asrema

خواندن نامبر

23 ارسال در این موضوع قرار دارد

باعرض سلام وخسته نباشید

چندتا سوال دارم که ممنون میشم باذکر شماره به هر کدام پاسخ دهید

1-من یک نامبر ایجاد کردم ومیخواهم که در قسمت فایل جاوا کدی بنویسم که ععد توی نامبر رو توی یک متغیر بریزه

2-یک کد میخواهم که  توی یک edit text بتونم چیزی بنویسم(ازطریق فایلxmlنه بلکه ازطریق فایل جاوا)

3-من خودم برای برنامه ام یک صفحه کلید عددی ساختم که برای دکمه های صفحه اش از image button استفاده کردم حالا میخوام در قسمت جاوا کدی بنویسم که هنگام کلیک رو اونها در نامبری که ایجاد کردم عدد متناظر با همون دکمه نمایش داده بشه

4-کدی که بتونه موقع کلیک روی قسمت نامبر صفحه کلید خود دستگاه بالا نیاد و از صفحه کلیدی که خودم ساختم استفاده کنم

ببخشید زیاد شد ولی لازم دارم

پیشاپیش هم از شما متشکرم

به اشتراک گذاری این پست


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

منظورت از نامبر دقیقا چیه، یه کم بیشتر توضیح بده تا جواب سوالاتتو بگم.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

باعرض سلام وخسته نباشید

چندتا سوال دارم که ممنون میشم باذکر شماره به هر کدام پاسخ دهید

1-من یک نامبر ایجاد کردم ومیخواهم که در قسمت فایل جاوا کدی بنویسم که ععد توی نامبر رو توی یک متغیر بریزه

2-یک کد میخواهم که  توی یک edit text بتونم چیزی بنویسم(ازطریق فایلxmlنه بلکه ازطریق فایل جاوا)

3-من خودم برای برنامه ام یک صفحه کلید عددی ساختم که برای دکمه های صفحه اش از image button استفاده کردم حالا میخوام در قسمت جاوا کدی بنویسم که هنگام کلیک رو اونها در نامبری که ایجاد کردم عدد متناظر با همون دکمه نمایش داده بشه

4-کدی که بتونه موقع کلیک روی قسمت نامبر صفحه کلید خود دستگاه بالا نیاد و از صفحه کلیدی که خودم ساختم استفاده کنم

ببخشید زیاد شد ولی لازم دارم

پیشاپیش هم از شما متشکرم

یه سوال ؟ این که خودش یه برنامه س !

نمیتونم بشینم کد بنویسم به فارسی میگم شما معادل های کدیشو سرچ کن بزن !

1- اگه منظور از نامبر یه editText از نوع نامبره . اینجوری باید عمل کنی -> اول اون متغیر editText رو تعریف کنی بعد بیای و مقدار اون رو با تابع .getText بگیری و داخل یه int یا ... بریزی !

2- خب برای این کار هم خیلی سادس ! اگه یه TextView آماده داری که میخوای مقدار دهیش کنی میتونی توی فایل Activity خودت اول اون TextView رو تعریف کنی بعدشم با تابع .setText مقدار دهیش کنی ! 

3- برای این کار شما به یک listener نیاز پیدا میکنی ! باید این کارو بکنی لینک ! بعدش هم باید بیای و یه switch بزای که اگه ID عکس کلیک شده فلان بود . بیاد و این عددو بریزه تو متغیر یا اینکه بیاد و این کارو بکنه !

4- یه خورده مشکله ! شما باید بیای و توی اون اکتیویتی این کد رو بزنی 

getWindow().setSoftInputMode(WindowManager.LayoutParams.SOFT_INPUT_STATE_HIDDEN);

این کد میاد و به سیستم میگه که کیبورد خود سیستمو نشون نده ! 

بعدش هم باید بیای و یه setOnFocusChangeListener بزنی که تعریف میکنه وقتی روی اون EditText کلیک شد چه اتفاقی بیوفته ! که اون اتفاق نمایش دادن imageButton هایی هست که قبلن hide بودن :)

همه این جواب ها رو میشد با یه سرچ ساده در اورد ! 

سوال دیگه ای داشتید میتونید از طریق پیام تو همین سایت بپرسید!

به اشتراک گذاری این پست


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

منظورت از نامبر دقیقا چیه، یه کم بیشتر توضیح بده تا جواب سوالاتتو بگم.

منظورم همونedit text هایی هستش که فقط توش عدد وارد میکنن

درضمن  یه سوال دیگه

۱-چجوری میشه یک عدد به صورت رندوم انتخاب کرد بین دوعدد مورد نظ

به اشتراک گذاری این پست


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای تولید عدد رندوم از این کد استفاده کنین

[shcode=java]Random r = new Random();

int Low = 10;

int High = 100;

int R = r.nextInt(High-Low) + Low;[/shcode]

به اشتراک گذاری این پست


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای تولید عدد رندوم از این کد استفاده کنین

[shcode=java]Random r = new Random();

int Low = 10;

int High = 100;

int R = r.nextInt(High-Low) + Low;[/shcode]

بعد برای استفاده از این کد باید importهم در برنامه بنویسم واگه آره چه ایمپورتی?

درضمن در خط یک random rدقیقا اون r چی هست متغیر یا عضوی از دستور?

ممنون

به اشتراک گذاری این پست


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در مورد ادیت تکست باید نوع اینپوت ان را نامبر قرار بدهی

android:inputType="number"

به اشتراک گذاری این پست


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در مورد ادیت تکست باید نوع اینپوت ان را نامبر قرار بدهی  

android:inputType="number"

ممنون از جوابتون ولی فکر میکنم سوالم رو بد متوجه شدید

منظورم این بود که برای استفاده از رندوم در فایل جاوا و در قسمت ایمپورت ها برای رندوم ایمپورتی در نظر بگیریم یا نه?

منظورم ایمپورت هستش نه اینپوت

به اشتراک گذاری این پست


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

اوکی.ببخشید من اشتباه متوجه شدم.

اما د رمورد

2-یک کد میخواهم که توی یک edit text بتونم چیزی بنویسم(ازطریق فایلxmlنه بلکه ازطریق فایل جاوا)

از متد settext ادیت تکست استفاده کن

به اشتراک گذاری این پست


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

با کمک دوستان داشتم برنامه رو شروع میکردم به ساختن که به مشکل خوردم من هرتیکه از برنامه رو که مینوشتم اجراش میکردم که اگه مشکلی داره همون اول برطرفش کنم حالا همون اول کار به مشکل خوردم

هنگام اجرای برنامه رو هر دیوایسی که ساختم  مشکل فورس کلوز میده(محیط اندروید استودیو هستش) دوستان اگه لطف کنند بگن مشکل کجاست اگه قسمت قرمز رو در نظر نگیریرید میشه همون برنامه ای که موقع شروع خود محیط میسازه بعد که محیط کاربریش رو طراحی میکنم هم موقع اجرا خوب جواب میده اما وقتی کد قرمز رنگ رو میزنم موقع اجرا خطای فورس کلوز میده دوستان لطفا نظراتتون رو بگید

package com.think.game.game;

import android.app.Activity;

import android.os.Bundle;

import android.view.Menu;

import android.view.MenuItem;

import android.widget.EditText;

import java.util.Random;

public class MainActivity extends Activity {

@Override

protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) {

super.onCreate(savedInstanceState);

setContentView(R.layout.activity_main);

Random w=new Random();

int Low=1;

int High=999;

int x=w.nextInt(High-Low);

EditText et=(EditText) findViewById(R.id.edittext);

et.setText(x);

}

@Override

public boolean onCreateOptionsMenu(Menu menu) {

// Inflate the menu; this adds items to the action bar if it is present.

getMenuInflater().inflate(R.menu.menu_main, menu);

return true;

}

@Override

public boolean onOptionsItemSelected(MenuItem item) {

// Handle action bar item clicks here. The action bar will

// automatically handle clicks on the Home/Up button, so long

// as you specify a parent activity in AndroidManifest.xml.

int id = item.getItemId();

//noinspection SimplifiableIfStatement

if (id == R.id.action_settings) {

return true;

}

return super.onOptionsItemSelected(item);

}

}

به اشتراک گذاری این پست


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام دوست عزیز

شما وقتی ست می کنین توی ادیت تکست باید رشته باشه یا جفت کوتیشن خالی اضافه کنین بهش

[shcode=java] et.setText(""+x);[/shcode]

یا

[shcode=java] et.setText(String.valueOf(x));[/shcode]

1 کاربر پسند دیده است

به اشتراک گذاری این پست


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

خانم شهرکی ممنون ازراهنماییتون مشکلم با چاپ عدد حل شد حالا موقعی که خط قرمز رو به برنامه ام اضافه میکنم باز بامشکل فورس کلوز مواجه میشم اما وقتی خط قرمز رو از برنامه ام حذف میکنم مشکل فورس کلوز از بین میره و نامبر به طور رندوم یک عدد رو نشون میده حالا به نظر شما باید چه تغییری در ساختار خط قرمز بدم که وقتی رو دکمه کلیک میکنم نامبر به طور تصادفی یک عدد رو نشون بده؟

[shcode=java]

package com.think.game.game;

import android.app.Activity;

import android.content.DialogInterface;

import android.os.Bundle;import

android.view.Menu;import

android.view.MenuItem;

import android.widget.Button;

import android.widget.EditText;

import android.view.View;

import org.w3c.dom.Text;

import java.util.Random;

public class MainActivity extends Activity {

@Override

protected void onCreate(Bundle savedInstanceState)

{

    super.onCreate(savedInstanceState);

    setContentView(R.layout.activity_main);

    Random w=new Random();

    int Low=1;

    int High=999;

    int g=w.nextInt(High-Low)+Low;

    final EditText et=(EditText) findViewById(R.id.edittext);

    Button b1=(Button) findViewById(R.id.btn1);

    b1.setOnClickListener(new View.OnClickListener() {

        @Override

}

public void onClick(View v) {

    et.setText(""+g);

    }

});

}

@Override

public boolean onCreateOptionsMenu(Menu menu) { // Inflate the menu; this adds items to the action bar if it is present. getMenuInflater().inflate(R.menu.menu_main, menu); return true; }

@Override

public boolean onOptionsItemSelected(MenuItem item) { // Handle action bar item clicks here. The action bar will

// automatically handle clicks on the Home/Up button, so long

// as you specify a parent activity in AndroidManifest.xml. int id = item.getItemId();

//noinspection SimplifiableIfStatement

if (id == R.id.action_settings)

{

    return true;

    }

return super.onOptionsItemSelected(item);

}

}[/shcode]

به اشتراک گذاری این پست


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

کد و توی تگ java بذار کلا خراب شد یکم درشت تر بذار خونده بشه. ممنون


برای اینکه با کلیک روی دکمه عدد و نشون بده این تیکه کد و توی دکمه بذار

[shcode=java] Random w=new Random();

    int Low=1;

    int High=999;

    int g=w.nextInt(High-Low)+Low; [/shcode]

از بالا پاکش کن توی کد دکمه باشه یعنی بالای این خط

[shcode=java]et.setText(""+g);[/shcode]

به اشتراک گذاری این پست


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

همین کاری که گفتین انجام دادم ولی بازم فورس میده

کد الان به این شکل شده ( اگه همین مشکلم حل بشه تقریبا بیشتر کارام رو روال میفته)

package com.think.game.game;

import android.app.Activity;
import android.content.DialogInterface;
import android.os.Bundle;
import android.view.Menu;
import android.view.MenuItem;
import android.widget.Button;
import android.widget.EditText;
import android.view.View;

import org.w3c.dom.Text;

import java.util.Random;


public class MainActivity extends Activity {

   @Override
   protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
       super.onCreate(savedInstanceState);
       setContentView(R.layout.activity_main);
       final EditText et=(EditText) findViewById(R.id.edittext);
       Button b1=(Button) findViewById(R.id.btn1);
       b1.setOnClickListener(new View.OnClickListener() {
           @Override
           public void onClick(View v) {
               Random w=new Random();
               int Low=1;
               int High=999;
               int g=w.nextInt(High-Low)+Low;
           et.setText("" + g);
           }
       });


   }

   @Override
   public boolean onCreateOptionsMenu(Menu menu) {
       // Inflate the menu; this adds items to the action bar if it is present.
       getMenuInflater().inflate(R.menu.menu_main, menu);
       return true;
   }

   @Override
   public boolean onOptionsItemSelected(MenuItem item) {
       // Handle action bar item clicks here. The action bar will
       // automatically handle clicks on the Home/Up button, so long
       // as you specify a parent activity in AndroidManifest.xml.
       int id = item.getItemId();

       //noinspection SimplifiableIfStatement
       if (id == R.id.action_settings) {
           return true;
       }

       return super.onOptionsItemSelected(item);
   }
}

به اشتراک گذاری این پست


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

از دیباگ استفاده  می کنین؟

خط به خط اجرا کنین تا مقدار ها رو ببینین

به اشتراک گذاری این پست


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

کدتو برات تو ایکلیپس اصلاح کردم، اینم سورسش:

Example.zip

به اشتراک گذاری این پست


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

از دیباگ استفاده  می کنین؟

خط به خط اجرا کنین تا مقدار ها رو ببینین

نه من از دیباگ استفاده نمیکنم

اصلا چی هستش وچجوری کار می کنه؟

به اشتراک گذاری این پست


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

آموزشش تو انجمن هست.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

کدتو برات تو ایکلیپس اصلاح کردم، اینم سورسش:

خیلی ممنون

میخواستم ببینم این کد تو اندروید استودیو چی میشه؟آیا بین کدهای اندروید استودیو واکلیپس تفاوتی هستش؟

آخه من وقتی با اکلیپس میخوام برنامه بنویسم تو صفحه گرافیکیش زمینه طراحی رو به من نشون نمیده و فقط همون صفحه خاکستریه هستش (مثل عکس زیر) اگه بتونم اکلیپسم رو درست کنم راحت تر میتونم برنامه نویسی کنم چون آموزش هاش تو اینترنت فراوونه

nodx_untitled.png

به اشتراک گذاری این پست


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

کدتو برات تو ایکلیپس اصلاح کردم، اینم سورسش:

خیلی ممنون

میخواستم ببینم این کد تو اندروید استودیو چی میشه؟آیا بین کدهای اندروید استودیو واکلیپس تفاوتی هستش؟

آخه من وقتی با اکلیپس میخوام برنامه بنویسم تو صفحه گرافیکیش زمینه طراحی رو به من نشون نمیده و فقط همون صفحه خاکستریه هستش (مثل عکس زیر) اگه بتونم اکلیپسم رو درست کنم راحت تر میتونم برنامه نویسی کنم چون آموزش هاش تو اینترنت فراوونه

nodx_untitled.png

بالای همون بیزی قرمز که کشیدی یه دکمه هست که نوشته AppTheme ، تم رو تغییر بده احتمالا مشکلت حل میشه

به اشتراک گذاری این پست


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

کدتو برات تو ایکلیپس اصلاح کردم، اینم سورسش:

خیلی ممنون

میخواستم ببینم این کد تو اندروید استودیو چی میشه؟آیا بین کدهای اندروید استودیو واکلیپس تفاوتی هستش؟

آخه من وقتی با اکلیپس میخوام برنامه بنویسم تو صفحه گرافیکیش زمینه طراحی رو به من نشون نمیده و فقط همون صفحه خاکستریه هستش (مثل عکس زیر) اگه بتونم اکلیپسم رو درست کنم راحت تر میتونم برنامه نویسی کنم چون آموزش هاش تو اینترنت فراوونه

nodx_untitled.png

بالای همون بیزی قرمز که کشیدی یه دکمه هست که نوشته AppTheme ، تم رو تغییر بده احتمالا مشکلت حل میشه

آره اونجوری بعضی وقتها ولی نه همیشه درست میشه ولی من میخوام وقتی پروژه رو میسازم صفحه خودش بیاد

راستی کدهای اکلیپس با اندروید استودیو فرق داره؟

به اشتراک گذاری این پست


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

من با اکلیپس کار نکردم ، نمیدونم با هم فرق دارن یا نه

به اشتراک گذاری این پست


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

فرقی با هم ندارن

به اشتراک گذاری این پست


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری