رفتن به مطلب
انجمن اندروید ایران | آموزش برنامه نویسی اندروید و موبایل
  • android.png.1fab383bc8500cd93127cebc65b1dcab.png

مشکل دیگری که کمر برنامه نویسی را شکسته


پست های پیشنهاد شده

با سلام 

امروز داشتم تو نت می چرخیدم سایت هایی رو دیدم که بسیار برای جامعه ی برنامه نویسی ضرر دارن

سایت هایی که تمام برنامه های خارجی و بازی های خارجی رو به صورت کرک شده و مود شده دارن عرضه می کنند بازی هایی که واقعه آدم تعجب میکنه نسخه های کامل بدون پرداخت پول!!

یا تعدادی از اونها نسخه هایی خاص از نرم افزار های لاکی پچر و فریدام رو دارن می فروشن که مثل آب خوردن برنامه های درون برنامه ای و فروشی کرک می کنند ( ما توسعه دهندگان اوج درد این حالت رو حس می کنیم :huh: ) 

مشکل دیگری که این ها ایجاد می کنند نیاز کاربر رو از طریق غیرقانونی دارن برطرف می کنند لذا کاربر زورش میاد برنامه های ایرانی رو بخره چون برنامه های مشابه خارجیش تو نت مفت و مجانی کرک شده ریخته .در اصل کاربر رو به جای استفاده از محصول ایرانی به سمت مفت خوری سوق میده البته همچین مفتم نیست بعضی از این سایتا درآمدشون از همه ی ما برنامه نویس ها بیشتره برای مثال اکانت اشتراکی میفروشن و یک سری از برنامه ها رو که طالب زیاد دارن رو برای این کاربران ویژه اجازه ی دانلود می دن و بدون زحمت یا بهتر بگم اوج زحمت و وقت رو توسعه دهنده ی بدبخت کشیده ( چه خارجی چه ایرانی ) و اینا بدون زحمت دارن از خود توسعه دهندش هم بیشتر در میارن !!!!

یه تعدادیشون دیگه خیلی گردن کلفت شدن به نظرم باید جامعه ی توسعه دهندگان و برنامه نویسان ( روی هر پلتفرمی ) نامه ای اعتراضی جهت جلوگیری از فعالیت چنین سایت هایی برای وزارت صنعت و معدن و متولیان مدیریت فضای سایبری بنویسه اگر تعداد زیاد بشه یعنی اونها یه دفعه با حجم زیاد نامه های ( اکترونیکی ) مشابه روبرو شن یه کاری بکنن.

یا دانشجویان حوزه ی کامپیوتر ( هر گرایشی ) و تشکل های دانشجویی از طریق فضای آکادمیک اگر امکانش باشه با ترغیب همکاری هیئت علمی هاشون این اعتراضات رو انجام بدن.

همانطور که میدونید یکی از بیکارترین رشته ها نرم افزاره ؟ چرا ؟ همش هم به بی سواد بودن ربط نداره ما افراد کار درست کم نداریم چون برنامه تولید کرده نسخه ی خارجیش کرک شده و در دسترسه لذا با عدم تمایل به خرید کاربر روبرو میشه ( حتی بعضی از کاربرها هم می گن : نمونه ی خارجیش رایگانش تو اینترنت هست ) ، دوبار سه بار این تجربه رو داشته باشه ترجیح میده ساندویچی سر کوچه کار کنه

نظر شما چیه ؟

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

چندتا مسئله هست که باید به شما دوست عزیز یادآور بشم.

اول اینکه چرا تاپیک رو بحثش رو به حاشیه می کشید؟؟ کلا در چند تاپیکی که قبلا هم فرستادم همین بوده برای مثال من پرسیدم میزان درآمد از گوگل پلی شما اومدی کلا بحث رو جابجا کردی .حتی در این پست ،توجه کنید موضوع من کاملا مشخصه .جواب من شما الان چه ربطی داره؟؟

دوم اینکه مشکل شما با کتاب الکترونیک چیه ؟؟؟ چون زیر بیشتر پست هاتون نوشتید چه اینجا چه به عنوان جواب کاربر در مایکت( طرف چهارتا کتاب نوشته ....  ، با چهار تا کتاب نوشتن نمیشه .... ، قیمت یه برنامه ی کتاب اینقدره برنامه ی من که خیلی بیشتر از یه کتابه [مایکت] و ... )

لازم یادآوری کنم بخشی از نیاز مخاطب Ebook است که دوستان در زمینه های مختلف در حال انتشار در این زمینه هستند حتی شرکت های خوبی در حال تولید محتوا و ارائه در قالب ایبوک هستند شما که خودتون ساکن قم هستید باید بدونید کم نیستند شرکت هایی که تولید محتوای مذهبی و قرآنی می کنن و در قالب نرم افزار های ادوب فلش برای ویندوز و ایبوک برای اندروید و iOS منتشر می کنند این بخشی از نیاز مخاطبه و حتی الان نوع جدید از ایبوک ها در راهه.برای مثال موسسه ی حفظ و نشر آثار آیت الله مطهری تمام کتاب های ایشون رو در قالب اپلیکیشن اندرویدی منتشر کرد و چقدر جالبه که شما اون همه حجم کتاب رو در قالب یک اپلیکیشن همیشه همراهتون باشه .البته من خودم تا الان ایبوک نساختم چون تنها کار میکنم و حوصله ی تایپ زیاد و تولید محتوا ندارم .

سوما که میگید وقت تلف کردنه باید بگم که من صرفا دید دوستان رو به بخشی از مشکلات معطوف کردم که بدونن میتونه یکی از مشکلات هم همین باشه همون مشکلاتی که باعث شده شما از برنامه نویس ها و کاربران ناامید بشید.

رفتار کاربر از جایی شکل گرفته اون هم فرهنگ استفاده بدون پرداخت حق مولف و تولید کننده خوب باید از جایی هر چند کوچیک شروع کرد یکی از اینها جلوگیری از سرویس های اینچنینی در وب هست وقتی کاربر به نحوه احسن از این طریق نیازش برطرف میشه چرا بیاد اپلیکیشن ایرانی بخره ؟ وقتی می تونه برنامه های پولی آلارم و هشدار و ... به صورت کرک شده دانلود کنه چرا بیاد برنامه ی .... شما رو بخره ؟؟ باید از جایی شروع کرد .

ما الان از سوی سرویس گوگل پلی تحریم هستیم اگر این سایت ها هم جلوی فعالیتشون بسته بشه خوب بازار داخلی میوفته دست توسعه دهندگان چیزی که معلومه اینه دیگه گوشی های هوشمند فراگیر شده و اپلیکیشن بخشی از نیازه افراده.

بعضی از این سایت ها بسیار حجم کارشون وسیعه ( یعنی در حد یه مارکت نسبتا بزرگ ) دارن فعالیت می کنند .

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

تقصیر و گردن سایت ها دانلود نندازید شما نوآوری داشته باشید و برنامه خوب تولید کنید فروشم میکنید مگه برنامه پر فروش ایرانی کم داریم؟

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

تقصیر و گردن سایت ها دانلود نندازید شما نوآوری داشته باشید و برنامه خوب تولید کنید فروشم میکنید مگه برنامه پر فروش ایرانی کم داریم؟

شما فعالیت این گروه از سایت ها رو اصلا مشکل دار نمی دونید؟؟؟؟

به راستی که از ماست که برماست :cool::D

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...