Razieh Shahraki 49 ارسال شده در ۲۳ تیر ۱۳۹۳ گزارش اشتراک گذاری ارسال شده در ۲۳ تیر ۱۳۹۳ در این اموزش میخواهیم انیمیشنی برای دکمه قرار دهیم ابتدا دکمه ای در صفحه قرار داده.فایل xml به نام animation.xml با Resource type=Tween Animation و Root Element=Scale ایجاد میکنیم. کد زیر را در فایل ایجاد شده تایپ میکنیم. [shcode=xml]<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?> android:fromXScale="0.1" android:toXScale="2.0" android:fromYScale="0.1" android:toYScale="2.0" android:pivotX="50%" android:pivotY="50%" android:duration="3000" > android:fromDegrees="0" android:toDegrees="180" android:pivotX="50%" android:pivotY="50%" android:duration="3000" android:startOffset="1500" > [/shcode] خصوصیت های Scale fromXScale و fromYScale: کنترل از چه اندازه ای در جهت محورX یا Yبزرگ شود toXScale و toYScale :کنترل تا چه اندازه ای در جهت محور X یا Y بزرگ شود. pivotX و pivotY : نقطه مبدا محور X و Y duration : زمان انیمیشن بر حسب میلی ثانیه در صورتی که بخواهیم از چند افکت استفاده کنیم از تگ set استفاده میکنیم. خصوصیت های Rotate fromDegrees :از چه درجه ای شروع به چرخش نماید toDegrees : تا چه درجه ای چرخش نماید startOffset: زمانی که پیش از اجرای انیمیشن لازم است با تمام شدن کار، به فایل MainActivity.java رفته و کد زیر را در ان تایپ میکنیم. [shcode=java]final Button b=(Button) findViewById(R.id.button1); b.setOnClickListener(new OnClickListener() { @Override public void onClick(View arg0) { // TODO Auto-generated method stub Animation anim=AnimationUtils.loadAnimation(MainActivity.this, R.anim.animation); b.startAnimation(anim); } });[/shcode] با اجرای برنامه و کلیک روی دکمه، تنظیماتی که برای انیمیشن قرار داده اید را مشاهده میکنید. 2 نقل قول لینک ارسال به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
darkhah1 0 ارسال شده در ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ گزارش اشتراک گذاری ارسال شده در ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ سلام م یه کد دادم می خوام به این کدانیمیشن بدم هر کاری کردن نشد یعنی زدن دکمه انیمیشنم اجرا بشه [shcode=java] package com.example.dd; import android.app.Activity; import android.content.Context; import android.media.MediaPlayer; import android.media.MediaPlayer.OnCompletionListener; import android.os.Bundle; import android.util.Log; import android.view.MotionEvent; import android.view.View; import android.view.View.OnClickListener; import android.view.View.OnTouchListener; import android.view.animation.Animation; import android.view.animation.AnimationUtils; import android.widget.Button; import android.widget.ImageButton; public class MainActivity extends Activity implements OnTouchListener { private MediaPlayer mp; public void onCreate(Bundle savedInstanceState) { super.onCreate(savedInstanceState); setContentView(R.layout.activity_main); final ImageButton zero=(ImageButton) findViewById(R.id.imageButton1); zero.setOnTouchListener(this); mp = MediaPlayer.create(this, R.raw.closehh); Animation anim=AnimationUtils.loadAnimation(MainActivity.this, R.anim.animation); } @Override public boolean onTouch(View v, MotionEvent event) { // TODO Auto-generated method stub switch (event.getAction()) { case MotionEvent.ACTION_DOWN: mp = MediaPlayer.create(getApplicationContext(), R.raw.closehh); mp.start(); mp.setLooping(true); mp.setOnCompletionListener(new OnCompletionListener() { public void onCompletion(MediaPlayer mp1) { // TODO Auto-generated method stub mp1.release(); } }); Log.i("Action", "Down"); break; case MotionEvent.ACTION_MOVE: Log.i("Action", "Move"); Log.i("On Long", "On Long"); break; case MotionEvent.ACTION_CANCEL: mp.pause(); Log.i("Action", "Cancel"); break; case MotionEvent.ACTION_UP: mp.setLooping(false); //mp1.stop(); Log.i("Action", "up"); break; default: break; } return true; } private void startAnimation(Context applicationContext, int animation) { // TODO Auto-generated method stub } } [/shcode] نقل قول لینک ارسال به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
Seyed-Hossein-Akbari 92 ارسال شده در ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ گزارش اشتراک گذاری ارسال شده در ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ سلام پیشنهاد میکنم از این روش برای انیمیشن استفاده کنید [shcode=java] RotateAnimation ra = new RotateAnimation(0, 360, Animation.RELATIVE_TO_SELF, 0.5f, Animation.RELATIVE_TO_SELF, 0.5f); ra.setDuration(600); ra.setRepeatCount(-1); ra.setFillAfter(true); [/shcode] بعد روی هر چیزی که میخواید اجرا بشه بنویسید btn.startAnimation(ra) نقل قول لینک ارسال به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
darkhah1 0 ارسال شده در ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ گزارش اشتراک گذاری ارسال شده در ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ نشد که جواب نمیده نقل قول لینک ارسال به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
اعظم نوری 1 ارسال شده در ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ گزارش اشتراک گذاری ارسال شده در ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ بفرمایید اینم سورس آمادش: ButtonAnim.zip نقل قول لینک ارسال به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
darkhah1 0 ارسال شده در ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ گزارش اشتراک گذاری ارسال شده در ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ممنون ولی سورس نمی خوام اگه میشه یه نگاه به کدم بندازید ببینم هنگام تاچ یعنی ACTION_DOWN چطوری animation را start کنم.؟؟؟؟؟ نقل قول لینک ارسال به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
اعظم نوری 1 ارسال شده در ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ گزارش اشتراک گذاری ارسال شده در ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ برای اینکه موقع تاچ، انیمیشن اجرا بشه باید کد انیمیشن رو به جای OnClick تو OnTouch بزاری، این طوری: btn_anim.setOnTouchListener(new OnTouchListener() { @Override public boolean onTouch(View arg0, MotionEvent arg1) { // TODO Auto-generated method stub Animation anim=AnimationUtils.loadAnimation(MainActivity.this, R.anim.animation); btn_anim.startAnimation(anim); return false; } }); نقل قول لینک ارسال به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
پست های پیشنهاد شده
به گفتگو بپیوندید
هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .