8 ارسال در این موضوع قرار دارد

بخش دوم : راه اندازی نرم افزاهای اندروید

اندروید استودیو

شما می توانید برنامه نویسی اندروید را در هر کدام از سیستم عامل های  زیر انجام دهید :

Microsoft Windows XP or later version

Mac OS X 10.5.8 or later version with Intel chip

Linux including GNU C Library 2.7 or later

نکته بعدی، رایگان بودن تمامی ابزارهای برنامه نویسی اندروید میباشد که شما میتونید این ابزارها را از اینترنت  دانلود کنید

Java JDK8

Android SDK

Android studio IDE

 

در ادامه شاهد خواهید بود که چگونه این محیط  را راه اندازی کنید

مرحله اول :

نصب بسته نرم افزاری جاوا(JDK)

شما میتوانید آخرین ورژن جاوا را از سایت اوراکل دانلود نمایید(Java SE Downloads )

 

دستورالعمل نصب فایلهای JDK را نیز میتوانید در سایت جستجو نمایید و آن را طی آن دستورالعمل نصب نمایید

در آخر مسیر Java Javac را به روش زیر set  میکنیم 

اگر در محیط ویندوز کار میکنید فایل JDK را در مسیر پیش فرض نصب نمایید و فایل زیر را در این مسیر باز کنید  C:\autoexec.batو سپس دستورات زیر را تایپ کنید

کد: 

 

set PATH=C:\jdk1.6.0_15\bin;%PATH%set JAVA_HOME=C:\jdk1.6.0_15
 

 

سپس روی MyComputer راست کلیک کنید و گزینه Propertis را انتخاب نمایید

در سربرگ Advanced ، دکمه Environment Variables باید PATH value را آپدیت نموده و کلید ok  را فشار دهید

در لینوکس پس از نصب SDK در مسیر  /usr/local/jdk1.6.0_15 فایل  .cshrcرا باز نموده و دستورات زیر را اجرا نمایید

کد:

setenv PATH /usr/local/jdk1.8.0_15/bin:$PATHsetenv JAVA_HOME /usr/local/jdk1.8.0_15
 

اگر از محیط اندروید استودیو استفاده میکنید باید جاوا را نیز نصب نمایید

مرحله دوم :

نصب Android SDK

شما می تونید آخرین ورژن Android SDK Tool را از وب سایت رسمی اندروید دانلود کنید.

کافی است نسخه مربوط به سیستم عامل را اجرا نمایید به  صورت wizard  نصب شده و شما را به مراحل بعد راهنمایی می کند

پس از نصب Android SDK Tools از مسیر All Programs > Android SDK Tools > SDK Manager آن را اجرا میکنیم و پنجره زیر باز می شود 

آموزش برنامه نویسی اندروید

پس از لود شدن این پنجره نشان از نصب SDK Manager روی سیستم تان است

به طور پیشفرض در این لیست 7 بسته نصب شده است 

شما میتوانید با توجه به نیازتان انتخاب یا عدم انتخاب Android SDK و Samples for SDK، ورژن های مختلف  را آپدیت نمایید

پس از انتخاب 7 بسته مانند شکل بالا و زدن دکمه Install 7 Packages به صفحه زیر منتقل می شوید

اندروید استودیو

با زدن دکمه رادیویی Accept All و سپس دکمه Install  دانلود و نصب ورژن انتخاب شده شروع می شود

بسته به سرعت اینترنت شما و انتخاب ورژن های مختلف این کار زمان خواهد برد

مرحله 3 :نصب اندروید استودیو

فیلم آموزشی نصب و راه اندازی اندروید استودیو

 

پس از طی مراحل  بالا و اجرا نرم افزار Android studio پنجره زیر نمایش داده می شود

1.PNG.69903a448da957723d55dbc3f76cb2b3.PNG

 

 

 

آموزش نصب و راه اندازی اندروید در محیط اکلیپس

part1_2.pdf

part1_2.pdf

studio-install-mac.mp4

به اشتراک گذاری این پست


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

من ورژن 21 SDK  رو دارم ، منتها هرکاری میکنم نمیتونم  دستگاه مجازی اندروید(AVD) رو بسازم

دکمه OK  فعال نمیشه اصلا "

چیکار باید بکنم ؟؟؟؟

به اشتراک گذاری این پست


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

من (Build: v22.3.0-887826) ADT رو نصب کردم یه گوشی سامسونگ اندروید4.1.2 هم دارم چطور باید برنامه رو روش run کنم؟

به اشتراک گذاری این پست


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام خسته نباشید

من تمام مراحل رو طی کردم. اما وقتی SDK منیجر باز میکنم, زمانی که فایل هارو واکشی میکنه چندتا پیغام میده مربوط به اینکه فایل های XML لود واکشی نمیشه! دلیلش چیه؟ مشکل خاصیه یا نه؟

ممنون میشم جواب بدین

به اشتراک گذاری این پست


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام 

ببخشید من به یک مشکل جدیدی برخورد کردم 

صفحه مجازی رو انصلا نمیاره هر پروژه هم که میسازم بغلش علامت ضربدر میزنه و پایین خطا میده 

نمیدونم باید باید چکار کنم 

لطفا راهنمایی کنید

نرم افزار ایکلیپس هست

به اشتراک گذاری این پست


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام 

ببخشید من به یک مشکل جدیدی برخورد کردم 

صفحه مجازی رو انصلا نمیاره هر پروژه هم که میسازم بغلش علامت ضربدر میزنه و پایین خطا میده 

نمیدونم باید باید چکار کنم 

لطفا راهنمایی کنید

نرم افزار ایکلیپس هست

خب ارورت بزار دوست عزیز

به اشتراک گذاری این پست


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

من ورژن 21 SDK  رو دارم ، منتها هرکاری میکنم نمیتونم  دستگاه مجازی اندروید(AVD) رو بسازم

دکمه OK  فعال نمیشه اصلا "

چیکار باید بکنم ؟؟؟؟

سلام

sdk 21 یا هر ورژن دیگری فقط برای کد نویسی و استفاده از کتابخانه های اندرویده

برای ایجاد AVD باید فایل ایمیج اون نسخه اندرودید رو دانلود کنید و داخل پوشه system-images که در شاخه اصلی sdk قرار داره بریزید

صفحه دانلود http://downloads.puresoftware.org/files/android/


من (Build: v22.3.0-887826) ADT رو نصب کردم یه گوشی سامسونگ اندروید4.1.2 هم دارم چطور باید برنامه رو روش run کنم؟

سلام

ابتدا به تنظیمات گوشی برید و در قسمت گزینه های برنامه نویس ، رفع عیب usb رو فعال کنید ( Enable USB Debugging )

بعد گوشیرو با usb به کامپیوتر وصل کنید

بالای اکلیپس دکمه سبزی به اسم Run هست اونو بزنید

بعد توی لیستی که باز میشه گوشی رو انتخاب کنید

به اشتراک گذاری این پست


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بخش دوم : راه اندازی نرم افزاهای اندروید

شما می توانید برنامه نویسی اندروید را در هر کدام از سیستم عامل های  زیر انجام دهید :

[align=left]Microsoft Windows XP or later version[/align]

[align=left]Mac OS X 10.5.8 or later version with Intel chip[/align]

[align=left]Linux including GNU C Library 2.7 or later[/align]

[align=right]نکته بعدی، رایگان بودن تمامی ابزارهای برنامه نویسی اندروید میباشد که شما میتونید این ابزارها را از اینترنت  دانلود کنید[/align]

[align=left]Java JDK5 or JDK6[/align]

[align=left]Android SDK[/align]

[align=left]Eclipse IDE for Java Developers (optional)[/align]

[align=left]Android Development Tools (ADT) Eclipse Plugin (optional)[/align]

دو موئلفه آخر اختیاری می باشند و اگر شما از سیستم عامل  ویندوز استفاده می کنید خیلی ساده میتوانید از زبان جاوا جهت نوشتن برنامه استفاده نمایید

در ادامه شاهد خواهید بود که چگونه این محیط  را راه اندازی کنید

مرحله اول :

نصب بسته نرم افزاری جاوا(JDK)

شما میتوانید آخرین ورژن جاوا را از سایت اوراکل دانلود نمایید(Java SE Downloads )

دستورالعمل نصب فایلهای JDK را نیز میتوانید در سایت جستجو نمایید و آن را طی آن دستورالعمل نصب نمایید

در آخر مسیر Java Javac را به روش زیر set  میکنیم 

اگر در محیط ویندوز کار میکنید فایل JDK را در مسیر پیش فرض نصب نمایید و فایل زیر را در این مسیر باز کنید  C:\autoexec.batو سپس دستورات زیر را تایپ کنید

[align=right]کد: 

set PATH=C:\jdk1.6.0_15\bin;%PATH%
set JAVA_HOME=C:\jdk1.6.0_15

[/align]

سپس روی MyComputer راست کلیک کنید و گزینه Propertis را انتخاب نمایید

در سربرگ Advanced ، دکمه Environment Variables باید PATH value را آپدیت نموده و کلید ok  را فشار دهید

در لینوکس پس از نصب SDK در مسیر  /usr/local/jdk1.6.0_15 فایل  .cshrcرا باز نموده و دستورات زیر را اجرا نمایید

[align=right]کد: 

setenv PATH /usr/local/jdk1.6.0_15/bin:$PATH
setenv JAVA_HOME /usr/local/jdk1.6.0_15

[/align]

اگر از محیط اکلیپس استفاده میکنید باید جاوا را نیز نصب نمایید

مرحله دوم :

نصب Android SDK

شما می تونید آخرین ورژن Android SDK Tool را از وب سایت رسمی اندروید دانلود کنید.

کافی است نسخه مربوط به سیستم عامل را اجرا نمایید به  صورت wizard  نصب شده و شما را به مراحل بعد راهنمایی می کند

پس از نصب Android SDK Tools از مسیر All Programs > Android SDK Tools > SDK Manager آن را اجرا میکنیم و پنجره زیر باز می شود 

[align=center]do.php?img=211[/align]

پس از لود شدن این پنجره نشان از نصب SDK Manager روی سیستم تان است

به طور پیشفرض در این لیست 7 بسته نصب شده است 

شما میتوانید با توجه به نیازتان انتخاب یا عدم انتخاب Android SDK و Samples for SDK، ورژن های مختلف  را آپدیت نمایید

پس از انتخاب 7 بسته مانند شکل بالا و زدن دکمه Install 7 Packages به صفحه زیر منتقل می شوید

[align=center]do.php?img=212[/align]

با زدن دکمه رادیویی Accept All و سپس دکمه Install  دانلود و نصب ورژن انتخاب شده شروع می شود

بسته به سرعت اینترنت شما و انتخاب ورژن های مختلف این کار زمان خواهد برد

مرحله 3 :

نصب Eclipse IDE

تمامی این آموزش ها بر اساس محیطIDE  Eclipse  صورت می گیرد پس سعی کنید آخرین ورژن نرم افزار اکلیپس را دانلود و نصب نمایید

برای دانلود آخرین ورژن  Eclipse IDE به سایت  http://www.eclipse.org/downloads/ مراجعه نمایید.

پس از دانلود شما می توانید آن را اجرا نمایید و یا به صورت زیر از طریق commands   آن را اجرا کنید

کد: 

%C:\eclipse\eclipse.exe

[align=right]و در سیستم عامل های لینوکس از طریق commands   زیر آن را اجرا نمایید[/align]

[align=right]کد: 

$/usr/local/eclipse/eclipse

[/align]

پس از طی مراحل  بالا و اجرا نرم افزار Eclipse  پنجره زیر نمایش داده می شود

[align=center]do.php?img=213[/align]

مرحله چهار :

نصب Android Development Tools (ADT) Plugin

در این مرحله یاد خواهیم گرفت چگونه plugin  مورد نظر(ADT) را روی اکلیپس نصب کنیم

پس از باز کردن اکلیپس ، مراحل زیر را دنبال می کنیم

Help > Software Updates > Install New Software 

[align=right]و شاهد پنجره زیر خواهیم بود[/align]

[align=center]do.php?img=214[/align]

اکنون با استفاده دکمه Add ،اضافه نمودن Plugin  ADT  و وارد کردن نام (در اینجا ADT Plugin ) و وارد کردن 

[align=right]کد: 

https://dl-ssl.google.com/android/eclipse 

[/align]

مراحل را دنبال می کنیم

سپس با زدن دکمه OK این location اضافه می گردد

البته این کار مقداری زمان بر خواهد بود تا اکلیپس location شما را پیدا کند و پلاگین های قابل قبول را در اختیارتان بگذارد

در نهایت لیستی از پلاگین ها را پیدا نموده و در اختیار شما قرار میدهد

[align=center]do.php?img=215[/align]

با انتخاب تمام پلاگین های لیست با استفاده از دکمه Select All  و دکمه Next و مراحل را به دقت دنبال کنید تا تمامی پلاگین های مربوط به برنامه نویسی اندروید را نصب کنید

مرحله پنجم

ساختن دستگاه مجازی اندروید(AVD)

برای تست برانامه های اندروید به یک AVD نیازمندیم

بنابراین قبل از اینکه شروع کنید به نوشتن کد هایتان باید یک AVD بسازید

برای بالا آمدن AVD Manager  باید از منوی Window > AVD Manager> استفاده کنیم

با استفاده از دکمه New برای ساختن AVD و وارد کردن اطلاعات زیر قبل از کلیک بر روی Create AVD اقدام به ایجاد AVD میکنیم

[align=center]do.php?img=216[/align]

اگر شما به خوبی AVD را ایجاد کردید به این معنی است بستر آماده شده است جهت برنامه نویسی اندروید

سپس پنجره را ببنید و بهتر است سیستم خود را Reset  کنید

با سلام و ممنون از توضیخات حوبتون. من یه 6 ماهه که دارم تلاش می کنم همه این پلت فرم ها و پکیج ها رو نصب کنم. روش کارم با اکلیپس مثل شماست و سایت هم مثل شما وارد کردم. اما همیشه اپدیت در اواسط کار شکست میخوره و پیغام  Done. nothing was installed داده میشه. قثط تونستم دو تا پلت فرم نصب کنم. ایراد کار کجاست؟ اینترنت من 512 هست . بنظرتون برای این کار سرعتش کافی یا مناسبه؟     میشه خازج از نرم افزار اینا رو دانلود کرد. خیلی ممارست کردم کار ساز نبود . بیشتر از 500 بار امتحان کردم.

 من مدت زیادی هست گرفتار شدم. خیلی ممنونت میشم اگه راهنمایی کنی عزیر.    راه دیگه ای داره؟

به اشتراک گذاری این پست


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری

  • مطالب مشابه

    • توسط Omid Zakeri
      این فریمورک مختص اندروید طراحی نشده ولی سبک بودن آن موجب شده‌است که بسیاری از برنامه نویسان از آن در برنامه‌های اندرویدی استفاده کنند. این فریم ورک جهت اتصالات JDBC وSpring و اندروید طراحی شده است.
       
       
      @DatabaseTable(tableName = "users") public class User { @DatabaseField(id = true) private String username; @DatabaseField private String password; public User() { // ORMLite needs a no-arg constructor } public User(String username, String password) { this.username = username; this.password = password; } // Implementing getter and setter methods public String getUserame() { return this.username; } public void setName(String username) { this.username = username; } public String getPassword() { return this.password; } public void setPassword(String password) { this.password = password; } }
    • توسط Omid Zakeri
      با آمدن ORM‌ها به دنیای برنامه نویسی، کار برنامه نویسی نسبت به قبل ساده‌تر و راحت‌تر شد. عدم استفاده کوئری‌های دستی، پشتیبانی از چند دیتابیس و از همه مهمتر و اصلی‌ترین هدف این ابزار "تنها درگیری با اشیا و مدل شیء گرایی" کار را پیش از پیش آسان‌تر نمود.
      در این بین به راحتی می‌توان چندین نمونه از این ORM‌ها را  نام برد مثل IBatis , Hibernate ,Nhibernate و EF که از معروفترین آن‌ها هستند.
      من در حال حاضر قصد شروع یک پروژه اندرویدی را دارم و دوست دارم بجای استفاده‌ی از Sqlitehelper، از یک ORM مناسب بهره ببرم که چند سوال برای من پیش می‌آید. آیا ORM ای برای آن تهیه شده است؟ اگر آری چندتا و کدامیک از آن‌ها بهتر هستند؟ شاید در اولین مورد کتابخانه‌ی Hibernate جاوا را نام ببرید؛ ولی توجه به این نکته ضروری است که ما در مورد پلتفرم موبایل و محدودیت‌های آن صحبت می‌کنیم. یک کتابخانه همانند Hibernate مطمئنا برای یک برنامه اندروید چه از نظر حجم نهایی برنامه و چه از نظر حجم بزرگش در اجرا، مشکل زا خواهد بود و وجود وابستگی‌های متعدد و دارا بودن بسیاری از قابلیت‌هایی که اصلا در بانک‌های اطلاعاتی موبایل قابل اجرا نیست، باعث می‌شود این فریمورک انتخاب خوبی برای یک برنامه اندروید نباشد.

      معیارهای انتخاب یک فریم ورک مناسب برای موبایل: 
      سبک بودن: مهمترین مورد سبک بودن آن است؛ چه از لحاظ اجرای برنامه و چه از لحاظ حجم نهایی برنامه سریع بودن: مطمئنا ORM‌های طراحی شده‌ی موجود، از سرعت خیلی بدی برخوردار نخواهند بود؛ اگر سر زبان هم افتاده باشند. ولی باز هم انتخاب سریع بودن یک ORM، مورد علاقه‌ی بسیاری از  ماهاست. یادگیری آسان و کانفیگ راحت تر. greenDAO-master.zip
    • توسط Omid Zakeri
      تا به حال نرم افزار های زیادی از قبیل توییتر(twitter) , گوگل پلاس (+google) , جیمیل (gmail)  را در اندروید دیده‌ایم که باswipe/pull down ( کشیدن صفحه به سمت پایین) محتوای خود را بروز میکنند . زمانی که صفحه را از بالا به پایین میکشیم یک محتوای جدیدی به ما نشان داده می‌شود یا اینکه محتوای قبلی بروزرسانی خواهد شد.  در این آموزش میخواهیم کار با SwipeRefreshLayout را آموزش دهیم. این لایه به ما کمک می‌کند که طراحی اصولی (material designn) و کاربر پسندی را در برنامه های خود داشته باشیم.
       
      در یک آموزش مختصر با ما باشید تا به طور ساده با  نحوه کار SwipeRefreshLayout (کشیدن صفحه به سمت پایین) آشنا شویم.
      این مثال نحوه ی Refresh(تازه سازی) کردن صفحه با استفاده از SwipeRefreshLayout را به شما نشان  میدهد.مراحل را طبق زیر دنبال کنید.
      1-با استفاده ار اندروید استودیو یک پروژه ی جدید با نام Swipe تحت بسته ی com.example.Swipeایجاد کنید. نحوه ی ایجاد پروژه ی جدید در بخش آموزشی ساخت اولین پروژه در اندروید استودیو توضیح داده شده است.
      2-
      محتوای فایل res/layout/activity_main.xml را مانند آنچه در ادامه آمده است تغییر دهید. 3-محتوای فایل اکتیویتی اصلی java/com.example.sendemail/MainActivity.java را به منظور اجرای کدهای دلخواه پس از انجام عمل swipe/pull downn (کشیدن صفحه به سمت پایین)مانند آنچه در ادامه آمده است تغییر دهید.
      محتوای زیر مربوط به فایل res/layout/activity_main.xml می باشد.
      <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?> <android.support.v4.widget.SwipeRefreshLayout xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android" android:id="@+id/mySwipe" android:layout_width="match_parent" android:layout_height="match_parent" > <!-- کد خود را اینجا وارد کنید--> </android.support.v4.widget.SwipeRefreshLayout>   این لایه(بالا) از کتابخانه‌ی زیر است.  
       
      android.support.v4.widget
      در کد بالا ما لایه‌ی SwipeRefreshLayout را به عنوان لایه‌ی والد یا ریشه استفاده کرده ایم و درون آن می‌توانیم لایه ها و عناصر دیگر را به کار ببریم.
      به عنوان مثال میتوان به صورت زیر نوشت. <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?> <android.support.v4.widget.SwipeRefreshLayout xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android" android:id="@+id/mySwipe" android:layout_width="match_parent" android:layout_height="match_parent" > <ScrollView android:layout_width="match_parent" android:layout_height="match_parent"> <TextView android:text="من یک متن هستم" android:layout_width="match_parent" android:layout_height="wrap_content" android:layout_marginTop="16dp" android:gravity="center"/> </ScrollView> </android.support.v4.widget.SwipeRefreshLayout>  
      معمولا درون این لایه یک recyclerView  یا listView به کار می‌رود که در صورت تازه سازی (refresh) مقادیر آیتم ها دچار تغییر شوند(آیتم جدیدی  وارد لیست شده یا از آن حذف شود). همچنین این لایه می‌تواند به عنوان یک لایه ی فرزند ظاهر شود.
      حالا نوبت این است که در اکتیویتی (activity) خود این لایه را وصل کنیم و از آن استفاده کنیم.در زیر محتوای فایل java/com.example.location/MainActivity.java آورده شده است.
      package com.example.Swipe; import android.os.Bundle; import android.support.v4.widget.SwipeRefreshLayout; import android.support.v7.app.AppCompatActivity; public class MainActivity extends AppCompatActivity { SwipeRefreshLayout mySwipe; @Override protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) { ;( super.onCreate(savedInstanceState ;( setContentView(R.layout.activity_main ;( mySwipe = (SwipeRefreshLayout) findViewById(R.id.mySwipe () mySwipe.setOnRefreshListener(new SwipeRefreshLayout.OnRefreshListener { @Override () public void onRefresh{ //اعمالی را که میخواهیم هنگام تازه سازی انجام شود ;( mySwipe.setRefreshing(false } ;({ } }     داخل کد بالا ما با صدا زدن متد setOnRefreshListener با ورودی رابط (interface) OnRefreshListener می‌توان متد onRefresh را بازنویسی (override) کرده و داخل آن هر عملی که برای تازه سازی لازم است انجام داد. برای مثال زمانی که ما برنامه ای متصل به اینترنت داریم و میخواهیم با swipe کردن مقادیر را بروزرسانی کنیم در متد onRefresh میتوانیم وضعیت اتصال به اینترنت را چک کنیم و اگر متصل بود دیتا را از اینترنت دریافت کرده و مقادیر محتوای صفحه را بروزرسانی کنیم. در اخر کد با نوشتن mySwipe.setRefreshing(false) انیمیشن ایجاد شده را متوقف میکنیم.
      اگر در جایی از برنامه بخواهیم خاصیت swipe pull down و انیمیشن را غیر فعال کنیم میتوانیم از دستور setEnabled(false) استفاده کنیم.
    • توسط Omid Zakeri
      ویجت یک برنامه ی کوچک و یا یک کنترل از برنامه ی اندروید شما می باشد که در صفحه ی home  قرار گرفته است.  ویجت ها می توانند به راحتی در دسترس باشند، چرا که به شما اجازه می دهند تا برنامه های مورد علاقه ی خود را روی صفحه home قرار دهید تا به سرعت به آنها دسترسی داشته باشید. احتمالا چند ویجت متداول از جمله ویجت موسیقی، آب و هوا و ساعت، را دیده اید.
      ویجت ها می توانند انواع مختلفی داشته باشند از قبیل ویجت اطلاعات، ویجت های مجموعه، ویجت های کنترل و ویجت های چندگانه. اندروید یک چارچوب کامل به ما ارائه می دهد تا ویجت های خود را گسترش دهیم.
       
      Widget - XML file
      برای ایجاد یک ویجت کاربردی، ابتدا چیزی که نیاز دارید، شی Object AppWidgetProviderInfo است که شما در یک فایل XML ویجت جداگانه تعریف می کنید. برای انجام این کار، بر روی پروژه خود راست کلیک کرده و یک پوشه جدید به نام xml ایجاد کنید. حالا روی پوشه تازه ایجاد شده راست کلیک کرده و یک فایل XML جدید ایجاد کنید. نوع منبع فایل XML باید به AppWidgetProvider تنظیم شود. در فایل xml برخی از خواص را به صورت زیر تعریف می کنید:
      <appwidget-provider xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android" android:minWidth="146dp" android:updatePeriodMillis="0" android:minHeight="146dp" android:initialLayout="@layout/activity_main"> </appwidget-provider> Widget - Layout file
      حالا شما باید طرح ویجت خود را در فایل پیش فرض XML خود تعریف کنید. شما می توانید قطعات را برای تولید xml خودکار بکشید.
      Widget - Java file
      پس از تعریف طرح، در حال حاضر یک فایل JAVA جدید ایجاد کنید یا از موجود استفاده کنید و آن را با کلاس AppWidgetProvider گسترش دهید و روش بهروزرسانی آن را به صورت زیر تعریف کنید.
      در روش به روز رسانی، شما باید شیء دو کلاس را که PendingIntent و RemoteViews هستند تعریف کنید. نحو آن :
      PendingIntent pending = PendingIntent.getActivity(context, 0, intent, 0); RemoteViews views = new RemoteViews(context.getPackageName(), R.layout.activity_main);  
      Widget - Manifest file
      شما همچنین باید AppWidgetProvider را در فایل manifest خود به شرح زیر اعلام کنید:
      <receiver android:name="ExampleAppWidgetProvider" > <intent-filter> <action android:name="android.appwidget.action.APPWIDGET_UPDATE" /> </intent-filter> <meta-data android:name="android.appwidget.provider" android:resource="@xml/example_appwidget_info" /> </receiver>  
      MainActivity.java
      package com.example.omidza.myapplication; import android.app.PendingIntent; import android.appwidget.AppWidgetManager; import android.appwidget.AppWidgetProvider; import android.content.Context; import android.content.Intent; import android.net.Uri; import android.widget.RemoteViews; import android.widget.Toast; public class MainActivity extends AppWidgetProvider{ public void onUpdate(Context context, AppWidgetManager appWidgetManager,int[] appWidgetIds) { for(int i=0; i<appWidgetIds.length; i++){ int currentWidgetId = appWidgetIds[i]; String url = "http://www.tutorialspoint.com"; Intent intent = new Intent(Intent.ACTION_VIEW); intent.addFlags(Intent.FLAG_ACTIVITY_NEW_TASK); intent.setData(Uri.parse(url)); PendingIntent pending = PendingIntent.getActivity(context, 0,intent, 0); RemoteViews views = new RemoteViews(context.getPackageName(),R.layout.activity_main); views.setOnClickPendingIntent(R.id.button, pending); appWidgetManager.updateAppWidget(currentWidgetId,views); Toast.makeText(context, "widget added", Toast.LENGTH_SHORT).show(); } } } res/layout/activity_main.xml
      <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?> <RelativeLayout xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android" xmlns:tools="http://schemas.android.com/tools" android:layout_width="match_parent" android:layout_height="match_parent" android:paddingLeft="@dimen/activity_horizontal_margin" android:paddingRight="@dimen/activity_horizontal_margin" android:paddingTop="@dimen/activity_vertical_margin" android:paddingBottom="@dimen/activity_vertical_margin" tools:context=".MainActivity" android:transitionGroup="true"> <TextView android:layout_width="wrap_content" android:layout_height="wrap_content" android:text="Tutorials point" android:id="@+id/textView" android:layout_centerHorizontal="true" android:textColor="#ff3412ff" android:textSize="35dp" /> <Button android:layout_width="wrap_content" android:layout_height="wrap_content" android:text="Widget" android:id="@+id/button" android:layout_centerHorizontal="true" android:layout_marginTop="61dp" android:layout_below="@+id/textView" /> </RelativeLayout> res/xml/mywidget.xml.
      <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?> <appwidget-provider xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android" android:minWidth="146dp" android:updatePeriodMillis="0" android:minHeight="146dp" android:initialLayout="@layout/activity_main"> </appwidget-provider> AndroidManifest.xml
      <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?> <manifest xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android" package="com.example.omidza.myapplication" > <application android:allowBackup="true" android:icon="@mipmap/ic_launcher" android:label="@string/app_name" android:theme="@style/AppTheme" > <receiver android:name=".MainActivity"> <intent-filter> <action android:name="android.appwidget.action.APPWIDGET_UPDATE"></action> </intent-filter> <meta-data android:name="android.appwidget.provider" android:resource="@xml/mywidget"></meta-data> </receiver> </application> </manifest>  
    • توسط Farzad Sarseifi
      دوازدهمین دوره آموزشی برنامه نویسی اندروید(پیشرفته)
      دوره برنامه نویسی اندروید یکی از جذاب ترین دوره های آموزشی میباشد که مخاطبان دوره میتوانند در این دوره اصول طراحی اپلیکیشن های تحت اندروید را طراحی و پیاده سازی نموده و شروع به کسب درآمد در حوزه اپلیکیشن های موبایل نمایند.کاربران این دوره میتوانند با کسب مهارت های مطرح شده در سرفصلهای دوره گام بزرگ و سریعی جهت ورود به بازار اپلیکیشن های اندرویدی برداشته و با انتشار برنامه های طراحی شده خود در فضای مجاری کسب درآمد کنند.هم اینک ده ها هزار نرم افزار تحت موبایل در فضای اینترنتی منتشر شده که تعداد بی شماری از این نرم افزارها با دانلود های حیرت آور منبع درآمدهای چندین میلیونی برای طراح خود بوده اند.اگر قصد ورود به بازار نرم افزارهای موبایل دارید هم اینک در دروه آموزشی برنامه نویسی اندروید شرکت کنید.
      اهداف کلی این دوره:
        پیاده سازی ORM دیتابیس سرویس های  Background در اندروید آشنایی با کتابخانه های مفید و پرکاربرد اندروید آشنایی با Fragment پیاده سازی وب سرویس پیاده سازی Api های گوگل پیاده سازی FireBase در اندروید پیاده سازی Push Notification در اندروید تست اپلیکیشن Junit و Espresso مهندسی معکول و خروجی نهایی اپلیکیشن ثبت نام دوره اندروید
       
      مشخصات دوره :
      مدرس (مدرسان) : فرزاد سرسیفی
      پیشنیاز: آشنایی با مفاهیم برنامه نویسی - آشنایی با زبان جاوا
      مدت زمان دوره:  10 جلسه  ( کارگاه کاملا عملی تحت پروژه)  به صورت کارگاهی (در مجموع 40 ساعت)(10 نفر)
      تاریخ برگزاری:
      (دوره از  12 آبان ماه 1396 به مدت 10 جلسه  - روزهای  جمعه 14 الی 18)
      مدرک: در پایان دوره مدرک پایان دوره از طرف انستیتو آموزشگاه اندروید ایران ارائه میگردد.
      سه دانشجو نمونه اول به شرکت های معروف ایرانی جهت همکاری معرفی می گردند.
      به دانشجویانی که در دوره های قبلی آموزشگاه اندروید ایران حضور داشتند 20 درصد تخفیف داده خواهد شد
      به شرکت کنندگان در دوره کد ویژه خرید محصولات شاپ دروید داده می شود و می توانند برای همیشه محصولات این فروشگاه را با تخفیف 50 درصدی تهیه کنند.
      ویژگی : آموزش در لابراتوار مجهز به سیستم های روز به صورت شبکه تحت NetSupport و متصل به اینترنت و کاملا اینتراکتیو تحت پروژه عملی انجام خواهد گرفت.
      مکان برگزاری : این دوره آموزشی با همکاری آموزشگاه ویستا برگزار خواهد شد
       
      راهنمای ثبت نام:
      جهت کسب هر نوع اطلاعاتی در خصوص دوره میتوانید با ایمیل info@android-learn.ir وشماره های تماس ۸۸۵۰۸۰۸۰ -۸۸۵۵۴۲۱۷ -۸۸۵۵۴۲۱۳ تلگرام همراه 09100046764 تماس حاصل نمایید.
      ثبت نام دوره اندروید
       
      سرفصلهای دوره آموزشی برنامه نویسی اندروید پیشرفته  به صورت کاملا عملی:   پردازش های پس زمینه ای
      سرویس های پس زمینه Service BroadCastReciver AlramManager  

      ذخیره سازی اطلاعات با دیتابیس SQLite ORM و realm
      آشنایی با ORM های استفاده از Sugar ORM آموزش و پیاده سازی دیتابیس Realm در اندروید  


      Notification در اندروید
      پیاده سازی Notification در اندروید Notification های سفارشی طراحی واسط کاربری برای Notification آشنایی با Pending Intent پیاده سازی Push Notification  با استفاد از OneSignal  
       
      Firebase
      Firebase امکانات Firebase در اندروید پیاده سازی Register و Login در Firebase پیاده سازی Push Notification Crash Reporting  
       
      وب سرویس ها در اندروید
      آشنایی با وب سرویس JSON آشنایی با JSON Array آشنایی با JSON Object آشنایی با Retrofit دریافت اطلاعات وب سرویس Retrofit ارسال اطلاعات به سرور Retrofit Image Loader Gson,Jackson json parsing  
       
      پیاده سازی MVP Pattern در اندروید
      مفهوم Pattern در برنامه نویسی انواع Pattern های رایج در برنامه نویسی اندروید آشنایی با MVP Pattern در اندروید پیاده سازی MVP در اندروید  
       
      پیاده سازی Dependency Injection در اندروید
      مفهوم Dependency Injection در برنامه نویسی انواع کتابخانه های رایج  در DI برنامه نویسی اندروید آشنایی با کتابخانه Dagger 2  
       
       
      آشنایی با تغییرات اندرویدM و N
      Shade Animation CordinatorLayout Permission in Android 6  
       
      آشنایی با Kotlin
      معرفی kotlin پیاده سازی kotlin در اندروید استودیو  
       
      ایجاد App Widgets برای اپلیکیشن
      معرفی widget در اندروید هدف از پیاده سازی App widgets در اندروید ارتباط بین App Widgets و اپلیکیشن پیاده سازی App Widgets در اپلیکیشن  
       
      ایجاد کتابخانه در اندروید
      معرفی مفهوم کتابخانه در اندروید انواع کتابخانه های قابل پشتیبانی در اندروید ایجاد کتابخانه در اندروید Import کردن کتابخانه به پروژه و استفاده از آن  
      Flavor در اندروید استودیو
      آشنایی با flavor در اندروید استودیو ایجاد چند خروجی از اپلکیشن ایجاد خروجی های free,purchase,paid برای اپلیکیشن  
      Testing اپلیکیشن
      آشنایی با مفهوم Test در مهندسی نرم افزار آشنایی با کتابخانه Junit آشنایی با کتابخانه Espresso در Test Driven Android اندروید  
      خروجی اندروید
      ایجاد کلید Sign در اندروید مهندسی معکوس اپلیکیشن های اندروید آشنایی با Proguard در اندروید انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی  
       
       
       این دوره توصیه میشود به :
      اشخاصی كه علاقه مند به آشنایی و كار حرفه ای با اندروید هستند. اشخاصی كه قصد فراگیری كامل طراحی اپلیکیشن های موبایل از ابتدا توسط اندروید دارند. اشخاصی كه قصد راه اندازی اپلیکیشن موبایل شخصی خود توسط اندروید دارند. اشخاصی كه میخواهند با فراگیری حرفه ای شروع به كسب درآمد نموده و به عنوان توسعه دهنده اندروید فعالیت كنند. شركتها و سازمانهایی كه قصد راه اندازی اپلیکیشن موبایل اندروید اختصاصی خود را دارند. دانشجویان رشته های كامپیوتر كه قصد فراگیری كامل توسعه اپلیکیشن های اندروید دارند. اشخاصی كه قصد پیاده سازی ایده های اپلیکیشن های موبایل را در قالب اندروید دارند. اشخاصی كه قصد دارند وب سایت خود را به اپلیکیشن های موبایل اندروید تبدیل كنند. و...  
       
      ثبت نام دوره اندروید

  • دوره آموزشی اندروید ایران کانادا آموزش ویدئویی اندروید آموزش برنامه نویسی اندروید اندروید کاپ دوره آنلاین اندروید کتاب های آموزشی اندروید بسته آموزشی اندروید دوره برنامه نویسی اندروید آموزش Kotlin آموزش برنامه نویسی ios
  • فایل