morteza ghalandary

فصل اول : تاریخچه اندروید

1 ارسال در این موضوع قرار دارد

تاریخچه اندروید

اندروید چیست ؟

اندروید یک سیستم مدیریتی متن باز بر پایه لینوکس است برای گوشی هوشمند ،تبلت ها و...

اندروید جهت اتحاد گوشی ها به رهبری گوگل و سایر کمپانی ها توسعه داده شده است

اندروید رویکردی یکپارچه جهت توسعه برنامه های موبایل ارائه می دهد و به این معناست که برنامه نویسان فقط برنامه نویسی کنند برای اندروید و برنامه ها باید قادر به اجرا  روی دستگاه های مختلف اندرویدی باشند

اولین نسخه آزمایشی بسته توسعه نرم افزاری اندروید (sdk) توسط گوگل در سال 2007 انتشار پیدا کرد که اولین نسخه تجاری بود و سپس اندروید 1.0سپتامبر 2008 انتشار پیدا کرد

27 جوئن 2012 گوگل در کنفرانس خبری خود اندروید ورژن 4.1 آبنبات ژله ای را ارائه نمود

آبنبات ژله ای پیشرفت چشمگیری نسبت به هدف اولیه از لحاظ زیبایی و عملکرد داشت

کد سیستم عامل اندروید باز و سیستم عامل اندروید نیز رایگان است

گوگل بیشتر نسخه های اندروید را بر اساس نسخه رایگان Apache  ورژن 2.0 بر پایه تغییرات هسته لینوکس و نسخه جهانی رایگان آن ارائه می دهد

ویژگی های اندروید :

اندروید یک سیستم عاملی قدرتمندی است که رقابت می کند با Apple 4GS  با ویژگی های عالی

تعدادی از این ویژگی ها عبارتند از :

Beautiful UI  :  پایه سیستم عامل اندروید ظاهری بسیار زیبا و قابل لمس را در بر دارد

GSM/EDGE, IDEN, CDMA, EV-DO, UMTS, Bluetooth, Wi-Fi, LTE, NFC and WiMAX :  Connectivity 

Storage     : از SQLite یک پایگاه داده رابطه ای سبک، برای اهداف ذخیره سازی داده ها استفاده می شود

 H.263, H.264, MPEG-4 SP, AMR, AMR-WB, AAC, HE-AAC, AAC 5.1, MP3, MIDI, Ogg Vorbis, WAV, JPEG, PNG, GIF, and BMP  :  Media support

Messaging SMS  و  MMS

Web browser   :  WebKit که همراه کروم ورژن 8 و با پشتیبانی از جاوا اسکریپت T HTML5 و CSS3

Multi-touch :   اندروید دارای پشتیبانی بومی برای چند لمسی که در ابتدا در گوشی های مانند قهرمان HTC در دسترس ساخته شده است.

Multi-tasking :  کاربر می تواند از یک وظیفه به وظیفه دیگر و همان زمان برنامه های مختلف می تواند به طور همزمان اجرا کند

Resizable widgets   :  ویدجت ها قابل تغییر اندازه می باشتد کاربران می توانند  آنها را برای نشان دادن بیشتر محتوا گسترش و یا کوچک شدن آنها را به اندازه دلخواه تغییردهند

Multi-Language  :   پشتیبانی از اکثر زبانها حتی جهت نوشتاری آنها

GCM  :   GCM یک سرویس است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا ارسال داده پیام کوتاه را به کاربران خود را در دستگاه های آندروید بدون نیاز به اپراتور داشته باشند

Wi-Fi Direct   :  یک تکنولوژی که به برنامه ها اجازه می دهد متصل شوند به صورت مستقیم بدون اتصال نزدیک یا با سیم

Android Beam :  فن آوری محبوب مبتنی بر NFC است که به کاربران امکان می دهد فورا به اشتراک گذاری، تنها با لمس دو گوشی NFC را فعال کنید با هم.

برنامه های اندرویدی :

برنامه های اندروید معمولا به  زبان جاوا و با استفاده از کیت توسعه نرم افزار(SDK) توسط برنامه نویسان نوشته می شود.

هنگام تولید نرم افزار اندرویدی بسته شما به سادگی قابل انتشار توسط Google Play  و یا Amazon Appstore خواهید بود

اندروید قدرت صدها میلیون از دستگاه های تلفن همراه در بیش از 190 کشور در سراسر جهان است

این بزرگترین پایگاه نصب شده تمام Platform های تلفن همراه و به سرعت در حال رشد است

هر روز بیشتر از 1 میلیون دستگاه جدید اندروید در سراسر جهان تولید می شود

در این آموزش سعی می شود مطالب به صورت پایه ای منتقل شود و هدف از آموزش کمکی به برنامه نویسان جهت تولید نرم افزار های اندرویدی می باشد

این مجموعه آموزشی از محیط برنامه نویسی اندروید گرفته تا نوشتن تمرین هایی با جنبه های مختلف در اندروید صورت میگیرد


آموزش بعدی : آماده سازی محیط اندروید

تاریخ انتشار : به زودی

What Is Android.pdf

What Is Android.pdf

به اشتراک گذاری این پست


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری

  • مطالب مشابه

    • توسط Aliartor
      سلام 
      من میخوام یک قسمت برای سکه برای کاربران درست کنم که با انجام کاری یا زدن روی دکمه ای اون عدد زیاد بشه این تیکه کدشو کسی داره؟
       
      و باید برای باز کردن قفل یک قسمت یک مقدار ثابتی سکه داشته باشه مثلا ۵۰تا سکه باید داشته باشه تا به اون قسمت دست رسی داشته باشه من باید آموزش این نوع قسمتارو کجا ببینم یا اگه میشه همینجا کامل راهنمایی کنید ممنون میشم.
    • توسط شاهرخ جهان زاده
      آیا تا به حال شده که بعد از ارائه اپلیکشن پیغامهایی از طرف کاربران دریافت کنید که ناشی از بسته شدن اپ در حین کار باشه؟
      در اینگونه مواقع علاوه بر زمانبر بودن پیدا کردن خطا، شاهد ریزش شدید کاربران اپ خواهید بود. پس بهتر است قبل از ارائه اپ در بازار یا Google Play تمهیداتی را برای اطلاع از پیغامهای احتمالی در نظر بگیرید.
      یکی از ابزارهای بسیار مفید استفاده کردن از کتبخانه هایی هست مه برای انجام این کار در نظر گرفته شده است، به عنوان مثال کتابخانه ACRA این کار را با ارسال ایمیل برای شما به راحتی انجام میدهد.
      استفاده کردن از این کتابخانه بسیار راحت هست.
      در قدم اول باید کتابخانه ACRA را به عنوان dependency به build.gradle اضافه کنید:
      compile 'ch.acra:acra:4.9.2' در قدم بعدی کلاس Application را بسازید و متدهای مربوطه برای ACRA را در آن پیاده سازی کنید:
      @ReportsCrashes( formUri = "", mailTo = "yourmail@yourdomain.com", customReportContent = { ReportField.APP_VERSION_CODE, ReportField.APP_VERSION_NAME, ReportField.ANDROID_VERSION, ReportField.PHONE_MODEL, ReportField.BRAND, ReportField.CUSTOM_DATA, ReportField.INITIAL_CONFIGURATION, ReportField.CRASH_CONFIGURATION, ReportField.USER_CRASH_DATE, ReportField.STACK_TRACE, ReportField.LOGCAT}, resToastText = R.string.crash_toast_text, mode = ReportingInteractionMode.TOAST) public class MyApplication extends Application { @Override public void onCreate() { super.onCreate(); ACRA.init(this); } } در بخش ReportField همانطور که میبینید، اطلاعاتی که قرار است به ایمیلتان ارسال گردد را وارد میکنیم.
      در قدم آخر فایل Manifest را باز کرده و دسترسی های مربوطه و همچنین کلاس Application را در تگ application وارد کنید:
      <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?> <manifest xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android" package="com.example.acrademo"> <uses-permission android:name="android.permission.INTERNET" /> <uses-permission android:name="android.permission.READ_PHONE_STATE" /> <uses-permission android:name="android.permission.READ_LOGS" /> <application android:name=".MyApplication" android:allowBackup="true" android:icon="@mipmap/ic_launcher" android:label="@string/app_name" android:supportsRtl="true" android:theme="@style/AppTheme"> <activity android:name=".MainActivity"> <intent-filter> <action android:name="android.intent.action.MAIN" /> <category android:name="android.intent.category.LAUNCHER" /> </intent-filter> </activity> </application> </manifest> برای تست عملکرد کدها، یک دکمه بسازید و سپس کدهایی را برای آن وارد کنید که باعث کرش شدن اپ گردد...
      public class MainActivity extends AppCompatActivity { @Override protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) { super.onCreate(savedInstanceState); setContentView(R.layout.activity_main); } public void onCrash(View view){ throw new RuntimeException("App Crashed"); } } منبع: www.asifmoinulislam.com
    • توسط aliarha
      با سلام خدمت همه کاربران و مدیران انجمن p30droid
      این اولین پست منه و خیلی علاقه مند به یادگیری برنامه نویسی اندروید دارم ، (رایگان / پولی)
      درخواستی که از عزیزان دارم اگه لطف کنید پاسخ کاملی بدین ممنون میشم
      من تقریبا طراحی سایت بلدم و درصد یادگیریم بد نیست ، میخواستم بدون بهترین برنامه برای استارت کارم اندروید استودیو هست ؟
      دنبال آموزشی کامل هستم (رایگان یا پولی فرقی نداره) فقط مدیران یا کاربران تایید کنن ، آموزشی همراه با ساخت یک پروژه از 0 تا 100
      تشکر
    • توسط Farzad Sarseifi
      دانلود کتاب Android Development with Kotlin

      امروزه روند توسعه نرم افزار اندروید بسیار گسترده شده است. در طول چند سال اخیر، ما شاهد چگونگی پیشرفت ابزارهای مختلفی هستیم تا زندگی ما را ساده‌تر کند. با این حال، یکی از عناصر اصلی فرآیند توسعه نرم افزار اندروید یعنی جاوا در طول این مدت تغییر زیادی نکرده است. پلتفرم اندروید خود را با نسخه‌های جدیدتر جاوا سازگار می‌کند، ولی برای استفاده از آن ها، ما باید مدت زمان بسیار زیادی را صبر کنیم تا دستگاه‌های جدید اندرویدی به فروش مناسب بازار دست یابند. همچنین، توسعه برنامه‌ها با جاوا چالش‌های خود را به همراه دارد، چرا که جاوا زبانی قدیمی با بسیاری از مشکلات طراحی است که به واسطه محدودیت‌های سازگاری با نسخه‌های قدیمی، نمی‌توانند به سادگی حل شوند.
      از سویی دیگر Kotlin، زبانی جدید ولی پایدار است که بر روی همه‌ی دستگاه‌های اندرویدی اجرا می‌شود و بسیاری از مشکلاتی که جاوا قادر به حل آن نبود را حل می‌کند. Kotlin زبان فوق العاده ای است که زندگی توسعه دهنده را بسیار راحت‌تر می‌کند و اجازه می‌دهد تا کد امن تر، بیان گر‌تر و خلاصه‌تر ایجاد شود.
      کتاب توسعه اندروید با Kotlin، راهنمایی عملی است که به شما کمک می‌کند تا با استفاده از زبان Kotlin، روند توسعه اندروید را بهبود داده و به آن سرعت بخشید. ما میان برها و پیشرفت‌های زیاد نسبت به جاوا و راه‌های جدیدی حل مسائل رایج را ارائه دادیم. در پایان این کتاب، شما با ویژگی‌ها و ابزار‌های Kotlin آشنا خواهید شد و شما قادر خواهید بود که برنامه ای اندرویدی را با کاملا با Kotlin توسعه دهید.
       
      What You Will Learn
      Run a Kotlin application and understand the integration with Android Studio
      Incorporate Kotlin into new/existing Android Java based project
      Learn about Kotlin type system to deal with null safety and immutability
      Define various types of classes and deal with properties
      Define collections and transform them in functional way
      Define extensions, new behaviours to existing libraries and Android framework classes
      Use generic type variance modifiers to define subtyping relationship between generic types
      Build a sample application
       Table of Contents
      1: BEGINNING YOUR KOTLIN ADVENTURE
      2: LAYING A FOUNDATION
      3: PLAYING WITH FUNCTIONS
      4: CLASSES AND OBJECTS
      5: FUNCTIONS AS FIRST-CLASS CITIZENS
      6: GENERICS ARE YOUR FRIENDS
      7: EXTENSION FUNCTIONS AND PROPERTIES
      8: DELEGATES
      9: MAKING YOUR MARVEL GALLERY APPLICATION
       
      دانلود
      Packt.Android.Development.with.Kotlin.epub
       
    • توسط Farzad Sarseifi

      Kotlin چیست؟
      Kotlin (کاتلین) یک زبان برنامه‌نویسی‌ست که با استفاده از آن میتوان برنامه نویسی اندروید را توسعه داد. نسخه های اخیر اندروید استودیو به طور رسمی از کاتلین پشتیبانی می‌کنن، مسئله‌ای که در Google IO 2017 اعلام شد.
      kotlin تبدیل به bytecode جاوا میشود پس بنابراین به خوبی java میتونه روی اندروید اجرا بشه و از این نظر تفاوتی وجود نخواهد داشت. و اینکه میشه توی یک پروژه اندروید همزمان از kotlin و java استفاده کرد، بنابراین حتی اگر خیلی کم با کاتلین آشنا هستید باز هم میتونید بخشی از پروژه‌هاتون رو با کاتلین انجام بدید.
      چرا Kotlin؟
      دلیل اول اینکه با کاتلین میتونیم کدهایی تمیزتر و خواناتر بنویسیم. میدونیم که زبان جاوا boiler code زیاد داره. boiler code به کدهایی میگیم که جز syntax زبان هستن ولی همیشه بدون دلیل تکرار میشن و میشد حذفشون کرد.
       
       

  • دوره آموزشی اندروید آموزش ویدئویی اندروید آموزش برنامه نویسی اندروید اندروید کاپ دوره آنلاین اندروید کتاب های آموزشی اندروید بسته آموزشی اندروید دوره برنامه نویسی اندروید آموزش Kotlin آموزش برنامه نویسی ios مهارت های فروش
    آموزش برنامه نویسی اندروید
  • فایل