای خیلی کمتری انجام دهید data class Person( var id : Long, var name:String, var age: Int) همچنین یک نکته خوب دیگه : Null safe در زبان برنامه نویسی جاوا هنگام کد نویسی با مقدار Null pointer exception زیاد روبه روبه میشوید.اما بااستفاده از زبان برنامه نویسی کاتلین خطای Null pointer exception هیچوقت رخ نخواهد داد چگونه میتوانیم از کاتلین استفاده کنیم ؟ از اندروید استودیو 3.0 کاتلین بطور کامل پشتیبانی میشود. در ورژن های حال حاضر میتوانید پلاگی کاتلین را نصب کنید و از زبان برنامه نویسی کاتلین استفاده کنید.
  26. 2 likes
    برای پیاده سازی اینکار باید در فایل مانیفست تگ زیر را اضافه کنید تا در صورتی کاربر در بخش Brower ها اپ شما را انتخاب کرد اطلاعات برای شما ارسال شود <intent-filter> <action android:name="android.intent.action.VIEW" /> <category android:name="android.intent.category.DEFAULT" /> <category android:name="android.intent.category.BROWSABLE" /> <data android:host="example.com" android:pathPrefix="/someresource/" android:scheme="http" /> <data android:host="www.example.com" android:pathPrefix="/someresource/" android:scheme="http" /> </intent-filter> Here, scheme -> Protocol of particular site host-> Exact site url with WWW pathprefix - > Your site's sub path if available Now,
  27. 2 likes
    قبل از بحث درباره پیاده سازی Singleton، اجازه دهید یکسری سوالات پایه ای را مطرح کنیم و به آنها پاسخ دهیم. هدف استفاده از Singleton Pattern همانطور که از نام آن مشخص است، Singleton Pattern فقط اجازه می دهد یک نمونه از class ساخته شود. چه زمانی نیاز داریم که یک نمونه از کلاس ساخته شود؟ خیلی وقت ها نیاز است که فقط یک نمونه از یک کلاس ساخته شود. مثلاً وقتی که نمی خواهیم وضعیت شی تغییر کند و یا می خواهیم class را به صورت stateless نگه داریم. به عنوان مثال زمانی که می خواهید یکسری داده های master را یکجا بارگذاری کنید و اجازه دهید مصرف کنندگان داده به جای فراخوانی های متعدد، با ساخت یک نمونه از کلاس، یک فراخوانی به یک کلاس Singleton داشته باشند. در حالت کلی، در هر برنامه Enterprise پیچیده، می توان به کلاس های Repository و لایه Data Access به صورت Singleton نگاه کرد. درحالیکه معمولاً نمی خواهیم وضعیت در این لایه ها حفظ شود. از جمله مثال های دیگر می توان به بحث log گیری، تنظیمات (configuration)، Caching و غیره اشاره کرد که می توان آن ها را به صورت Singleton پیاده سازی کرد. چرا که نیاز به یک نقطه مرکزی و سراسری خواهیم داشت تا به این کلاس ها دسترسی داشته باشیم. گذشته از توضیحات فوق، دیده شده است که برخی از برنامه نویسان بی تجربه یکسری نمونه های اضافی می سازند که نه نتها باعث سربار حافظه می شوند، بلکه کارایی برنامه را تحت تاثیر قرار می دهند. چرا کلاس های static به دلایل مختلفی نباید از کلاس های static استفاده کنیم. برخی از این دلایل عبارتند از: · موارد مختلفی هست هست که می خواهید Interface ها را در یک کلاس پیاده سازی کنید (برای مثال پیاده سازی IOC- بعداً به توضیح IOC خواهم پرداخت) و به جای پیاده سازی کلاس به صورت static، آن را به صورت Singleton پیاده سازی می کنیم. · در صورت نیاز، می توانید از یک کلاس singleton به صورت پارامتر یک متد استفاده کنید درحالیکه نمی توان این کار را با کلاس static انجام داد. نکته مهم درباره کلاس های Singleton ایده وضعیت یک کلاس از آنجا نشآت گرفته است که شما نیاز دارید یکسری هماهنگی در محیط های چند نخی (multi-threaded enviroments) ایجاد کنید. اجازه دهید نگاهی به یک پیاده سازی ساده داشته باشیم. در اولین مثال، یک Singleton با Lazy loading پیاده سازی شده است و تا زمانیکه فراخواننده، متد GetInstance را برای اولین بار فراخوانی نکند، نمونه ایجاد نمی شود. public class SingletonClass { private static SingletonClass instance = null; private SingletonClass() { } public static SingletonClass GetInstance { get { if (instance == null) { instance = new SingletonClass(); } return instance; } } اجازه دهید مشکل هماهنگی، که در محیط های چند نخی با آن مواجه هستیم را بر طرف کنیم. برای همین منظور از یک مکانیزم دوقفله استفاده خواهیم کرد: private static SingletonClass instance = null; private static object lockMe = new object(); private SingletonClass() { } public static SingletonClass GetInstance { get { if (instance == null) { lock (lockMe) { if (instance==null) { instance = new SingletonClass(); } } } return instance; } } و در آخر، Singleton با مقداردهی اولیه static. لطفاً توجه داشته باشید .NET Framework ایمنی thread در زمان مقداردهی اولیه تضمین می کند و دیگر نیازی نیست نگران مسائل هماهنگی باشیم. اگر چه دیگر از مزایای Lazy loading اشیاء برخوردار نخواهیم بود. private static SingletonClass instance = new SingletonClass(); public SingletonClass() { } private static SingletonClass GetInstance { get { return instance; } }
  28. 2 likes
    دقیقا مشکل شما از همینجا هستش، دقت کنید که در طراحی گرافیکی حتما از آیکون با حجم مناسب استفاده کنید، چون 50 کیلوبایت برای آیکون یکم زیاده... از لینک پایین میتونید آیکونهای مورد نیازتون رو بدست بیارید: https://materialdesignicons.com/ در غیر این صورت باید به شکل مناسب اونها رو طراحی کنید تا هم حجم اپ بیاد پایین و هم دچار این چنین مشکلاتی نشید... در هر صورت اگر موفق به انجام کار بالا نشدید در فایل مانیفست و در بخش application کدهای زیر رو وارد کنید: android:largeHeap="true" android:hardwareAccelerated="false"
  29. 2 likes
    برای بهتر متوجه شدن Annotation ها در اندروید باید اول با مفهومی به اسم فراداده یا Metadata آشنا بشیم. فرا داده، به داده هایی گفته میشه که در مورد داده های دیگه به ما اطلاعاتی رو میدن. برای اینکه بتونیم از انوتیشن ها استفاده کنیم کافیه کد زیر رو توی فایل gradle پروژه قرار بدیم: compile 'com.android.support:support-annotations:<latest-library-version>' چند انوتیشن پر کاربرد در اندروید Nullness Annotations / انوتیشن تهی بودن Resource Annotations / انوتیشن های مربوط به منابع Thread Annotations / انوتیشن های مربوط به Thread Value Constraints Annotations / انوتیشن های مربوط به اجازه دهی (دسترسی) انوتیشن تهی بودن دو انوتیشن @Nullable و @NonNull برای چک کردن تهی بودن یک مقدار و یا پارامتر استفاده میشن. @Nullable : نشون دهنه ی مقدار و یا پارامتری هست که میتونه مقدار تهی رو بپذیره. @NonNull : این انوتیشن برعکس قبلیش هست و برای چک کردن مقادیری که نمی تونن تهی باشن استفاده میشه. //pass a null argument to a method annotated as @NonNull doubleNumber(null); public int doubleNumber(@NonNull int num) { return num * 2; } و برای صدا زدن این متد int number=doubleNumber(number); انوتیشن های مربوط به منابع توی اندروید منابع (Resource) مختلفی مثل drawable, integer,String وجود داره و با استفاده از انوتیشن ها می تونیم نوع این منابع رو، برای اطمینان از درست بودن مقدار، در هنگام پاس دادن چک کنیم. public void setButtonText(@StringRes int id) { //set text on some button } //this will be flagged by the IDE setButtonText(R.drawable.icon); انوتیشن های مربوط به Thread این نوع انوتیشن ها چک می کنن که یک متد در داخل یک نوع ترد خاص صدا زده بشه. که شامل انوتیشین های زیر می باشد: @UiThread @MainThread @WorkerThread @BinderThread @WorkerThread protected abstract Result doInBackground(Params... params); @MainThread protected void onProgressUpdate(Progress... values) { } مثلا اگر از انوتیشن MainThread برای یک متد استفاده کنیم، در صورتی که بخوایم اون متد رو در تردی به جز ترد اصلی صدا بزنیم با یک اخطار روبرو میشیم. انوتیشن های مربوط به اجازه دهی (دسترسی) با استفاده از انوتیشن @RequiresPermission می تونیم از اینکه متد ما دسترسی خاصی (مثلا اجازه ی استفاده از دوربین) رو داره اطمینان حاصل کرد. public void setAlpha(@IntRange(from=0, to=255) int alpha) { //set alpha } تضمین می کند که مقدار پارامتر آلفا بین 0 تا 255 می باشد..
  30. 2 likes
    برای افزایش سرعت و همچنین بهینه سازی برنامه می توانیم از برنامه نویسی چند نخی « Thread » استفاده نماییم. با این کار می توانیم وظایف برنام را به چند قسمت تقسیم و به طور همزمان انجام بدهیم تا سرعت بالاتری برای برنامه رقم بزنیم. برنامه نویسی چند نخی یکی از اساسی ترین و مهمترین ارکان برنامه نویسی می باشد که متأسفانه حتی بسیاری از برنامه نویسان حرفه ای نیز آنرا نادیده می گیرند. چرا که با وجود سرعت های بالای CPU در سخت افزارهای PC و Notebook نیاز به استفاده از Thread ها به چشم نمی آید اما یکی از بزرگترین دلایل وجود Hang و در نتیجه Crash ها عدم توجه به این تکنیک برنامه نویسی می باشد. در دستگاه های ضعیف تر نظیر Smart Phone ها استفاده از Thread ها بسیار واجب و ضروری می باشد و حتی برای انجام هر عمل کم زمانبر نیز استفاده از Thread ها اکیداً توصیه می گردد. new Thread(new Runnable() { @Override public void run() { // your codes } }).start(); بد نیست که همین کد بالا را به شیوه ای دیگر بنویسیم : Runnable runnable = new Runnable() { public void run() { // your codes } }; Thread myThread = new Thread(runnable); myThread.start();
  31. 2 likes
    با آمدن ORM‌ها به دنیای برنامه نویسی، کار برنامه نویسی نسبت به قبل ساده‌تر و راحت‌تر شد. عدم استفاده کوئری‌های دستی، پشتیبانی از چند دیتابیس و از همه مهمتر و اصلی‌ترین هدف این ابزار "تنها درگیری با اشیا و مدل شیء گرایی" کار را پیش از پیش آسان‌تر نمود. در این بین به راحتی می‌توان چندین نمونه از این ORM‌ها را نام برد مثل IBatis , Hibernate ,Nhibernate و EF که از معروفترین آن‌ها هستند.من در حال حاضر قصد شروع یک پروژه اندرویدی را دارم و دوست دارم بجای استفاده‌ی از Sqlitehelper، از یک ORM مناسب بهره ببرم که چند سوال برای من پیش می‌آید. آیا ORM ای برای آن تهیه شده است؟ اگر آری چندتا و کدامیک از آن‌ها بهتر هستند؟ شاید در اولین مورد کتابخانه‌ی Hibernate جاوا را نام ببرید؛ ولی توجه به این نکته ضروری است که ما در مورد پلتفرم موبایل و محدودیت‌های آن صحبت می‌کنیم. یک کتابخانه همانند Hibernate مطمئنا برای یک برنامه اندروید چه از نظر حجم نهایی برنامه و چه از نظر حجم بزرگش در اجرا، مشکل زا خواهد بود و وجود وابستگی‌های متعدد و دارا بودن بسیاری از قابلیت‌هایی که اصلا در بانک‌های اطلاعاتی موبایل قابل اجرا نیست، باعث می‌شود این فریمورک انتخاب خوبی برای یک برنامه اندروید نباشد.معیارهای انتخاب یک فریم ورک مناسب برای موبایل: سبک بودن: مهمترین مورد سبک بودن آن است؛ چه از لحاظ اجرای برنامه و چه از لحاظ حجم نهایی برنامه سریع بودن: مطمئنا ORM‌های طراحی شده‌ی موجود، از سرعت خیلی بدی برخوردار نخواهند بود؛ اگر سر زبان هم افتاده باشند. ولی باز هم انتخاب سریع بودن یک ORM، مورد علاقه‌ی بسیاری از ماهاست. یادگیری آسان و کانفیگ راحت تر. greenDAO-master.zip
  32. 2 likes
    سلام متاسفانه اون قسمتی که احتیاج داشتم نزاشتین یا اینکه اگه امکان داره تو کلاس اکتیویتی تون ببینین خط 100 چه کدی داره؟ خط 100 MainActivity یه ابجکت دارین که Null هستش
  33. 2 likes
    سلام دوست عزیز میتونید پارامتر های زیر رو ست کنید که باعث میشه دیگه از کش نخونه هر مرتبه از رو سرور بخونه Picasso.with(context).load(url).networkPolicy(NetworkPolicy.NO_CACHE).memoryPolicy(MemoryPolicy.NO_CACHE);
  34. 2 likes
    اینکار امکان پذیر نیستش ،فقط میتونید اینکارو کنید که مجوز ها به صورت گروهی داده شود activity_main.xml <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?> <android.support.design.widget.CoordinatorLayout xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android" xmlns:app="http://schemas.android.com/apk/res-auto" xmlns:tools="http://schemas.android.com/tools" android:layout_width="match_parent" android:layout_height="match_parent" android:fitsSystemWindows="true" tools:context="info.androidhive.mpermissions.MainActivity"> <android.support.design.widget.AppBarLayout android:layout_width="match_parent" android:layout_height="wrap_content" android:theme="@style/AppTheme.AppBarOverlay"> <android.support.v7.widget.Toolbar android:id="@+id/toolbar" android:layout_width="match_parent" android:layout_height="?attr/actionBarSize" android:background="?attr/colorPrimary" app:popupTheme="@style/AppTheme.PopupOverlay" /> </android.support.design.widget.AppBarLayout> <RelativeLayout android:id="@+id/content_main" android:layout_width="match_parent" android:layout_height="match_parent" android:paddingBottom="@dimen/activity_vertical_margin" android:paddingLeft="@dimen/activity_horizontal_margin" android:paddingRight="@dimen/activity_horizontal_margin" android:paddingTop="@dimen/activity_vertical_margin" app:layout_behavior="@string/appbar_scrolling_view_behavior" tools:context="info.androidhive.mpermissions.MainActivity" tools:showIn="@layout/activity_main"> <Button android:id="@+id/btnLaunchMultiplePermission" android:layout_below="@+id/imageView" android:layout_marginTop="20dp" android:layout_width="match_parent" android:layout_height="wrap_content" android:text="Request Multiple Permissions"/> <Button android:id="@+id/btnLaunchPermissionFragment" android:layout_below="@+id/btnLaunchMultiplePermission" android:layout_marginTop="10dp" android:layout_width="match_parent" android:layout_height="wrap_content" android:text="Request Permission on Fragment"/> <TextView android:layout_width="match_parent" android:layout_height="wrap_content" android:text="@string/single_permission_text" android:textAlignment="center" android:layout_alignParentBottom="true" android:layout_alignParentStart="true" android:layout_marginBottom="123dp" /> </RelativeLayout> <android.support.design.widget.FloatingActionButton android:id="@+id/fab" android:layout_width="wrap_content" android:layout_height="wrap_content" android:layout_gravity="bottom|end" android:layout_margin="@dimen/fab_margin" app:srcCompat="@drawable/ic_file_download_black_24dp" /> </android.support.design.widget.CoordinatorLayout> Manifest : <uses-permission android:name="android.permission.CAMERA" /> <uses-permission android:name="android.permission.ACCESS_COARSE_LOCATION" /> <uses-permission android:name="android.permission.ACCESS_FINE_LOCATION" /> import android.Manifest; import android.content.DialogInterface; import android.content.Intent; import android.content.SharedPreferences; import android.content.pm.PackageManager; import android.net.Uri; import android.provider.Settings; import android.support.annotation.NonNull; import android.support.v4.app.ActivityCompat; import android.support.v7.app.AlertDialog; import android.support.v7.app.AppCompatActivity; import android.os.Bundle; import android.support.v7.widget.Toolbar; import android.view.View; import android.widget.Button; import android.widget.TextView; import android.widget.Toast; public class MultiplePermissionsActivity extends AppCompatActivity { private static final int PERMISSION_CALLBACK_CONSTANT = 100; private static final int REQUEST_PERMISSION_SETTING = 101; String[] permissionsRequired = new String[]{Manifest.permission.CAMERA, Manifest.permission.ACCESS_FINE_LOCATION, Manifest.permission.ACCESS_COARSE_LOCATION}; private TextView txtPermissions; private Button btnCheckPermissions; private SharedPreferences permissionStatus; private boolean sentToSettings = false; @Override protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) { super.onCreate(savedInstanceState); setContentView(R.layout.activity_multiple_permissions); Toolbar toolbar = (Toolbar) findViewById(R.id.toolbar); setSupportActionBar(toolbar); permissionStatus = getSharedPreferences("permissionStatus",MODE_PRIVATE); txtPermissions = (TextView) findViewById(R.id.txtPermissions); btnCheckPermissions = (Button) findViewById(R.id.btnCheckPermissions); btnCheckPermissions.setOnClickListener(new View.OnClickListener() { @Override public void onClick(View v) { if(ActivityCompat.checkSelfPermission(MultiplePermissionsActivity.this, permissionsRequired[0]) != PackageManager.PERMISSION_GRANTED || ActivityCompat.checkSelfPermission(MultiplePermissionsActivity.this, permissionsRequired[1]) != PackageManager.PERMISSION_GRANTED || ActivityCompat.checkSelfPermission(MultiplePermissionsActivity.this, permissionsRequired[2]) != PackageManager.PERMISSION_GRANTED){ if(ActivityCompat.shouldShowRequestPermissionRationale(MultiplePermissionsActivity.this,permissionsRequired[0]) || ActivityCompat.shouldShowRequestPermissionRationale(MultiplePermissionsActivity.this,permissionsRequired[1]) || ActivityCompat.shouldShowRequestPermissionRationale(MultiplePermissionsActivity.this,permissionsRequired[2])){ //Show Information about why you need the permission AlertDialog.Builder builder = new AlertDialog.Builder(MultiplePermissionsActivity.this); builder.setTitle("Need Multiple Permissions"); builder.setMessage("This app needs Camera and Location permissions."); builder.setPositiveButton("Grant", new DialogInterface.OnClickListener() { @Override public void onClick(DialogInterface dialog, int which) { dialog.cancel(); ActivityCompat.requestPermissions(MultiplePermissionsActivity.this,permissionsRequired,PERMISSION_CALLBACK_CONSTANT); } }); builder.setNegativeButton("Cancel", new DialogInterface.OnClickListener() { @Override public void onClick(DialogInterface dialog, int which) { dialog.cancel(); } }); builder.show(); } else if (permissionStatus.getBoolean(permissionsRequired[0],false)) { //Previously Permission Request was cancelled with 'Dont Ask Again', // Redirect to Settings after showing Information about why you need the permission AlertDialog.Builder builder = new AlertDialog.Builder(MultiplePermissionsActivity.this); builder.setTitle("Need Multiple Permissions"); builder.setMessage("This app needs Camera and Location permissions."); builder.setPositiveButton("Grant", new DialogInterface.OnClickListener() { @Override public void onClick(DialogInterface dialog, int which) { dialog.cancel(); sentToSettings = true; Intent intent = new Intent(Settings.ACTION_APPLICATION_DETAILS_SETTINGS); Uri uri = Uri.fromParts("package", getPackageName(), null); intent.setData(uri); startActivityForResult(intent, REQUEST_PERMISSION_SETTING); Toast.makeText(getBaseContext(), "Go to Permissions to Grant Camera and Location", Toast.LENGTH_LONG).show(); } }); builder.setNegativeButton("Cancel", new DialogInterface.OnClickListener() { @Override public void onClick(DialogInterface dialog, int which) { dialog.cancel(); } }); builder.show(); } else { //just request the permission ActivityCompat.requestPermissions(MultiplePermissionsActivity.this,permissionsRequired,PERMISSION_CALLBACK_CONSTANT); } txtPermissions.setText("Permissions Required"); SharedPreferences.Editor editor = permissionStatus.edit(); editor.putBoolean(permissionsRequired[0],true); editor.commit(); } else { //You already have the permission, just go ahead. proceedAfterPermission(); } } }); } @Override public void onRequestPermissionsResult(int requestCode, @NonNull String[] permissions, @NonNull int[] grantResults) { super.onRequestPermissionsResult(requestCode, permissions, grantResults); if(requestCode == PERMISSION_CALLBACK_CONSTANT){ //check if all permissions are granted boolean allgranted = false; for(int i=0;i<grantResults.length;i++){ if(grantResults[i]==PackageManager.PERMISSION_GRANTED){ allgranted = true; } else { allgranted = false; break; } } if(allgranted){ proceedAfterPermission(); } else if(ActivityCompat.shouldShowRequestPermissionRationale(MultiplePermissionsActivity.this,permissionsRequired[0]) || ActivityCompat.shouldShowRequestPermissionRationale(MultiplePermissionsActivity.this,permissionsRequired[1]) || ActivityCompat.shouldShowRequestPermissionRationale(MultiplePermissionsActivity.this,permissionsRequired[2])){ txtPermissions.setText("Permissions Required"); AlertDialog.Builder builder = new AlertDialog.Builder(MultiplePermissionsActivity.this); builder.setTitle("Need Multiple Permissions"); builder.setMessage("This app needs Camera and Location permissions."); builder.setPositiveButton("Grant", new DialogInterface.OnClickListener() { @Override public void onClick(DialogInterface dialog, int which) { dialog.cancel(); ActivityCompat.requestPermissions(MultiplePermissionsActivity.this,permissionsRequired,PERMISSION_CALLBACK_CONSTANT); } }); builder.setNegativeButton("Cancel", new DialogInterface.OnClickListener() { @Override public void onClick(DialogInterface dialog, int which) { dialog.cancel(); } }); builder.show(); } else { Toast.makeText(getBaseContext(),"Unable to get Permission",Toast.LENGTH_LONG).show(); } } } @Override protected void onActivityResult(int requestCode, int resultCode, Intent data) { super.onActivityResult(requestCode, resultCode, data); if (requestCode == REQUEST_PERMISSION_SETTING) { if (ActivityCompat.checkSelfPermission(MultiplePermissionsActivity.this, permissionsRequired[0]) == PackageManager.PERMISSION_GRANTED) { //Got Permission proceedAfterPermission(); } } } private void proceedAfterPermission() { txtPermissions.setText("We've got all permissions"); Toast.makeText(getBaseContext(), "We got All Permissions", Toast.LENGTH_LONG).show(); } @Override protected void onPostResume() { super.onPostResume(); if (sentToSettings) { if (ActivityCompat.checkSelfPermission(MultiplePermissionsActivity.this, permissionsRequired[0]) == PackageManager.PERMISSION_GRANTED) { //Got Permission proceedAfterPermission(); } } } } Download Sample M Permissions.zip
  35. 2 likes
    فرض کنید شما یه برنامه نوشتید مثلا یه برنامه مدیریت sms تصمیم دارین وقتی یک پیغام جدید میاد به صورت popup یا یه دیالوگ نشون بدین اینو. حالا ممکنه کاربر مثلا داره تو اینترنت جستجو میکنه ، و یه پیغام میاد براش این پنجره شما به صورت popup روی اون برنامه میخواهید باز بشه باید این permission رو ست کنید. کلا زمانی که تصمیم داشته باشید پنجره برنامه شما روی همه برنامه های دیگه باز بشه باید این دسترسی داشته باشه.
  36. 2 likes
    سلام دوست عزیز با دستور زیر میتونید این کارو انجام بدین String str = "Your String! ...."; String newStr = str.substring(0, str.indexOf("!"));
  37. 2 likes
    سلام دوست عزیز toolbar درست ساخته نمیشه و Null هستش دلیلش این هستش که شما toolbar میسازین ولی به جای actionBar نمیزارینش قبل از خط 42 اینو اضافه کنید setSupportActionBar(toolbar);
  38. 2 likes
  39. 2 likes
    سلام اگه ممکنه کدی که برای ساخت دیتابیس نوشتین بزارین تا رو کدتون توضیح بدیم. اگه از کلاس SqLiteOpenHelper یه کلاس ساخته باشین باید برای دیتابیستون یه ورژن گذاشته باشین.حالا اگه این ورژن تغییر بدین (مثلا 1 بوده الان بزارین 2) و اینو تو متد onUpgrade مشخص کنید. دیتابیستون اپدیت میشه.این یک نمونه از این کلاس هستش. public class MyDataBase extends SQLiteOpenHelper { public AquaPlantDataBase(Context context) { super(context, DBConstantManager.DATABASE_NAME.MY_DATABASE_NAME , null, DBConstantManager.DATABASE_VERSION.DB_VERSION); } @Override public void onCreate(SQLiteDatabase sqLiteDatabase) { sqLiteDatabase.execSQL(DBConstantManager.TABLE_SCRIPT.T_FAVORITS); sqLiteDatabase.execSQL(DBConstantManager.TABLE_SCRIPT.T_FILTERCACHE); } @Override public void onUpgrade(SQLiteDatabase sqLiteDatabase, int oldVersion, int newVersion) { } } اگه دقت کنید تو constructor یه ورژن دادم (آخرین پارامتر ورودی) وقتی دیتابیس شما ساخته میشه برای اولین بار این ورژن ثبت میشه و بعد از هر اپدیت برنامه این ورژن چک میشه در صورتی که ورژن جدید با قبلی یکی باشه تغییری انجام نمیشه ولی اگه این ورژن از قبلی یکی بیشتر باشه متد onupgrade صدا زده میشه و دیتابیستون اپدیت میشه.
  40. 2 likes
    این کد کامل این اکتیویتی من هستش. public class BaseActivity extends AppCompatActivity implements NavigationView.OnNavigationItemSelectedListener { protected Toolbar mToolbar; protected DrawerLayout drawerLayout; protected NavigationView navigationView; @Override protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) { super.onCreate(savedInstanceState); setContentView(R.layout.activity_base); /* mToolbar = (Toolbar) findViewById(R.id.toolbar); setSupportActionBar(mToolbar); getSupportActionBar().setDisplayShowTitleEnabled(false); */ drawerLayout = (DrawerLayout) findViewById(R.id.home_activity_drawer_layout); if (getWindow().getDecorView().getLayoutDirection() == View.LAYOUT_DIRECTION_LTR) { getWindow().getDecorView().setLayoutDirection(View.LAYOUT_DIRECTION_RTL); } navigationView = (NavigationView) findViewById(R.id.navigation_view); navigationView.setNavigationItemSelectedListener(this); } @Override public boolean onNavigationItemSelected(MenuItem item) { drawerLayout.closeDrawers(); switch (item.getItemId()) { case R.id.plants_drawer: { Intent intent = new Intent(BaseActivity.this, PlantActivity.class); startActivity(intent); return true; } case R.id.fishes_drawer: Intent intent = new Intent(BaseActivity.this, FishActivity.class); startActivity(intent); return true; /* case R.id.pest_algae_drawer: Toast.makeText(getApplicationContext(), "pest", Toast.LENGTH_SHORT).show(); return true;*/ case R.id.calculator_drawer: Toast.makeText(getApplicationContext(), "calculator", Toast.LENGTH_SHORT).show(); return true; default: return true; } } private void showDrawer() { drawerLayout.openDrawer(GravityCompat.START); } private void hideDrawer() { drawerLayout.closeDrawer(GravityCompat.START); } @Override public void onBackPressed() { if (drawerLayout.isDrawerOpen(GravityCompat.START)) hideDrawer(); else super.onBackPressed(); } @Override protected void attachBaseContext(Context context){ super.attachBaseContext(CalligraphyContextWrapper.wrap(context)); } } این قسمت رو هم اضافه کنید. من فراموش کردم متاسفانه navigationView.setNavigationItemSelectedListener(this);
  41. 2 likes
    سلام برای api17+ ساپورت فارسی اضافه شده برای همین این سری موارد پیش میاد برای اینکه فقط برنامه ما درواقع یک جهت داشته باشه دو کار میشه انجام داد . یک ، اینکه توی منیفست Support rtl رو false بزارید که دیگه ساپورت فارسی نداشته باشه و به همون صورت اصلی باقی بمونه . دو ، اگه میخوایید اون ویژگی رو غیر فعال نکنید . برای ویوپیجر layoutDirection رو روی ltr بزارید . البته اگه توضیحات شما رو درست متوجه شده باشم .
  42. 2 likes
    تبریک میگم مهندس سرسیفی عزیز قالب جدید سایت بسیار خوب هستش هم به دلیل اینکه به صورت واکنشگرا می باشد و برای نمایش در هر محیطی مناسب قالبلیت چت هم بسیار خوب است به دلیل اینکه بحث در مورد بعضی از موضوعات بسیار زیاد میشد و تاپیک تبدیل به اسپم بسیار زیادی از جواب ها و نقطعه نظر غیر مرتبط تشکیل میشد . الان با این قابلیت دیگه این انتفاق نخواد افتاد . پاینده باشید
  43. 2 likes
    [align=center]سلام امروز با یک سورس کتاب اندرویدی فوق العاده با امکانات پیشرفته خدمت شما هستم. این سورس با حجم بسیار کم و سرعت بسیار بالا است و برای اندروید استودیو است و در ایکلیس اجرا نمی شود در ضمن قبل از ایمپورت کردن سورس در اندروید استودیو به ف*ی*ل*ت*ر* شکن وصل باشید تا کتابخانه های مورد نیاز را به صورت اتوماتیک دانلود کند.[/align] تصاویر : [align=center][/align] [align=center]http://i.stack.imgur.com/jtKC8.png[/img][/align] [align=center][/align] [align=center] لایک یادت نره http://p30droid.com/images/smilies/heart.gif[/img][/align] [align=center] دانلود سورس برای اندروید استودیو[/align]
  44. 2 likes
    فک کنم با خودتون مشکل دارید اصلا مگه بنده قیمت گفتم!! انتظار داری همینطور علیک سلام پروژه رو بدیم بهتون ! البته واقعا دست مدیر انجمن درد نکنه که یه انجمن خوب داره تا بهترین رو انتخاب کنیم
  45. 2 likes
    سلام این مشکل نیست اکلیپس به شما راه اصولی نوشتن متن رو میگه مثلا : android:text="Medium Text" روش صحیح نوشتن کد بالا android:text="@strings/Medium Text" که شما در string مقدار متنون رو معیین کردید
  46. 2 likes
    آقای قلندری دستت درد نکنه که زحمت ترجمه کتاب آموزش مقدماتی اندروید رو داری می کشی . واقعا ازت ممنونم . آیا این ترجمه ها رو ممکنه در آینده بصورت فایل پی دی اف برای دانلود قرار بدین ؟
  47. 2 likes
    [align=center] [/align] [align=center]درسته این کد همگانی شده همه بدلن ولی میزارم واسه آرشیو شدن کار با دگمه های فیزیکی افزایش/کاهش صدا[/align] [align=center] @Override public boolean dispatchKeyEvent(KeyEvent event) { int keyCode = event.getKeyCode(); if(keyCode == KeyEvent.KEYCODE_VOLUME_UP){ if (event.getAction() == KeyEvent.ACTION_UP){ // Dohme Afzayeshe Seda } return true; }else if(keyCode == KeyEvent.KEYCODE_VOLUME_DOWN){ if (event.getAction() == KeyEvent.ACTION_UP){ //Dogme Kaheshe Sheda } return true; } return super.dispatchKeyEvent(event); }[/align] [align=center]اینم تشخیص جهت لمس public class activity extends Activity implements SimpleGestureListener { private logskey detector; @Override protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) { super.onCreate(savedInstanceState); setContentView(R.layout.activity_main); } @Override public boolean dispatchTouchEvent(MotionEvent me) { // Call onTouchEvent of SimpleGestureFilter class this.detector.onTouchEvent(me); return super.dispatchTouchEvent(me); } @Override public void onSwipe(int direction) { switch (direction) { case logskey.SWIPE_RIGHT: // Harakat be samte rast break; case logskey.SWIPE_LEFT: // Harakat be samte chap break; case logskey.SWIPE_DOWN: // Harakat be samte pain break; case logskey.SWIPE_UP: // Harakat be samte bala break; } } @Override public void onDoubleTap() { // Duble Click } } [/align] [align=center]این هم کد فهمیدن اینکه دستگاه تبلت هستش یا ...[/align] [align=center] public static boolean isTablet(Context context) { return (context.getResources().getConfiguration().screenLayout & Configuration.SCREENLAYOUT_SIZE_MASK) >= Configuration.SCREENLAYOUT_SIZE_LARGE; } [/align] [align=center]این هم کد ارسال شماره تلفن به شمار گیر Dialer[/align] [align=center] public void dial(String num){ Intent callIntent = new Intent(Intent.ACTION_DIAL); callIntent.setData(Uri.parse("tel:" + Uri.encode(num.trim().toString()))); callIntent.setFlags(Intent.FLAG_ACTIVITY_NEW_TASK); startActivity(callIntent); } استفاده از کد : dial("09215799615"); [/align] [align=center]این هم کد قرار دادن آهنگ مورد نظر به عنوان رینگتون[/align] [align=center] File k = new File(path, "mysong.mp3"); // path is a file to /sdcard/media/ringtone ContentValues values = new ContentValues(); values.put(MediaStore.MediaColumns.DATA, k.getAbsolutePath()); values.put(MediaStore.MediaColumns.TITLE, "My Song title"); values.put(MediaStore.MediaColumns.SIZE, 215454); values.put(MediaStore.MediaColumns.MIME_TYPE, "audio/mp3"); values.put(MediaStore.Audio.Media.ARTIST, "Madonna"); values.put(MediaStore.Audio.Media.DURATION, 230); values.put(MediaStore.Audio.Media.IS_RINGTONE, true); values.put(MediaStore.Audio.Media.IS_NOTIFICATION, false); values.put(MediaStore.Audio.Media.IS_ALARM, false); values.put(MediaStore.Audio.Media.IS_MUSIC, false); //Insert it into the database Uri uri = MediaStore.Audio.Media.getContentUriForPath(k.getAbsolutePath()); Uri newUri = main.getContentResolver().insert(uri, values); RingtoneManager.setActualDefaultRingtoneUri( myActivity, RingtoneManager.TYPE_RINGTONE, newUri ); لطفا تست کنید[/align] [align=center]اگه بخوای از یه پوشه مثلا از raw فراخوانی کنی میتونی این کد رو در یه دکمه قرار بدی و براحتی موزیک مورد نظرت رو بعنوان زنگ موبایل قرار بدی :[/align] [align=center] byte[] buffer = null; InputStream fIn = getBaseContext().getResources().openRawResource( R.raw.zang1); int size = 0; try { size = fIn.available(); buffer = new byte[size]; fIn.read(buffer); fIn.close(); } catch (IOException e) { return false; } String path = Environment.getExternalStorageDirectory().getPath() + "/media/audio/ringtones/"; String filename = "zang1.mp3"; boolean exists = (new File(path)).exists(); if (!exists) { new File(path).mkdirs(); } FileOutputStream save; try { save = new FileOutputStream(path + filename); save.write(buffer); save.flush(); save.close(); } catch (FileNotFoundException e) { return false; } catch (IOException e) { return false; } sendBroadcast(new Intent(Intent.ACTION_MEDIA_SCANNER_SCAN_FILE, Uri.parse("file://" + path + filename))); File k = new File(path, filename); ContentValues values = new ContentValues(); values.put(MediaStore.MediaColumns.DATA, k.getAbsolutePath()); values.put(MediaStore.MediaColumns.TITLE, filename); values.put(MediaStore.MediaColumns.MIME_TYPE, "audio/mp3"); // This method allows to change Notification and Alarm tone also. Just // pass corresponding type as parameter if (RingtoneManager.TYPE_RINGTONE == type) { values.put(MediaStore.Audio.Media.IS_RINGTONE, true); } else if (RingtoneManager.TYPE_NOTIFICATION == type) { values.put(MediaStore.Audio.Media.IS_NOTIFICATION, true); } else if (RingtoneManager.TYPE_ALARM == type) { values.put(MediaStore.Audio.Media.IS_ALARM, true); } Uri uri = MediaStore.Audio.Media.getContentUriForPath(k .getAbsolutePath()); Uri newUri = Zang.this.getContentResolver().insert(uri, values); RingtoneManager.setActualDefaultRingtoneUri(Zang.this, type, newUri); // Insert it into the database this.getContentResolver() .insert(MediaStore.Audio.Media.getContentUriForPath(k .getAbsolutePath()), values); return true; [/align] [align=center]این هم کد باز شدن تنظیمات wireless startActivity(new Intent(Settings.ACTION_WIRELESS_SETTINGS)); این هم کد باز شدن انتخاب شبکه wireless برای اتصال به اون startActivity(new Intent(WifiManager.ACTION_PICK_WIFI_NETWORK)); [/align] [align=center]امیدوارم استفاده کنید[/align] [align=center]این کدها هر روز آپدیت میشن و کدهای جدیدتری بهشون اضافه میشه[/align] [align=center]ناموسن این همه کد میذارم ارزش یه اعتبار دادنو ندارم؟؟؟؟؟؟؟ [/align] [align=center]مرسی بروبچ [/align] [align=center]P30DROID[/align]
  48. 2 likes
    Spinner یکی از ویجت های کاربردی و پراستفاده در برنامه های اندرویدی میباشد و بصورت یک منوی بازشونده عمل میکند که میتوانید یک یا چند آیتم را انتخاب کنید. به روش های مختلف میتوانید در Spinner آیتم اضافه کنید مثلا ارایه،xml ،دیتابیس ,..... میتوانید ویجت خود را کنترل نمایید در این تاپیک کلیه روش ها مورد استفاده قرار میگیرند.برای شروع از آرایه استفاده میکنیم 1-لود کردن آرایه در Spinner : ابتدا باید در XML آن را تعریف کنیم: <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?> <LinearLayout android:layout_width="fill_parent" android:layout_height="fill_parent" android:orientation="vertical" > <Spinner android:id="@+id/spinner1" android:layout_width="match_parent" android:layout_height="wrap_content" /> </LinearLayout> سپس در اکتیویتی خود باید لیستی را تعریف کرده و در Adapter قرار دهیم: Spinner spinner1 = (Spinner) findViewById(R.id.spinner2); List list = new ArrayList(); list.add("Android"); list.add("BADA"); list.add("Tizen"); ArrayAdapter dataAdapter = new ArrayAdapter(this, android.R.layout.simple_spinner_item, list); dataAdapter.setDropDownViewResource(android.R.layout.simple_spinner_dropdown_item); spinner1.setAdapter(dataAdapter);
  49. 2 likes
    بالاخره اون کاری که من می خواستم دارید انجام می دید مرسی
  50. 2 likes
    یکی از امکاناتی که اندروید پیاده سازی شده AutoStartUp کردن اپلیکیشن میباشد بدین صورت وقتی که دیواس اندروید ریبوت یا روشن شد برنامه ما بصوت اتوماتیک اجرا شود. در این آموزش قصد داریم این امکان را پیاده سازی کنیم. ابتدا یک کلاس به نام BootUpReceiver را ایجاد میکنیم: public class BootUpReceiver extends BroadcastReceiver{ @Override public void onReceive(Context context, Intent intent) { // TODO Auto-generated method stub Intent i = new Intent(context, Dashboard.class); i.addFlags(Intent.FLAG_ACTIVITY_NEW_TASK); context.startActivity(i); } در این کلاس ما از کلاس BroadcastReceiver ارث بری کرده و این کلاس باعث میشود در پس زمینه اجرا شود ، این کلاس باعث میشود همیشه در حال اجرا باشد. بعد از روشن شدن دیوایس باعث میشود اکتیویتی Dashboard باز شود. سپس در فایل اندروید مانیفست پروژه: <aplication> <receiver android:enabled="true" android:name=".BootUpReceiver"> <intent-filter> <action android:name="android.intent.action.BOOT_COMPLETED" /> <category android:name="android.intent.category.DEFAULT" /> </intent-filter> </receiver> </aplication> <uses-permission android:name="android.permission.RECEIVE_BOOT_COMPLETED" /> انجمن پی سی دروید....