Razieh Shahraki

دادن انیمیشن به دکمه

7 ارسال در این موضوع قرار دارد

در این اموزش میخواهیم انیمیشنی برای دکمه قرار دهیم

ابتدا دکمه ای در صفحه قرار داده.فایل xml به نام animation.xml با Resource type=Tween Animation  و Root Element=Scale ایجاد میکنیم.

کد زیر را در فایل ایجاد شده تایپ میکنیم.

[shcode=xml]<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>

    android:fromXScale="0.1"

    android:toXScale="2.0"

    android:fromYScale="0.1"

    android:toYScale="2.0"

    android:pivotX="50%"

    android:pivotY="50%"

    android:duration="3000"

    >

    android:fromDegrees="0"

    android:toDegrees="180"

    android:pivotX="50%"

    android:pivotY="50%"

    android:duration="3000"

    android:startOffset="1500"

    >

  

[/shcode]

خصوصیت های Scale

fromXScale و fromYScale: کنترل از چه اندازه ای در جهت محورX یا Yبزرگ شود

toXScale و toYScale :کنترل تا چه اندازه ای در جهت محور X یا Y بزرگ شود.

pivotX و pivotY : نقطه مبدا محور X و Y

duration : زمان انیمیشن بر حسب میلی ثانیه

در صورتی که بخواهیم از چند افکت استفاده کنیم از تگ set استفاده میکنیم.

خصوصیت های Rotate

fromDegrees :از چه درجه ای شروع به چرخش نماید

toDegrees : تا چه درجه ای چرخش نماید

startOffset: زمانی که پیش از اجرای انیمیشن لازم است

با تمام شدن کار، به فایل MainActivity.java رفته و کد زیر را در ان تایپ میکنیم.

[shcode=java]final Button b=(Button) findViewById(R.id.button1);

        b.setOnClickListener(new OnClickListener() {

          

            @Override

            public void onClick(View arg0) {

                // TODO Auto-generated method stub

                Animation anim=AnimationUtils.loadAnimation(MainActivity.this, R.anim.animation);

                b.startAnimation(anim);

            }

        });[/shcode]

با اجرای برنامه و کلیک روی دکمه، تنظیماتی که برای انیمیشن قرار داده اید را مشاهده میکنید.

2 کاربر پسند شده است

به اشتراک گذاری این پست


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام م یه کد دادم می خوام به این کدانیمیشن بدم هر کاری کردن نشد یعنی زدن دکمه انیمیشنم اجرا بشه

[shcode=java]

package com.example.dd;

import android.app.Activity;

import android.content.Context;

import android.media.MediaPlayer;

import android.media.MediaPlayer.OnCompletionListener;

import android.os.Bundle;

import android.util.Log;

import android.view.MotionEvent;

import android.view.View;

import android.view.View.OnClickListener;

import android.view.View.OnTouchListener;

import android.view.animation.Animation;

import android.view.animation.AnimationUtils;

import android.widget.Button;

import android.widget.ImageButton;

public class MainActivity extends Activity implements OnTouchListener {

    private MediaPlayer mp;

    public void onCreate(Bundle savedInstanceState) {

        super.onCreate(savedInstanceState);

        setContentView(R.layout.activity_main);

        final ImageButton zero=(ImageButton) findViewById(R.id.imageButton1);

      

        zero.setOnTouchListener(this);

        mp = MediaPlayer.create(this, R.raw.closehh);

        Animation anim=AnimationUtils.loadAnimation(MainActivity.this, R.anim.animation);

    }

    @Override

    public boolean onTouch(View v, MotionEvent event) {

        // TODO Auto-generated method stub

        switch (event.getAction())

        {

        case MotionEvent.ACTION_DOWN:

            mp = MediaPlayer.create(getApplicationContext(), R.raw.closehh);

            mp.start();

            mp.setLooping(true);

            mp.setOnCompletionListener(new OnCompletionListener() {

                public void onCompletion(MediaPlayer mp1) {

                    // TODO Auto-generated method stub

                    mp1.release();

                }

            });

            Log.i("Action", "Down");

            break;

        case MotionEvent.ACTION_MOVE:

            Log.i("Action", "Move");

            Log.i("On Long", "On Long");

            break;

        case MotionEvent.ACTION_CANCEL:

            mp.pause();

            Log.i("Action", "Cancel");

            break;

        case MotionEvent.ACTION_UP:

            mp.setLooping(false);

            //mp1.stop();

            Log.i("Action", "up");

            break;

        default:

            break;

        }

        return true;

    }

    private void startAnimation(Context applicationContext, int animation) {

        // TODO Auto-generated method stub

       

    }

}

[/shcode]

به اشتراک گذاری این پست


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام

پیشنهاد میکنم از این روش برای انیمیشن استفاده کنید

[shcode=java]

                RotateAnimation ra = new RotateAnimation(0, 360,

                        Animation.RELATIVE_TO_SELF, 0.5f,

                        Animation.RELATIVE_TO_SELF, 0.5f);

                ra.setDuration(600);

                ra.setRepeatCount(-1);

                ra.setFillAfter(true);              

[/shcode]

بعد روی هر چیزی که میخواید اجرا بشه بنویسید

btn.startAnimation(ra)

به اشتراک گذاری این پست


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ممنون ولی سورس نمی خوام اگه میشه یه نگاه به کدم بندازید ببینم هنگام تاچ یعنی ACTION_DOWN چطوری animation  را start کنم.؟؟؟؟؟

به اشتراک گذاری این پست


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای اینکه موقع تاچ، انیمیشن اجرا بشه باید کد انیمیشن رو به جای OnClick تو OnTouch بزاری، این طوری:

		btn_anim.setOnTouchListener(new OnTouchListener() {

		@Override
		public boolean onTouch(View arg0, MotionEvent arg1) {
			// TODO Auto-generated method stub

			Animation anim=AnimationUtils.loadAnimation(MainActivity.this, R.anim.animation);
			btn_anim.startAnimation(anim);

			return false;
		}
	});

به اشتراک گذاری این پست


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری