رفتن به مطلب
انجمن اندروید ایران | آموزش برنامه نویسی اندروید و موبایل
  • android.png.1fab383bc8500cd93127cebc65b1dcab.png

پست های پیشنهاد شده

تاریخچه اندروید

اندروید چیست ؟

اندروید یک سیستم مدیریتی متن باز بر پایه لینوکس است برای گوشی هوشمند ،تبلت ها و...

اندروید جهت اتحاد گوشی ها به رهبری گوگل و سایر کمپانی ها توسعه داده شده است

اندروید رویکردی یکپارچه جهت توسعه برنامه های موبایل ارائه می دهد و به این معناست که برنامه نویسان فقط برنامه نویسی کنند برای اندروید و برنامه ها باید قادر به اجرا  روی دستگاه های مختلف اندرویدی باشند

اولین نسخه آزمایشی بسته توسعه نرم افزاری اندروید (sdk) توسط گوگل در سال 2007 انتشار پیدا کرد که اولین نسخه تجاری بود و سپس اندروید 1.0سپتامبر 2008 انتشار پیدا کرد

27 جوئن 2012 گوگل در کنفرانس خبری خود اندروید ورژن 4.1 آبنبات ژله ای را ارائه نمود

آبنبات ژله ای پیشرفت چشمگیری نسبت به هدف اولیه از لحاظ زیبایی و عملکرد داشت

کد سیستم عامل اندروید باز و سیستم عامل اندروید نیز رایگان است

گوگل بیشتر نسخه های اندروید را بر اساس نسخه رایگان Apache  ورژن 2.0 بر پایه تغییرات هسته لینوکس و نسخه جهانی رایگان آن ارائه می دهد

ویژگی های اندروید :

اندروید یک سیستم عاملی قدرتمندی است که رقابت می کند با Apple 4GS  با ویژگی های عالی

تعدادی از این ویژگی ها عبارتند از :

Beautiful UI  :  پایه سیستم عامل اندروید ظاهری بسیار زیبا و قابل لمس را در بر دارد

GSM/EDGE, IDEN, CDMA, EV-DO, UMTS, Bluetooth, Wi-Fi, LTE, NFC and WiMAX :  Connectivity 

Storage     : از SQLite یک پایگاه داده رابطه ای سبک، برای اهداف ذخیره سازی داده ها استفاده می شود

 H.263, H.264, MPEG-4 SP, AMR, AMR-WB, AAC, HE-AAC, AAC 5.1, MP3, MIDI, Ogg Vorbis, WAV, JPEG, PNG, GIF, and BMP  :  Media support

Messaging SMS  و  MMS

Web browser   :  WebKit که همراه کروم ورژن 8 و با پشتیبانی از جاوا اسکریپت T HTML5 و CSS3

Multi-touch :   اندروید دارای پشتیبانی بومی برای چند لمسی که در ابتدا در گوشی های مانند قهرمان HTC در دسترس ساخته شده است.

Multi-tasking :  کاربر می تواند از یک وظیفه به وظیفه دیگر و همان زمان برنامه های مختلف می تواند به طور همزمان اجرا کند

Resizable widgets   :  ویدجت ها قابل تغییر اندازه می باشتد کاربران می توانند  آنها را برای نشان دادن بیشتر محتوا گسترش و یا کوچک شدن آنها را به اندازه دلخواه تغییردهند

Multi-Language  :   پشتیبانی از اکثر زبانها حتی جهت نوشتاری آنها

GCM  :   GCM یک سرویس است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا ارسال داده پیام کوتاه را به کاربران خود را در دستگاه های آندروید بدون نیاز به اپراتور داشته باشند

Wi-Fi Direct   :  یک تکنولوژی که به برنامه ها اجازه می دهد متصل شوند به صورت مستقیم بدون اتصال نزدیک یا با سیم

Android Beam :  فن آوری محبوب مبتنی بر NFC است که به کاربران امکان می دهد فورا به اشتراک گذاری، تنها با لمس دو گوشی NFC را فعال کنید با هم.

برنامه های اندرویدی :

برنامه های اندروید معمولا به  زبان جاوا و با استفاده از کیت توسعه نرم افزار(SDK) توسط برنامه نویسان نوشته می شود.

هنگام تولید نرم افزار اندرویدی بسته شما به سادگی قابل انتشار توسط Google Play  و یا Amazon Appstore خواهید بود

اندروید قدرت صدها میلیون از دستگاه های تلفن همراه در بیش از 190 کشور در سراسر جهان است

این بزرگترین پایگاه نصب شده تمام Platform های تلفن همراه و به سرعت در حال رشد است

هر روز بیشتر از 1 میلیون دستگاه جدید اندروید در سراسر جهان تولید می شود

در این آموزش سعی می شود مطالب به صورت پایه ای منتقل شود و هدف از آموزش کمکی به برنامه نویسان جهت تولید نرم افزار های اندرویدی می باشد

این مجموعه آموزشی از محیط برنامه نویسی اندروید گرفته تا نوشتن تمرین هایی با جنبه های مختلف در اندروید صورت میگیرد


آموزش بعدی : آماده سازی محیط اندروید

تاریخ انتشار : به زودی

What Is Android.pdf

What Is Android.pdf

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

  • مطالب مشابه

    • توسط Farzad Sarseifi
      آموزش پیاده سازی دیتابیس اندروید همراه با مثال عملی
      در این اموزش میتوانید یک دیتابیس اندروید ایجاد کنید که توانایی افزودن اطلاعات،ویرایش اطلاعات ،حذف و لیست گیری اطلاعات باشید.
       
      ابتدا  یک کلاس برای ایجاد SqliteopenHelper دیتایس و جداول ایجاد میکنیم و متدهای مورد نظر را نیز در ادامه مینویسیم
      import java.util.ArrayList; import java.util.HashMap; import java.util.Hashtable; import android.content.ContentValues; import android.content.Context; import android.database.Cursor; import android.database.DatabaseUtils; import android.database.sqlite.SQLiteOpenHelper; import android.database.sqlite.SQLiteDatabase; public class DBHelper extends SQLiteOpenHelper { public static final String DATABASE_NAME = "MyDBName.db"; public static final String CONTACTS_TABLE_NAME = "contacts"; public static final String CONTACTS_COLUMN_ID = "id"; public static final String CONTACTS_COLUMN_NAME = "name"; public static final String CONTACTS_COLUMN_EMAIL = "email"; public static final String CONTACTS_COLUMN_PHONE = "phone"; private HashMap hp; public DBHelper(Context context) { super(context, DATABASE_NAME , null, 1); } @Override public void onCreate(SQLiteDatabase db) { // TODO Auto-generated method stub db.execSQL( "create table contacts " + "(id integer primary key, name text,phone text,email text)" ); } @Override public void onUpgrade(SQLiteDatabase db, int oldVersion, int newVersion) { // TODO Auto-generated method stub db.execSQL("DROP TABLE IF EXISTS contacts"); onCreate(db); } public boolean insertContact (String name, String phone, String email) { SQLiteDatabase db = this.getWritableDatabase(); ContentValues contentValues = new ContentValues(); contentValues.put("name", name); contentValues.put("phone", phone); contentValues.put("email", email); db.insert("contacts", null, contentValues); return true; } public Cursor getData(int id) { SQLiteDatabase db = this.getReadableDatabase(); Cursor res = db.rawQuery( "select * from contacts where id="+id+"", null ); return res; } public int numberOfRows(){ SQLiteDatabase db = this.getReadableDatabase(); int numRows = (int) DatabaseUtils.queryNumEntries(db, CONTACTS_TABLE_NAME); return numRows; } public boolean updateContact (Integer id, String name, String phone, String email) { SQLiteDatabase db = this.getWritableDatabase(); ContentValues contentValues = new ContentValues(); contentValues.put("name", name); contentValues.put("phone", phone); contentValues.put("email", email); db.update("contacts", contentValues, "id = ? ", new String[] { Integer.toString(id) } ); return true; } public Integer deleteContact (Integer id) { SQLiteDatabase db = this.getWritableDatabase(); return db.delete("contacts", "id = ? ", new String[] { Integer.toString(id) }); } public ArrayList<String> getAllCotacts() { ArrayList<String> array_list = new ArrayList<String>(); //hp = new HashMap(); SQLiteDatabase db = this.getReadableDatabase(); Cursor res = db.rawQuery( "select * from contacts", null ); res.moveToFirst(); while(res.isAfterLast() == false){ array_list.add(res.getString(res.getColumnIndex(CONTACTS_COLUMN_NAME))); res.moveToNext(); } return array_list; } }  
      سپس واسط کاربری گرافیکی Layout را طراحی میکنیم  activity_main.xml
      <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?> <ScrollView xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android" xmlns:tools="http://schemas.android.com/tools" android:id="@+id/scrollView1" android:layout_width="match_parent" android:layout_height="wrap_content" tools:context=".MainActivity" > <LinearLayout android:orientation="vertical" android:layout_width="match_parent" android:layout_height="370dp"> <EditText android:id="@+id/editTextName" android:layout_width="match_parent" android:layout_height="wrap_content" android:ems="10" android:inputType="text" > </EditText> <EditText android:id="@+id/editTextEmail" android:layout_width="match_parent" android:layout_height="wrap_content" android:layout_marginTop="22dp" android:ems="10" android:inputType="textEmailAddress" /> <EditText android:id="@+id/edit_phone" android:layout_width="match_parent" android:layout_height="wrap_content" /> <Button android:id="@+id/button1" android:layout_width="wrap_content" android:layout_height="wrap_content" android:layout_marginBottom="28dp" android:text="@string/save" /> </LinearLayout> </ScrollView>
      برای ذخیره اطلاعات در دیتابیس.میبایستی در اکتیویتی دیتابیس را new کنید تا بتوانید که اطلاعات را در دیتابیس فراخوانی کنید
      افزودن اطلاعات :
      public class MainActivity extends AppCompatActivity { DBHelper mydb; EditText editTextName,editTextEmail,edit_phone; Button button1; @Override protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) { super.onCreate(savedInstanceState); setContentView(R.layout.activity_main); editTextName=(EditText)findViewById(R.id.editTextName); editTextEmail=(EditText)findViewById(R.id.editTextEmail); edit_phone=(EditText)findViewById(R.id.edit_phone); button1=(Button)findViewById(R.id.button1); mydb = new DBHelper(this); button1.setOnClickListener(new View.OnClickListener() { @Override public void onClick(View v) { String name=editTextName.getText().toString(); String email=editTextEmail.getText().toString(); String phone=edit_phone.getText().toString(); mydb.insertContact(name,email,phone); } }); }  
      بزودی آموزش تکمیل میگردد.
       
      دوره آموزشی اندروید
      http://android-learn.ir/online-learning/android-development-training/guruPrograms/1-android-programming/2-programming-mobile-applications-for-android
       
       
       
       
       
       
       
    • توسط elecomco
      وقتی شما یک اپلیکیشن اندروید درست می کنید، باید یه جوری بفهمید که آیا برنامه ای که ساخته اید درست کار می کند یا نه؟ در این مقاله می خواهیم شما را با نحوه اشکال زدایی پروژه با ADB اندروید استودیو آشنا کنیم.   
      اجرا و اشکال زدایی یا دیباگ اپلیکیشن در یک دستگاه سخت افزاری با ADB اندروید 
      یکی از مسائل مهم بعد از ساخت برنامه اندروید، این است که همیشه قبل از انتشار اپلیکیشن برای کاربران، برنامه را بر روی یک دستگاه واقعی آزمایش کنید. به همین منظور در این مقاله می خواهیم شما را با نحوه تنظیم محیط توسعه اندروید یا همان پلتفرم اندروید استودیو (Android Studio) و دستگاه اندروید برای آزمایش و اشکال زدایی از طریق اتصال ( Android Debug Bridge  (ADB آشنا کنیم.
      Android Debug Bridge که با نام ADB اندروید یا پل اشکال زدایی اندروید نیز شناخته می شود یک ابزار تحت خط فرمان جهت ارتباط و کنترل شبیه ساز (Emulator) یا دستگاه اندرویدی متصل به سیستم است و دستورات کاربردی متعددی نظیر نصب برنامه بر روی محیط شبیه ساز ، دسترسی به فایل های مستقر بر روی شبیه ساز و … را برای برنامه نویس فراهم می کند تا بتواند اپلیکیشن خود را تست و اشکال زدایی کند.
      با استفاده از شبیه ساز اندروید (Android emulator)، می توانید برنامه خود را در نسخه های مختلف دستگاه های اندرویدی  با اندازه های مختلف صفحه نمایش آزمایش کنید.
      تنظیم دستگاه برای توسعه اپلیکیشن اندروید ساخته شده 
      قبل از شروع اشکال زدایی در دستگاه، چند کار وجود دارد که باید انجام دهید:
      Settings اپلیکیشن را باز کنید. سپس گزینه Developer options را انتخاب کنید. در نهایت USB debugging را انتخاب کنید. سیستم خود را برای شناسایی دستگاه خود تنظیم کنید. macOS: به تنظیمات اضافی لازم نیست. Ubuntu Linux: برای نصب پکیج adb از apt-get install استفاده کنید. این مجموعه ای پیش فرض از قوانین udev با حفظ جامعه برای همه دستگاه های اندروید را به شما می دهد. اطمینان حاصل کنید که در گروه plugdev هستید. اگر پیام خطای زیر را مشاهده کردید ، adb شما را در گروه plugdev پیدا نکرد:
      error: insufficient permissions for device: udev requires plugdev group membership از idاستفاده کنید تا ببینید چه گروه هایی در آن هستید. از  sudo usermod -aG plugdev $LOGNAME استفاده کنید تا خود را به گروه plugdev اضافه کنید.
      مثال زیر نحوه نصب بسته ابزارهای Android adb را نشان می دهد.
      error: insufficient permissions for device: udev requires plugdev group membership ویندوز: درایور USB را برای ADB نصب کنید. Chrome OS: به پیکربندی اضافی لازم نیست. به دستگاه خود متصل شوید 
      هنگامی که به USB تنظیم و وصل شده اید، می توانید بر روی Run در اندروید استودیو (Android Studio) کلیک کنید تا برنامه خود را روی دستگاه ایجاد و اجرا کنید.
      برای صدور دستورات همچنین می توانید از ADB اندروید استفاده کنید:
      تأیید کنید که دستگاه شما با اجرای دستور adb devices از فهرست  android_sdk/platform-tools/ متصل است. در صورت اتصال، دستگاه ذکر شده را مشاهده خواهید کرد. برای هدف قرار دادن دستگاه خود ، هر  adb command  را با فلگ -d صادر کنید. عیب یابی اتصال دستگاه با Connection Assistant
      Connection Assistant دستورالعمل های گام به گام برای کمک به شما در تنظیم و استفاده از دستگاه از طریق اتصال ADB فراهم می کند.
      برای شروع Tools > Connection Assistant را انتخاب کنید.
      Connection Assistant دستورالعمل ها، کنترل های in-context و لیستی از دستگاه های متصل را در یک سری صفحه در پنل Assistant ارائه می دهد. از دکمه های Next و Previous در پایین پنل Assistant استفاده کنید تا در صورت لزوم از طریق صفحات استفاده کنید:
      دستگاه خود را از طریق USB متصل کنید: Connection Assistant با این کار از شما خواسته می خواهد که دستگاه خود را از طریق USB متصل کنید و یک دکمه Rescan USB را فراهم می کند که با استفاده از آن می توانید اسکن جدیدی را برای دستگاه های متصل آغاز کنید. فعال کردن اشکال زدایی USB: ابزار Connection Assistan به شما می گوید چگونه می توانید USB را در گزینه های on-device developer فعال کنید. راه اندازی مجدد سرور ADB اندروید: سرانجام، اگر هنوز دستگاه خود را در لیست دستگاه های موجود نمی بینی، می توانید از دکمه Restart ADB server در آخرین صفحه Connection Assistan استفاده کنید. راه اندازی مجدد سرور ADB همچنین باعث می شود ADB اندروید دوباره دستگاه ها را اسکن کند. اگر هنوز دستگاه خود را در لیست دستگاههای موجود نمی بینید، مراحل عیب یابی را در قسمت بعدی این صفحه امتحان کنید. مشکلات اتصال USB را برطرف کنید
      اگر Connection Assistan دستگاه شما را از طریق USB تشخیص نمی دهد، می توانید مراحل عیب یابی زیر را برای حل این مشکل امتحان کنید:
      بررسی کنید که اندروید استودیو بتواند به Android Emulator متصل شود.
      برای بررسی اینکه آیا این مسئله به دلیل وجود مشکل اتصال بین Android Studio و Android Emulator ایجاد شده است ، این مراحل را دنبال کنید:
      AVD Manager را باز کنید. اگر قبلاً آنرا ندارید ، یک AVD جدید ایجاد کنید. شبیه ساز را با استفاده از AVD خود اجرا کنید. یکی از موارد زیر را انجام دهید: اگر اندروید استودیو (Android Studio) نمی تواند به شبیه ساز متصل شود ، آخرین ابزارهای Platform SDK را دانلود کنید و دوباره امتحان کنید. اگر شبیه ساز با موفقیت شروع شد ، کابل USB را بررسی کنید. کابل USB را بررسی کنید
      برای بررسی اینکه آیا مشکل ناشی از کابل USB معیوب ایجاد شده است ، مراحل موجود در این بخش را دنبال کنید.
      اگر کابل USB دیگری دارید:
      دستگاه را با استفاده از کابل ثانویه وصل کنید. بررسی کنید آیا دستیار اتصال اکنون می تواند دستگاه را تشخیص دهد یا خیر. اگر دستگاه شناسایی نشد ، کابل اولیه را دوباره امتحان کنید. اگر دستگاه هنوز شناسایی نشده است ، فرض کنید که مشکل دستگاه است و بررسی کنید که دستگاه برای توسعه تنظیم شده است یا خیر. اگر کابل USB دیگری ندارید اما دستگاه Android دیگری دارید:
      دستگاه ثانویه را به رایانه متصل کنید. اگر دستیار اتصال می تواند دستگاه ثانویه را تشخیص دهد ، فرض کنید که مشکل دستگاه اصلی است و بررسی کنید که آیا دستگاه برای توسعه تنظیم شده است یا خیر.
      اگر دستگاه ثانویه شناسایی نشود ، ممکن است مشکل در کابل USB باشد. بررسی کنید که دستگاه برای توسعه تنظیم شده است یا خیر 
      برای بررسی اینکه آیا مشکل ناشی از تنظیمات دستگاه ایجاد شده است ، این مراحل را دنبال کنید:
      مراحل موجود در بخش تنظیم دستگاه برای توسعه را دنبال کنید.  اگر این مشکل را برطرف نکرد، برای کمک به پشتیبانی مشتری OEM دستگاه تماس بگیرید. به نماینده پشتیبانی مشتری بگویید که دستگاه با استفاده از ADB به Android Studio وصل نخواهد شد. کلید امنیتی RSA 
      وقتی دستگاهی را اجرا می کنید که دارای سیستم عامل Android 4.2.2 (سطح API 17) یا بالاتر است، سیستم از طریق کادر محاوره ای به شما نشان می دهد که آیا می خواهید یک کلید RSA را بپذیرید که امکان اشکال زدایی از طریق این رایانه را بپذیرد یا خیر. این مکانیسم امنیتی از دستگاههای کاربر محافظت می کند زیرا تضمین می کند اشکال زدایی USB و سایر دستورات adb را نمی توان اجرا کرد مگر اینکه شما قادر به باز کردن قفل دستگاه و تأیید این پیام باشید.
    • توسط Farzad Sarseifi
      انجمن اندروید ایران با همکاری فرانش برگزار میکند:
      تاریخ برگزاری : 3 آبان 1395
      مدرس : فرزاد سرسیفی
      مکان: مصلی تهرانی،غرفه فرانش
      عنوان درسی : امنیت در اندروید
      "شرکت برای عموم رایگان میباشد"
      با سپاس فراوان
      فرزاد سرسیفی
    • توسط Farzad Sarseifi
      در این تاپیک آموزشی، از ابتدا آموزش برنامه نویسی اندروید را شروع خواهیم نمود ،یکی از مشکلات برنامه نویسان اندروید کم یا نبود آموزش های اصولی اندروید میباشد ،بر همین اساس تصمیم بر آن داشتیم بطور جامع آموزش های فارسی را منتشر نماییم .
      بیشتر کاربران انجمن برنامه نویسی اندروید، کم و بیش با این مشکل رو به رو بوده اند که به چه صورتی اندروید را شروع کنند و شروع به آموزش اندروید بگیرند.بر این اساس در این تاپیک بطور جامع آموزش های اندروید قرار داده خواهد شد..

      این تاپیک آموزشی هر چند روز یکبار بروز رسانی خواهد شد و آموزش ها جدیدتر قرار داده خواهد شد
       
       
       
      منو در اندروید
       
      ذخیره سازی اطلاعات در اندروید
       
      فرگمنت و گوگل مپ در اندروید
       
      وب سرویس در اندروید
      آموزش های متریال دیزاین در اندروید
       
       
       
       
      آموزش های کاتلین :
       

       
       
      با تشکر
      انجمن برنامه نویسی اندروید-پی سی دروید
    • توسط Seyed-Hossein-Akbari
      فیلم های آموزشی اندروید نویسی مقدماتی تا پیشرفته در ۴۰ قسمت با مدت زمان ۸ ساعت و ۳۰ دقیقه که در اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ ساخته شده است در اختیار شما عزیزان به صورت کاملا رایگان قرار میگیرد   هزینه ی فیلم ها : دعا و صلوات برای سلامتی خانواده ی خودم و حضرت امام مهدی عج   برای دریافت 40 قسمت کامل روی همین لینک کلیک کنید  
      دانلود نکته : برای دانلود و تماشا از آپارات روی لینک های زیر کلیک کنید فصل اول : آموزش مقدماتی اندروید استودیو قسمت اول معرفی اندروید استودیو – قسمت اول قسمت دوم معرفی اندروید استودیو – قسمت دوم قسمت سوم معرفی اندروید استودیو – قسمت سوم   فصل دوم : آموزش کدهای XML قسمت چهار آموزش مقدماتی کدهای XML قسمت پنجم آموزش مقدماتی RelativeLayout قسمت ششم آموزش مقدماتی LinearLayout قسمت هفتم آموزش پایانی کدهای XML   فصل سوم : آموزش کدهای Java قسمت هشتم آموزش مقدماتی کدهای Java قسمت نهم آموزش تابع در جاوا قسمت دهم آموزش کلاس در جاوا   برای دریافت 40 قسمت کامل روی همین لینک کلیک کنید   منبع : www.phoenixdevs.ir سید حسین اکبری    
  • فایل

×
×
  • اضافه کردن...