Farzad Sarseifi

آموزش دیباگ کردن کد در اکلیپس

1 ارسال در این موضوع قرار دارد

[align=center]278x278http://www.jamesdevondevelopment.com/wp-content/uploads/2012/07/no-bugs.png[/img]

[/align]

تاریخچه کلمه دیباگ:

واژه باگ و دیباگ کردن صفتی است که دریاسالار خانم گریس هوپر در سال 1940 بکار برد . (بد نیست بدانیم که ایشان در حیطه خود یک پیشگام بود . وی افسر نیروی دریایی ایالات متحده و متخصص کامپیوتر ؛ اولین برنامه های خاص کامپیوترهاروارد مارک یک را ایجاد کرد و اولین کامپایلر برای برنامه نویسی این کامپیوتر را ، توسعه داد.

به پاس خدمات گسترده این بانو ؛ کشتی جنگی USS Hopper DDG-70 بنام ایشان نامگذاری شد .)

در زمانی که وی مشغول کار برروی کامپیوتر مارک 2 در دانشگاه هاروارد بود همکارانش یک حشره را که بین یک رله قرار گرفته بود یافتند که مانع انجام صحیح عملیات میشد . بموجب این عملکرد ، اعلام شد که آنها سیستم را دیباگ کردند که سر منشاء وجودی این واژه شد .

Debugging در سالهای بعد بعنوان متدی برای پیشبرد عملیات یافتن و کاهش دادن شمار باگ ها یا نقص ها در برنامه های کامپیوتری و یا در قطعات الکترونیکی سخت افزاری مورد استفاده قرار گرفت.

عملیات دیباگ کردن زمانی بشکلی حاد نمایان میشود که گونه های مختلفی از زیرسیستم ها در کنار هم قرار گرفته و جفت شوند ؛ در این وضعیت تغییر در یکی باعث بوجود آمدن باگ هایی در دیگر سیستم ها میشود .

[align=center]c247b44e-07b3-4ca9-9724-d913fb9dc3c2[/align]

پروسه دیباگینگ:

دنبال کردن جملاتی در برنامه که اشاره بر روند اجرایی آن دارد جهت اطمینان از عملکرد صحیح کل برنامه .

اولین قدم در دیباگینگ غالبا تلاش برای بازسازی خطا است که معمولا کار ساده ای نیست . بطور مثال در مورد پردازش موازی ویا خطا های نرم افزاری غیر متعارف . پس از باز سازی خطا ؛ ورودی برنامه باید ساده بشود تا باعث ساده سازی عملیات دیباگ گردد. برای مثال یک باگ کامپایلری باعث کرش (Crash) شدن کامپیوتر میشود که معمولا این اتفاق در یک برنامه بسیار بزرگ اتفاق می افتد. اگرچه بعد از ساده سازی مشاهده میشود که تنها چند خط مسول این عملکرد غلط هستند.

این نوع ساده سازی در واژه بعنوان تقسیم و غلبه بیان میشود.

برنامه نویس بخشهایی از حالتهای تست را که برای دیباگ در برنامه قرار داده شده برمیدارد تا متوجه خطای دقیق در برنامه بشود .پس از این قسمت برنامه نویس میتواند از Debugger برای امتحان حالتهای برنامه استفاده کند . تا متوجه مقادیر در Call Stack بشود.

ابزار های دیباگ :

دیباگر Debugger یک ابزار نرم افزاری است که به برنامه نویس اجازه بررسی لحظه به لحظه اجرای برنامه را میدهد و برنامه نویس را قادر میسازد تا توقف ؛ شروع مجدد ؛ نقطه توقف در خطوط برنامه و تغییر مقادیر را در حافظه مشاهده کند .

واژه دیباگر میتواند بدین صورت در نظر گرفته شود که شخصی که در حال انجام عملیات دیباگ است .

الان که با مفعوم کلی دیباگ کردن اشنا شده اید قصد داریم نحوه استفاده از دیباگ کد در محیط اکلیپس را بیان کنیم، چون به مشکل بزرگی برای دوستانی که تازه برنامه نویسی را شروع کرده اند تبدیل شده است بطوری که هربار برنامه ای را مینویسند به صرف اینکه خطای گرامری ندارد تصور میکنند برنامه شان درست است و مشکل از محیط نرم افزار  است که خطا میده یا اینکه همش در انجمن های مختلف سوال های گوناگون را مطرح میکنند.اگر این برنامه نویس فقط  یکبار با مفهوم دیباگ آشنا باشد میتواند مشکل خود را در عرض فقط چند دقیق حل کند.

مراحل زیر را اگر بدین صورت انجام  دهید براحتی کدتان را دیباگ خواهید کرد :

1-ابتدا کنار کدها سمت چپ کلیک راست کنید تا یک Breakpoint ایجاد شود .

[align=center]do.php?img=44[/align]

2-سپس در مرحله بعد.روی پروژه خود راست کلیک و گزینه Debug As ->Android Application را انتخاب کنید.

3-در صورتی که به کد مربوطه که Breakpoint قرار داده بودیم رسیدیم،وارد تب Debug در اکلیپس میشویم .

[align=center]do.php?img=45[/align]

آنچنان که در تصویر بالا ملاحضه می فرمایید.کد مربوطه با رنگ سبز انتخاب شده است،حالا برای اینکه خط به خط جلو برویم باید کلید F6 را فشار دهیم. اگر خطایی داشت از کد بیرون خواهد رفت،پس متوجه خواهید شد مشکل کارتون کجاس.

برای اینکه بتوانید یک Breakpoint جلو بروید باید F8 را فشار دهید.

یکی دیگر از امکانات خوب دیباگ در اکلیپس بخش Variable میباشد که اگر به تصویر بالا توجه نمایید تب variable را مشاهده خواهید نمود کار این ابزار این میباشد که در هر لحظه محتوای همه متغیر ها،کلاس و ... را به ما نمایش میدهد.

بهتره که برای هندل کردن خطای کدهاتون از دستور try بدین صورت استفاده نمایید :

کد:

try {                //دستوراتی که قرار است اجرا شود            } catch (Exception e) {                // TODO: handle exception            }
 

برای آشنایی بیشتر میتوانید به منابع زیر رجوع کنید :

http://www.vogella.com/articles/EclipseDebugging/article.html
 
http://www.ibm.com/developerworks/library/os-ecbug/
 

منبع تاریخچه دیباگ : ویکی پدیا

 

 

به اشتراک گذاری این پست


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری

  • مطالب مشابه

    • توسط Omid Zakeri
      این فریمورک مختص اندروید طراحی نشده ولی سبک بودن آن موجب شده‌است که بسیاری از برنامه نویسان از آن در برنامه‌های اندرویدی استفاده کنند. این فریم ورک جهت اتصالات JDBC وSpring و اندروید طراحی شده است.
       
       
      @DatabaseTable(tableName = "users") public class User { @DatabaseField(id = true) private String username; @DatabaseField private String password; public User() { // ORMLite needs a no-arg constructor } public User(String username, String password) { this.username = username; this.password = password; } // Implementing getter and setter methods public String getUserame() { return this.username; } public void setName(String username) { this.username = username; } public String getPassword() { return this.password; } public void setPassword(String password) { this.password = password; } }
    • توسط Omid Zakeri
      با آمدن ORM‌ها به دنیای برنامه نویسی، کار برنامه نویسی نسبت به قبل ساده‌تر و راحت‌تر شد. عدم استفاده کوئری‌های دستی، پشتیبانی از چند دیتابیس و از همه مهمتر و اصلی‌ترین هدف این ابزار "تنها درگیری با اشیا و مدل شیء گرایی" کار را پیش از پیش آسان‌تر نمود.
      در این بین به راحتی می‌توان چندین نمونه از این ORM‌ها را  نام برد مثل IBatis , Hibernate ,Nhibernate و EF که از معروفترین آن‌ها هستند.
      من در حال حاضر قصد شروع یک پروژه اندرویدی را دارم و دوست دارم بجای استفاده‌ی از Sqlitehelper، از یک ORM مناسب بهره ببرم که چند سوال برای من پیش می‌آید. آیا ORM ای برای آن تهیه شده است؟ اگر آری چندتا و کدامیک از آن‌ها بهتر هستند؟ شاید در اولین مورد کتابخانه‌ی Hibernate جاوا را نام ببرید؛ ولی توجه به این نکته ضروری است که ما در مورد پلتفرم موبایل و محدودیت‌های آن صحبت می‌کنیم. یک کتابخانه همانند Hibernate مطمئنا برای یک برنامه اندروید چه از نظر حجم نهایی برنامه و چه از نظر حجم بزرگش در اجرا، مشکل زا خواهد بود و وجود وابستگی‌های متعدد و دارا بودن بسیاری از قابلیت‌هایی که اصلا در بانک‌های اطلاعاتی موبایل قابل اجرا نیست، باعث می‌شود این فریمورک انتخاب خوبی برای یک برنامه اندروید نباشد.

      معیارهای انتخاب یک فریم ورک مناسب برای موبایل: 
      سبک بودن: مهمترین مورد سبک بودن آن است؛ چه از لحاظ اجرای برنامه و چه از لحاظ حجم نهایی برنامه سریع بودن: مطمئنا ORM‌های طراحی شده‌ی موجود، از سرعت خیلی بدی برخوردار نخواهند بود؛ اگر سر زبان هم افتاده باشند. ولی باز هم انتخاب سریع بودن یک ORM، مورد علاقه‌ی بسیاری از  ماهاست. یادگیری آسان و کانفیگ راحت تر. greenDAO-master.zip
    • توسط Omid Zakeri
      تا به حال نرم افزار های زیادی از قبیل توییتر(twitter) , گوگل پلاس (+google) , جیمیل (gmail)  را در اندروید دیده‌ایم که باswipe/pull down ( کشیدن صفحه به سمت پایین) محتوای خود را بروز میکنند . زمانی که صفحه را از بالا به پایین میکشیم یک محتوای جدیدی به ما نشان داده می‌شود یا اینکه محتوای قبلی بروزرسانی خواهد شد.  در این آموزش میخواهیم کار با SwipeRefreshLayout را آموزش دهیم. این لایه به ما کمک می‌کند که طراحی اصولی (material designn) و کاربر پسندی را در برنامه های خود داشته باشیم.
       
      در یک آموزش مختصر با ما باشید تا به طور ساده با  نحوه کار SwipeRefreshLayout (کشیدن صفحه به سمت پایین) آشنا شویم.
      این مثال نحوه ی Refresh(تازه سازی) کردن صفحه با استفاده از SwipeRefreshLayout را به شما نشان  میدهد.مراحل را طبق زیر دنبال کنید.
      1-با استفاده ار اندروید استودیو یک پروژه ی جدید با نام Swipe تحت بسته ی com.example.Swipeایجاد کنید. نحوه ی ایجاد پروژه ی جدید در بخش آموزشی ساخت اولین پروژه در اندروید استودیو توضیح داده شده است.
      2-
      محتوای فایل res/layout/activity_main.xml را مانند آنچه در ادامه آمده است تغییر دهید. 3-محتوای فایل اکتیویتی اصلی java/com.example.sendemail/MainActivity.java را به منظور اجرای کدهای دلخواه پس از انجام عمل swipe/pull downn (کشیدن صفحه به سمت پایین)مانند آنچه در ادامه آمده است تغییر دهید.
      محتوای زیر مربوط به فایل res/layout/activity_main.xml می باشد.
      <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?> <android.support.v4.widget.SwipeRefreshLayout xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android" android:id="@+id/mySwipe" android:layout_width="match_parent" android:layout_height="match_parent" > <!-- کد خود را اینجا وارد کنید--> </android.support.v4.widget.SwipeRefreshLayout>   این لایه(بالا) از کتابخانه‌ی زیر است.  
       
      android.support.v4.widget
      در کد بالا ما لایه‌ی SwipeRefreshLayout را به عنوان لایه‌ی والد یا ریشه استفاده کرده ایم و درون آن می‌توانیم لایه ها و عناصر دیگر را به کار ببریم.
      به عنوان مثال میتوان به صورت زیر نوشت. <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?> <android.support.v4.widget.SwipeRefreshLayout xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android" android:id="@+id/mySwipe" android:layout_width="match_parent" android:layout_height="match_parent" > <ScrollView android:layout_width="match_parent" android:layout_height="match_parent"> <TextView android:text="من یک متن هستم" android:layout_width="match_parent" android:layout_height="wrap_content" android:layout_marginTop="16dp" android:gravity="center"/> </ScrollView> </android.support.v4.widget.SwipeRefreshLayout>  
      معمولا درون این لایه یک recyclerView  یا listView به کار می‌رود که در صورت تازه سازی (refresh) مقادیر آیتم ها دچار تغییر شوند(آیتم جدیدی  وارد لیست شده یا از آن حذف شود). همچنین این لایه می‌تواند به عنوان یک لایه ی فرزند ظاهر شود.
      حالا نوبت این است که در اکتیویتی (activity) خود این لایه را وصل کنیم و از آن استفاده کنیم.در زیر محتوای فایل java/com.example.location/MainActivity.java آورده شده است.
      package com.example.Swipe; import android.os.Bundle; import android.support.v4.widget.SwipeRefreshLayout; import android.support.v7.app.AppCompatActivity; public class MainActivity extends AppCompatActivity { SwipeRefreshLayout mySwipe; @Override protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) { ;( super.onCreate(savedInstanceState ;( setContentView(R.layout.activity_main ;( mySwipe = (SwipeRefreshLayout) findViewById(R.id.mySwipe () mySwipe.setOnRefreshListener(new SwipeRefreshLayout.OnRefreshListener { @Override () public void onRefresh{ //اعمالی را که میخواهیم هنگام تازه سازی انجام شود ;( mySwipe.setRefreshing(false } ;({ } }     داخل کد بالا ما با صدا زدن متد setOnRefreshListener با ورودی رابط (interface) OnRefreshListener می‌توان متد onRefresh را بازنویسی (override) کرده و داخل آن هر عملی که برای تازه سازی لازم است انجام داد. برای مثال زمانی که ما برنامه ای متصل به اینترنت داریم و میخواهیم با swipe کردن مقادیر را بروزرسانی کنیم در متد onRefresh میتوانیم وضعیت اتصال به اینترنت را چک کنیم و اگر متصل بود دیتا را از اینترنت دریافت کرده و مقادیر محتوای صفحه را بروزرسانی کنیم. در اخر کد با نوشتن mySwipe.setRefreshing(false) انیمیشن ایجاد شده را متوقف میکنیم.
      اگر در جایی از برنامه بخواهیم خاصیت swipe pull down و انیمیشن را غیر فعال کنیم میتوانیم از دستور setEnabled(false) استفاده کنیم.
    • توسط Omid Zakeri
      ویجت یک برنامه ی کوچک و یا یک کنترل از برنامه ی اندروید شما می باشد که در صفحه ی home  قرار گرفته است.  ویجت ها می توانند به راحتی در دسترس باشند، چرا که به شما اجازه می دهند تا برنامه های مورد علاقه ی خود را روی صفحه home قرار دهید تا به سرعت به آنها دسترسی داشته باشید. احتمالا چند ویجت متداول از جمله ویجت موسیقی، آب و هوا و ساعت، را دیده اید.
      ویجت ها می توانند انواع مختلفی داشته باشند از قبیل ویجت اطلاعات، ویجت های مجموعه، ویجت های کنترل و ویجت های چندگانه. اندروید یک چارچوب کامل به ما ارائه می دهد تا ویجت های خود را گسترش دهیم.
       
      Widget - XML file
      برای ایجاد یک ویجت کاربردی، ابتدا چیزی که نیاز دارید، شی Object AppWidgetProviderInfo است که شما در یک فایل XML ویجت جداگانه تعریف می کنید. برای انجام این کار، بر روی پروژه خود راست کلیک کرده و یک پوشه جدید به نام xml ایجاد کنید. حالا روی پوشه تازه ایجاد شده راست کلیک کرده و یک فایل XML جدید ایجاد کنید. نوع منبع فایل XML باید به AppWidgetProvider تنظیم شود. در فایل xml برخی از خواص را به صورت زیر تعریف می کنید:
      <appwidget-provider xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android" android:minWidth="146dp" android:updatePeriodMillis="0" android:minHeight="146dp" android:initialLayout="@layout/activity_main"> </appwidget-provider> Widget - Layout file
      حالا شما باید طرح ویجت خود را در فایل پیش فرض XML خود تعریف کنید. شما می توانید قطعات را برای تولید xml خودکار بکشید.
      Widget - Java file
      پس از تعریف طرح، در حال حاضر یک فایل JAVA جدید ایجاد کنید یا از موجود استفاده کنید و آن را با کلاس AppWidgetProvider گسترش دهید و روش بهروزرسانی آن را به صورت زیر تعریف کنید.
      در روش به روز رسانی، شما باید شیء دو کلاس را که PendingIntent و RemoteViews هستند تعریف کنید. نحو آن :
      PendingIntent pending = PendingIntent.getActivity(context, 0, intent, 0); RemoteViews views = new RemoteViews(context.getPackageName(), R.layout.activity_main);  
      Widget - Manifest file
      شما همچنین باید AppWidgetProvider را در فایل manifest خود به شرح زیر اعلام کنید:
      <receiver android:name="ExampleAppWidgetProvider" > <intent-filter> <action android:name="android.appwidget.action.APPWIDGET_UPDATE" /> </intent-filter> <meta-data android:name="android.appwidget.provider" android:resource="@xml/example_appwidget_info" /> </receiver>  
      MainActivity.java
      package com.example.omidza.myapplication; import android.app.PendingIntent; import android.appwidget.AppWidgetManager; import android.appwidget.AppWidgetProvider; import android.content.Context; import android.content.Intent; import android.net.Uri; import android.widget.RemoteViews; import android.widget.Toast; public class MainActivity extends AppWidgetProvider{ public void onUpdate(Context context, AppWidgetManager appWidgetManager,int[] appWidgetIds) { for(int i=0; i<appWidgetIds.length; i++){ int currentWidgetId = appWidgetIds[i]; String url = "http://www.tutorialspoint.com"; Intent intent = new Intent(Intent.ACTION_VIEW); intent.addFlags(Intent.FLAG_ACTIVITY_NEW_TASK); intent.setData(Uri.parse(url)); PendingIntent pending = PendingIntent.getActivity(context, 0,intent, 0); RemoteViews views = new RemoteViews(context.getPackageName(),R.layout.activity_main); views.setOnClickPendingIntent(R.id.button, pending); appWidgetManager.updateAppWidget(currentWidgetId,views); Toast.makeText(context, "widget added", Toast.LENGTH_SHORT).show(); } } } res/layout/activity_main.xml
      <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?> <RelativeLayout xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android" xmlns:tools="http://schemas.android.com/tools" android:layout_width="match_parent" android:layout_height="match_parent" android:paddingLeft="@dimen/activity_horizontal_margin" android:paddingRight="@dimen/activity_horizontal_margin" android:paddingTop="@dimen/activity_vertical_margin" android:paddingBottom="@dimen/activity_vertical_margin" tools:context=".MainActivity" android:transitionGroup="true"> <TextView android:layout_width="wrap_content" android:layout_height="wrap_content" android:text="Tutorials point" android:id="@+id/textView" android:layout_centerHorizontal="true" android:textColor="#ff3412ff" android:textSize="35dp" /> <Button android:layout_width="wrap_content" android:layout_height="wrap_content" android:text="Widget" android:id="@+id/button" android:layout_centerHorizontal="true" android:layout_marginTop="61dp" android:layout_below="@+id/textView" /> </RelativeLayout> res/xml/mywidget.xml.
      <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?> <appwidget-provider xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android" android:minWidth="146dp" android:updatePeriodMillis="0" android:minHeight="146dp" android:initialLayout="@layout/activity_main"> </appwidget-provider> AndroidManifest.xml
      <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?> <manifest xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android" package="com.example.omidza.myapplication" > <application android:allowBackup="true" android:icon="@mipmap/ic_launcher" android:label="@string/app_name" android:theme="@style/AppTheme" > <receiver android:name=".MainActivity"> <intent-filter> <action android:name="android.appwidget.action.APPWIDGET_UPDATE"></action> </intent-filter> <meta-data android:name="android.appwidget.provider" android:resource="@xml/mywidget"></meta-data> </receiver> </application> </manifest>  
    • توسط Farzad Sarseifi
      دوازدهمین دوره آموزشی برنامه نویسی اندروید(پیشرفته)
      دوره برنامه نویسی اندروید یکی از جذاب ترین دوره های آموزشی میباشد که مخاطبان دوره میتوانند در این دوره اصول طراحی اپلیکیشن های تحت اندروید را طراحی و پیاده سازی نموده و شروع به کسب درآمد در حوزه اپلیکیشن های موبایل نمایند.کاربران این دوره میتوانند با کسب مهارت های مطرح شده در سرفصلهای دوره گام بزرگ و سریعی جهت ورود به بازار اپلیکیشن های اندرویدی برداشته و با انتشار برنامه های طراحی شده خود در فضای مجاری کسب درآمد کنند.هم اینک ده ها هزار نرم افزار تحت موبایل در فضای اینترنتی منتشر شده که تعداد بی شماری از این نرم افزارها با دانلود های حیرت آور منبع درآمدهای چندین میلیونی برای طراح خود بوده اند.اگر قصد ورود به بازار نرم افزارهای موبایل دارید هم اینک در دروه آموزشی برنامه نویسی اندروید شرکت کنید.
      اهداف کلی این دوره:
        پیاده سازی ORM دیتابیس سرویس های  Background در اندروید آشنایی با کتابخانه های مفید و پرکاربرد اندروید آشنایی با Fragment پیاده سازی وب سرویس پیاده سازی Api های گوگل پیاده سازی FireBase در اندروید پیاده سازی Push Notification در اندروید تست اپلیکیشن Junit و Espresso مهندسی معکول و خروجی نهایی اپلیکیشن ثبت نام دوره اندروید
       
      مشخصات دوره :
      مدرس (مدرسان) : فرزاد سرسیفی
      پیشنیاز: آشنایی با مفاهیم برنامه نویسی - آشنایی با زبان جاوا
      مدت زمان دوره:  10 جلسه  ( کارگاه کاملا عملی تحت پروژه)  به صورت کارگاهی (در مجموع 40 ساعت)(10 نفر)
      تاریخ برگزاری:
      (دوره از  12 آبان ماه 1396 به مدت 10 جلسه  - روزهای  جمعه 14 الی 18)
      مدرک: در پایان دوره مدرک پایان دوره از طرف انستیتو آموزشگاه اندروید ایران ارائه میگردد.
      سه دانشجو نمونه اول به شرکت های معروف ایرانی جهت همکاری معرفی می گردند.
      به دانشجویانی که در دوره های قبلی آموزشگاه اندروید ایران حضور داشتند 20 درصد تخفیف داده خواهد شد
      به شرکت کنندگان در دوره کد ویژه خرید محصولات شاپ دروید داده می شود و می توانند برای همیشه محصولات این فروشگاه را با تخفیف 50 درصدی تهیه کنند.
      ویژگی : آموزش در لابراتوار مجهز به سیستم های روز به صورت شبکه تحت NetSupport و متصل به اینترنت و کاملا اینتراکتیو تحت پروژه عملی انجام خواهد گرفت.
      مکان برگزاری : این دوره آموزشی با همکاری آموزشگاه ویستا برگزار خواهد شد
       
      راهنمای ثبت نام:
      جهت کسب هر نوع اطلاعاتی در خصوص دوره میتوانید با ایمیل info@android-learn.ir وشماره های تماس ۸۸۵۰۸۰۸۰ -۸۸۵۵۴۲۱۷ -۸۸۵۵۴۲۱۳ تلگرام همراه 09100046764 تماس حاصل نمایید.
      ثبت نام دوره اندروید
       
      سرفصلهای دوره آموزشی برنامه نویسی اندروید پیشرفته  به صورت کاملا عملی:   پردازش های پس زمینه ای
      سرویس های پس زمینه Service BroadCastReciver AlramManager  

      ذخیره سازی اطلاعات با دیتابیس SQLite ORM و realm
      آشنایی با ORM های استفاده از Sugar ORM آموزش و پیاده سازی دیتابیس Realm در اندروید  


      Notification در اندروید
      پیاده سازی Notification در اندروید Notification های سفارشی طراحی واسط کاربری برای Notification آشنایی با Pending Intent پیاده سازی Push Notification  با استفاد از OneSignal  
       
      Firebase
      Firebase امکانات Firebase در اندروید پیاده سازی Register و Login در Firebase پیاده سازی Push Notification Crash Reporting  
       
      وب سرویس ها در اندروید
      آشنایی با وب سرویس JSON آشنایی با JSON Array آشنایی با JSON Object آشنایی با Retrofit دریافت اطلاعات وب سرویس Retrofit ارسال اطلاعات به سرور Retrofit Image Loader Gson,Jackson json parsing  
       
      پیاده سازی MVP Pattern در اندروید
      مفهوم Pattern در برنامه نویسی انواع Pattern های رایج در برنامه نویسی اندروید آشنایی با MVP Pattern در اندروید پیاده سازی MVP در اندروید  
       
      پیاده سازی Dependency Injection در اندروید
      مفهوم Dependency Injection در برنامه نویسی انواع کتابخانه های رایج  در DI برنامه نویسی اندروید آشنایی با کتابخانه Dagger 2  
       
       
      آشنایی با تغییرات اندرویدM و N
      Shade Animation CordinatorLayout Permission in Android 6  
       
      آشنایی با Kotlin
      معرفی kotlin پیاده سازی kotlin در اندروید استودیو  
       
      ایجاد App Widgets برای اپلیکیشن
      معرفی widget در اندروید هدف از پیاده سازی App widgets در اندروید ارتباط بین App Widgets و اپلیکیشن پیاده سازی App Widgets در اپلیکیشن  
       
      ایجاد کتابخانه در اندروید
      معرفی مفهوم کتابخانه در اندروید انواع کتابخانه های قابل پشتیبانی در اندروید ایجاد کتابخانه در اندروید Import کردن کتابخانه به پروژه و استفاده از آن  
      Flavor در اندروید استودیو
      آشنایی با flavor در اندروید استودیو ایجاد چند خروجی از اپلکیشن ایجاد خروجی های free,purchase,paid برای اپلیکیشن  
      Testing اپلیکیشن
      آشنایی با مفهوم Test در مهندسی نرم افزار آشنایی با کتابخانه Junit آشنایی با کتابخانه Espresso در Test Driven Android اندروید  
      خروجی اندروید
      ایجاد کلید Sign در اندروید مهندسی معکوس اپلیکیشن های اندروید آشنایی با Proguard در اندروید انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی  
       
       
       این دوره توصیه میشود به :
      اشخاصی كه علاقه مند به آشنایی و كار حرفه ای با اندروید هستند. اشخاصی كه قصد فراگیری كامل طراحی اپلیکیشن های موبایل از ابتدا توسط اندروید دارند. اشخاصی كه قصد راه اندازی اپلیکیشن موبایل شخصی خود توسط اندروید دارند. اشخاصی كه میخواهند با فراگیری حرفه ای شروع به كسب درآمد نموده و به عنوان توسعه دهنده اندروید فعالیت كنند. شركتها و سازمانهایی كه قصد راه اندازی اپلیکیشن موبایل اندروید اختصاصی خود را دارند. دانشجویان رشته های كامپیوتر كه قصد فراگیری كامل توسعه اپلیکیشن های اندروید دارند. اشخاصی كه قصد پیاده سازی ایده های اپلیکیشن های موبایل را در قالب اندروید دارند. اشخاصی كه قصد دارند وب سایت خود را به اپلیکیشن های موبایل اندروید تبدیل كنند. و...  
       
      ثبت نام دوره اندروید

  • دوره آموزشی اندروید ایران کانادا آموزش ویدئویی اندروید آموزش برنامه نویسی اندروید اندروید کاپ دوره آنلاین اندروید کتاب های آموزشی اندروید بسته آموزشی اندروید دوره برنامه نویسی اندروید آموزش Kotlin آموزش برنامه نویسی ios
  • فایل