رفتن به مطلب
انجمن اندروید ایران | آموزش برنامه نویسی اندروید و موبایل
  • android.png.1fab383bc8500cd93127cebc65b1dcab.png

راهنمای ساخت اپلیکیشن اندرویدی


پست های پیشنهاد شده

بازار اپلیکیشن‌های مرتبط با تلفن‌ همراه اکنون پس از سالیان متمادی مملو از انواع و اقسام اپلیکیشن‌هایی است که تقریبا اکثر نیازهای انسان را برآورده می‌کنند. با وجود این‌که بسیاری از ما تصور می‌کنیم که دیگر هیچ ایده‌ای وجود ندارد که در اپلیکیشن خاصی مورد استفاده قرار نگرفته باشد، هنوز هم حوزه‌هایی وجود دارند که نیاز به اپلیکیشن‌های قوی و کارآمد در آن‌ها احساس می‌شود. ختم کلام این‌که در سیستم‌عامل اندروید همیشه فضای کافی برای توسعه اپلیکیشن‌های قوی وجود دارد، و اگر کمی یاد بگیرید که چگونه باید یک اپلیکیشن اندرویدی را تولید کنید، شاید شما هم یکی از توسعه دهندگانی باشید که درآمد سرشاری را از این راه بدست می‌آورد.

تبلیغات

ایفون X ( آیفون 10 )

راهنمای استانبول

دوره رایگان بازاریابی آنلاین

قبل از این‌که بخواهید سفر توسعه اپلیکیشن اندرویدی خود را آغاز کنید، به چند پیش نیاز احتیاج دارید:

تجربه کار با جاوا:

توسعه اندروید تقریبا به طور کامل توسط زبان برنامه‌نویسی جاوا انجام پذیرفته است. یادگیری این زبان برنامه‌نویسی آنقدرها هم سخت و طاقت فرسا نیست. اما ندانستن این موضوع که چگونه باید با استفاده از جاوا، برای اندروید برنامه بنویسید ممکن است کمی گیج کننده باشد. این موضوع به این دلیل رخ می‌دهد که زبان برنامه نویسی جاوا در سیستم‌عامل اندروید، کاملا مشابه با زبان جاوای استاندارد نیست، اما اگر شما با زبان جاوای استاندارد آشنا باشید، توسعه اپلیکیشن‌های اندرویدی بسیار آسان‌تر خواهد شد.

تجربه کار با XML:

آشنایی با XML می‌تواند در بسیاری از شاخه‌های برنامه نویسی و کار با نرم‌افزارهای فناوری به شما کمک کند و توسعه اپلیکیشن مبتنی بر اندروید نیز خود، نیازمند آشنایی با XML می‌باشد. استفاده از فایل‌های XML می‌تواند فرآیند طراحی و ساخت عناصر رابط کاربری را تسریع کند. به همین دلیل آشنایی قبلی با این زبان برنامه نویسی توصیه می‌شود.

محیط توسعه:

بسیاری از توسعه دهندگان اندروید، Eclipse را به عنوان محیط توسعه مناسب برای ساخت اپلیکیشن‌های مبتنی بر این سیستم عامل معرفی می‌کنند. برای شروع برنامه نویسی اندروید در این محیط، لازم است تا Android SDK را از قبل بر روی کامپیوتر خود نصب کرده باشید. خوشبختانه گوگل یک بسته کامل شامل: Eclipse، Android SDK و ابزارهای مورد نیاز را برای توسعه دهندگان آماده کرده است که می‌توانید از آن استفاده نمایید. لازم به ذکر است که در آینده‌ای نزدیک توسعه اپلیکیشن‌های اندروید به طور کامل از بستر برنامه نویسی Eclipse به اندروید استودیو مهاجرت می‌کند. برای بررسی محیط توسعه اندروید استودیو به اینجا مراجعه کنید.

پشتکار، پشتکار و باز هم پشتکار:

در این‌جا باید متذکر شد که یادگیری چند و چون سیستم عامل اندروید نیازمند صرف کمی زمان از طرف شماست. یادگیری طراحی و تولید اپلیکیشن‌های با کیفیت نیز زمان بیشتری را طلب می‌کند. عجله نکنید، تنها بر روی یادگیری و شناخت هر چه بیشتر این سیستم عامل و نحوه توسعه اپلیکیشن‌های کارآمد، آن هم برای طولانی مدت، تمرکز کنید.

حال چنانچه با مواردی که به عنوان پیش‌نیاز در بالا مطرح شدند، آشنا هستید، در ادامه قصد داریم شما را با منابع مختلف، اما با کیفیت بالا، در زمینه آموزش توسعه اپلیکیشن برای سیستم عامل اندروید آشنا سازیم.

وب‌سایت رسمی توسعه دهندگان اندروید:

googles-android-developers-offer-free-training-site-for-aspiring-app-makers aeiin 0.jpgبهترین گزینه برای یادگیری شروع برنامه نویسی برای اندروید، همین وب‌سایت است. در این‌ وب‌سایت هر آنچه که یک برنامه نویس اندروید نیاز دارد، در یک مجموعه کامل گردآوری شده است. تمامی اطلاعات مورد نیاز برای کار با محیط‌های توسعه، استفاده از Android SDK و ابزارهای مورد استفاده رایج در این وب‌سایت قرار دارند.

همچنین دانستن این موضوع که اطلاعات این وب‌سایت توسط متخصصان اندروید و کسانی که Android SDK را توسعه می‌دهند، تامین می‌شود به توسعه دهندگان این تضمین را می‌دهد که اطلاعات موجود قابل اعتماد و بروز هستند.

برای مبتدیان، این وب‌سایت بخش‌های آموزشی فراوانی را تدارک دیده است. از نحوه تنظیم اولیه محیط توسعه گرفته تا ساختن اولین اپلیکیشن و در نهایت آموزش چگونگی قرار دادن آن در گوگل پلی و کسب درآمد.

برای حرفه‌ای ها، راهنماهای API و ارجاع‌ها برای استفاده بهینه در برنامه نویسی و رفع مشکلات احتمالی، همواره در دسترس هستند.

یکی از نکات جالب در مورد این وب‌سایت این است که گردانندگان آن تنها به این موضوع کفایت نکرده‌اند تا به شما بیاموزند که چگونه اپلیکیشن تولید کنید، بلکه تمام تلاش خود را به خدمت گرفته‌اند تا به شما بیاموزند چگونه کارها را به نحو احسن به انجام برسانید.

تمامی اطلاعات این وب‌سایت به چهار بخش کلی تقسیم شده‌ است: طراحی رابط کاربری، تعامل کاربر با اپلیکیشن و دستگاه، کارایی و امنیت. این وب‌سایت یک مرجع بی‌نظیر برای یادگیری توسعه اپلیکیشن تحت اندروید می‌باشد.

آدرس وب‌سایت رسمی توسعه دهندگان اندروید

قیمت: رایگان

Mobile Tuts+ with Android:

(Tuts+ (AKA TutsPlu، یک مرجع ارزشمند برای آموزش‌های عمومی است. بخش اندروید این وب‌سایت حاوی ده‌ها مطلب آموزشی آموزنده برای توسعه دهندگان Captureآماتور و حرفه‌ای می‌باشد. تنها کافیست بر روی لیست اندروید، حرکت کنید تا با بیش از 150 مقاله آموزش توسعه که طی سه سال اخیر در این وب‌سایت منتشر شده‌اند مواجه شوید. نکته جالب در مورد این وب‌سایت این است که تمامی مطالب موجود در هر شاخه از تکنولوژی (در این‌جا Android SDK) دارای دو مشخصه میزان سختی و زمان تکمیل آموزش می‌باشد. تمامی آموزش‌های صورت گرفته در این وب‌سایت مبتنی بر متن هستند و برخی از آن‌ها نیز برای رساندن مفهوم شامل عکس نیز می‌باشند.

در ابتدای این مطلب اشاره شد که آشنایی با زبان برنامه نویسی جاوا جزو پیش‌نیازهای شروع توسعه اپلیکیشن در اندروید است. این وب‌سایت در بخش اندروید خود، سعی نموده است تا شما را با زبان برنامه نویسی جاوا نیز آشنا کند. بنابراین اگر با جاوا آشنا نیستید، حتما قبل از شروع به مطالعه در مورد چگونگی توسعه اپلیکیشن در اندروید، این بخش را مطالعه نمایید.

آدرس وب‌سایت Tutplus

قیمت: رایگان

سری بوتکمپ‌های آموزش اندروید شرکت Marakana:

0-12ماراکانا شرکتی است که به متخصصان حوزه فناوری اطلاعات آموزش‌های تخصصی در زمینه‌های گوناگون ارائه می‌دهد. در زمینه اندروید، این شرکت مجموعه ویدئوهای آموزشی را به نام Android Bootcamp آماده نموده است. این ویدئوها شامل نکات بسیار آموزنده و کلیدی در زمینه توسعه اپلیکیشن تحت این سیستم عامل عرضه می‌نماید. این ویدئوها در اصل از یک کنفرانس 5 روزه توسعه اندروید تهیه شده‌اند. آموزش‌های موجود در این ویدئوها به صورت زنده صورت گرفته‌اند، به این معنی که یک متخصص توسعه اپلیکیشن در اندروید، خود اقدام به برنامه نویسی می‌کند و نتیجه را بلافاصله به تماشاگر نشان می‌دهد.

مدت زمان ویدئوهای موجود نیز متغیر است. برخی از آن‌ها تنها سی دقیقه و برخی دیگر تا سه ساعت به طول می‌انجامند. منتشر کردن ویدئوهای مربوط به بوتکمپ 5 روزه این شرکت آن هم به صورت رایگان قابل ستایش است، زیرا موسسات آموزشی در سراسر دنیا و از جمله کشور عزیزمان ایران، از هر داوطلب برای شرکت در این جلسات، چند صد هزار تومان پول دریافت می‌‌کنند.

برای درک کامل مفاهیم آموزش داده شده نیاز دارید تا با زبان جاوا آشنا باشید.

آدرس وب‌سایت شرکت Marakana

قیمت: رایگان

آموزش‌های توسعه اندروید در Vogella.com:

Vogella.com وب‌سایتی است که به اکتساب و انتشار دانش برنامه نویسی در زبان جاوا، سیستم‌ عامل اندروید و محیط توسعه Eclipse اختصاص دارد. در این wizard logoوب‌سایت، چندین مطلب آموزشی حرفه‌ای برای توسعه اندروید به انضمام صدها تصویر گوناگون آموزشی وجود دارند. این آموزش‌ها از سطوح ساده و ابتدایی مانند تنظیم محیط توسعه شروع شده و به معرفی اصول ابتدایی توسعه اندروید می‌پردازند. برای افراد نیمه حرفه‌ای مطالبی در مورد پردازش XML، طراحی رابط‌های کاربری حرفه‌ای و کار کردن با حسگرهای دستگاه تهیه شده‌اند.

تعداد مقالات آموزشی موجود در این وب‌سایت در مقایسه با وب‌سایت‌های معرفی شده در این مطلب بسیار کمتر است، اما کیفیت مطالب و آموزش‌های ارائه شده در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

آدرس وب‌سایت Vogella

قیمت: رایگان

سری مطالب آموزش توسعه اندروید در Lynda.com:

LyndaLogo2-550x360اگر مطالب یاد شده در ویدئوهای بوتکمپ شرکت ماراکانا برای شما کافی نبودند، بهتر است برای یادگیری مطالب بیشتر، به ویدئوهای آموشی موجود در وب‌سایت Lynda.com نیز سر بزنید.

این وب‌سایت، مملو از هزاران ویدئوی آموزشی در زمینه‌های مختلف فناوری است. بخش اندروید این وب‌سایت، شامل یازده ویدئوی آموزشی است که برخی از آن‌ها چیزی بین دو تا هفت ساعت به طول می‌انجامند، که نتیجه بیش از 40 ساعت آموزش، با کیفیت علمی و عملی بسیار بالا هستند.

یکی از این ویدئوها نحوه ساخت یک اپلیکیشن دفترچه یادداشت را آموزش می‌دهد، دیگری در مدت زمان هفت ساعت به آموزش زبان برنامه نویسی جاوا می‌پردازد. در یکی از این ویدئوها نیز نحوه توسعه یک بازی فلش در اندروید آموزش داده می‌شود.

همگی این ویدئوها ارزش تماشا کردن را دارند، زیرا اکثر آن‌ها حاوی مطالب ارزشمندی هستند که برای یادگیری آن‌ها به صورت شخصی می‌بایست زمان زیادی را صرف نمود.

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...