رفتن به مطلب
انجمن اندروید ایران | آموزش برنامه نویسی اندروید و موبایل
  • android.png.1fab383bc8500cd93127cebc65b1dcab.png

اندروید m وامکاناتش برای توسعه دهندگان


پست های پیشنهاد شده

مجوزها (permissions):624x345http://smartlab.ir/wp-content/uploads/2015/06/android_M_Preview_NexusGroup-624x345.png[/img]

در اندروید M کاربران کنترل بیشتری بر روی مجوز (permission) های برنامه خواهند داشت. برنامه‌ها می‌توانند در زمان اجرا برای مجوزهای مختلف درخواست بدهند و کاربر می‌تواند آن را تأیید یا رد کند. همچنین کاربران می‌توانند همه مجوزهای برنامه را در بخش تنظیمات ببینند و آن‌ها را فعال یا غیر فعال کنند. در اندروید M شما به عنوان برنامه‌نویس باید در زمان اجرای برنامه با یک اعلان به کاربر اطلاع دهید که می‌خواهید از یک مجوز استفاده کنید و فقط در صورت دریافت مجوز می‌توانید از آن ویژگی استفاده کنید.

248x400http://smartlab.ir/wp-content/uploads/2015/06/android-M-runtime_permissions.png[/img]

پیوند برنامه‌ای یا App links:

در نسخه‌های فعلی اندروید برنامه‌ها می‌توانند با کمک Intent ها و فیلترهای تعریف شده در برنامه URL های خاصی را دریافت و مدیریت کنند. برای مثال برنامه می‌تواند با تعریف کردن Intent-Filter همه URL های وب را دریافت کند. اگر تعداد برنامه‌هایی که از این فیلتر استفاده می‌کنند بیشتر از یکی باشد، سیستم یک دیالوگ به کاربر نشان می‌دهد تا از بین برنامه‌های موجود یکی را انتخاب کند. در اندروید M ویژگی جدیدی افزوده شده است که برنامه‌ها می‌توانند دامنه متعلق به خودشان را مشخص کنند تا پس از آن با ویژگی auto-verify کلیه URL های آن دامنه خاص را به صورت خودکار و بدون پرسیدن از کاربر دریافت کنند.

Doze:

یکی دیگر از ویژگی‌های بنیادی افزوده شده به اندروید M ویژگی Doze است. با استقاده از این ویژگی دستگاه‌های اندروید در استفاده از باتری بسیار هوشمندتر شده و مصرف باتری در مواقع عدم استفاده از دستگاه به شدت کاهش می‌یابد. Doze در مواقع عدم استفاده از دستگاه سرویس‌ها را قطع می‌کند و تعادلی بین تازگی برنامه‌ها و مصرف باتری ایجاد می‌کند. در حین نوشتن برنامه (یا بروزرسانی برنامه‌های فعلی) باید این ویژگی را مد نظر داشته باشید. فرض کنید برنامه گپ (چت) نوشته‌اید. باید از وقتی سیستم در حالت Doze است از پیام‌های با اولویت بالا استفاده کنید تا بتوان سیستم را از حالت Doze بیدار کرد.

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...