2 ارسال در این موضوع قرار دارد

دوره برنامه نویسی اندروید یکی از جذاب ترین دوره های آموزشی میباشد که مخاطبان دوره میتوانند در این دوره اصول طراحی اپلیکیشن های تحت اندروید را طراحی و پیاده سازی نموده و شروع به کسب درآمد در حوزه اپلیکیشن های موبایل نمایند.کاربران این دوره میتوانند با کسب مهارت های مطرح شده در سرفصلهای دوره گام بزرگ و سریعی جهت ورود به بازار اپلیکیشن های اندرویدی برداشته و با انتشار برنامه های طراحی شده خود در فضای مجاری کسب درآمد کنند.هم اینک ده ها هزار نرم افزار تحت موبایل در فضای اینترنتی منتشر شده که تعداد بی شماری از این نرم افزارها با دانلود های حیرت آور منبع درآمدهای چندین میلیونی برای طراح خود بوده اند.اگر قصد ورود به بازار نرم افزارهای موبایل دارید هم اینک در دروه آموزشی برنامه نویسی اندروید شرکت کنید.

ثبت نام در دوره

اهداف کلی این دوره:
 

  • آموزش سیستم عامل اندروید
  • آشنایی با UIاندروید، براساس  XML
  • اشنایی کامل با ساختار اندروید و پیاده سازی انواع اپلیکیشن
  • پیاده سازی دیتابیس   SQLite
  • تسلط به وب سرویس های وب در اندروید
  • آشنایی با فرگمنت
  • طراحی برنامه برای دستگاه های اندرویدی
  • توانایی ورود به بازار کار طراحی اپلیکیشن اندروید

ثبت نام در دوره

مشخصات دوره :

مدرس (مدرسان) : فرزاد سرسیفی
پیشنیاز: آشنایی با مفاهیم برنامه نویسی - آشنایی با زبان جاوا
مدت زمان دوره:  9 جلسه  ( کارگاه کاملا عملی تحت پروژه)  به صورت کارگاهی (در مجموع 36 ساعت)(ظرفیت 10 نفر)
تاریخ برگزاری:
(دوره از  6 شهریور ماه 1396 به مدت 9 جلسه  - روزهای  دوشنبه 17 الی 21 و چهارشنبه ساعت 17  الی 21  )
مدرک: در پایان دوره مدرک پایان دوره از طرف انستیتو آموزشگاه اندروید ایران ارائه میگردد.
سه دانشجو نمونه اول به شرکت های معروف ایرانی جهت همکاری معرفی می گردند.
به شرکت کنندگان در دوره کد ویژه خرید محصولات شاپ دروید داده می شود و می توانند برای همیشه محصولات این فروشگاه را با تخفیف 50 درصدی تهیه کنند.
ویژگی : آموزش در لابراتوار مجهز به سیستم های روز به صورت شبکه تحت NetSupport و متصل به اینترنت و کاملا اینتراکتیو تحت پروژه عملی انجام خواهد گرفت.
مکان برگزاری : این دوره آموزشی با همکاری آموزشگاه ویستا برگزار خواهد شد

ثبت نام در دوره

راهنمای ثبت نام:

ثبت نام خود را میتوانید از طریق فرم زیر انجام دهید.پس از واریز وجه نام شما در لیست ثبت نام قرار خواهد گرفت و قبل از شروع دوره با شما تماس حاصل خواهد شد و از طریق پیامک اطلاع رسانی میشود.
جهت کسب هر نوع اطلاعاتی در خصوص دوره میتوانید با ایمیل info@android-learn.ir وشماره های تماس ۸۸۵۰۸۰۸۰ -۸۸۵۵۴۲۱۷ -۸۸۵۵۴۲۱۳ تلگرام همراه 09100046764 تماس حاصل نمایید.

سرفصلهای دوره آموزشی برنامه نویسی اندروید به صورت کاملا عملی:   
 
 

فصل اول)فریمورک اندروید و راه اندازی اندروید استودیو
آشنایی با اندروید
لایه های نرم افزاری اندروید
کتابخانه های اندروید
ورژن های مختلف اندروید از ابتدا تا Marshmellow
نصب و راه اندای اندروید استودیو
نیازمندی مورد نیاز برای اندروید استودیو
آشنایی با اندروید استودیو
ماشین مجازی اندروید AVD
ماشین مجازی genymotion
آشنایی با دیباگ پروژه در اندروید استودیو
 

فصل دوم) SDK اندروید و اکتیویتی
ساختار پروژه های اندروید
آشنایی با فایل مانیفست
ساختار فایل مانیفست
آشنایی با SDK اندروید
آشنایی با اکتیوتی و مفهوم اکتویتی در اپلیکیشن های اندروید
چرخه حیات اکتیوتی Life Cycle
 

فصل سوم) فرگمنت،View  ها و ListView
آشنایی با فرگمنت
View ها در اندروید
آشنایی با ویجت های اندروید
سایر استاندارد تصاویر در اندروید
 

فصل چهارم)Intent ها و Intent filters
آشنایی با Intent
انتقال اطلاعات توسط Intent
ارتباط بین اکتیویتی ها با Intent
Register کردن IntentFilter
 

فصل پنجم) Layout های اندروید و View های سفارشی
آشنایی با مفاهیم Layout
طراحی واسط کاربری برای سایز های مختلف
Layout های چند زبانه
ساخت View های سفارشی
 

فصل ششم) منابع اندروید،Theme و متریال دیزاین
معرفی
منابع اندروید
Theme های اندروید Style ها
بکار گیری Material Design در طراحی اپلیکیشن
Shape and Selector
 

فصل هفتم)Ui اندروید-دیالوگ ها،منوها و WebView
دیالوگ ها
AlertDialog
دیالوگ های سفارشی
اکتیویتی دیالوگ ها
منوها
OptionMenu
ContextMenu
نمایشگر داخلی WebView
 

فصل هشتم)ذخیره سازی اطلاعات و پردازش های پس زمینه ای
روش های ذخیره سازی اطلاعات در اندروید
خواندن و نوشتن در فایل
SharedPrefrences
ارتباط با اینترنت
سرویس های پس زمینه
Service
BroadCastReciver
 

فصل نهم)ذخیره سازی اطلاعات با دیتابیس Sqlite
معرفی دیتابیس در اندروید
پیاده سازی دیتابیس Sqlite در اندروید
افزودن اطلاعات به دیتابیس
ویرایش اطلاعات در دیتابیس
حذف اطلاعات در دیتابیس
نمایش اطلاعات در دیتابیس
 

فصل دهم)Notification در اندروید
پیاده سازی Notification در اندروید
Notification های سفارشی
طراحی واسط کاربری برای Notification
    آشنایی با Pending Intent
Notification در اندروید 5
 

فصل یازدهم)Sms،شبکه ها ،بلوتوث ، wifi،ویبره
ارسال SMS
دریافت پیامک
روشن کردن بلوتوث
روشن کردن Wifi
Detect کردن wifi
کنترل کردن ویبره دستگاه
 

فصل دوازدهم)وب سرویس ها- JSON
مفهوم وب سرویس
انواع وب سرویس ها
ارتباط با وب سرویس
آشنایی با وب سرویس JSON
آشنایی با JSON Array
آشنایی با JSON Object
آشنایی با Volley
دریافت اطلاعات وب سرویس Volley
ارسال اطلاعات به سرور Volley
Image Loader volley
Image Loader Picasoo
آشنایی با HttpGet  و HttpPost
آشنایی با HttpResponse



 

فصل سیزدهم)گوگل مپ و موقعیت یابی
گوگل مپ
گوگل مپ ورژن دو
آشنایی با Google Play Service
Api گوگل مپ
آشنایی با Keytool  برای تعریف Sha
تعریف api در مانیفست
افزودن Permission های مورد استفاده به مانیفست
آشنایی با MarkerOptions
ایجاد نقاط(point) روی نقشه
آشنایی با CameraOption
تنظیم کردن Zoom نقشه
ایجاد نماهای Normal،Satellite،Terrain،Hybrid
بدست آوردن مکان جاری و نمایش آن روی نقشه
آشنایی با Lat و Lang
آشنایی با LocationListener
بدست آوردن موقیت جاری از روی GPS و Internet
 
 
فصل چهاردهم)آشنایی با تغییرات اندروید5
Material Design
Toolbar
MenuDrawer
Shade
Animation
CardView and RecycleBinView
FloatingActionButton
SnackBar
CordinatorLayout
 

 

 

 این دوره توصیه میشود به :

  • اشخاصی كه علاقه مند به آشنایی و كار حرفه ای با اندروید هستند.
  • اشخاصی كه قصد فراگیری كامل طراحی اپلیکیشن های موبایل از ابتدا توسط اندروید دارند.
  • اشخاصی كه قصد راه اندازی اپلیکیشن موبایل شخصی خود توسط اندروید دارند.
  • اشخاصی كه میخواهند با فراگیری حرفه ای شروع به كسب درآمد نموده و به عنوان توسعه دهنده اندروید فعالیت كنند.
  • شركتها و سازمانهایی كه قصد راه اندازی اپلیکیشن موبایل اندروید اختصاصی خود را دارند.
  • دانشجویان رشته های كامپیوتر كه قصد فراگیری كامل توسعه اپلیکیشن های اندروید دارند.
  • اشخاصی كه قصد پیاده سازی ایده های اپلیکیشن های موبایل را در قالب اندروید دارند.
  • اشخاصی كه قصد دارند وب سایت خود را به اپلیکیشن های موبایل اندروید تبدیل كنند.
  • و...

 

 
 
 دانشجویان موفق دوره های قبلی آموزشگاه اندروید ایران
 
 

نام و نام خانوادگی

 

      تاریخ دوره

 

           رزومه و برنامه های تولید شده

 

محسن جهانی

 

بهار 93

 

مصاحبه با وب سایت appvs

 

 علیرضا غمخوار

 

مرداد 93

 

توسعه دهنده شرکت رهنما.برنامه تولید شده کفش دوزک

 

گروه برنامه نویسی ادامدن

 

تابستان 94

 

https://cafebazaar.ir/developer/noorali/?l=fa

 

 

  دانشجویان گذرانند این دوره قابلیت پیاده سازی اپلیکیش های به صورتی تحت دیتابیس و  کاملا پویا را خواهند داشت و آماده ورود به بازار کار میباشند.

 

ثبت نام در دوره

 

به اشتراک گذاری این پست


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری

  • مطالب مشابه

    • توسط Farzad Sarseifi

      مشخصات دوره :
      مدرس (مدرسان) : فرزاد سرسیفی
      پیشنیاز: آشنایی با مفاهیم برنامه نویسی - آشنایی با زبان جاوا
      مدت زمان دوره:  9 جلسه  ( کارگاه کاملا عملی تحت پروژه)  به صورت کارگاهی (در مجموع 36 ساعت)(ظرفیت باقی مانده 4 نفر)
      تاریخ برگزاری:
      (دوره از  26 دی ماه 1396 به مدت 9 جلسه  - روزهای  یکشنبه 17 الی 21 و سه شنبه ساعت 17  الی 21  )
      مدرک: در پایان دوره مدرک پایان دوره از طرف انستیتو آموزشگاه اندروید ایران ارائه میگردد.
      ویژگی : آموزش در لابراتوار مجهز به سیستم های روز به صورت شبکه تحت NetSupport و متصل به اینترنت و کاملا اینتراکتیو تحت پروژه عملی انجام خواهد گرفت.
      مکان برگزاری : این دوره آموزشی با همکاری آموزشگاه ویستا برگزار خواهد شد
      راهنمای ثبت نام:
      جهت کسب هر نوع اطلاعاتی در خصوص دوره میتوانید با ایمیل info@android-learn.ir وشماره های تماس ۸۸۵۰۸۰۸۰ -۸۸۵۵۴۲۱۷ -۸۸۵۵۴۲۱۳ تلگرام همراه 09100046764 تماس حاصل نمایید.
       
      سرفصلهای دوره آموزشی برنامه نویسی اندروید به صورت کاملا عملی:       
      فصل اول)فریمورک اندروید و راه اندازی اندروید استودیو
      آشنایی با اندروید
      لایه های نرم افزاری اندروید
      کتابخانه های اندروید
      ورژن های مختلف اندروید از ابتدا تا Oreo
      نصب و راه اندای اندروید استودیو
      نیازمندی مورد نیاز برای اندروید استودیو
      آشنایی با اندروید استودیو
      ماشین مجازی اندروید AVD
      ماشین مجازی genymotion
      آشنایی با دیباگ پروژه در اندروید استودیو آشنایی با Kotlin در اندروید استودیو  
      فصل دوم) SDK اندروید و اکتیویتی
      ساختار پروژه های اندروید
      آشنایی با فایل مانیفست
      ساختار فایل مانیفست
      آشنایی با SDK اندروید
      آشنایی با اکتیوتی و مفهوم اکتویتی در اپلیکیشن های اندروید
      چرخه حیات اکتیوتی Life Cycle  
      فصل سوم) فرگمنت،View  ها و ListView
      آشنایی با فرگمنت
      View ها در اندروید
      آشنایی با ویجت های اندروید
      سایر استاندارد تصاویر در اندروید  
      فصل چهارم)Intent ها و Intent filters
      آشنایی با Intent
      انتقال اطلاعات توسط Intent
      ارتباط بین اکتیویتی ها با Intent  
      فصل پنجم) Layout های اندروید و View های سفارشی
      آشنایی با مفاهیم Layout
      طراحی واسط کاربری برای سایز های مختلف
      Layout های چند زبانه
      ساخت View های سفارشی پیاده سازی اپلیکیشن های چند زبانه در اندروید  
      فصل ششم) منابع اندروید،Theme و متریال دیزاین
      معرفی
      منابع اندروید
      Theme های اندروید Style ها
      بکار گیری Material Design در طراحی اپلیکیشن  
      فصل هفتم)Ui اندروید-دیالوگ ها،منوها و WebView
      دیالوگ ها
      AlertDialog
      اکتیویتی دیالوگ ها
      منوها
      OptionMenu  
      فصل هشتم)ذخیره سازی اطلاعات
      روش های ذخیره سازی اطلاعات در اندروید
      SharedPrefrences
      ارتباط با اینترنت
         
      فصل نهم)ذخیره سازی اطلاعات با دیتابیس Sqlite
      معرفی دیتابیس در اندروید
      پیاده سازی دیتابیس Sqlite در اندروید
      افزودن اطلاعات به دیتابیس
      ویرایش اطلاعات در دیتابیس
      حذف اطلاعات در دیتابیس
      نمایش اطلاعات در دیتابیس آشنایی با ORM ها  
      فصل دهم)Notification در اندروید
      پیاده سازی Notification در اندروید
      Notification های سفارشی
      طراحی واسط کاربری برای Notification
       آشنایی با Pending Intent
      Notification در اندروید 5    
      فصل یازدهم)Sms،شبکه ها ،بلوتوث ، wifi،ویبره
      ارسال SMS
      دریافت پیامک
      روشن کردن بلوتوث
      روشن کردن Wifi
      Detect کردن wifi
      کنترل کردن ویبره دستگاه  
      فصل دوازدهم)وب سرویس ها- JSON
      مفهوم وب سرویس انواع وب سرویس ها
      ارتباط با وب سرویس
      آشنایی با وب سرویس JSON
      آشنایی با JSON Array
      آشنایی با JSON Object آشنایی با Volley
      دریافت اطلاعات وب سرویس Volley ارسال اطلاعات به سرور Volley Image Loader Picasoo
      آشنایی با HttpGet  و HttpPost
      آشنایی با HttpResponse


       
      فصل سیزدهم)گوگل مپ و موقعیت یابی
      گوگل مپ
      گوگل مپ ورژن دو
      آشنایی با Google Play Service
      Api گوگل مپ
      آشنایی با Keytool  برای تعریف Sha
      تعریف api در مانیفست
      افزودن Permission های مورد استفاده به مانیفست
      آشنایی با MarkerOptions
      ایجاد نقاط(point) روی نقشه
      آشنایی با CameraOption
      تنظیم کردن Zoom نقشه
      ایجاد نماهای Normal،Satellite،Terrain،Hybrid
      بدست آوردن مکان جاری و نمایش آن روی نقشه
      آشنایی با Lat و Lang
      آشنایی با LocationListener
      بدست آوردن موقیت جاری از روی GPS و Internet مسیریابی نقاط: شبیه اسنپ و تپسی     فصل چهاردهم)آشنایی با تغییرات اندرویدM و N
      Material Design
      Toolbar
      MenuDrawer CardView and RecycleBinView FloatingActionButton SnackBar   فصل پانزدهم) خروجی نهایی
      ایجاد Key برای Sign
      ایجاد خروجی نهایی Apk
       
       
       این دوره توصیه میشود به :
      اشخاصی كه علاقه مند به آشنایی و كار حرفه ای با اندروید هستند. اشخاصی كه قصد فراگیری كامل طراحی اپلیکیشن های موبایل از ابتدا توسط اندروید دارند. اشخاصی كه قصد راه اندازی اپلیکیشن موبایل شخصی خود توسط اندروید دارند. اشخاصی كه میخواهند با فراگیری حرفه ای شروع به كسب درآمد نموده و به عنوان توسعه دهنده اندروید فعالیت كنند. شركتها و سازمانهایی كه قصد راه اندازی اپلیکیشن موبایل اندروید اختصاصی خود را دارند. دانشجویان رشته های كامپیوتر كه قصد فراگیری كامل توسعه اپلیکیشن های اندروید دارند. اشخاصی كه قصد پیاده سازی ایده های اپلیکیشن های موبایل را در قالب اندروید دارند. اشخاصی كه قصد دارند وب سایت خود را به اپلیکیشن های موبایل اندروید تبدیل كنند. و...  
      راهنمای ثبت نام:
      جهت کسب هر نوع اطلاعاتی در خصوص دوره میتوانید با ایمیل info@android-learn.ir وشماره های تماس ۸۸۵۰۸۰۸۰ -۸۸۵۵۴۲۱۷ -۸۸۵۵۴۲۱۳ تلگرام همراه 09100046764 تماس حاصل نمایید.
       
       
       
       
    • توسط Omid Zakeri
      این فریمورک مختص اندروید طراحی نشده ولی سبک بودن آن موجب شده‌است که بسیاری از برنامه نویسان از آن در برنامه‌های اندرویدی استفاده کنند. این فریم ورک جهت اتصالات JDBC وSpring و اندروید طراحی شده است.
       
       
      @DatabaseTable(tableName = "users") public class User { @DatabaseField(id = true) private String username; @DatabaseField private String password; public User() { // ORMLite needs a no-arg constructor } public User(String username, String password) { this.username = username; this.password = password; } // Implementing getter and setter methods public String getUserame() { return this.username; } public void setName(String username) { this.username = username; } public String getPassword() { return this.password; } public void setPassword(String password) { this.password = password; } }
    • توسط Omid Zakeri
      با آمدن ORM‌ها به دنیای برنامه نویسی، کار برنامه نویسی نسبت به قبل ساده‌تر و راحت‌تر شد. عدم استفاده کوئری‌های دستی، پشتیبانی از چند دیتابیس و از همه مهمتر و اصلی‌ترین هدف این ابزار "تنها درگیری با اشیا و مدل شیء گرایی" کار را پیش از پیش آسان‌تر نمود.
      در این بین به راحتی می‌توان چندین نمونه از این ORM‌ها را  نام برد مثل IBatis , Hibernate ,Nhibernate و EF که از معروفترین آن‌ها هستند.
      من در حال حاضر قصد شروع یک پروژه اندرویدی را دارم و دوست دارم بجای استفاده‌ی از Sqlitehelper، از یک ORM مناسب بهره ببرم که چند سوال برای من پیش می‌آید. آیا ORM ای برای آن تهیه شده است؟ اگر آری چندتا و کدامیک از آن‌ها بهتر هستند؟ شاید در اولین مورد کتابخانه‌ی Hibernate جاوا را نام ببرید؛ ولی توجه به این نکته ضروری است که ما در مورد پلتفرم موبایل و محدودیت‌های آن صحبت می‌کنیم. یک کتابخانه همانند Hibernate مطمئنا برای یک برنامه اندروید چه از نظر حجم نهایی برنامه و چه از نظر حجم بزرگش در اجرا، مشکل زا خواهد بود و وجود وابستگی‌های متعدد و دارا بودن بسیاری از قابلیت‌هایی که اصلا در بانک‌های اطلاعاتی موبایل قابل اجرا نیست، باعث می‌شود این فریمورک انتخاب خوبی برای یک برنامه اندروید نباشد.

      معیارهای انتخاب یک فریم ورک مناسب برای موبایل: 
      سبک بودن: مهمترین مورد سبک بودن آن است؛ چه از لحاظ اجرای برنامه و چه از لحاظ حجم نهایی برنامه سریع بودن: مطمئنا ORM‌های طراحی شده‌ی موجود، از سرعت خیلی بدی برخوردار نخواهند بود؛ اگر سر زبان هم افتاده باشند. ولی باز هم انتخاب سریع بودن یک ORM، مورد علاقه‌ی بسیاری از  ماهاست. یادگیری آسان و کانفیگ راحت تر. greenDAO-master.zip
    • توسط Omid Zakeri
      تا به حال نرم افزار های زیادی از قبیل توییتر(twitter) , گوگل پلاس (+google) , جیمیل (gmail)  را در اندروید دیده‌ایم که باswipe/pull down ( کشیدن صفحه به سمت پایین) محتوای خود را بروز میکنند . زمانی که صفحه را از بالا به پایین میکشیم یک محتوای جدیدی به ما نشان داده می‌شود یا اینکه محتوای قبلی بروزرسانی خواهد شد.  در این آموزش میخواهیم کار با SwipeRefreshLayout را آموزش دهیم. این لایه به ما کمک می‌کند که طراحی اصولی (material designn) و کاربر پسندی را در برنامه های خود داشته باشیم.
       
      در یک آموزش مختصر با ما باشید تا به طور ساده با  نحوه کار SwipeRefreshLayout (کشیدن صفحه به سمت پایین) آشنا شویم.
      این مثال نحوه ی Refresh(تازه سازی) کردن صفحه با استفاده از SwipeRefreshLayout را به شما نشان  میدهد.مراحل را طبق زیر دنبال کنید.
      1-با استفاده ار اندروید استودیو یک پروژه ی جدید با نام Swipe تحت بسته ی com.example.Swipeایجاد کنید. نحوه ی ایجاد پروژه ی جدید در بخش آموزشی ساخت اولین پروژه در اندروید استودیو توضیح داده شده است.
      2-
      محتوای فایل res/layout/activity_main.xml را مانند آنچه در ادامه آمده است تغییر دهید. 3-محتوای فایل اکتیویتی اصلی java/com.example.sendemail/MainActivity.java را به منظور اجرای کدهای دلخواه پس از انجام عمل swipe/pull downn (کشیدن صفحه به سمت پایین)مانند آنچه در ادامه آمده است تغییر دهید.
      محتوای زیر مربوط به فایل res/layout/activity_main.xml می باشد.
      <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?> <android.support.v4.widget.SwipeRefreshLayout xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android" android:id="@+id/mySwipe" android:layout_width="match_parent" android:layout_height="match_parent" > <!-- کد خود را اینجا وارد کنید--> </android.support.v4.widget.SwipeRefreshLayout>   این لایه(بالا) از کتابخانه‌ی زیر است.  
       
      android.support.v4.widget
      در کد بالا ما لایه‌ی SwipeRefreshLayout را به عنوان لایه‌ی والد یا ریشه استفاده کرده ایم و درون آن می‌توانیم لایه ها و عناصر دیگر را به کار ببریم.
      به عنوان مثال میتوان به صورت زیر نوشت. <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?> <android.support.v4.widget.SwipeRefreshLayout xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android" android:id="@+id/mySwipe" android:layout_width="match_parent" android:layout_height="match_parent" > <ScrollView android:layout_width="match_parent" android:layout_height="match_parent"> <TextView android:text="من یک متن هستم" android:layout_width="match_parent" android:layout_height="wrap_content" android:layout_marginTop="16dp" android:gravity="center"/> </ScrollView> </android.support.v4.widget.SwipeRefreshLayout>  
      معمولا درون این لایه یک recyclerView  یا listView به کار می‌رود که در صورت تازه سازی (refresh) مقادیر آیتم ها دچار تغییر شوند(آیتم جدیدی  وارد لیست شده یا از آن حذف شود). همچنین این لایه می‌تواند به عنوان یک لایه ی فرزند ظاهر شود.
      حالا نوبت این است که در اکتیویتی (activity) خود این لایه را وصل کنیم و از آن استفاده کنیم.در زیر محتوای فایل java/com.example.location/MainActivity.java آورده شده است.
      package com.example.Swipe; import android.os.Bundle; import android.support.v4.widget.SwipeRefreshLayout; import android.support.v7.app.AppCompatActivity; public class MainActivity extends AppCompatActivity { SwipeRefreshLayout mySwipe; @Override protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) { ;( super.onCreate(savedInstanceState ;( setContentView(R.layout.activity_main ;( mySwipe = (SwipeRefreshLayout) findViewById(R.id.mySwipe () mySwipe.setOnRefreshListener(new SwipeRefreshLayout.OnRefreshListener { @Override () public void onRefresh{ //اعمالی را که میخواهیم هنگام تازه سازی انجام شود ;( mySwipe.setRefreshing(false } ;({ } }     داخل کد بالا ما با صدا زدن متد setOnRefreshListener با ورودی رابط (interface) OnRefreshListener می‌توان متد onRefresh را بازنویسی (override) کرده و داخل آن هر عملی که برای تازه سازی لازم است انجام داد. برای مثال زمانی که ما برنامه ای متصل به اینترنت داریم و میخواهیم با swipe کردن مقادیر را بروزرسانی کنیم در متد onRefresh میتوانیم وضعیت اتصال به اینترنت را چک کنیم و اگر متصل بود دیتا را از اینترنت دریافت کرده و مقادیر محتوای صفحه را بروزرسانی کنیم. در اخر کد با نوشتن mySwipe.setRefreshing(false) انیمیشن ایجاد شده را متوقف میکنیم.
      اگر در جایی از برنامه بخواهیم خاصیت swipe pull down و انیمیشن را غیر فعال کنیم میتوانیم از دستور setEnabled(false) استفاده کنیم.

  • دوره آموزشی اندروید ایران کانادا آموزش ویدئویی اندروید آموزش برنامه نویسی اندروید اندروید کاپ دوره آنلاین اندروید کتاب های آموزشی اندروید بسته آموزشی اندروید دوره برنامه نویسی اندروید آموزش Kotlin آموزش برنامه نویسی ios مهارت های فروش
    آموزش برنامه نویسی اندروید
  • فایل