20 ارسال در این موضوع قرار دارد

همچنان میدانید در بخش اول دیتابیس به توضیفی از sqlite پرداختیم.در صورتی مقاله اول را مطالعه نکرده اید،حتما آن را مطالعه کنید.

ابتدا یک پروژه جدید را ایجاد کنید و اسم آن را مثلا  dbAndroid  بگذارید.

آموزش دیتابیس اندروید

سپس ورژن اندروید خود را مشخص کنید...که در این پروژه 2.3.3 را در نظر گرفته ایم

آموزش دیتابیس اندروید

در مرحله آخر نام پکیج و اکتیویتی خود را وارد کنید.

آموزش دیتابیس اندروید

دکمه finish را بزنید تا پروژه شما اماده شود.

اولین قدم برای اینکه بتوانیم از sqlite استفاده کنیم این است که یک کلاس جدید را ایجاد کنید.برای اینکار روی نام پکیچ کلیک راست و گزینه new ->class  را انتخاب کنید تا کادر زیر ظاهر شود.

آموزش دیتابیس اندروید

 

بعد از ایجاد کردن کلاس باید از کلاس  SQLiteOpenHelper ارث بری کنیم .بعد از اینکار رنگ قرمزی روی نام کلاس ظاهر میشود که برای این میباشد که حتما باید توابع سازنده را ایجاد کنید.که بعد از اینکار سه تابع که در تصویر نشان داده شده اضافه میشوند.

آموزش دیتابیس اندروید

بعد از اینکار ها بهتر است در قسمت general  متغیر هایی را بصورت سراسری تعریف کنیم تا در کلاس های دیگر نیز بتوانیم فراخوانی کنیم.ابتدا در تابع onCreate دستور مربوطه به ایجاد جدول را بنویسید و در تابع onUpgrade هم دستور مربوط به پاک کردن اطلاعات جدول را بنویسید.بعد  از اینکار ها میتونید در هر جای برنامه فقط با صدا زدن نام کلاس و ایجاد کردن یک شی از آن میتوانیم از دیتابیس اندروید به راحتی استفاده کنید

آموزش دیتابیس اندروید

بعد از نوشتن دستورات بالا به سراغ طراحی کردن یک UI ساده میرویم تا با وارد کردن اطلاعات در دو EditText اطلاعات را در دیتابیس ذخیره کنید

آموزش دیتابیس اندروید

 خروجی UI بدین صورت میباشد.

آموزش دیتابیس اندروید

 

کار بدین صورت میباشد که وقتی کاربر روی دکمه save کلیک کرد اطلاعات در دیتابیس ذخیره میشود

آموزش دیتابیس اندروید

در خط 13 : ابتدا باید یک شی جدید از کلاس قبلی را ایجاد کنیم

خط 14 : یک متغیر از نوع SQLiteDatabase را تعریف میکنیم تا بتوانیم عملیات های مختلف پایگاه داده را انجام دهیم

خط 15 : برای اینکه بتوانیم اطلاعات را در مکانی قرار دهیم بعد ذخیره شود از ContentValues استفاده میکنیم

در تابع OnCreate هم ابتدا خاصیت مربوط به دکمه را در حالتی وقتی که روی آن کلیک کردیم قرار میدهیم

بعد از این کارها نوبت به نوشتن کدهای ثبت اطلاعات میباشد ، بعد از انتخاب دکمه مربوطه یک پیغام چاپ میشود مینی بر اینکه اطلاعات ثبت شد.

خط 33: در این خط ما به شی db میگوییم که میتواند که اطلاعات را در دیتابیس بنویسد

خط 34: در این خط شی content را ایجاد میکنیم تا مقادیر را در آن قرار دهیم

خط های 35 و 36 مقادیر مربوط به فیلدهای name,lname  را قرار میدهد

خط 37 : اطلاعات در دیتابیس ذخیره میکند

خط 38 : یک پیغام را توسط Toast چاپ میکند

newProject.png

 

 

به اشتراک گذاری این پست


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

واقعاً جای تقدیر و تشکر داره.مطالب خیلی گویا و عالی بود.امیدوارم بازم در رابطه با این بحث ادامه بدین

به اشتراک گذاری این پست


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ممنون بابت زحماتی که میکشید ...

توی آموزش اول به صورت مستقیم از کلاس SQLiteDatabase و متد openDatabase برای باز کردن پایگاه داده و از متد execSQL برای اجرای دستورهای

sql استفاده کردید اما تو این قسمت به روش دیگه ای عمل کردید میخواستم بدونم چه تفاوت هایی بین این دو روش هست ؟ 

به اشتراک گذاری این پست


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

روش دوم بهتر هستش،چون بصورت شی گرایی پیاده سازی شده است،فقط یکبار تعریف شده و در هر اکتیویتی که میخواهید میتوانید فقط با نام آن را فراخوانی کنید..بهتر است کلیه عملیات های دیتابیسی را درون کلاس مربوطه قرار بدین

به اشتراک گذاری این پست


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دوست عزیز بی زحمت عکسارو دوباره آپلود کن و ایندفعه یه جا آپلودشون کن که حذف نشن !!

به اشتراک گذاری این پست


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

آقای سرسیفی عزیز!

خواهشمندم عکس ها را دوباره آپلود کنید. 

این موضوع برای ما مبتدیان اساسی است.

ممنون

به اشتراک گذاری این پست


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مهندس من یک برنامه از دیتابیس  را طبق روال تواکلیپس درست کردم خطاهم نداشتم اما امولاتورم خطامیگیره، امولاتور رو هم چند بار حذف کردم اما درست نشده، غیر فایل صفحه اینترنتی که ازش کپی کردم هم گذاشتم بهم جواب بدین

sql.zip

sql.zip

به اشتراک گذاری این پست


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دمت گرم انشاالله هر چی از خدا میخواهی بهش برسی خواهش میکنم اسم نرم افزار را بدین وکدام نرم افزار بهتراست

من عاشق برنامه نویسی شدم ومیخوام شروع کنم بی زحمت یک راهنمای کنید منو

به اشتراک گذاری این پست


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ببخشید الان خط 33 به بعد کو ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟:huh:;):D

به اشتراک گذاری این پست


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
متوجه نشدم تو عکس که فقط تا خط 32 هست اما توضیحات تا بعدش پیش رفته ......

یعنی کدهای بقیه اش رو ننوشتن ؟ خودمون باید بنویسیم ؟

عایا این درست است که فکر کنید من اینقدر زرنگم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

به اشتراک گذاری این پست


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
اخرش همونه دیگه!

اقا کدی که روی دکمه کلکیک میکنیم رو هم بذارید دیگه چه جوری وارد دیتا بیس کنیم

به اشتراک گذاری این پست


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

این کد را قرار دهید:

[shcode=java]

EditText edt_name=(EditText)findViewById(R.id.txt1);

EditText edt_family=(EditText)findViewById(R.id.txt2);

cv = new ContentValues();

db = database.getWritableDatabase();

cv.put("name",edt_name.getText().ToString());

cv.put("lname", edt_family.getText().ToString());

db.insert("students", null, cv);

[/shcode]

به اشتراک گذاری این پست


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

این کد را قرار دهید:

[shcode=java]

TextView edt_name=(TextView)findViewById(R.id.txt1);

TextView edt_family=(TextView)findViewById(R.id.txt2);

cv = new ContentValues();

db = database.getWritableDatabase();

cv.put("name",edt_name.getText().ToString());

cv.put("lname", edt_family.getText().ToString());

db.insert("students", null, cv);

[/shcode]

به اینصورت بنویسید

TextView edt_name=(TextView)findViewById(R.id.txt1);

                TextView edt_family=(TextView)findViewById(R.id.txt2);

                ContentValues cv=new ContentValues();

                db = database.getWritableDatabase();

                cv.put("name",edt_name.getText().toString());

                cv.put("lname", edt_family.getText().toString());

                db.insert("students", null, cv);

به اشتراک گذاری این پست


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

این کد را قرار دهید:

[shcode=java]

TextView edt_name=(TextView)findViewById(R.id.txt1);

TextView edt_family=(TextView)findViewById(R.id.txt2);

cv = new ContentValues();

db = database.getWritableDatabase();

cv.put("name",edt_name.getText().ToString());

cv.put("lname", edt_family.getText().ToString());

db.insert("students", null, cv);

[/shcode]

به اینصورت بنویسید

TextView edt_name=(TextView)findViewById(R.id.txt1);

                TextView edt_family=(TextView)findViewById(R.id.txt2);

                ContentValues cv=new ContentValues();

                db = database.getWritableDatabase();

                cv.put("name",edt_name.getText().toString());

                cv.put("lname", edt_family.getText().toString());

                db.insert("students", null, cv);

لینک قسمت اول آموزش خراب شده است

اگر امکان داره لینک درست رو بدید

ممنون

به اشتراک گذاری این پست


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای Select ، Update و  Delete چطوری باید عمل کرد ؟

به اشتراک گذاری این پست


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام

روش پیاده سازیتون خیلی خیلی سخته !!

در آینده ای نزدیک انشاالله یک برنامه ای که دارای لیستی با مقدارگیری delet, favorit هست رو میذارم که هر کسی میتونه ازش استفاده کنه !!

:)

موفق باشید

به اشتراک گذاری این پست


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

باسلام. ببخشید توضیحات خط 33 به بعد با تصویر فرق می کنه. میشه تصاویر رو دوباره بفرستید

به اشتراک گذاری این پست


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام

بنده ی سری اطلاعات رو از دیتابیس سرور میگیرم و داخل دیتابیس داخل اندروید انتقال میدم

که برای لیست علاقه مندی هادرستش کردم برنامه درست کارمیکنه ولی بعضی وقتا کرش میکنه

و این خط ارور رومیده لطفا راهنمایی کنید ممنون

android.database.sqlite.SQLiteCantOpenDatabaseException: unable to open database file (code 14): , while compiling: PRAGMA journal_mode

به اشتراک گذاری این پست


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

این خطا میگه که نمی تونه دیتابیس رو باز کنه

 

آیا مطمئن هستید دیتایسی وجود داره که بتونه ازش بخونه و یا داخلش بنویسه ؟

به اشتراک گذاری این پست


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری

  • مطالب مشابه

    • توسط Aliartor
      سلام 
      من میخوام یک قسمت برای سکه برای کاربران درست کنم که با انجام کاری یا زدن روی دکمه ای اون عدد زیاد بشه این تیکه کدشو کسی داره؟
       
      و باید برای باز کردن قفل یک قسمت یک مقدار ثابتی سکه داشته باشه مثلا ۵۰تا سکه باید داشته باشه تا به اون قسمت دست رسی داشته باشه من باید آموزش این نوع قسمتارو کجا ببینم یا اگه میشه همینجا کامل راهنمایی کنید ممنون میشم.
    • توسط شاهرخ جهان زاده
      آیا تا به حال شده که بعد از ارائه اپلیکشن پیغامهایی از طرف کاربران دریافت کنید که ناشی از بسته شدن اپ در حین کار باشه؟
      در اینگونه مواقع علاوه بر زمانبر بودن پیدا کردن خطا، شاهد ریزش شدید کاربران اپ خواهید بود. پس بهتر است قبل از ارائه اپ در بازار یا Google Play تمهیداتی را برای اطلاع از پیغامهای احتمالی در نظر بگیرید.
      یکی از ابزارهای بسیار مفید استفاده کردن از کتبخانه هایی هست مه برای انجام این کار در نظر گرفته شده است، به عنوان مثال کتابخانه ACRA این کار را با ارسال ایمیل برای شما به راحتی انجام میدهد.
      استفاده کردن از این کتابخانه بسیار راحت هست.
      در قدم اول باید کتابخانه ACRA را به عنوان dependency به build.gradle اضافه کنید:
      compile 'ch.acra:acra:4.9.2' در قدم بعدی کلاس Application را بسازید و متدهای مربوطه برای ACRA را در آن پیاده سازی کنید:
      @ReportsCrashes( formUri = "", mailTo = "yourmail@yourdomain.com", customReportContent = { ReportField.APP_VERSION_CODE, ReportField.APP_VERSION_NAME, ReportField.ANDROID_VERSION, ReportField.PHONE_MODEL, ReportField.BRAND, ReportField.CUSTOM_DATA, ReportField.INITIAL_CONFIGURATION, ReportField.CRASH_CONFIGURATION, ReportField.USER_CRASH_DATE, ReportField.STACK_TRACE, ReportField.LOGCAT}, resToastText = R.string.crash_toast_text, mode = ReportingInteractionMode.TOAST) public class MyApplication extends Application { @Override public void onCreate() { super.onCreate(); ACRA.init(this); } } در بخش ReportField همانطور که میبینید، اطلاعاتی که قرار است به ایمیلتان ارسال گردد را وارد میکنیم.
      در قدم آخر فایل Manifest را باز کرده و دسترسی های مربوطه و همچنین کلاس Application را در تگ application وارد کنید:
      <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?> <manifest xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android" package="com.example.acrademo"> <uses-permission android:name="android.permission.INTERNET" /> <uses-permission android:name="android.permission.READ_PHONE_STATE" /> <uses-permission android:name="android.permission.READ_LOGS" /> <application android:name=".MyApplication" android:allowBackup="true" android:icon="@mipmap/ic_launcher" android:label="@string/app_name" android:supportsRtl="true" android:theme="@style/AppTheme"> <activity android:name=".MainActivity"> <intent-filter> <action android:name="android.intent.action.MAIN" /> <category android:name="android.intent.category.LAUNCHER" /> </intent-filter> </activity> </application> </manifest> برای تست عملکرد کدها، یک دکمه بسازید و سپس کدهایی را برای آن وارد کنید که باعث کرش شدن اپ گردد...
      public class MainActivity extends AppCompatActivity { @Override protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) { super.onCreate(savedInstanceState); setContentView(R.layout.activity_main); } public void onCrash(View view){ throw new RuntimeException("App Crashed"); } } منبع: www.asifmoinulislam.com
    • توسط aliarha
      با سلام خدمت همه کاربران و مدیران انجمن p30droid
      این اولین پست منه و خیلی علاقه مند به یادگیری برنامه نویسی اندروید دارم ، (رایگان / پولی)
      درخواستی که از عزیزان دارم اگه لطف کنید پاسخ کاملی بدین ممنون میشم
      من تقریبا طراحی سایت بلدم و درصد یادگیریم بد نیست ، میخواستم بدون بهترین برنامه برای استارت کارم اندروید استودیو هست ؟
      دنبال آموزشی کامل هستم (رایگان یا پولی فرقی نداره) فقط مدیران یا کاربران تایید کنن ، آموزشی همراه با ساخت یک پروژه از 0 تا 100
      تشکر
    • توسط Farzad Sarseifi
      دانلود کتاب Android Development with Kotlin

      امروزه روند توسعه نرم افزار اندروید بسیار گسترده شده است. در طول چند سال اخیر، ما شاهد چگونگی پیشرفت ابزارهای مختلفی هستیم تا زندگی ما را ساده‌تر کند. با این حال، یکی از عناصر اصلی فرآیند توسعه نرم افزار اندروید یعنی جاوا در طول این مدت تغییر زیادی نکرده است. پلتفرم اندروید خود را با نسخه‌های جدیدتر جاوا سازگار می‌کند، ولی برای استفاده از آن ها، ما باید مدت زمان بسیار زیادی را صبر کنیم تا دستگاه‌های جدید اندرویدی به فروش مناسب بازار دست یابند. همچنین، توسعه برنامه‌ها با جاوا چالش‌های خود را به همراه دارد، چرا که جاوا زبانی قدیمی با بسیاری از مشکلات طراحی است که به واسطه محدودیت‌های سازگاری با نسخه‌های قدیمی، نمی‌توانند به سادگی حل شوند.
      از سویی دیگر Kotlin، زبانی جدید ولی پایدار است که بر روی همه‌ی دستگاه‌های اندرویدی اجرا می‌شود و بسیاری از مشکلاتی که جاوا قادر به حل آن نبود را حل می‌کند. Kotlin زبان فوق العاده ای است که زندگی توسعه دهنده را بسیار راحت‌تر می‌کند و اجازه می‌دهد تا کد امن تر، بیان گر‌تر و خلاصه‌تر ایجاد شود.
      کتاب توسعه اندروید با Kotlin، راهنمایی عملی است که به شما کمک می‌کند تا با استفاده از زبان Kotlin، روند توسعه اندروید را بهبود داده و به آن سرعت بخشید. ما میان برها و پیشرفت‌های زیاد نسبت به جاوا و راه‌های جدیدی حل مسائل رایج را ارائه دادیم. در پایان این کتاب، شما با ویژگی‌ها و ابزار‌های Kotlin آشنا خواهید شد و شما قادر خواهید بود که برنامه ای اندرویدی را با کاملا با Kotlin توسعه دهید.
       
      What You Will Learn
      Run a Kotlin application and understand the integration with Android Studio
      Incorporate Kotlin into new/existing Android Java based project
      Learn about Kotlin type system to deal with null safety and immutability
      Define various types of classes and deal with properties
      Define collections and transform them in functional way
      Define extensions, new behaviours to existing libraries and Android framework classes
      Use generic type variance modifiers to define subtyping relationship between generic types
      Build a sample application
       Table of Contents
      1: BEGINNING YOUR KOTLIN ADVENTURE
      2: LAYING A FOUNDATION
      3: PLAYING WITH FUNCTIONS
      4: CLASSES AND OBJECTS
      5: FUNCTIONS AS FIRST-CLASS CITIZENS
      6: GENERICS ARE YOUR FRIENDS
      7: EXTENSION FUNCTIONS AND PROPERTIES
      8: DELEGATES
      9: MAKING YOUR MARVEL GALLERY APPLICATION
       
      دانلود
      Packt.Android.Development.with.Kotlin.epub
       
    • توسط Farzad Sarseifi

      Kotlin چیست؟
      Kotlin (کاتلین) یک زبان برنامه‌نویسی‌ست که با استفاده از آن میتوان برنامه نویسی اندروید را توسعه داد. نسخه های اخیر اندروید استودیو به طور رسمی از کاتلین پشتیبانی می‌کنن، مسئله‌ای که در Google IO 2017 اعلام شد.
      kotlin تبدیل به bytecode جاوا میشود پس بنابراین به خوبی java میتونه روی اندروید اجرا بشه و از این نظر تفاوتی وجود نخواهد داشت. و اینکه میشه توی یک پروژه اندروید همزمان از kotlin و java استفاده کرد، بنابراین حتی اگر خیلی کم با کاتلین آشنا هستید باز هم میتونید بخشی از پروژه‌هاتون رو با کاتلین انجام بدید.
      چرا Kotlin؟
      دلیل اول اینکه با کاتلین میتونیم کدهایی تمیزتر و خواناتر بنویسیم. میدونیم که زبان جاوا boiler code زیاد داره. boiler code به کدهایی میگیم که جز syntax زبان هستن ولی همیشه بدون دلیل تکرار میشن و میشد حذفشون کرد.
       
       

  • دوره آموزشی اندروید آموزش ویدئویی اندروید آموزش برنامه نویسی اندروید اندروید کاپ دوره آنلاین اندروید کتاب های آموزشی اندروید بسته آموزشی اندروید دوره برنامه نویسی اندروید آموزش Kotlin آموزش برنامه نویسی ios مهارت های فروش
    آموزش برنامه نویسی اندروید
  • فایل