mmohsenm

توسعه دهنده اندروید
  • تعداد ارسال ها

    8
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

0 Neutral

درباره mmohsenm

  • درجه
    Newbie
  1. ممنون از پاسختون اما قابل دیدنه. منظورم این بود توابع کلاسی مثل سیستم که در کتابخانهای جاوا وجود داره رو چطور ببینیم که با یه مقدار آزمون خطا متوجه شدم که وقتی جاوا داک نصب باشه هر کدی که میزنیم با ctrl+space میاره واسمون و روشون که میرم توضیحات داده میشه.فقط مشکل اینجا بود تا رو توضیحات میزنی چند تا گزینه زیرش میاد که یکی declarationهست. اونو که بزنی کل کلاسو برامون باز میکنه و اجازه بررسی توابع رو مید اما اجازه دستکاری اصلا
  2. سلام به دوستان. اگه بخوایم کدهای پیش فرض مثلا در کلاس آبجکت ببینم چجوری تو ایکلییپس این کلاسو باز کنم تا کدها و توابعشو ببینم؟
  3. برعکس شد که. آخر نفهمیدیم متد یا متغیر استاتیک همون اول اجرا میشه پس فضا بیشتر استفاده میشه یا وقتی شی سازی میکنیم فضا بیشتر مصرف میشه؟ اگه حالت اوله پس اصلا چرا شی میسازیم ازش همون استاتیک میکنیم و استفاده میکنیم.چه مشکلی داره؟
  4. اینو متوجه ام.بحث دلیل استفاده هست یا دلیل عدم استفاده . به طور جامع مثلا بحث سرعت و حافظه که دوستمون بیان کردن
  5. پس در واقع باید موقعی که مجبور به استفاده از استاتیک شدم و چاره ای جز استفادش نداشتیم ازش استفاده کنم تا فضا بهینه تر شه و با استفاده بی دلیل ازش عملا سرعت برنامرو از بین نبریم .درسته؟
  6. با این اوصاف 1- پس چرا اصلا استاتیک تعریف میکنیم وقتی میشه ازش نمونه ساخت و از روی نمونه بهش دسترسی پیدا کرد؟ 2- برنامه ای که بدونیم یه سری از کلاسها و توابعش حتما مورد نیاز و استفاده میشه بهتر نیست استاتیک باشه تا راحت تر بهش دسرسی پیدا کنیم اما اونهایی که بستگی به شرایط اجرا و کاربرو ... داره رو نمونه بسازیم(چون بهرحال میدونیم اجرا میشه اون تابع و فضا بهش تعلق میگیره)؟ 3- جز این دیگه استاتیک و نمونه چه مزیت هایی نسبت به هم دارن؟ یکیش که حافظه بود. تو مورد دوم که مثلا توابع صد در صد استفاده شده استاتیک باشه تا شی بسازیم رو حجم کلی برنامه در حین اجرا و قبل اون و همچنین سرعت و بهینه بودن چه تاثیری داره؟منظور مقایسه حجم برنامه یا سرعت اجرا برنامه و ... در این دو حالت هست. و مقایسه تو خیلی قسمت هایی که بنده به عنوان یه مبتدی اشاره نکردم بهش
  7. سلام و خسته نباشید. بنده در حال یادگیری جاوا هستم و یه مشکلی در مفهوم استاتیک داشتم که امیدوارم از راهنمایی دوستان بهره ببرم. در یک کلاس میتونیم یه سری توابع و متغیر اون کلاسو استاتیک تعریف کنیم و اونارو متعلق به کلاس و مستقل از شی و نمونه اون کلاس کنیم و بقیه متغیر و توابع غیر استاتیک هم مربوط به نمونه کلاس میشن. البته اگه درست فهمیده باشم. سوالم اینجاس چرا اصلا میایم شی میسازیم وقتی میتونیم خیلی راحت با اسم صدا زدن اسم کلاس در کلاس دیگه ای به توابع استاتک دسرسی داشته باشیم؟ خب میایم همرو استاتیک تعریف میکنیم راحت استفاده میکنیم.مثل کلاس با متد اصلی (مین) که استاتیک تعریف شده.یا کلاس سیستم یا کلاس ریاضی که اسمشونو میزنیم و با زدن نقطه (.) به تموم توابعش دسرسی پیدا میکنیم. اما یک کلاس مثل کلاس ورودی گرفت (اسکنر) اول باید بیایم شی اونو بسازیم و بعد از روی شی به تابع هاش دسرسی پیدا کنیم. دلیل این کار چیه؟ ممنون میشم پیچیده توضیح ندین و مفاهیم کامل استاتیک که شاید تو متن بالا اصلا بهش اشاره نکرده باشم رو بهم توضیح بدین..پیشاپیش ممنون از راهنمایی همه دوستان و عذرخواهی میکنم اگه سوالم مبتدیانست
  8. سلام خدمت دوستان.یه برنامه نویس تازه کار و مبتدی هستم ممنون میشم راهنماییم کنین تا بتونم مبحث شی گراییو درک کنم. متاسفانه جایی کلاس هم نمیرم و از روی فیلم و ... مشغول یادگیریم و سوالاتمو کسی نیست پاسخ بده. 1- کلمه this در جاوا چگونه تو شی سازی استفاده میشه و به چی اشاره داره دقیق؟ یه مثال کوچیک نشون بدین بررسی کنین اگه امکانش هست. 2- تابع مقدار بازگشتی داره یا نداره یعنی چی؟ مثلا ووید بازگشتی نداره پس چه کاربردی داره فقط یه سری محاسبات توش انجام بشه اما استفاده نشه؟ 3 کد زیر چ ایرادی داره که وارد if نمیشه و تو خروجی نمینویسه وارد شد؟ در صورتی که از کاربر y میگیرم اما نمیره داخل if. Scanner in = new Scanner(System.in); ;()String a = in.next }if (a=="y") ; System.out.println("vared shod") }else{ .... }