رفتن به مطلب
انجمن اندروید ایران | آموزش برنامه نویسی اندروید و موبایل
  • android.png.1fab383bc8500cd93127cebc65b1dcab.png

یه وب سایت عالی برای کاهش حجم برنامه های اندروید


پست های پیشنهاد شده

600x365http://smartlab.ir/wp-content/uploads/2014/09/tinypng.png[/img] سرویس فوق العاده TinyPNG برای کاهش حجم برنامه های اندروید

در برنامه های موبایل و علی الخصوص برنامه های اندروید، تصاویر بسیار زیادی مورد استفاده واقع می شوند. از تصاویر برای افزودن رنگ و زیبایی و همچنین مشخص کردن عناصر استفاده می شود.

چندین فرمت عمده تصاویر که تقریبا همه جا مورد پشتیبانی هستند، عبارتند از BMP، JPG، GIF و PNG.

گزینه آخر، یعنی فرمت PNG، فرمت مطلوب اندروید است چرا که هم حجم نسبتا بهینه ای دارد، هم پردازش آن سبک است و هم می تواند قسمت چهارم رنگ، بعنی شدت شفافیت را معین کند. در مقایسه می توان گفت اگرچه jpg حجم کمتری دارد، اما نه تنها از شفافیت پشتیبانی نمی کند که با توجه به ساختار آن، توان زیادی از پردازنده موبایل می گیرد تا نمایش داده شود.

اما PNG اگرچه دارای محاسن بالا است، اما در برخی موارد دارای حجم بالاست. حتی در صورتیکه از گزینه Export for web فتوشاپ هم استفاده کنید، باز هم تصاویر PNG حجم بالایی دارند.

اما یک ابزار فوق العاده وجود داره که می تونه با تغییر در پلت رنگ فایل PNG بدون کم کردن کیفیت، تا ۸۰% از حجم فایل کم کنه! این عالیه.

 

این ابزار فوق العاده، سایتی به اسم http://tinypng.com است که تصاویر PNG شما رو تا ۸۰% کوچک می کنه (البته این درصدها تخمینی هستند، من بیشترین کاهش حجمی که داشتم حدود ۹۰% بوده در حالی که عموما بین ۶۸ تا ۷۲ درصد حجم فایل ها کم شده)

به عنوان مثال من در حال توسعه یک برنامه اندروید هستم که از تعداد زیادی تصویر تشکیل شده. در حالت پیش فرض و بدون استفاده از این ابزار، حجم فایل نهایی (با استفاده از ProGuard) حدود ۲۰ مگابایت بود، اما پس از اینکه تصاویر را با استفاده از سرویس TinyPNG کوچک کردم، حجم فایل نهایی شده ۵٫۵ مگابایت! حدود ۷۵% از حجم کل برنامه کاسته شده!

استفاده از این سرویس هم بسیار ساده است، شما فایل های تصاویر را به در دسته های ۲۰ تایی با روش بگیر و بنداز (Drag and Drop) توی سایت آپلود و بارگذاری می کنید، سایت هم بعد از چند ثانیه، تصاویر رو یکی یکی برای شما کوچک می کنه و بهتون لینک دانلود میده

استفاده از سرویس به دو روش دیگه هم ممکنه، اولی استفاده از وب سرویس سایت هست که به صورت رایگان و تجاری میشه ازش استفاده کرد و روش دوم هم، خرید افزونه (Plug-in) فتوشاپ هست.

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
  • 4 ماه بعد...

سلام دوستان

اگر دوست دارید در مورد تفاوت انواع فرمت تصاویر در اندروید و حجم هرکدام اطلاعات کاملی کسب کنید. در لینک زیر اطلاعات مفبدب گفته شده.

http://stackoverflow.com/questions/2336522/png-vs-gif-vs-jpeg-vs-svg-when-best-to-use/7752936#7752936

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
  • 3 ماه بعد...
  • 1 سال بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...