آیا آموزش ارائه شده در این تاپیک مناسب و مفید است؟   1 کاربر تا کنون رای داده اند

  1. 1. آیا آموزش ارائه شده در این تاپیک مناسب و مفید است؟

    • بله - بسیار خوب و مفید است
      1
    • خیر - زیاد مفید نبود
      0

لطفا وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام نمایید تا بتوانید رای خود را در نظر سنجی ارسال نمایید.

1 ارسال در این موضوع قرار دارد

سلام خدمت شما دوست عزیزم که برای اینکه یه مطلب جدیدی یاد بگیری به این تاپیک اومدی

خوشامد می گم بهت

امیدوارم که استفاده مفید رو از مطالب آموزش اندروید که از این به بعد ایشالا قرار میدم

ببری و مطالب به اندازه کافی به درد بخور باشه براتون

مطلبی که امروز برای آموزش شما عزیزان آماده کردم آموزش معماری اندروید هستش که با هم به بررسی اون می پردازیم:

سیستم عامل اندروید به صورت پشته ای از مولفه های نرم افزاری است که همانطور که در شکل زیر در دیاگرام معماری نشان داده شده است، به طور کلی به پنچ قسمت و چهار لایه ی اصلی تقسیم میشود.

 

(هسته ی لینوکس)

در پایین لایه های لینوکس، لینوکس 2.6 با تقریبا 115 پچ وجود دارد. این لایه عملکردهای اصلی سیستم مانند مدیریت فرایند، مدیریت حافظه، مدیریت دستگاه هایی مانند دوربین، کیبورد، صفحه نمایش را برعهده دارد. هسته همچنین تمام نقاط قوت لینوکس مانند شبکه بندی و طیف وسیعی از درایورهای دستگاه ها که به عنوان واسط سخت افزارهای جانبی عمل می کنند، را مدیریت میکند.

کتابخانه ها (Libraries)

در بالای هسته ی لینوکس مجموعه ای از کتابخانه ها شامل موتور مرورگر وب متن باز WebKit، کتابخانه ی معروف libc ، پایگاه داده یSQLite که یک مخزن مفید برای ذخیره سازی و به اشتراک گذاری داده های اپلیکیشن هاست، کتابخانه هایی برای ثبت و پخش صوت و تصویر، کتابخانه های SSL که مسئول امنیت اینترنت هستند و غیره هستند.

Android Runtime

این بخش سومین بخش معماری است و از پایین در دومین لایه قرار دارد. این بخش یک مولفه ی کلیدی به نام Dalvik Virtual Machine را ایجاد میکند که نوعی از ماشین مجازی جاوا است که به صورت ویژه برای اندروید طراحی و به ینه سازی شده است.

Dalvik VM از ویژگی های هسته ی لینوکس مانند مدیریت حافظه و چند نخی  که مربوط به زبان جاوا است،استفاده میکند. Dalvik VM هر برنامه ی اندرویدی را قادر می سازد که فرایندهای مربوط به خود  را با نمونه ی خودش از ماشین مجازی Dalvik اجرا کند.

Android runtime  همچنین مجموعه ای از کتابخانه های هسته ای را ایجاد میکند که توسعه دهندگان اپلیکیشن های اندرویدی را قادر میسازد که برنامه های اندرویدی را با استفاده از زبان برنامه نویسی استاندارد جاوا بنویسند.

چارچوب اپلیکیشن (Application Frame work)

لایه ی Application Frame work بسیاری از سرویس های سطح بالاتر را به صورت کلاس های جاوا برای اپلیکیشن ها فراهم میکند. توسعه دهندگان جاوا می توانند از این سرویس ها در اپلیکیشن های خود استفاده کنند.

اپلیکیشن ها (Applications)

شما تمام اپلیکیشن های اندروید را در لایه ی بالا می بینید. همچنین اپلیکیشن های خود را فقط برای نصب بر روی این لایه می نویسید. مثال هایی از این اپلیکیشن ها، دفترچه تلفن ها، مرورگر، بازی ها و غیره هستند.

.توی قسمت بعدی که ایشالا تاپیک بعدی میشه، راجع به کامپوننت های اپلیکیشن اندروید بحث می کنیم

 

 

 

به اشتراک گذاری این پست


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری

  • مطالب مشابه

    • توسط masoudandroid
      سلام
      یه مشکلی دارم خیلی وقته گیرشم لطفا کسی اگر آشناست به این قضیه کمک کنه.
      زمانی که کد رنگ رو تو RelativeLayout مینوسم eror میده و یا یه پوشه از drawable میزارم
      اما Linear اینطور نیست و مشکلی نداره.
      یه عکس گذاشتم اونی که خط قرمز زیرش کشیده.....ممنون از شما

    • توسط Omid Zakeri
      این فریمورک مختص اندروید طراحی نشده ولی سبک بودن آن موجب شده‌است که بسیاری از برنامه نویسان از آن در برنامه‌های اندرویدی استفاده کنند. این فریم ورک جهت اتصالات JDBC وSpring و اندروید طراحی شده است.
       
       
      @DatabaseTable(tableName = "users") public class User { @DatabaseField(id = true) private String username; @DatabaseField private String password; public User() { // ORMLite needs a no-arg constructor } public User(String username, String password) { this.username = username; this.password = password; } // Implementing getter and setter methods public String getUserame() { return this.username; } public void setName(String username) { this.username = username; } public String getPassword() { return this.password; } public void setPassword(String password) { this.password = password; } }
    • توسط Omid Zakeri
      با آمدن ORM‌ها به دنیای برنامه نویسی، کار برنامه نویسی نسبت به قبل ساده‌تر و راحت‌تر شد. عدم استفاده کوئری‌های دستی، پشتیبانی از چند دیتابیس و از همه مهمتر و اصلی‌ترین هدف این ابزار "تنها درگیری با اشیا و مدل شیء گرایی" کار را پیش از پیش آسان‌تر نمود.
      در این بین به راحتی می‌توان چندین نمونه از این ORM‌ها را  نام برد مثل IBatis , Hibernate ,Nhibernate و EF که از معروفترین آن‌ها هستند.
      من در حال حاضر قصد شروع یک پروژه اندرویدی را دارم و دوست دارم بجای استفاده‌ی از Sqlitehelper، از یک ORM مناسب بهره ببرم که چند سوال برای من پیش می‌آید. آیا ORM ای برای آن تهیه شده است؟ اگر آری چندتا و کدامیک از آن‌ها بهتر هستند؟ شاید در اولین مورد کتابخانه‌ی Hibernate جاوا را نام ببرید؛ ولی توجه به این نکته ضروری است که ما در مورد پلتفرم موبایل و محدودیت‌های آن صحبت می‌کنیم. یک کتابخانه همانند Hibernate مطمئنا برای یک برنامه اندروید چه از نظر حجم نهایی برنامه و چه از نظر حجم بزرگش در اجرا، مشکل زا خواهد بود و وجود وابستگی‌های متعدد و دارا بودن بسیاری از قابلیت‌هایی که اصلا در بانک‌های اطلاعاتی موبایل قابل اجرا نیست، باعث می‌شود این فریمورک انتخاب خوبی برای یک برنامه اندروید نباشد.

      معیارهای انتخاب یک فریم ورک مناسب برای موبایل: 
      سبک بودن: مهمترین مورد سبک بودن آن است؛ چه از لحاظ اجرای برنامه و چه از لحاظ حجم نهایی برنامه سریع بودن: مطمئنا ORM‌های طراحی شده‌ی موجود، از سرعت خیلی بدی برخوردار نخواهند بود؛ اگر سر زبان هم افتاده باشند. ولی باز هم انتخاب سریع بودن یک ORM، مورد علاقه‌ی بسیاری از  ماهاست. یادگیری آسان و کانفیگ راحت تر. greenDAO-master.zip
    • توسط Omid Zakeri
      تا به حال نرم افزار های زیادی از قبیل توییتر(twitter) , گوگل پلاس (+google) , جیمیل (gmail)  را در اندروید دیده‌ایم که باswipe/pull down ( کشیدن صفحه به سمت پایین) محتوای خود را بروز میکنند . زمانی که صفحه را از بالا به پایین میکشیم یک محتوای جدیدی به ما نشان داده می‌شود یا اینکه محتوای قبلی بروزرسانی خواهد شد.  در این آموزش میخواهیم کار با SwipeRefreshLayout را آموزش دهیم. این لایه به ما کمک می‌کند که طراحی اصولی (material designn) و کاربر پسندی را در برنامه های خود داشته باشیم.
       
      در یک آموزش مختصر با ما باشید تا به طور ساده با  نحوه کار SwipeRefreshLayout (کشیدن صفحه به سمت پایین) آشنا شویم.
      این مثال نحوه ی Refresh(تازه سازی) کردن صفحه با استفاده از SwipeRefreshLayout را به شما نشان  میدهد.مراحل را طبق زیر دنبال کنید.
      1-با استفاده ار اندروید استودیو یک پروژه ی جدید با نام Swipe تحت بسته ی com.example.Swipeایجاد کنید. نحوه ی ایجاد پروژه ی جدید در بخش آموزشی ساخت اولین پروژه در اندروید استودیو توضیح داده شده است.
      2-
      محتوای فایل res/layout/activity_main.xml را مانند آنچه در ادامه آمده است تغییر دهید. 3-محتوای فایل اکتیویتی اصلی java/com.example.sendemail/MainActivity.java را به منظور اجرای کدهای دلخواه پس از انجام عمل swipe/pull downn (کشیدن صفحه به سمت پایین)مانند آنچه در ادامه آمده است تغییر دهید.
      محتوای زیر مربوط به فایل res/layout/activity_main.xml می باشد.
      <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?> <android.support.v4.widget.SwipeRefreshLayout xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android" android:id="@+id/mySwipe" android:layout_width="match_parent" android:layout_height="match_parent" > <!-- کد خود را اینجا وارد کنید--> </android.support.v4.widget.SwipeRefreshLayout>   این لایه(بالا) از کتابخانه‌ی زیر است.  
       
      android.support.v4.widget
      در کد بالا ما لایه‌ی SwipeRefreshLayout را به عنوان لایه‌ی والد یا ریشه استفاده کرده ایم و درون آن می‌توانیم لایه ها و عناصر دیگر را به کار ببریم.
      به عنوان مثال میتوان به صورت زیر نوشت. <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?> <android.support.v4.widget.SwipeRefreshLayout xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android" android:id="@+id/mySwipe" android:layout_width="match_parent" android:layout_height="match_parent" > <ScrollView android:layout_width="match_parent" android:layout_height="match_parent"> <TextView android:text="من یک متن هستم" android:layout_width="match_parent" android:layout_height="wrap_content" android:layout_marginTop="16dp" android:gravity="center"/> </ScrollView> </android.support.v4.widget.SwipeRefreshLayout>  
      معمولا درون این لایه یک recyclerView  یا listView به کار می‌رود که در صورت تازه سازی (refresh) مقادیر آیتم ها دچار تغییر شوند(آیتم جدیدی  وارد لیست شده یا از آن حذف شود). همچنین این لایه می‌تواند به عنوان یک لایه ی فرزند ظاهر شود.
      حالا نوبت این است که در اکتیویتی (activity) خود این لایه را وصل کنیم و از آن استفاده کنیم.در زیر محتوای فایل java/com.example.location/MainActivity.java آورده شده است.
      package com.example.Swipe; import android.os.Bundle; import android.support.v4.widget.SwipeRefreshLayout; import android.support.v7.app.AppCompatActivity; public class MainActivity extends AppCompatActivity { SwipeRefreshLayout mySwipe; @Override protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) { ;( super.onCreate(savedInstanceState ;( setContentView(R.layout.activity_main ;( mySwipe = (SwipeRefreshLayout) findViewById(R.id.mySwipe () mySwipe.setOnRefreshListener(new SwipeRefreshLayout.OnRefreshListener { @Override () public void onRefresh{ //اعمالی را که میخواهیم هنگام تازه سازی انجام شود ;( mySwipe.setRefreshing(false } ;({ } }     داخل کد بالا ما با صدا زدن متد setOnRefreshListener با ورودی رابط (interface) OnRefreshListener می‌توان متد onRefresh را بازنویسی (override) کرده و داخل آن هر عملی که برای تازه سازی لازم است انجام داد. برای مثال زمانی که ما برنامه ای متصل به اینترنت داریم و میخواهیم با swipe کردن مقادیر را بروزرسانی کنیم در متد onRefresh میتوانیم وضعیت اتصال به اینترنت را چک کنیم و اگر متصل بود دیتا را از اینترنت دریافت کرده و مقادیر محتوای صفحه را بروزرسانی کنیم. در اخر کد با نوشتن mySwipe.setRefreshing(false) انیمیشن ایجاد شده را متوقف میکنیم.
      اگر در جایی از برنامه بخواهیم خاصیت swipe pull down و انیمیشن را غیر فعال کنیم میتوانیم از دستور setEnabled(false) استفاده کنیم.
    • توسط Omid Zakeri
      ویجت یک برنامه ی کوچک و یا یک کنترل از برنامه ی اندروید شما می باشد که در صفحه ی home  قرار گرفته است.  ویجت ها می توانند به راحتی در دسترس باشند، چرا که به شما اجازه می دهند تا برنامه های مورد علاقه ی خود را روی صفحه home قرار دهید تا به سرعت به آنها دسترسی داشته باشید. احتمالا چند ویجت متداول از جمله ویجت موسیقی، آب و هوا و ساعت، را دیده اید.
      ویجت ها می توانند انواع مختلفی داشته باشند از قبیل ویجت اطلاعات، ویجت های مجموعه، ویجت های کنترل و ویجت های چندگانه. اندروید یک چارچوب کامل به ما ارائه می دهد تا ویجت های خود را گسترش دهیم.
       
      Widget - XML file
      برای ایجاد یک ویجت کاربردی، ابتدا چیزی که نیاز دارید، شی Object AppWidgetProviderInfo است که شما در یک فایل XML ویجت جداگانه تعریف می کنید. برای انجام این کار، بر روی پروژه خود راست کلیک کرده و یک پوشه جدید به نام xml ایجاد کنید. حالا روی پوشه تازه ایجاد شده راست کلیک کرده و یک فایل XML جدید ایجاد کنید. نوع منبع فایل XML باید به AppWidgetProvider تنظیم شود. در فایل xml برخی از خواص را به صورت زیر تعریف می کنید:
      <appwidget-provider xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android" android:minWidth="146dp" android:updatePeriodMillis="0" android:minHeight="146dp" android:initialLayout="@layout/activity_main"> </appwidget-provider> Widget - Layout file
      حالا شما باید طرح ویجت خود را در فایل پیش فرض XML خود تعریف کنید. شما می توانید قطعات را برای تولید xml خودکار بکشید.
      Widget - Java file
      پس از تعریف طرح، در حال حاضر یک فایل JAVA جدید ایجاد کنید یا از موجود استفاده کنید و آن را با کلاس AppWidgetProvider گسترش دهید و روش بهروزرسانی آن را به صورت زیر تعریف کنید.
      در روش به روز رسانی، شما باید شیء دو کلاس را که PendingIntent و RemoteViews هستند تعریف کنید. نحو آن :
      PendingIntent pending = PendingIntent.getActivity(context, 0, intent, 0); RemoteViews views = new RemoteViews(context.getPackageName(), R.layout.activity_main);  
      Widget - Manifest file
      شما همچنین باید AppWidgetProvider را در فایل manifest خود به شرح زیر اعلام کنید:
      <receiver android:name="ExampleAppWidgetProvider" > <intent-filter> <action android:name="android.appwidget.action.APPWIDGET_UPDATE" /> </intent-filter> <meta-data android:name="android.appwidget.provider" android:resource="@xml/example_appwidget_info" /> </receiver>  
      MainActivity.java
      package com.example.omidza.myapplication; import android.app.PendingIntent; import android.appwidget.AppWidgetManager; import android.appwidget.AppWidgetProvider; import android.content.Context; import android.content.Intent; import android.net.Uri; import android.widget.RemoteViews; import android.widget.Toast; public class MainActivity extends AppWidgetProvider{ public void onUpdate(Context context, AppWidgetManager appWidgetManager,int[] appWidgetIds) { for(int i=0; i<appWidgetIds.length; i++){ int currentWidgetId = appWidgetIds[i]; String url = "http://www.tutorialspoint.com"; Intent intent = new Intent(Intent.ACTION_VIEW); intent.addFlags(Intent.FLAG_ACTIVITY_NEW_TASK); intent.setData(Uri.parse(url)); PendingIntent pending = PendingIntent.getActivity(context, 0,intent, 0); RemoteViews views = new RemoteViews(context.getPackageName(),R.layout.activity_main); views.setOnClickPendingIntent(R.id.button, pending); appWidgetManager.updateAppWidget(currentWidgetId,views); Toast.makeText(context, "widget added", Toast.LENGTH_SHORT).show(); } } } res/layout/activity_main.xml
      <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?> <RelativeLayout xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android" xmlns:tools="http://schemas.android.com/tools" android:layout_width="match_parent" android:layout_height="match_parent" android:paddingLeft="@dimen/activity_horizontal_margin" android:paddingRight="@dimen/activity_horizontal_margin" android:paddingTop="@dimen/activity_vertical_margin" android:paddingBottom="@dimen/activity_vertical_margin" tools:context=".MainActivity" android:transitionGroup="true"> <TextView android:layout_width="wrap_content" android:layout_height="wrap_content" android:text="Tutorials point" android:id="@+id/textView" android:layout_centerHorizontal="true" android:textColor="#ff3412ff" android:textSize="35dp" /> <Button android:layout_width="wrap_content" android:layout_height="wrap_content" android:text="Widget" android:id="@+id/button" android:layout_centerHorizontal="true" android:layout_marginTop="61dp" android:layout_below="@+id/textView" /> </RelativeLayout> res/xml/mywidget.xml.
      <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?> <appwidget-provider xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android" android:minWidth="146dp" android:updatePeriodMillis="0" android:minHeight="146dp" android:initialLayout="@layout/activity_main"> </appwidget-provider> AndroidManifest.xml
      <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?> <manifest xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android" package="com.example.omidza.myapplication" > <application android:allowBackup="true" android:icon="@mipmap/ic_launcher" android:label="@string/app_name" android:theme="@style/AppTheme" > <receiver android:name=".MainActivity"> <intent-filter> <action android:name="android.appwidget.action.APPWIDGET_UPDATE"></action> </intent-filter> <meta-data android:name="android.appwidget.provider" android:resource="@xml/mywidget"></meta-data> </receiver> </application> </manifest>  

  • دوره آموزشی اندروید آموزش ویدئویی اندروید آموزش برنامه نویسی اندروید اندروید کاپ دوره آنلاین اندروید کتاب های آموزشی اندروید بسته آموزشی اندروید دوره برنامه نویسی اندروید آموزش Kotlin آموزش برنامه نویسی ios مهارت های فروش
    آموزش برنامه نویسی اندروید
  • فایل