رفتن به مطلب
انجمن اندروید ایران | آموزش برنامه نویسی اندروید و موبایل

hewillcome

توسعه دهنده اندروید
  • تعداد ارسال ها

    9
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • روز های برد

    3

پست ها ارسال شده توسط hewillcome

  1. باعرض سلام خدمت همه ی اساتید محترم.

    می خواستم بپرسم بنده چگونه می توانم کاری کنم که با کلیک  بر روی دکمه یه Toast نمایش داده شود؟

    مشاهده ی عکس صفحه ی اول

    نکته ای که قابل ذکر است:

    همانطور که در عکس نشان داده شده است بنده از bottom navigation استفاده کرده ام. به همین منظور با استفاده از viewpager ها 4 لایه ی xml را به آن نسبت داده ام.

    در یکی از این لایه ها یک دکمه وجود دارد که من قصد دارم با کلیک بر روی آن دکمه یه toast نمایش داده شود.

     

  2. باعرض سلام خدمت همه ی اساتید محترم.

    بنده قصد ارسال جیسون به سمت سرور را داشتم. برای ارتباط با سرور بنده از کتابخانه ی Volley استفاده میکنم. نحوه ی ارسال String را بلد هستم اما جیسون را نه متاسفانه.

    ممنون میشم از دوستان اگر کسی می تواند بنده را راهنمایی کند. با سپاس فراوان.

  3. در در 1396/11/09, 14:31:43، kamiar101 گفته است :

      دونکته کلی راجع به linear layout رو در نظر نگرفتید:

    1.خاصیت  Linear layout ایجاد ابعاد و جایگاه های "نسبی" با توجه به صفت weight برای ویو های چایلد هست.  نقاط اختصاص داده شده به چایلد ها در linear layout فیکس شده نیستند(ینی مثلا بگی دقیقا رو فلان پیکسل گوشی که میوفته رو فلان جای background ) برای این کار باید از  ویو های خیلی ابتدایی تر که خواص دینامیکی بود مکانیزم تعیین مکان و یا اندازه نسبی چایلد ها رو ندارن استفاده کنی(مثل absolute layout و...). ((  این کاره جالبی نیس)).

    2. وقطی عکسی رو بکگراند میکنی به طور پیش فرض match parent میشه( برا همین تصاویرت کشیده شدن) .

     راه حل:عکس قفسه رو بزار تو image view بعد بزارش وسط یه relative layout. حالا اسکرول ویو رو هم بزار وسط همون relative layout. بعد کلشو بزار تو هرجا میخای.

     

     

    تشکر از راهنماییتان.

  4. باعرض سلام خدمت دوستان. 

    ابتدا جا دارد بگم واقعا نمی دونستم عنوان را چی بنویسم لذا اگه چندان ربطی به سوالم نداره عذر خواهی میکنم.

    بنده قصد ساخت یک نرم افزار کتابخانه داشتم. پس زمینه ی این نرم افزار قفسه ی کتاب هست و می خواستم در داخل هر یک از این ققسه ها یک اسکرول ویئوی افقی قرار دهم. مشکلی که هست اینه که این ها ست نمیشود!

    یعنی مثلا من توی اندروید استودیو دقیقا کد های xml را جوری می نویسم (با margin و از این حرفا) که اسکرول دقیقا داخل قفسه ها قرار گیرند اما زمانی که روی گوشی چک میکنم اسکرولر ها سر جاشون نیستند مثلا اومدن پایین تر از قفسه قرار گرفتند.

    بنده تصویر قفسه را به عنوان پس زمینه ی LinearLayout خود قرار دادم و این مشکل را دارم.

    مشکل دیگری که دارم اینه که نمیدونم باید با چه ابعادی تصاویر رو طراحی کنم. ایده ای که به ذهن خودم رسید این بود که تصاویر را قطعه قطعه کنم و هر کدام را در یک LinearLauout به عنوان پس زمینه قرار دهم اما مشکلی که به وجود آمد این بود برخی از تصاویر کشیده تر شدند برخی فشرده! با وجود اینکه من ابعاد رو wrap content انتخاب کردم.

     

    عذر خواهی میکنم طولانی شد. پیشاپیش از همه ی اساتید محترم سپاس گزارم.:heart:

  5. در ۱ ساعت قبل، a.khosroabadi گفته است :

    کتابخونه volley فقط برای ارتباط با سرور هستش و جستجو در دیتابیس باید با کدهای سمت سرور انجام بشه که گفته بودین Php هستش.باید سمت سرور یک وب سرویس برای جستجو بنویسید نمونه خیلی زیاد هستش کافیه یه سرچ بزنید 

    https://www.simplifiedcoding.net/android-feed-example-using-php-mysql-volley/

    https://www.android-examples.com/volley-user-registration/

    بسیار متشکرم. هم اکنون متوجه شدم.:heart:

    • Like 1
  6. در 1 ساعت قبل، a.khosroabadi گفته است :

    سلام

    برای این کار میتونید از TextWatcher استفاده کنید و برای ادیت تکست خودتون هم addTextChangedListener  رو پیاده سازی کنید و متد سرچ و وب سرویستونو داخلش فراخوانی کنید تا با تغییر هر کاراکتر بره سمت سرور و جستجو کنه. البته دقت کنید حتما کدهاتون بهینه باشه چون میتونه رو پرفورمنس تاثیر بزاره و البته حتما از background thread استفاده کنید.

    ضمن تشکر از راهنمایی تان .فقط بنده قسمتی را دقیقا متوجه نشدم. متاسفانه بنده در قسمت متد های سرچ هم مشکل دارم و نمی دونم چه جوری باید سرچ در دیتابیس آنلاین رو انجام بدهم. بنده برای ارتباط با دیتابیس از کتابخانه ی volly استفاده می کنم. ایا با این کتابخانه می توانم سرچ کنم؟ سورس کدی در این زمینه وجود ندارد؟

    از پاسخگویتان بسیار متشکرم.

  7. باعرض سلام خدمت همه ی اساتید محترم.

    بنده قصد نرم افزاری را دارم که باید محتوایی را در دیتابیس آنلاین جست و جو کند و آنرا به کاربر نمایش دهد.

    همچنین می خواهم مثل دیکشنری ها باشد.(شاید اصلا بتوان گفت دقیقا یک دیکشنری آنلاین) که مثلا وقتی کلمه ی "ت" را وارد می کنیم در کل دیتابیس سرچ می کند و کلیه ی کلماتی که اول آنها "ت" باشد را نمایش می دهد. و وقتی که کاربر حرف بعدی را وارد می کند جست و جو دقیق و دقیق و دقیق تر میشود.

    بنده با کتابخانه ی volly برای بحث ارتباط با دیتابیس کار می کنم.کد های سمت وب(php) هم اندکی بلدم اما نه به صورت کامل و حرفه ای.

    اگر سورس کدی در این زمینه هست که ممنون میشم آنرا معرفی کنید اگر هم آموزشی چیزی وجود دارد ممنون میشم در اختیار بنده قرار دهید. 

    پیشاپیش از تمامی شما عزیزان سپاس گزارم.

×
×
  • اضافه کردن...