perspolis 15 ارسال شده در ۲۸ اسفند ۱۳۹۱ گزارش اشتراک گذاری ارسال شده در ۲۸ اسفند ۱۳۹۱ px : واحد پیکسل و وابسته به تعداد پیکسل های نمایشگر in : واحد اینچ مبتنی بر اندازه فیزیکی نمایشگر mm : واحد میلیمتر مبتنی بر اندازه فیزیکی نمایشگر pt : واحد نقطه برابر با 1/72 یک اینچ و مبتنی بر اندازه فیزیکی نمایشگر dpi : چگالی صفحه نمایش،یعنی مقدار نسبت پیکسل ها به مساحت فیزیکی صفحه نمایش dp : پیکسل های چگال و مستقل(Density-independent Pixels) یک واحد انتزاعی مبتنی بر چگالی صفحه نمایش.این واحد متناسب با تعداد پیکسل ها در نمایشگر با چگالی 160 است.بنابراین یک dp در یک نمایشگر با چگالی 160 در واقع یک پیکسل است و در یک نمایشگر با چگالی 320،دو پیکسل می باشد.دقت کنید که گاه به جای dp از dip(مختصر Device Independent Pixels) هم استفاده می شود.ولی در واقع هر دو یک مفهوم دارند.(منبع) در کل فرمول |(px = dp * (dpi / 160 رابطه بین px,dp و dpi را نشان می دهد.بهترین گزینه برای طراحی واسط کاربر(UI) استفاده از واحد dp است که نمایش متناسب با نمایشگرهای مختلف با چگالی های متفاوت را تضمین می کند. sp و sip : چیزی شبیه به dp است و برای مشخص کردن اندازه قلم به کار می رود.ولی با این تفاوت که با تنظیمات اندازه قلم(font size) کاربر نیز هماهنگ است در نتیجه خروجی،متناسب با چگالی نمایشگر و اندازه قلم تنظیم شده توسط کاربر خواهد بود. در مجموع استفاده از dp و sp به طور موکد توصیه شده است زیرا باعث می شود برنامه شما در گوشی های مختلف دارای تناسب اندازه یکسانی باشد(چه اندازه کنترل ها و چه اندازه متن) و همچنین در صورتی که اندازه قلم توسط کاربر در دستگاه تغییر کند،تغییرات در برنامه نیز اعمال می شود. نقل قول لینک ارسال به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
پست های پیشنهاد شده
به گفتگو بپیوندید
هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .