رفتن به مطلب
انجمن اندروید ایران | آموزش برنامه نویسی اندروید و موبایل
  • android.png.1fab383bc8500cd93127cebc65b1dcab.png

شبکه های اجتماعی و تاثیر آنها بر روی بهینه سازی سایت


پست های پیشنهاد شده

[align=justify][rtl]کافی است به دور و بر ماننگاهی داشته باشیم تا به اهمیت و نفوذ شبکه های اجتماعی پی ببریم، امروز زمانه شبکه های اجتماعی است و زندگی روزمره ما در اختیار این شبکه ها قرار گرفته و تاثیر بی نهایت قابل توصیفی بر زندگی ما می گذارد، در این زمانه شبکه های اجتماعی اگر می خواهید بر روی بهینه سازی سایت خودتان کار کنید باید به فکر این شبککه های اجتماعی نیز باشید و برای آنها نیز مطلب هایی را آماده کنید. موتورهای جستجو نیز در این زمانه، شبکه های اجتماعی را برای خود تعریف کرده اند و نمام پارامترهای تاثیر گذارش را بر روی این شبکه ها تنظیم نموده است و تبدیل به رکنی برای کتالیزور بهیه سازی سایت کرده است. اما در این بین تاثیر برخی از شبکه های اجتماعی بیشتر از بقیه است فهمیدن اینکه کدام یک از شبکه های اجتماعی بسیار زیاد بر روی موتورهای جستجو اثر می گذارد شاید کار سختی باشد در این نوشته سعی می کنیم گوشه ای از اثرگذاری شبکه های احتماعی مختلف را بر روی بهینه سازی سایت نشان بدهیم تا شما به درستی درباره این شبکه ها تصمیم بگیرید و در آنها بر روی سئو سایت تان کار کنید. [/rtl][/align]

[align=justify][rtl]اما برای شروع باید شمادرباره نحوه تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو بدانید. در نگاه قدیمی و سنتی نسبت به سئو در موتور های جستجو می دیدیم که موتورهای جستجو تنها به یک محتوای با کیفیت توجه می کرد و این مورد به منزله عامل مهم و پراهمیت در رتبه بندی وبلاگ ها و وبسایت ها دخیل بود و موتورهای جستجوگر نسبت به محتوای به اشتراک گذاشته شده چندان تمایلی نشان نمی دادند. این نگاه سنتی هنوز نیز در موتورهای جستجو برقرار است، البته با سخت گیری پایین. ولی تفاوت بنیادی بین نگاه سنتی به سئو و سئوی جدید این است که یک سطح اجتماعی به تولید محتوا اضافه شده و جستجوگر ها هم این سطح را به طور کلی قبول کرده اند. به این خاطر که محتوای شما افزون بر کیفیت بالا بایست قابلیت اشتراک گذاری هم داشته باشد. پس امروزه افزون بر محتوای درست و با کیفیت، دو دکمه ” Like ” و ” ۱+ ” به منزله یکی از معیارهایرتبه بندی در بهینه سازی سایت مهم هستند و اینجاست که یک راهکار مناسب در شبکه های اجتماعی به کسب و کار شما کمک خواهد کرد. یعنی هرچقدر لایک های زیادی داشته باشید و توییت های شما بیشتر باز توییت شوند، موتور های جستجو نیز با نگاهی متفاوت به سایت شما نگاه خواهند کرد. ولی توجه کنید که تنها یک راهکار مناسب کافی نیست و نباید جمله “محتوا پادشاه است” را از یاد ببرید.[/rtl][/align]

[align=justify][rtl]فیس بوک[/rtl][/align]

[align=justify][rtl]از سال ۲۰۱۰ به بعد اثر فیسبوک برروی بهینه سازی سایت از بحث های داغ میان مدیران سئو و بازاریاب های شبکه های اجتماعی بوده است. ولی واقعیت این است که اثر فیس بوک در بهینه سازی سایت در محلی میان “کامل” و “نا کامل” قرار دارد. به این معنا که بزرگ‌ترین و قدرتمندترین شبکه اجتماعی دنیا، فیسبوک، آنچنان که از آن انتظار می رود در بهینه سازی سایت اثری ندارد و فیس بوک تنها بعضی از شاخه های سئو را در برمی گیرد. کلید تولید محتوا در فیسبوک بر اساس تولید محتوای قابل اشتراک گذاشتن قرار گرفته است و موتورهای جستجوگر ها بر پایه میزان به اشتراک گذاری محتوای ایجاد شده به وسله شما و بحث و تبادل در این مورد، به رینگینگ محتوای شما امتیاز می دهد و موفقیت شما در این عرصه مستلزم درک مخاطب های فیس بوک شماست. یعنی هرچه مخاطب های  فیسبوک تان را به اشتراک گذاری زیاد مطلب ها وتبادل نظر درباره آنها وادار و ترغیب کنید، مطلب های شما از دید موتورهای جستجو مهم و تاثیرگذار خواهند بود.[/rtl][/align]

[align=justify][rtl]گوگل پلاس[/rtl][/align]

[align=justify][rtl]گوگل پلاس شبکه اجتماعی خودگوگل است، به همین خاطر تاثیر این شبکه بر روی بهینه سازی سایت خیلی بیشتر از بقبه شبکه ها بحث برانگیز می باشد. بعضی ها می گویند که گوگل برای محتواهایی که در شبکه اجتماعی خودش به اشتراک گذاشته می‌شوند اهمیت زیادی قائل است به این خاطر شاید این حرف درست باشد که مطلب های که در گوگل پلاس به اشتراک گذاشته می‌شوند بعد از کمی فاصله در صفحه نخست گوگل دیده می شوند. بر خلاف فیس بوک که اشتراک گذاری و تبادل در باره یک محتوا در جهت رتبه بندی ملاک در نظر گرفته می‌شود، در گوگل پلاس پست ها و لینکی که شما در آن پست به وبسایت خود می‌دهید معیار قرار داده می‌شود چون این لینک و محتوا در نتیجه های گوگل نمایش داده خواهند شد و هر چه که بتوانید کاربران را قانع کنید که با فشردن ” +۱‌ ” به این محتوا امتیاز بیشتری بدهند، حتمن مطلب شما نیز به یک عنوان یک محتوای با کیفیت در نظر موتورهای جستجو و به ویژه گوگل ظاهر خواهد شد .[/rtl][/align]

[align=justify][rtl]توییتر[/rtl][/align]

[align=justify][rtl]اگر یک روز خواستید که میانتوییتر و فیس بوک یکی را انتخاب کنید، شک نکنید که توییتر بر فیس بوک برتری دارد. بر خلاف فیس بوک، توییتر خواستار تعامل بیشتر با دنبال کنندگان است. برای مثال به اشتراک گذاری یک محتوا به همراه یک لینک کوتاه می‌تواند در جهت معرفی شما و شناخته شدن از جانب موتور های جستجو کافی باشد. کلید موفقیت در توییتر این است که بتوانید یک شبکه قدرتمند با دیگر توییتری ها ایجاد کنید و آنها را به بازتوییت کردن پست های خود تشویق کنید.[/rtl][/align]

[align=justify][rtl]اینستاگرام[/rtl][/align]

[align=justify][rtl]اینستاگرام نیز همانند بقیهپلتفرم ها می‌تواند اثر خیلی زیادی بر بهینه سازی سایت داشته باشد. هر روز میلیون ها تصویر در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود و با توجه به اینکه امروزه عکس به عنوان یکی از عوامل مهم در بهینه سازی سایت مطرح است، به اشتراک گذاری تصاویر در اینستاگرام حتمن اثری باورنکردنی بر آمار بازدید، بهینه سازی سایت و بهبود رتبه بندی وب سایت و وبلاگ شما خواهد داشت. در هنگام کار با اینستاگرام نکته های زیر را رعایت کنید: ۱- برای بهتر شناخته شدن محتوا از هشتگ استفاده کنید.۲- در هنگام به اشتراک گذاری عکس، یک لینک معتیر نیز به وبسایت و دیگر اکانت های خود در دیگر شبکه های اجتماعی بدهید.۳- عکس هایی متناسب با برند و کسب و کار خود را به اشتراک بگذارید.۴ – با توجه به اینکه میزان دنبال کننده در این شبکه اجتماعی بسیار زیاد است، همانند توییتر سعی کنید با دیگر کاربران این پلتفرم یک شبکه ی ارتباطی قدرتمند تشکیل دهید. رمز موفقیت در اینستاگرام خلاق بودن است. یعنی با خلاقیت خود بتوانید عکس هایی را در فضای آنلاین منتشر کنید که به خوبی بازگوکننده ی نام تجاری شما باشند و همچنین با تدبیر و استراتژی درست بتوانید از این ظرفیت برای کشاندن کاربر از صفحه اینستاگرام به صفحه وبسایت استفاده کنید. اگر به دنبال ساخت یک برند تجاری، افزایش علاقه مصرف کننده و در نهایت تشویق مشتری به خرید هستید، اینستاگرام حکم چوب دو سر طلا را برای شما دارد.[/rtl][/align]

[align=justify][rtl]آپارات و یوتیوب[/rtl][/align]

[align=justify][rtl]اشتراک گذاری ویدئو های کسبو کار شما در یوتیوب و آپارات مانند یک سرمایه گذاری با سود بالا در دو بانک معتبر است. در واقع هر ویدئو می‌تواند بیانگر هزاران حرف ناگفته ی کسب و کار شما باشد و با توجه به اینکه ویدئو های به اشتراک گذاری شده در این دو سرویس در گوگل ایندکس می‌شوند، قطعا تاثیر گذاری آنها دو چندان خواهد شد. البته تاثیر سرویس های اشتراک گذاری ویدئو وقتی دو چندان می‌شود که شما ۴ مرحله زیر را به درستی انجام دهید: مرحله اول: ویدئویی که ضبط می‌کنید کوتاه، مفید و به درستی بازگو کننده نوع کسب و کار شما باشد و بتواند به واضح ترین شکل ممکن منظور شما را به مخاطب انتقال دهد. مرحله دوم: برای ویدئو های خود دسته بندی هایی مناسب انتخاب کنید. زیرا قطعا افراد به دنبال آگهی های بازرگانی و تبلیغاتی نیستند. مرحله سوم: ویدئو های خود را با متن توضیحات مناسبی منتشر کنید. زیرا گوگل این ویدئو ها را ایندکس می‌کند و وجود متن خوب و دارای کلمات کلیدی، می‌تواند به رتبه آن ویدئو در نتایج جست‌وجو کمک کند. مرحله چهارم: همانند فرآیند شبکه سازی در توییتر و اینستاگرام, در یوتیوب و آپارات نیز سعی کنید یک پایگاه از کاربران را ایجاد کنید. مثلا مارغیر مجاز برانلی از آن کسانی است که به خوبی این کار را انجام داده و کانال یوتیوب او میلیون ها بیننده دارد.[/rtl][/align]

[align=justify][rtl]تلگرام، واتس آپ, وایبر و[/rtl][/align]

[align=justify][rtl]شبکه های اجتماعی موبایلیامروزه بسیار فراگیر شده اند و اغلب افراد حداقل از یکی از آنها استفاده می‌کنند و همین مورد، پتانسیل بالایی را برای بهره بردن از این امکان در جهت معرفی بیشتر مطالب و کسب و کار شما ایجاد کرده است. بسیاری از وبسایت ها از این شبکه های اجتماعی برای ارتباط بیشتر با کاربران خود استفاده می‌کنند و از طریق کاربران را در جریان آخرین مطالب منتشر شده در سایت قرار می‌دهند. [/rtl][/align]

[align=justify][rtl]شما از کدام شبکه اجتماعیبرای به اشتراک گذاری مطالب خود استفاده می‌کنید؟ لطفا تجربیات خود را در این زمینه با ما و دیگر کاربران یک‌ادمین به اشتراک بگذارید.[/rtl][/align]

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...