رفتن به مطلب
انجمن اندروید ایران | آموزش برنامه نویسی اندروید و موبایل
  • android.png.1fab383bc8500cd93127cebc65b1dcab.png

آموزش فروش: قسمت ششم چرا بفروشیم(2)


پست های پیشنهاد شده

به نام خداوند جان آفرین . * . * . * . * . * . * . * . * . * . * . حکیم سخن در زبان آفرین

چرا بفروشیم؟

پاسخ هرکس به این سوال نحوه نگرش فرد را به فروش تعیین میکند. اولین قدم برای رسیدن به موفقیت در فروش یا هر هدفی در زندگی پیدا کردن مسیر صحیح و بعد حرکت در آن مسیر است(چرایی اهدافمون را بدانیم؛ چگونگیه انجام آنها رو نیز پیدا میکنیم). امر فروش هم از این قضیه مستثنی نیست. اگر شما با نگرش صحیح مسیر خود را در راستای اهدافتان پیدا کنید هر قدمی شما را به جلو خواهد برد. اما در غیره این صورت بارها مجبور به تغییر مسیر یا گاهی دچار سر در گمی خواهید شد.

یک پاسخ عمومی برای سوال "چرا بفروشیم؟" وجود دارد: خب میفروشیم که سود کنیم!

اما اگر شما در فروش فقط تمرکز خود را فقط روی سود بگذارید این باعثه گرفتن نتایج موقتی خواهد شد و در اکثر موارد سود بلند مدت را از دست خواهید داد.

فکر کنید تفاوت کشت قارچ با کاشتن درخت گردو در چیست؟!

در نگرش کشت قارچ سود امروز اهمیت بیشتری دارد. اما، در کاشت درخت گردو نگرش بلند مدت حاکم است. کسی که مشغول کشت قارچ است زودتر به نتیجه میرسد، اما همیشه تا زمانی که مدام کار میکند این نتیجه را دارد. شاید بیشتر طول میکشد تا درخت گردو به ثمر بنشید، اما دیگر تا آخر عمر میتوانید از میوه ها و ثمره اش لذت ببرید. شما اگر در فروش درست عمل کنید در همان هفته نخست به درآمد خواهید رسید ولی نوع نگرش شما میزان ماندگاری این امر را مشخص میکند.

اگر میخواهید به جای اینکه همیشه به دنبال ثروت بدوید، ثروت به سمت شما جریان داشته باشد تمرکزتان را از روی نتیجه برداشته و به نحوه و چگونگی توسعه فروش فکر کنید!

**شاید بپرسید ما اگه توی فروشمون به فکر سود نباشیم چطور درآمد داشته باشیم؟

یا اینکه بپرسید

**خب حالا ما نگرشمون از روی سود برداشتیم ولی با چه نگرش و دیدگاهی بفروشیم؟

یاشایدم این سوالات

**اصلا توسعه فروش یعنی چی؟

**چطور فروش رو توسعه بدیم؟

--در پاسخ سوال اول خیلی دوست دارم درباره تفاوت درآمد و ثروت برای شما توضیح بدم اما در این ارسال مجال این توضیح نیست. به زودی در ارسالهای آینده با هم دیگه تفاوتهای این دو موضوع را بررسی میکنیم.

دوباره این سوال رو میپرسم:

چرا بفروشیم؟!

برای رفع نیاز آنان که دوستشان داریم!

دقیقا پاسخ همینه!

رفع نیاز! ما میفروشیم برای اینکه نیاز مخاطبامون رو(مشتریها) رفع کنیم. پس هدف ما در امر فروش مشخص شد. ما برای برطرف کردن نیاز مشتریها اقدام به فروش میکنیم. پس ذهنیتمون رو میذاریم روی برطرف کردن نیاز.

ما قبل از هر چیز، نیاز بازار و نیاز مخاطبان خود را بررسی میکنیم و متناسب با آن محصول(برنامه) خود را ارائه میدهیم. نیاز سنجی در بازار و دنیای کسب و کار یکی از مهمترین امور به شمار میرود.

شاید در خیلی از موارد مشتری های ما نیازی را احساس نکنند ولی ما این حسه نیاز را در آنان ایجاد میکنیم و بهشون نشون میدیم که چطور همچین خلاء بزرگی وجود داشته ولی اونا متوجه نبودن و با دست گذاشتن و تاکید بر آن این نکته را به آنها گوش زد میکنیم که اگر از محصول ما استفاده نکنند منفعتی که باید نصیبشان بشود را از دست میدهند.(دوستان، ترس از دست دادن بیشتر از میله به داشتن است. "زیگ زیگلار") و نکته ایی که اینجا واضح و مشخصه اینه که: اون حسه نیاز رو ما باید ایجاد کنیم و این یک مهارت است که با تکرار و تمرین بدست میاد.

این حسه نیاز در افراد مختلف متفاوت است که در ادامه به برسی انواع مشتری ها از دیدگاههای گوناگون میپردازیم.

حسه نیاز قویترین چیزه که میتونه مشتریان مارو متقاعد به خرید کنه چون ما میدونیم که همه دوست دارن هر روز کامل تر و سریع تر و بهتر بشن و در این صورته که راحت هستن.

میخوام مطلب جالبی رو که خودم به صورت تجربی در تجارتم کسب کردم برای شما بازگو کنم: دوستان در خیلی از موارد ما نیازهایی را در بازار تشخیص میدهیم یا نیازهای جدیدی را ایجاد میکنیم اما بنا به دلایلی شکست میخورن(نا کار آمدی، به روز نبودن، عدم سرعت عمل در ارائه، جلوتر بودن از زمان خود و . . .) برای اینکه از این قبیل هزینه ها کم کنیم و تا پایان پروژه برای رسیدن به نتیجه شکست پیش نریم بهتره که از ماکت و یک نظر سنجی کوچک استفاده کنیم و بازخوردهای محصول خود را دریافت کنیم و سپس اقدام به ادامه و تکمیل یا منحل کردنه پروژه کنیم.

حالا من چند سوال میپرسم:

**چند نفر از شماها معتقدید که در عمل فروش خریدار بیشتر سود میکند؟!

**یا آیا عمل فروش کاریه که ما نسبت به کسی انجام میدهیم یا کاریه که برای کسی انجام میدهیم؟

اگر ما جواب این سوالها را به درستی درک کنیم میتونیم فروشهای موفقی انجام دهیم.

دوست برنامه نویسه من تو چه نیازی رو میتونی برطرف کنی؟

بهتره پاسخه مناسبی برای این سوال پیدا کنی!

"خب حالا این رفع نیاز چه طور مارو به پول میرسونه؟!"

این سوالیه که در ادامه بحث به اون پاسخ خواهیم داد.

PISC

م.د

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...