tahlildadehins

توسعه دهنده اندروید
  • تعداد ارسال ها

    4
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

0 Neutral

درباره tahlildadehins

  • درجه
    Newbie

Converted

  • website
    http://www.tahlildadeh.com/CourseDetails/91/Android.aspx
  1. سلام دوست عزیز این کلاس آموزش اندروید رو هم یه نگاه بنداز ببین اگه خوبه همین رو برو...به نظر من که خوبه دوره اش هم به خاطر استادش و هم به خاطر آموزشگاهش تا اونجا که می دونم حتی می تونه جلسه اول رو به صورت تستی بری ببینی اگه خوب بود و خوشت اومد ثبت نامتو قطعی کنی.. امیدوارم که به درد بخور باشه برات ;-)
  2. سلام خدمت شما دوست عزیزم که برای اینکه یه مطلب جدیدی یاد بگیری به این تاپیک اومدی خوشامد می گم بهت امیدوارم که استفاده مفید رو از مطالب آموزش اندروید که از این به بعد ایشالا قرار میدم ببری و مطالب به اندازه کافی به درد بخور باشه براتون مطلبی که امروز برای آموزش شما عزیزان آماده کردم آموزش معماری اندروید هستش که با هم به بررسی اون می پردازیم: سیستم عامل اندروید به صورت پشته ای از مولفه های نرم افزاری است که همانطور که در شکل زیر در دیاگرام معماری نشان داده شده است، به طور کلی به پنچ قسمت و چهار لایه ی اصلی تقسیم میشود. (هسته ی لینوکس) در پایین لایه های لینوکس، لینوکس 2.6 با تقریبا 115 پچ وجود دارد. این لایه عملکردهای اصلی سیستم مانند مدیریت فرایند، مدیریت حافظه، مدیریت دستگاه هایی مانند دوربین، کیبورد، صفحه نمایش را برعهده دارد. هسته همچنین تمام نقاط قوت لینوکس مانند شبکه بندی و طیف وسیعی از درایورهای دستگاه ها که به عنوان واسط سخت افزارهای جانبی عمل می کنند، را مدیریت میکند. کتابخانه ها (Libraries) در بالای هسته ی لینوکس مجموعه ای از کتابخانه ها شامل موتور مرورگر وب متن باز WebKit، کتابخانه ی معروف libc ، پایگاه داده یSQLite که یک مخزن مفید برای ذخیره سازی و به اشتراک گذاری داده های اپلیکیشن هاست، کتابخانه هایی برای ثبت و پخش صوت و تصویر، کتابخانه های SSL که مسئول امنیت اینترنت هستند و غیره هستند. Android Runtime این بخش سومین بخش معماری است و از پایین در دومین لایه قرار دارد. این بخش یک مولفه ی کلیدی به نام Dalvik Virtual Machine را ایجاد میکند که نوعی از ماشین مجازی جاوا است که به صورت ویژه برای اندروید طراحی و به ینه سازی شده است. Dalvik VM از ویژگی های هسته ی لینوکس مانند مدیریت حافظه و چند نخی که مربوط به زبان جاوا است،استفاده میکند. Dalvik VM هر برنامه ی اندرویدی را قادر می سازد که فرایندهای مربوط به خود را با نمونه ی خودش از ماشین مجازی Dalvik اجرا کند. Android runtime همچنین مجموعه ای از کتابخانه های هسته ای را ایجاد میکند که توسعه دهندگان اپلیکیشن های اندرویدی را قادر میسازد که برنامه های اندرویدی را با استفاده از زبان برنامه نویسی استاندارد جاوا بنویسند. چارچوب اپلیکیشن (Application Frame work) لایه ی Application Frame work بسیاری از سرویس های سطح بالاتر را به صورت کلاس های جاوا برای اپلیکیشن ها فراهم میکند. توسعه دهندگان جاوا می توانند از این سرویس ها در اپلیکیشن های خود استفاده کنند. اپلیکیشن ها (Applications) شما تمام اپلیکیشن های اندروید را در لایه ی بالا می بینید. همچنین اپلیکیشن های خود را فقط برای نصب بر روی این لایه می نویسید. مثال هایی از این اپلیکیشن ها، دفترچه تلفن ها، مرورگر، بازی ها و غیره هستند. .توی قسمت بعدی که ایشالا تاپیک بعدی میشه، راجع به کامپوننت های اپلیکیشن اندروید بحث می کنیم
  3. سلام خدمت شما دوست عزیزم که برای اینکه یه مطلب جدیدی یاد بگیری به این تاپیک اومدی خوشامد می گم بهت امیدوارم که استفاده مفید رو از مطالب آموزش اندروید که از این به بعد ایشالا قرار میدم ببری و مطالب به اندازه کافی به درد بخور باشه برات اولین مطلب رو می خوام به شرح این بپردازم که نحوه نصب محیط اندروید چطوریه و پیشنیازهای لازم برای استفاده از اون چیا هستش: قطعاً از دانستن این موضوع خوشحال خواهید شد که شما می توانید توسعه اپلیکیشن اندرویدی خود را بر روی هر یک از سیستم عامل های زیر آغاز کنید مایکروسافت ویندوز XP یا نسخه های بعدی سیستم عامل Mac OS X 10.5.8 یا نسخه های بعدی با تراشه­ ی اینتل (Intel) لینوکس شامل کتابخانه­ ی GNU 2.7 یا نسخه­ ی بعدی نکته ­ی دوم این است که تمام ابزارهای لازم برای توسعه ­ی اپلیکیشن های اندروید به صورت رایگان در دسترس هستند و می توان آنها را از وب دانلود کرد. در زیر لیستی از نرم افزارهایی که شما قبل از شروع برنامه نویسی اپلیکیشن اندرویدی خود، به آنها نیاز دارید، ارائه شده است: Java JDK5 یا JDK6 Android SDK Eclipse IDE برای توسعه دهندگان جاوا (اختیاری) ابزارهای توسعه اندروید (ADT) Eclipse Plugin (اختیاری) دو مورد آخر اختیاری هستند و زمانیکه شما بر روی ماشین دارای ویندوز کار میکنید، در زمان توسعه­ ی اپلیکیشن های مبتنی بر جاوا، کار شما را آسان می­کنند. اجازه بدهید که نگاهی به چگونگی آماده سازی محیط مورد نیاز بیندازیم: مرحله­ ی 1: نصب جعبه ابزار توسعه جاوا (JDK)[1] شما می توانید آخرین ورژن JDK جاوا را از سایت جاوای اوراکل (http://www.oracle.com/technetwork/java/javase/downloads/index.html) دانلود کنید. شما در فایلهای دانلود شده دستورالعمل های مربوط به نصب JDK را می یابید. برای نصب و تنظیمات مربوطه از دستورالعمل ها پیروی کنید. در نهایت متغیرهای محیطی[2] PATH و JAVA_HOME را برای ارجاع به دایرکتوری هایی که شامل java و javac است تنظیم کنید. این دایرکتوری ها معمولا به ترتیب java_install_dir/bin (دایرکتوری نصب جاوا/ پوشه­ی bin) و java_install_dir هستند.[/align] در صورتی که شما ویندوز را اجرا می کنید و JDK را مسیر C:\jdk1.6.0_15 نصب کرده اید باید خطوط زیر را در فایل C:\autoexec.batخود قرار دهید: set PATH=C:\jdk1.6.0_15\bin;%PATH% set JAVA_HOME=C:\jdk1.6.0_15 به جای این کار، شما می توانید بر روی My Computer کلیک راست کنید، و Properties ، سپس Advanced و پس از آن Environment Variables را انتخاب کنید. سپس مقدار PATH را تغییر دهید و دکمه OK را بزنید. در لینوکس، در صورتی که SDK در مسیر /usr/local/jdk1.6.0_15 نصب شده باشد و شما از پوسته­ ی [3]C استفاده کنید، باید کد زیر را در فایل .cshrc خود قرار دهید. setenv PATH /usr/local/jdk1.6.0_15/bin:$PATH setenv JAVA_HOME /usr/local/jdk1.6.0_15 به جای این کار، اگر شما از یک محیط توسعه یکپارچه­ ی[4] Eclipse استفاده کنید، خودش به صورت اتوماتیک متوجه میشود که شما جاوای خود را در کجا نصب کرده اید. مرحله­ ی 2: نصب Android SDK شما می توانید آخرین نسخه ­ی Android SDK را از وب سایت رسمی اندروید دانلود کنید: (http://developer.android.com/sdk/index.html در صورتی که شما SDK را بر روی ویندوز نصب می کنید، آنگاه به فایلی به نامinstaller_rXX-windows.exe برخورد می کنید. بنابراین تنها این فایل اجرایی را دانلود کرده و اجرا کنید. این کار ویزارد نصب مربوط بهAndroid SDK Tool Setup را برای هدایت شما در کل فرایند نصب، راه اندازی میکند. با دقت از دستورالعملها پیروی کنید. نهایتا شماAndroid SDK Tools را به صورت نصب شده بر روی سیستم خود خواهید داشت. [align=right]در صورتی که SDK را بر روی سیستم عامل Mac یا لینوکس نصب می کنید، دستورالعمل های ارائه شده­ همراه با فایل android-sdk_rXX-macosx.zip را برای Mac OS و دستورالعمل های مربوط به فایل android-sdk_rXX-linux.tgz را برای لینوکس بررسی کنید. این خود آموز فرض می کند که شما قصد دارید محیط خود را بر روی یک ماشین ویندوزی با سیستم عامل ویندوز 7 نصب کنید.[/align] [align=right]بیایید Android SDK Manager را با استفاده از گزینه­ ی All Programs > Android SDK Tools > SDK Manager ، راه اندازی کنیم، در این صورت پنجره­ ی زیر برای شما ظاهر میشود.[/align] [align=right]پس از راه اندازی SDK manager ، نوبت به نصب سایر پکیج های مورد نیاز می رسد. به صورت پیش فرض، 7 پکیج برای نصب شدن لیست خواهد شد. ولی من پیشنهاد می کنم که برای کاهش زمان نصب، پکیج های Documentation for Android SDK و Samples for SDK را از حالت انتخاب خارج کنید. سپس برای ادامه ­ی کار بر روی دکمه­ ی Install 7 Packages کلیک کنید. این کار کادر محاوره ای[5] زیر را برای شما ظاهر می کند:[/align] [align=right]در صورتی که شما با نصب همه­ ی پکیج ها موافق هستید، گزینه­ ی Accept All را انتخاب کرده و سپس بر روی دکمه­ی Install کلیک کنید. اکنون اجازه دهید که SDK manager کار خود را انجام دهد. شما میتوانید یک فنجان قهوه بردارید و تا زمان اتمام نصب همه ­ی پکیج ها منتظر بمانید. این کار با توجه به سرعت اتصال اینترنت شما، می تواند قدری زمان بر باشد. زمانیکه تمام پکیج ها نصب شدند، شما می توانید SDK manager را با استفاده از دکمه­ ی ضربدری بالای سمت راست آن ببندید.[/align] [align=right]مرحله­ ی 3: نصب Eclipse IDE[/align] [align=right]تمام مثال های ارائه شده در ابن خودآموز با استفاده از Eclipse IDE نوشته شده اند. بنابراین به شما پیشنهاد می کنم که آخرین نسخه ­ی Eclipse را به صورت نصب شده، بر روی سیستم خود داشته باشید.[/align] [align=right]برای نصب Eclipse IDE آخرین نسخه­ ی زوج فایل مربوط به Eclipse را از آدرس http://www.eclipse.org/downloads/ دانلود کنید. بعد از اینکه فایل نصب را دانلود کردید، قسمت های های دوگانه را در مکانی مناسب باز کنید (از حالت پکیج خارج کنید). برای مثال در آدرس C:\eclipse در ویندوز یا /usr/local/eclipse در لینوکس و در آخر مقدار متغیر PATH را به صورت مناسب تنظیم کنید.[/align] [align=right]Eclipse را می توان با اجرای دستورات زیر بر روی ماشین ویندوز اجرا کرد و یا می توانید به سادگی بر روی eclipse.exe دابل کلیک کنید.[/align] [align=right]%C:\eclipse\eclipse.exe[/align] [align=right]Eclipse را می توان با اجرای دستورات زیر بر روی ماشین لینوکس اجرا کرد[/align] [align=right]$/usr/local/eclipse/eclipse[/align] [align=right]بعد از اجرای موفقیت آمیز، در صورتی که همه چیز خوب باشد، نتیجه­ ی زیر ظاهر میشود:[/align] [align=right]مرحله­ ی 4: نصب پلاگین Android Development Tools (ADT)[6][/align] [align=right]این مرحله به شما کمک می کند که پلاگین Android Development Tool را برای Eclipse نصب کنید. کار را با راه اندازی Eclipse شروع کنید و سپس Help > Software Updates > Install New Software را انتخاب کنید. با این کار، کادر محاوره ای زیر برای شما ظاهر میشود:[/align] [align=right]سپس از دکمه­ ی Add برای اضافه کردن پلاگین ADT استفاده کنید. در مقابل نام(name) ADT Plugin و در مقابل مکان(location) https://dl-ssl.google.com/android/eclipse/ را وارد کنید. سپس باری اضافه کردن این مکان بر روی دکمه OK کلیک کنید. به محض اینکه شما بر روی دکمه OK برای اضافه کردن مکان کلیک می کنید، Eclipse شروع به جستجوی پلاگین های موجود در مکان موردنظر می کند و در نهایت پلاگین های یافت شده را لیست می کند.[/align] [align=right]اکنون با استفاده از دکمه Select All همه­ ی پلاگین های لیست شده را انتخاب کنید و بر روی دکمه Next کلیک کنید، که شما را برای نصب Android Development Tools و سایر پلاگین های مورد نیاز به پیش می برد.[/align] [align=right]مرحله­ ی 5: ایجاد دستگاه مجازی اندروید[7][/align] [align=right]شما برای تست اپلیکیشن های اندرویدی خود به یک دستگاه مجازی اندروید نیاز دارید. با استفاده از گزینه های منوی Window > AVD Manager> در Eclipse ، Android AVD Manager را راه اندازی کنید. از دکمه­ ی New برای ایجاد یک دستگاه مجازی اندروید استفاده کنید و قبل از کلیک کردن بر روی دکمه­ ی Create AVD اطلاعات زیر را وارد کنید.[/align] [align=right]در صورتی که AVD شما به صورت موفقیت آمیز ایجاد شود، به این معناست که محیط شما برای توسعه­ ی اپلیکیشن اندرویدی آماده است. در صورت تمایل می توانید، این پنجره را را با استفاده از دکمه­ ی ضربدری بالا، سمت راست ببندید. بهتر است که سیستم خود را ری استارت کنید و وقتی که شما این مرحله­ ی آخر را انجام دادید برای ایجاد اولین مثال اندرویدی خود آماده هستید ، اما قبل از آن ما تعدادی از مفاهیم مهمتر مربوط به توسعه­ ی اپلیکیشن های اندرویدی را بررسی می کنیم.[/align] [align=right][ltr]توی قسمت بعدی که ایشالا تاپیک بعدی میشه، راجع به معماری اندروید براتون توضیحاتی رو ارائه می کنم که خیلی مهمه دونستنش و اگه می خواین که به طور استاندارد و اصولی با اندروید کار کنین باید حتماً با معماری اندروید آشنایی داشته باشن.[/ltr][/align] [align=right] [ltr] [1] Java Development Kit (JDK) [2] environment variables [3] C shell [4] Integrated Development Environment (IDE) [5] dialogue box [6] Android Development Tools (ADT) Plugin [7] Android Virtual Device راستی، منبع آموزش ها هم این هستش: برنامه نویسی اندروید منتظر نظرات سازنده و ارزشمندتون هم هستم. مرسی مرسی ;-)
  4. با سلام خدمت دوستای عزیز می خواستم توی این تاپیک درباره دوره های آموزش اندروید توضیحاتی ارائه کنم خدمتتون. امیدوارم که براتون مناسب باشه و به دردتون بخوره و اگه که از کلاسها و چه از منابع آموزشی موجود در صفحه دوره استفاده کردین یه دعایی هم بکنین ما رو و به بقیه دوستاتون هم پیشنهاد بدین در اين دوره كليه مراحل تحليل و طراحي و پياده سازی يك پروژه توزيع و فروش مويرگی و ثبت سفارش با مكانيزم OFFLINE , ONLINE به همراه كار با ديتابيس LOCAL,Datacenter آموزش داده مي شود. دراين دوره بصورت عملی فرايند ساخت پد ردياب ماهواره ای را آموزش مي بينيد. در اين دوره بصورت كاربردی مراحل ساخت و مديريت UI شامل اضافه نمودن شی ها,منوها,TextBoxها,DropdownList,check,Button,BrowsText و همچنين كاركردن با زاويه محل گوشی(G-Sensor)بصورت عملی آموزش داده مي شود. در اين دوره مباحثی مانند مديريت بلوتوث برای ارسال و دريافت فايلها نيز آموزش داده می شود. در اين دوره مباحثی مانند دريافت و ارسال پيام كوتاه (SMS) و پيام چند رسانه ای (MMS) در موبايل و تبلت Tablets آموزش داده می شود. آموزش كاركردن با Service های آندرويد شامل :مديريت دوربين,مديريت ضبط و پخش صدا,مديريت و ضبط و پخش تصوير و مديريت تماس مديريت اتصال و نقل اطلاعات شبكه: در اين دوره مباحثی نظير شناسايی شبكه های در دسترس ,مديريت Socket جهت حمل و نقل داده ها و اتصال به اينترنت وب سرويسها به صورت عملی آموزش داده می شود. در اين دوره مباحث مديريت مالتی مديا شامل: ضبط و پخش فيلم,ايجاد گالری تصاوير ,كار با ابزار تشخيص صدا Sound Reconogization در اين دوره برنامه نويسی چند نخی Multithreding نيز شامل راه اندازی Thread و مديريت اولويت Thread ها نيز آموزش داده می شود