رفتن به مطلب
انجمن اندروید ایران | آموزش برنامه نویسی اندروید و موبایل
  • android.png.1fab383bc8500cd93127cebc65b1dcab.png

مشکل در آپدیت کردن سطر از دیتابیس


پست های پیشنهاد شده

خسته نباشید دوستان

من میخوام یه مقداری رو بگیرم که داخل تیبل settings از دیتابیسم بصورت key ,value ذخیرش کردم key ش sound هست که از نوع ورکرکتر هست و میخوام اگه مقدارش 1 هست یه عکسی رو نشون بده اگرم مقدارش 0 هست یه عکس دیگه رو(همزمان اگه مقدار 1 بود صدا پخش بشه اگرم 0 بود پخش نشه)

خلاصه مطلب اما به یه اروری خوردم حالا میخواستم ببینم ایراد از کجاست؟!

این کلاس دیتابیس منیجرم

public class DatabaseManager extends SQLiteOpenHelper {

    private Context context;

    private static String DB_PATH = "data/data/com.wordstutorial.hamidrezak.wordstutorials/databases/";
    private static String DB_NAME = "words_db.db";

    public static String DB_TABLE_WORDS ="words";
    public static String BD_TABLE_PLAY="play";
    public static String DB_TABLE_SETTINGS="settings";

    private static int DB_VERSION = 2;

    private SQLiteDatabase dbase;

    public DatabaseManager(Context context) {
        super(context, DB_NAME, null, DB_VERSION);
        this.context = context;
    }

    public void createDatabase(){

        boolean dbExist = checkDatabase();

        if (dbExist) {
            Log.d("TAG", "Database already Exist");
        } else {
            this.getReadableDatabase();
        }

        try {
            copyDataBase();
        } catch (IOException e) {

            throw new Error("Error copying database");
        }

    }

    private  boolean checkDatabase() {
        SQLiteDatabase checkDB = null;
        try {
            String myPath = DB_PATH + DB_NAME;
            checkDB=SQLiteDatabase.openDatabase(myPath , null, SQLiteDatabase.OPEN_READWRITE);

        } catch (SQLiteException e) {

        }

        if (checkDB != null) {
            checkDB.close();
        }
        return checkDB != null ? true : false;
    }

    private void copyDataBase() throws IOException {

        InputStream myInput = context.getAssets().open(DB_NAME);
        String outFileName = DB_PATH + DB_NAME;
        OutputStream myOutput = new FileOutputStream(outFileName);

        byte[] buffer = new byte[1024];
        int length;
        while ((length = myInput.read(buffer)) > 0) {
            myOutput.write(buffer, 0, length);
        }
        myOutput.flush();
        myOutput.close();
        myInput.close();
    }

    public void openDataBase() throws SQLiteException {

        String myPath = DB_PATH + DB_NAME;
        dbase = SQLiteDatabase.openDatabase(myPath, null, SQLiteDatabase.OPEN_READWRITE);
    }


    public Cursor queryData(String query) {
        return dbase.rawQuery(query, null);
    }

    @Override
    public synchronized void close() {
        if (dbase != null)
            dbase.close();
        super.close();
    }

    @Override
    public void onCreate(SQLiteDatabase db) {
       ///DO NOTHING

    }


    @Override
    public void onUpgrade(SQLiteDatabase db, int oldV, int newV) {
    ///DO NOTHING

    }


   public int getSoundState(){

       openDataBase();
        Cursor cursor=queryData( " SELECT * FROM " + DB_TABLE_SETTINGS +  " WHERE key='sound' ");
        cursor.moveToFirst();
        return Integer.parseInt(cursor.getString(2));

    }

    public boolean setSoundState(int state){

        openDataBase();
        ContentValues contentValues=new ContentValues();
        contentValues.put("sound",state);

        long result=dbase.update(DB_TABLE_SETTINGS,contentValues," key = ? " , new String[] {"sound"} );
        if (result < 1){
            return true;
        }else {
            return false;
        }
    }

}

همونطوری که میبینید متد های گتر و ستر رو برای وضعیت صدام مشخص کردم...

اینم کلاسی که میخوام اطلاعاتو ویرایش کنم...

public class WordActivity extends AppCompatActivity {

    private MediaPlayer mediaPlayer;
     DatabaseManager db;
    private SQLiteDatabase sqLiteDatabase;

    @Override
    protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
        super.onCreate(savedInstanceState);
        setContentView(R.layout.activity_word);

        Intent intent = getIntent();

        final int id = intent.getIntExtra("id", 0);
        String word = intent.getStringExtra("word");
        String imageWord = intent.getStringExtra("image");
        String soundWord = intent.getStringExtra("sound");


        int resID = getResources().getIdentifier(imageWord, "mipmap", getPackageName());

        int resImage = this.getResources().getIdentifier(soundWord, "raw", this.getPackageName());

        ImageView imageBox = (ImageView) findViewById(R.id.image_word_activity);

        final ImageView imageSoundState = (ImageView) findViewById(R.id.sound_state);

        if (db.getSoundState()==1){
            Picasso.with(this).load(R.drawable.sound_play).into(imageSoundState);
        }else {
            Picasso.with(this).load(R.drawable.sound_stop).into(imageSoundState);
        }



      imageSoundState.setOnClickListener(new View.OnClickListener() {
            @Override
            public void onClick(View view) {

                if (db.getSoundState()==1){

                    if (db.setSoundState(0)){
                        Picasso.with(WordActivity.this).load(R.drawable.sound_stop).into(imageSoundState);

                    }

                }else {
                    if (db.setSoundState(1)){
                        Picasso.with(WordActivity.this).load(R.drawable.sound_play).into(imageSoundState);


                    }

                }

            }
        });

        TextView textBox = (TextView) findViewById(R.id.text_word_activity);

        Picasso.with(this).load(resID).into(imageBox);

        mediaPlayer = MediaPlayer.create(this, resImage);
        mediaPlayer.start();

        textBox.setText(word);

    }

    @Override
    protected void onPause() {
        super.onPause();
        mediaPlayer.release();
    }

 

 

اینم ارور ها 

01-09 17:59:26.831 27683-27683/? I/art: Not late-enabling -Xcheck:jni (already on)
01-09 17:59:26.831 27683-27683/? W/art: Unexpected CPU variant for X86 using defaults: x86
01-09 17:59:26.883 27683-27683/com.wordstutorial.hamidrezak.wordstutorials W/System: ClassLoader referenced unknown path: /data/app/com.wordstutorial.hamidrezak.wordstutorials-1/lib/x86
01-09 17:59:26.902 27683-27683/com.wordstutorial.hamidrezak.wordstutorials W/art: Before Android 4.1, method android.graphics.PorterDuffColorFilter android.support.graphics.drawable.VectorDrawableCompat.updateTintFilter(android.graphics.PorterDuffColorFilter, android.content.res.ColorStateList, android.graphics.PorterDuff$Mode) would have incorrectly overridden the package-private method in android.graphics.drawable.Drawable
01-09 17:59:27.099 27683-27711/com.wordstutorial.hamidrezak.wordstutorials I/OpenGLRenderer: Initialized EGL, version 1.4
01-09 17:59:27.099 27683-27711/com.wordstutorial.hamidrezak.wordstutorials D/OpenGLRenderer: Swap behavior 1
01-09 17:59:27.160 27683-27711/com.wordstutorial.hamidrezak.wordstutorials E/EGL_emulation: tid 27711: eglSurfaceAttrib(1146): error 0x3009 (EGL_BAD_MATCH)
01-09 17:59:27.160 27683-27711/com.wordstutorial.hamidrezak.wordstutorials W/OpenGLRenderer: Failed to set EGL_SWAP_BEHAVIOR on surface 0x9d9648a0, error=EGL_BAD_MATCH
01-09 17:59:28.300 27683-27711/com.wordstutorial.hamidrezak.wordstutorials E/EGL_emulation: tid 27711: eglSurfaceAttrib(1146): error 0x3009 (EGL_BAD_MATCH)
01-09 17:59:28.301 27683-27711/com.wordstutorial.hamidrezak.wordstutorials W/OpenGLRenderer: Failed to set EGL_SWAP_BEHAVIOR on surface 0x9d964a60, error=EGL_BAD_MATCH
01-09 17:59:30.948 27683-27683/com.wordstutorial.hamidrezak.wordstutorials E/SQLiteLog: (14) cannot open file at line 32456 of [bda77dda96]
01-09 17:59:30.948 27683-27683/com.wordstutorial.hamidrezak.wordstutorials E/SQLiteLog: (14) os_unix.c:32456: (2) open(//data/data/com.wordstutorial.hamidrezak.wordstutorials/databases/words_db.db) - 
01-09 17:59:30.949 27683-27683/com.wordstutorial.hamidrezak.wordstutorials E/SQLiteDatabase: Failed to open database 'data/data/com.wordstutorial.hamidrezak.wordstutorials/databases/words_db.db'.
                                                                                             android.database.sqlite.SQLiteCantOpenDatabaseException: unknown error (code 14): Could not open database
                                                                                                 at android.database.sqlite.SQLiteConnection.nativeOpen(Native Method)
                                                                                                 at android.database.sqlite.SQLiteConnection.open(SQLiteConnection.java:209)
                                                                                                 at android.database.sqlite.SQLiteConnection.open(SQLiteConnection.java:193)
                                                                                                 at android.database.sqlite.SQLiteConnectionPool.openConnectionLocked(SQLiteConnectionPool.java:463)
                                                                                                 at android.database.sqlite.SQLiteConnectionPool.open(SQLiteConnectionPool.java:185)
                                                                                                 at android.database.sqlite.SQLiteConnectionPool.open(SQLiteConnectionPool.java:177)
                                                                                                 at android.database.sqlite.SQLiteDatabase.openInner(SQLiteDatabase.java:808)
                                                                                                 at android.database.sqlite.SQLiteDatabase.open(SQLiteDatabase.java:793)
                                                                                                 at android.database.sqlite.SQLiteDatabase.openDatabase(SQLiteDatabase.java:696)
                                                                                                 at android.database.sqlite.SQLiteDatabase.openDatabase(SQLiteDatabase.java:671)
                                                                                                 at com.wordstutorial.hamidrezak.wordstutorials.DatabaseManager.checkDatabase(DatabaseManager.java:63)
                                                                                                 at com.wordstutorial.hamidrezak.wordstutorials.DatabaseManager.createDatabase(DatabaseManager.java:42)
                                                                                                 at com.wordstutorial.hamidrezak.wordstutorials.View.Activity.WordsActivity.loadDatabase(WordsActivity.java:41)
                                                                                                 at com.wordstutorial.hamidrezak.wordstutorials.View.Activity.WordsActivity.onCreate(WordsActivity.java:28)
                                                                                                 at android.app.Activity.performCreate(Activity.java:6662)
                                                                                                 at android.app.Instrumentation.callActivityOnCreate(Instrumentation.java:1118)
                                                                                                 at android.app.ActivityThread.performLaunchActivity(ActivityThread.java:2599)
                                                                                                 at android.app.ActivityThread.handleLaunchActivity(ActivityThread.java:2707)
                                                                                                 at android.app.ActivityThread.-wrap12(ActivityThread.java)
                                                                                                 at android.app.ActivityThread$H.handleMessage(ActivityThread.java:1460)
                                                                                                 at android.os.Handler.dispatchMessage(Handler.java:102)
                                                                                                 at android.os.Looper.loop(Looper.java:154)
                                                                                                 at android.app.ActivityThread.main(ActivityThread.java:6077)
                                                                                                 at java.lang.reflect.Method.invoke(Native Method)
                                                                                                 at com.android.internal.os.ZygoteInit$MethodAndArgsCaller.run(ZygoteInit.java:865)
                                                                                                 at com.android.internal.os.ZygoteInit.main(ZygoteInit.java:755)
01-09 17:59:31.466 27683-27711/com.wordstutorial.hamidrezak.wordstutorials E/EGL_emulation: tid 27711: eglSurfaceAttrib(1146): error 0x3009 (EGL_BAD_MATCH)
01-09 17:59:31.466 27683-27711/com.wordstutorial.hamidrezak.wordstutorials W/OpenGLRenderer: Failed to set EGL_SWAP_BEHAVIOR on surface 0x9d90cf20, error=EGL_BAD_MATCH
01-09 17:59:32.089 27683-27683/com.wordstutorial.hamidrezak.wordstutorials D/AndroidRuntime: Shutting down VM
01-09 17:59:32.089 27683-27683/com.wordstutorial.hamidrezak.wordstutorials E/AndroidRuntime: FATAL EXCEPTION: main
                                                                                             Process: com.wordstutorial.hamidrezak.wordstutorials, PID: 27683
                                                                                             java.lang.RuntimeException: Unable to start activity ComponentInfo{com.wordstutorial.hamidrezak.wordstutorials/com.wordstutorial.hamidrezak.wordstutorials.View.Activity.WordActivity}: java.lang.NullPointerException: Attempt to invoke virtual method 'int com.wordstutorial.hamidrezak.wordstutorials.DatabaseManager.getSoundState()' on a null object reference
                                                                                                 at android.app.ActivityThread.performLaunchActivity(ActivityThread.java:2646)
                                                                                                 at android.app.ActivityThread.handleLaunchActivity(ActivityThread.java:2707)
                                                                                                 at android.app.ActivityThread.-wrap12(ActivityThread.java)
                                                                                                 at android.app.ActivityThread$H.handleMessage(ActivityThread.java:1460)
                                                                                                 at android.os.Handler.dispatchMessage(Handler.java:102)
                                                                                                 at android.os.Looper.loop(Looper.java:154)
                                                                                                 at android.app.ActivityThread.main(ActivityThread.java:6077)
                                                                                                 at java.lang.reflect.Method.invoke(Native Method)
                                                                                                 at com.android.internal.os.ZygoteInit$MethodAndArgsCaller.run(ZygoteInit.java:865)
                                                                                                 at com.android.internal.os.ZygoteInit.main(ZygoteInit.java:755)
                                                                                              Caused by: java.lang.NullPointerException: Attempt to invoke virtual method 'int com.wordstutorial.hamidrezak.wordstutorials.DatabaseManager.getSoundState()' on a null object reference
                                                                                                 at com.wordstutorial.hamidrezak.wordstutorials.View.Activity.WordActivity.onCreate(WordActivity.java:43)
                                                                                                 at android.app.Activity.performCreate(Activity.java:6662)
                                                                                                 at android.app.Instrumentation.callActivityOnCreate(Instrumentation.java:1118)
                                                                                                 at android.app.ActivityThread.performLaunchActivity(ActivityThread.java:2599)
                                                                                                 at android.app.ActivityThread.handleLaunchActivity(ActivityThread.java:2707) 
                                                                                                 at android.app.ActivityThread.-wrap12(ActivityThread.java) 
                                                                                                 at android.app.ActivityThread$H.handleMessage(ActivityThread.java:1460) 
                                                                                                 at android.os.Handler.dispatchMessage(Handler.java:102) 
                                                                                                 at android.os.Looper.loop(Looper.java:154) 
                                                                                                 at android.app.ActivityThread.main(ActivityThread.java:6077) 
                                                                                                 at java.lang.reflect.Method.invoke(Native Method) 
                                                                                                 at com.android.internal.os.ZygoteInit$MethodAndArgsCaller.run(ZygoteInit.java:865) 
                                                                                                 at com.android.internal.os.ZygoteInit.main(ZygoteInit.java:755) 

 

ممنون میشم کمک کنید ببینم مشکل از کجاست؟!

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

  • مطالب مشابه

    • توسط hami develop
      سلام خدمت دوستان عزیز.
      من یک اپلیکیشن اندروید درست کردم و از کلاس service ارث بری کردم و هر دقیقه یک بار یک وب سایت را چک میکند و در صورتی که اطلاعات جدیدی در این وب سایت وجود داشته باشد به من یک نوتیفیکیشن میدهد.
      آیا بهتر است که از کلاس Worker ارث بری کنم تا برنامه وظایفی را انجام دهد؟
      نکته: در واقع می‌خواهم برنامه برای مدت طولانی اجرا شود و هیچ گاه متوقف نشود.
      اگر کسی از دوستان تجربه کار با Worker را دارد لطفا بفرمایند که اختلاف
      Worker 
      و
      Service 
      دقیقا چی هست و برای برنامه ای که همیشه در بک گراند در حال اجرا است، کدامیک بهتر است؟
      سپاس بی کران.
    • توسط AliAmani
      سلام.وقت بخیر.من به یه ارور بر خوردم. دیباگر attach نمیشه.لطفا راهنماییم کنید.
      اندروید استودیو را حذف و دوباره نصب کردم.avd جدید ایجاد کردم.adb را kill و بعد start کردم.اما درست نشد.
      مشکل فقط در پروژه های اندروید است و در پروژه های فلاتر مشکلی نیست.
      debug.pdf
    • توسط aliazmoodeh
      سلام من یه آپی دارم یه قسمت وجود داره که اطلاعات رو از سرور میگیره و تو ریسایکلرویو نمایش میده من میخوام این اطلاعات رو تو حالت افلاین هم داشته باشم یعنی چی یعنی بتونم اطلاعاتی که از سرور گرفتم قبلا رو وقتی کاربر اینترنت بهش نمایش بدم دقیقن مثله تلگرام میگم ولی نمیدونم باید چیکار کنم اگر اموزشی در این رابط دارید بهم بگید یا سورسی دارید بهم بگید پولی یا رایگان باشه برام فرقی نمیکنه فقط میخوام مشکلمو حل کنه
    • توسط elecomco
      آیا می‌خواهید برنامه اندروید بعدی خود را بسازید ، اما مطمئن نیستید که کدام زبان برنامه‌نویسی برای شما بهترین انتخاب است؟ در این مقاله به زبان هایی خواهم پرداخت که برای توسعه برنامه های اندروید بعدی ممکن است از آنها استفاده کنم.
      اندروید پذیرفته ترین سیستم عامل موبایل در جهان است. اندروید توسط گوگل توسعه داده شد و یک سیستم‌عامل باز مبتنی بر لینوکس است. اندروید کاملا متن باز است و هر شرکت یا فردی می‌تواند آن را دانلود کرده و از آن برای محصولات خود استفاده کند. در اصل ، این سیستم عامل از طریق شرکت اندروید برای دوربین‌های دیجیتال و موبایل طراحی شد. شرکت اندروید در سال ۲۰۰۵ توسط گوگل خریداری شد. در حال حاضر ، ۲.۳ میلیارد تلفن هوشمند اندروید در جهان وجود دارد.
      اندروید نه تنها از دو میلیارد تلفن هوشمند ، لپ‌تاپ ، تبلت  و کامپیوترهای شخصی پشتیبانی میکند ، بلکه اندروید قلب تپنده میلیاردها دستگاهی است که در زندگی روزمره خود از آنها استفاده می‌کنید. برخی از این وسایل عبارتند از: تلویزیون ، سیستم‌های امنیت خانگی ، یخچال و فریزر ، باکس های تلویزیونی ، دوربین ها ، ماشین ها ، سیستم‌های ناوبری ، تبلت های هوشمند ، بازی رایانه‌ای و وسایل خانگی هوشمند.
      چه زبان‌های برنامه‌نویسی می‌توانند برای توسعه برنامه‌های کاربردی تلفن همراه به کار روند؟ در اینجا لیستی از رایج‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای توسعه برنامه‌های اندروید آورده شده است : 
      Java Kotlin #C Python ++C
      جاوا
      زبان جاوا محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی در این زمینه است. جاوا یک زبان برنامه‌نویسی استاتیک ، همه منظوره و متن باز است. جاوا از زمان راه‌اندازی سیستم‌عامل اندروید , زبان برنامه‌نویسی اولیه این سیستم عامل بوده است . جاوا در شرکت سان میکروسیستمز توسط James Gosling در سال ۱۹۹۵ ساخته شد. این زبان برنامه نویسی در حال حاضر متعلق به اوراکل است.
      جاوا براساس ++c  ساخته شد تا یادگیری آن برای توسعه دهندگان ساده باشد. این زبان همراه با ++c بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای دانشجویان و افراد تازه کار برای یادگیری اصول برنامه‌نویسی هستند. زبان جاوا توسط بسیاری از دانشگاه‌ها به عنوان اولین زبان برنامه‌نویسی برای آموزش به دانشجویان استفاده میشود.
      برخلاف زبان های سوئیفت، سی شارپ و کاتلین ممکن است جاوا زبان برنامه‌نویسی مدرنی نباشد و مانند زبان های دیگر مدام بروزرسانی نشود. با این حال , زبان جاوا نقطه شروعی را برای توسعه دهندگان جدید مشخص میکند. یادگیری زبان جاوا در مقایسه با کاتلین بسیار ساده‌تر است. اگر یک توسعه دهنده تازه کار هستید و میخواهید توسعه اندروید را یاد بگیرید , جاوا یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای شروع است.
      کاتلین
      کاتلین یک زبان برنامه‌نویسی مدرن , دقیق , ایمن , شی گرا و سازگار با همه ی پلتفرم هاست که توسط یک شرکت نرم‌افزاری به نام JetBrains در سال ۲۰۱۱ ساخته شده‌است. این زبان برای ساخت نرم‌افزارهای کاربردی , برنامه های اندروید و برنامه‌های بومی استفاده می‌شود. در حال حاضر گوگل توسط شرکت گوگل پشتیبانی میشود.
      زبان کاتلین از زمان انتشار Android Studio ۳,۰ در اکتبر سال ۲۰۱۷  به عنوان زبان برنامه‌نویسی رسمی برای اندروید استفاده شده‌است. این زبان برای طراحی برنامه‌های کاربردی ، ساخت اپلیکیشن های مدرن و ارائه قابلیت‌های جدید برای توسعه دهندگان طراحی شده است. کاتلین برای شما سادگی , انعطاف‌پذیری و بهره‌وری را فراهم می آورد.
      کد های نوشته شده در این زبان نسبت به زبان جاوا کوتاه تر و تمیز تر است. برای پروژ های اندروید بعدی شدیدا ً توصیه می‌کنم که از این زبان استفاده کنید . 
      #C
      زبان #C توسط Anders Hejlsberg در مایکروسافت در سال ۲۰۰۰ ایجاد شد. سی شارپ یک زبان برنامه‌نویسی ساده ، انعطاف‌پذیر ، ایمن ، و متن باز است. این زبان یکی از پراستفاده ترین زبان‌های برنامه‌نویسی در جهان است. سی شارپ به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا تمام برنامه‌های کاربردی از قبیل ویندوز ، کنسول‌ها ، برنامه‌های وب ، برنامه‌های موبایل ، و سیستم‌های backend را بسازند.
      برنامه نویسان سی شارپ می‌توانند برنامه‌های کاربردی ios و اندروید را با کمک Xamarin بسازند . Xamarin به عنوان بخشی از ویژوال استادیو ابزاری است که به توسعه دهندگان اجازه میدهد کدهای سی شارپ خود را به برنامه های بومی اندروید و یا ios تبدیل کنند. سی شارپ طراحان را قادر می‌سازد که برنامه‌های کاربردی ios بومی و اندروید را بدون آگاهی از یک زبان برنامه‌نویسی جدید بسازند.
      پایتون
      پایتون یکی از رایج‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی زمانه اخیر است. پایتون که توسط Guido van Rossum در سال ۱۹۹۱ ایجاد شد. این زبان متن باز ، سطح بالا و همه منظوره است. پایتون یک زبان برنامه‌نویسی پویا است که از پارادایم‌های توسعه شی گرا ، تابعی و رویه‌ای پشتیبانی می‌کند. این زبان در برنامه‌نویسی یادگیری ماشین بسیار محبوب است. در توسعه نرم‌افزار های اندروید ، پایتون جهت ایجاد کتابخانه‌ها ، توابع ، و دیگر وظایف پردازش به کار می‌رود .
      ++C
      ++C یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی است. ++C برای ساختن رابط های کاربری یا صفحات برنامه استفاده نمی‌شود. در فرآیند توسعه اندروید ، ++C برای ساختن API ها و وظایف backend استفاده می‌شود. توسعه دهندگان front end درگیر توسعه ++C نیستند ، بلکه کارکرد این زبان بیشتر مربوط به API هاست که مربوط به بخش back-end است. کتابخانه های معروفی در + +C  وجود دارند که برای توسعه دهندگان Android در دسترس هستند و میتوانند از آنها در برنامه های خود استفاده کنند.

      نتیجه‌گیری
      اندروید رایجترین سیستم‌عامل در دنیا است. برای ساخت اپلیکیشن اندروید از دو زبان برنامه‌نویسی اصلی یعنی جاوا و کاتلین استفاده شده‌است. در حالی که زبان برنامه‌نویسی جاوا یک زبان برنامه‌نویسی قدیمی است اما زبان کاتلین یک زبان سریع واضح و در حال تکامل است. اگر شما یک توسعه دهنده جدید هستید و به تازگی می‌خواهید توسعه برنامه های اندرویدی را شروع کنید، پیشنهاد من به شما زبان کاتلین است.
             
    • توسط asghar.a83
      سلام دوستان خسته نباشید من یه باتن دارم که میخوام وقتی کاربر روش کلیک کنه یه ثانیه تغییر رنگ بده تا کاربر بفهمه کلیک کرده و از اون حالت بی روحی در بیاد میدونم خیلی سادس ولی تو کاتلین تازه کارم لطفا جواب بدید
  • فایل

×
×
  • اضافه کردن...