رفتن به مطلب
انجمن اندروید ایران | آموزش برنامه نویسی اندروید و موبایل
  • android.png.1fab383bc8500cd93127cebc65b1dcab.png

پست های پیشنهاد شده

  • ActivityNotFoundException

این خطا وقتی رخ میده که برنامه سعی کنه یک اکتیویتی که وجود نداره رو اجرا کنه. معمولا وقتی این خطا پیش میاد که فراموش می کنیم اکتیویتی ساخته شده رو به فایل منیفست اضافه کنیم.
 

  • ClassCastException

وقتی با خطای ClassCastException روبرو میشید، یعنی دارید سعی می کنید روی دو آبجکت که از دو نوع مختلف هستن یک عملیات رو انجام بدید. مثلا وقتی که می خواید یه مقدار عددی رو به یک استرینگ اضافه کنید. برای حل کردن این مشکل کافیه از طریق لوگ، خطی که خطا اونجا رخ داده رو پیدا کنید و متغیر ها رو از یک نوع کنید.
 

  • Error converting byte to dex

اگر به این مشکل بر خوردید، اول پروژه رو clean کنید ( Build > Clean Project ) و سپس اون رو بازسازی کنید ( Build > Rebuild Project ) و اگر همچنان با این مشکل روبرو شدید چک کنید که آیا پکیج هایی که در کلاس هاتون استفاده کردید با اسم پکیج هایی که توی فایل منیفست هستن یکی هستن یا نه.
 

  • INSTALL_FAILED_INSUFFICIENT_STORAGE

این پیغام خطا به معنی این هست که فضای کافی برای اجرای برنامه وجود نداره. اگر از شبیه ساز ها استفاده می کنید میتونید از طریق منوی مدیریت AVD در شبیه ساز مورد نظر فضای بیشتری رو به اون اختصاص بدید و اگر از موبایل واقعی استفاده می کنید بهترین کار پاک کردن برنامه های بی استفاده و پاک کردن کش گوشی هست.
 

  • NullPointerException

شاید معروف ترین خطا در برنامه نویسی جاوا NullPointerException باشه. این مشکل وقتی پیش میاد که یک آبجکت ایجاد شده باشه اما هیچ فضایی در حافضه به اون اختصاص داده نشده باشه (null)، یا به زبان ساده تر یک آبجکت ساخته میشه اما تعریف نمیشه. مثلا کد زیر باعث ایجاد همچین خطایی میشه

Object obj;
obj.toString();


برای حل کردنش هم باید با استفاده از لوگ، آبجکتی که ساخته شده و تعریف نشده رو پیدا کرد و سپس مقدار دهیش کرد.

 

  • R.layout.main Cannot Be Found / Cannot resolve symbol R

راه حل این خطا هم مثل شماره ی ۳ کلین و بازسازی پروژست. البته گاهی انجام این کار برای یک بار مشکل رو حل نمیکنه. اگر با انجام دادن اونها ( حتی برای چندین بار) مشکل حل نشد بهتر هست کش رو پاکسازی کنید (File > Invalidate Caches / Restart ). اگر باز هم مشکل حل نشد پروژه رو چک کنید که فایل های لی آوت در کلاس ها درست استفاده شدن و در نهایت آخرین کار، ساختن یک پروژه ی جدید و انتقال کد ها به اونجاست.
 

  • OutofMemoryError

معمولا وقتی این خطا رخ میده که برنامه سعی می کنه از مقدار خیلی زیادی حافظه ی رم استفاده کنه. معمولا استفاده از فایل های bitmap با حجم بالا علت این خطا هست و کم کردن حجم اون معمولا مشکل رو حل می کنه.
 

  • Only the original thread that created a view hierarchy can touch its views

وقتی که یک UI رو بخواید از خارج از اون آپدیت کنید با همچین خطایی روبرو می شید. همیشه باید سعی بشه که از این کار پیشگیری کنید اما اگر مجبور هستید این کار رو انجام بدید از runOnUiThread  استفاده کنید.
 

  • Too many field references

وقتی برنامه بیشتر از ۶۵۵۳۶ رفرنس داشته باشه این پیغام نشون داده میشه. در اندروید فایل هایی که به اونها dex فایل ها گفته میشه وجود داره که بیشترین تعداد رفرنس ها در هر کدوم از اونها عدد بالا هست. روش بهتر کم کردن تعداد رفرنس هاست اما در موقع نیاز میشه از چند دکس فایل استفاده کرد.
 

  • NetworkOnMainThreadException

وقتی بخواید عملیاتی که مربوط به شبکه هست رو در ترد اصلی استفاده کنید با این پیام روبرو میشید. به طور کلی استفاده از عملیاتی که زمانبر هست توی ترد های اصلی با خطا روبرو میشه و راه حل هم استفاده از AsyncTask هست.
 

  • Activity has leaked window that was originally added here

اگر از دیالوگ ها توی برنامتون استفاده کرده باشید احتمالا با این خطا روبرو شدید. این مشکل وقتی پیش میاد که یک دیالوگ در اکتیویتی ساخته شده باشه اما با از بین رفتن اکتیویتی، اون از بین نره. برای این کار کافی هست در متد onDestroy مربوط به اکتیویتی دیالوگ رو دیسمیس کنید ( dialog.dismiss() )

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

  • مطالب مشابه

    • توسط 3245
      سلام
      من درحال اموزش اندروید هستم،
      برای این کار، ویدیوهای ساخت کتاب رو خریدم، اما چون اطلاعاتم خیلی کمه،درک مطالب توی این ویدئو سخته برام
      میخواستم اگرممکنه دوستان کلیپی پیشنهاد بدن که سبک تر باشه و بیشتر به مباحث پایه بپردازه، البته خیلی هم نخواد از صفر شروع کنه که خسته کننده میشه...
      طوری باشه پروژه محور باشه اما پروژه سبکی باشه.
       
      ممنون.
       
       
    • توسط Zeynab Tri
      سلام. دوستان بنده یک عدد تازه کار در برنامه نویسی اندروید هستم و نمیدونم این ارور رو چطور حل کنم. ممنون میشم اگر کسی میتونه من رو راهنمایی کنه.عکسش رو گذاشتم.

    • توسط Farzad Sarseifi
      آموزش پیاده سازی دیتابیس اندروید همراه با مثال عملی
      در این اموزش میتوانید یک دیتابیس اندروید ایجاد کنید که توانایی افزودن اطلاعات،ویرایش اطلاعات ،حذف و لیست گیری اطلاعات باشید.
       
      ابتدا  یک کلاس برای ایجاد SqliteopenHelper دیتایس و جداول ایجاد میکنیم و متدهای مورد نظر را نیز در ادامه مینویسیم
      import java.util.ArrayList; import java.util.HashMap; import java.util.Hashtable; import android.content.ContentValues; import android.content.Context; import android.database.Cursor; import android.database.DatabaseUtils; import android.database.sqlite.SQLiteOpenHelper; import android.database.sqlite.SQLiteDatabase; public class DBHelper extends SQLiteOpenHelper { public static final String DATABASE_NAME = "MyDBName.db"; public static final String CONTACTS_TABLE_NAME = "contacts"; public static final String CONTACTS_COLUMN_ID = "id"; public static final String CONTACTS_COLUMN_NAME = "name"; public static final String CONTACTS_COLUMN_EMAIL = "email"; public static final String CONTACTS_COLUMN_PHONE = "phone"; private HashMap hp; public DBHelper(Context context) { super(context, DATABASE_NAME , null, 1); } @Override public void onCreate(SQLiteDatabase db) { // TODO Auto-generated method stub db.execSQL( "create table contacts " + "(id integer primary key, name text,phone text,email text)" ); } @Override public void onUpgrade(SQLiteDatabase db, int oldVersion, int newVersion) { // TODO Auto-generated method stub db.execSQL("DROP TABLE IF EXISTS contacts"); onCreate(db); } public boolean insertContact (String name, String phone, String email) { SQLiteDatabase db = this.getWritableDatabase(); ContentValues contentValues = new ContentValues(); contentValues.put("name", name); contentValues.put("phone", phone); contentValues.put("email", email); db.insert("contacts", null, contentValues); return true; } public Cursor getData(int id) { SQLiteDatabase db = this.getReadableDatabase(); Cursor res = db.rawQuery( "select * from contacts where id="+id+"", null ); return res; } public int numberOfRows(){ SQLiteDatabase db = this.getReadableDatabase(); int numRows = (int) DatabaseUtils.queryNumEntries(db, CONTACTS_TABLE_NAME); return numRows; } public boolean updateContact (Integer id, String name, String phone, String email) { SQLiteDatabase db = this.getWritableDatabase(); ContentValues contentValues = new ContentValues(); contentValues.put("name", name); contentValues.put("phone", phone); contentValues.put("email", email); db.update("contacts", contentValues, "id = ? ", new String[] { Integer.toString(id) } ); return true; } public Integer deleteContact (Integer id) { SQLiteDatabase db = this.getWritableDatabase(); return db.delete("contacts", "id = ? ", new String[] { Integer.toString(id) }); } public ArrayList<String> getAllCotacts() { ArrayList<String> array_list = new ArrayList<String>(); //hp = new HashMap(); SQLiteDatabase db = this.getReadableDatabase(); Cursor res = db.rawQuery( "select * from contacts", null ); res.moveToFirst(); while(res.isAfterLast() == false){ array_list.add(res.getString(res.getColumnIndex(CONTACTS_COLUMN_NAME))); res.moveToNext(); } return array_list; } }  
      سپس واسط کاربری گرافیکی Layout را طراحی میکنیم  activity_main.xml
      <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?> <ScrollView xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android" xmlns:tools="http://schemas.android.com/tools" android:id="@+id/scrollView1" android:layout_width="match_parent" android:layout_height="wrap_content" tools:context=".MainActivity" > <LinearLayout android:orientation="vertical" android:layout_width="match_parent" android:layout_height="370dp"> <EditText android:id="@+id/editTextName" android:layout_width="match_parent" android:layout_height="wrap_content" android:ems="10" android:inputType="text" > </EditText> <EditText android:id="@+id/editTextEmail" android:layout_width="match_parent" android:layout_height="wrap_content" android:layout_marginTop="22dp" android:ems="10" android:inputType="textEmailAddress" /> <EditText android:id="@+id/edit_phone" android:layout_width="match_parent" android:layout_height="wrap_content" /> <Button android:id="@+id/button1" android:layout_width="wrap_content" android:layout_height="wrap_content" android:layout_marginBottom="28dp" android:text="@string/save" /> </LinearLayout> </ScrollView>
      برای ذخیره اطلاعات در دیتابیس.میبایستی در اکتیویتی دیتابیس را new کنید تا بتوانید که اطلاعات را در دیتابیس فراخوانی کنید
      افزودن اطلاعات :
      public class MainActivity extends AppCompatActivity { DBHelper mydb; EditText editTextName,editTextEmail,edit_phone; Button button1; @Override protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) { super.onCreate(savedInstanceState); setContentView(R.layout.activity_main); editTextName=(EditText)findViewById(R.id.editTextName); editTextEmail=(EditText)findViewById(R.id.editTextEmail); edit_phone=(EditText)findViewById(R.id.edit_phone); button1=(Button)findViewById(R.id.button1); mydb = new DBHelper(this); button1.setOnClickListener(new View.OnClickListener() { @Override public void onClick(View v) { String name=editTextName.getText().toString(); String email=editTextEmail.getText().toString(); String phone=edit_phone.getText().toString(); mydb.insertContact(name,email,phone); } }); }  
      بزودی آموزش تکمیل میگردد.
       
      دوره آموزشی اندروید
      http://android-learn.ir/online-learning/android-development-training/guruPrograms/1-android-programming/2-programming-mobile-applications-for-android
       
       
       
       
       
       
       
    • توسط elecomco
      وقتی شما یک اپلیکیشن اندروید درست می کنید، باید یه جوری بفهمید که آیا برنامه ای که ساخته اید درست کار می کند یا نه؟ در این مقاله می خواهیم شما را با نحوه اشکال زدایی پروژه با ADB اندروید استودیو آشنا کنیم.   
      اجرا و اشکال زدایی یا دیباگ اپلیکیشن در یک دستگاه سخت افزاری با ADB اندروید 
      یکی از مسائل مهم بعد از ساخت برنامه اندروید، این است که همیشه قبل از انتشار اپلیکیشن برای کاربران، برنامه را بر روی یک دستگاه واقعی آزمایش کنید. به همین منظور در این مقاله می خواهیم شما را با نحوه تنظیم محیط توسعه اندروید یا همان پلتفرم اندروید استودیو (Android Studio) و دستگاه اندروید برای آزمایش و اشکال زدایی از طریق اتصال ( Android Debug Bridge  (ADB آشنا کنیم.
      Android Debug Bridge که با نام ADB اندروید یا پل اشکال زدایی اندروید نیز شناخته می شود یک ابزار تحت خط فرمان جهت ارتباط و کنترل شبیه ساز (Emulator) یا دستگاه اندرویدی متصل به سیستم است و دستورات کاربردی متعددی نظیر نصب برنامه بر روی محیط شبیه ساز ، دسترسی به فایل های مستقر بر روی شبیه ساز و … را برای برنامه نویس فراهم می کند تا بتواند اپلیکیشن خود را تست و اشکال زدایی کند.
      با استفاده از شبیه ساز اندروید (Android emulator)، می توانید برنامه خود را در نسخه های مختلف دستگاه های اندرویدی  با اندازه های مختلف صفحه نمایش آزمایش کنید.
      تنظیم دستگاه برای توسعه اپلیکیشن اندروید ساخته شده 
      قبل از شروع اشکال زدایی در دستگاه، چند کار وجود دارد که باید انجام دهید:
      Settings اپلیکیشن را باز کنید. سپس گزینه Developer options را انتخاب کنید. در نهایت USB debugging را انتخاب کنید. سیستم خود را برای شناسایی دستگاه خود تنظیم کنید. macOS: به تنظیمات اضافی لازم نیست. Ubuntu Linux: برای نصب پکیج adb از apt-get install استفاده کنید. این مجموعه ای پیش فرض از قوانین udev با حفظ جامعه برای همه دستگاه های اندروید را به شما می دهد. اطمینان حاصل کنید که در گروه plugdev هستید. اگر پیام خطای زیر را مشاهده کردید ، adb شما را در گروه plugdev پیدا نکرد:
      error: insufficient permissions for device: udev requires plugdev group membership از idاستفاده کنید تا ببینید چه گروه هایی در آن هستید. از  sudo usermod -aG plugdev $LOGNAME استفاده کنید تا خود را به گروه plugdev اضافه کنید.
      مثال زیر نحوه نصب بسته ابزارهای Android adb را نشان می دهد.
      error: insufficient permissions for device: udev requires plugdev group membership ویندوز: درایور USB را برای ADB نصب کنید. Chrome OS: به پیکربندی اضافی لازم نیست. به دستگاه خود متصل شوید 
      هنگامی که به USB تنظیم و وصل شده اید، می توانید بر روی Run در اندروید استودیو (Android Studio) کلیک کنید تا برنامه خود را روی دستگاه ایجاد و اجرا کنید.
      برای صدور دستورات همچنین می توانید از ADB اندروید استفاده کنید:
      تأیید کنید که دستگاه شما با اجرای دستور adb devices از فهرست  android_sdk/platform-tools/ متصل است. در صورت اتصال، دستگاه ذکر شده را مشاهده خواهید کرد. برای هدف قرار دادن دستگاه خود ، هر  adb command  را با فلگ -d صادر کنید. عیب یابی اتصال دستگاه با Connection Assistant
      Connection Assistant دستورالعمل های گام به گام برای کمک به شما در تنظیم و استفاده از دستگاه از طریق اتصال ADB فراهم می کند.
      برای شروع Tools > Connection Assistant را انتخاب کنید.
      Connection Assistant دستورالعمل ها، کنترل های in-context و لیستی از دستگاه های متصل را در یک سری صفحه در پنل Assistant ارائه می دهد. از دکمه های Next و Previous در پایین پنل Assistant استفاده کنید تا در صورت لزوم از طریق صفحات استفاده کنید:
      دستگاه خود را از طریق USB متصل کنید: Connection Assistant با این کار از شما خواسته می خواهد که دستگاه خود را از طریق USB متصل کنید و یک دکمه Rescan USB را فراهم می کند که با استفاده از آن می توانید اسکن جدیدی را برای دستگاه های متصل آغاز کنید. فعال کردن اشکال زدایی USB: ابزار Connection Assistan به شما می گوید چگونه می توانید USB را در گزینه های on-device developer فعال کنید. راه اندازی مجدد سرور ADB اندروید: سرانجام، اگر هنوز دستگاه خود را در لیست دستگاه های موجود نمی بینی، می توانید از دکمه Restart ADB server در آخرین صفحه Connection Assistan استفاده کنید. راه اندازی مجدد سرور ADB همچنین باعث می شود ADB اندروید دوباره دستگاه ها را اسکن کند. اگر هنوز دستگاه خود را در لیست دستگاههای موجود نمی بینید، مراحل عیب یابی را در قسمت بعدی این صفحه امتحان کنید. مشکلات اتصال USB را برطرف کنید
      اگر Connection Assistan دستگاه شما را از طریق USB تشخیص نمی دهد، می توانید مراحل عیب یابی زیر را برای حل این مشکل امتحان کنید:
      بررسی کنید که اندروید استودیو بتواند به Android Emulator متصل شود.
      برای بررسی اینکه آیا این مسئله به دلیل وجود مشکل اتصال بین Android Studio و Android Emulator ایجاد شده است ، این مراحل را دنبال کنید:
      AVD Manager را باز کنید. اگر قبلاً آنرا ندارید ، یک AVD جدید ایجاد کنید. شبیه ساز را با استفاده از AVD خود اجرا کنید. یکی از موارد زیر را انجام دهید: اگر اندروید استودیو (Android Studio) نمی تواند به شبیه ساز متصل شود ، آخرین ابزارهای Platform SDK را دانلود کنید و دوباره امتحان کنید. اگر شبیه ساز با موفقیت شروع شد ، کابل USB را بررسی کنید. کابل USB را بررسی کنید
      برای بررسی اینکه آیا مشکل ناشی از کابل USB معیوب ایجاد شده است ، مراحل موجود در این بخش را دنبال کنید.
      اگر کابل USB دیگری دارید:
      دستگاه را با استفاده از کابل ثانویه وصل کنید. بررسی کنید آیا دستیار اتصال اکنون می تواند دستگاه را تشخیص دهد یا خیر. اگر دستگاه شناسایی نشد ، کابل اولیه را دوباره امتحان کنید. اگر دستگاه هنوز شناسایی نشده است ، فرض کنید که مشکل دستگاه است و بررسی کنید که دستگاه برای توسعه تنظیم شده است یا خیر. اگر کابل USB دیگری ندارید اما دستگاه Android دیگری دارید:
      دستگاه ثانویه را به رایانه متصل کنید. اگر دستیار اتصال می تواند دستگاه ثانویه را تشخیص دهد ، فرض کنید که مشکل دستگاه اصلی است و بررسی کنید که آیا دستگاه برای توسعه تنظیم شده است یا خیر.
      اگر دستگاه ثانویه شناسایی نشود ، ممکن است مشکل در کابل USB باشد. بررسی کنید که دستگاه برای توسعه تنظیم شده است یا خیر 
      برای بررسی اینکه آیا مشکل ناشی از تنظیمات دستگاه ایجاد شده است ، این مراحل را دنبال کنید:
      مراحل موجود در بخش تنظیم دستگاه برای توسعه را دنبال کنید.  اگر این مشکل را برطرف نکرد، برای کمک به پشتیبانی مشتری OEM دستگاه تماس بگیرید. به نماینده پشتیبانی مشتری بگویید که دستگاه با استفاده از ADB به Android Studio وصل نخواهد شد. کلید امنیتی RSA 
      وقتی دستگاهی را اجرا می کنید که دارای سیستم عامل Android 4.2.2 (سطح API 17) یا بالاتر است، سیستم از طریق کادر محاوره ای به شما نشان می دهد که آیا می خواهید یک کلید RSA را بپذیرید که امکان اشکال زدایی از طریق این رایانه را بپذیرد یا خیر. این مکانیسم امنیتی از دستگاههای کاربر محافظت می کند زیرا تضمین می کند اشکال زدایی USB و سایر دستورات adb را نمی توان اجرا کرد مگر اینکه شما قادر به باز کردن قفل دستگاه و تأیید این پیام باشید.
  • فایل

×
×
  • اضافه کردن...