رفتن به مطلب
انجمن اندروید ایران | آموزش برنامه نویسی اندروید و موبایل
  • android.png.1fab383bc8500cd93127cebc65b1dcab.png

از طراحی سایت جوملا چه می دانید؟


پست های پیشنهاد شده

کافی است برای یک بار هم که شده چشم‌های خود راببندید و به این فکر کنید که امروزه برای یک کسب و کار، بهترین راه برای معرفی خدمات، سرویس‌ها به مشتریان چیست؟ غیر از این است که یک وب سایت به راحتی می‌تواند کلیه خدمات، سرویس‌ها و محصولات شما را به بهترین شکل به نمایش بگذارد؟

مشتریان شما با آمدن به وب سایت شما می‌توانند به کلیه اطلاعات کسب و کار شما اعم از سرویس‌ها، ویژگی‌ها، اطلاعات تماسی و خدمات شما دست یابند چرا که یک وب سایت به سادگی از هر مکانی در دنیا قابل دسترس است و از سویی دیگر مردمان از سراسر دنیا به صورت ۷X۲۴ در اینترنت مشغول به فعالیت می‌باشند.

یک وب سایت می‌تواند واسط مطمئن و خوبی میان صاحبان کسب و کار و مشتریان آن‌ها باشد. امروزه می‌توان ارتباط مستقیم رونق یک کسب و کار را با میزان بازدید وب سایت آن در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به وضوح دید. این دقیقاً همان چیزی است که نقش یک وب سایت را بیش از گذشته در دنیای کسب و کار پر رنگ کرده‌است.

با‌گذشت زمان و معرفی سیستم‌های مدیریت محتوا شاهد تحولات عظیمی در دنیای طراحی سایت بودیم. به این صورت که مشکلات زمانگیر بودن پروژه به جهت برنامه نویسی آن و به طبع آن هزینه‌های بالای طراحی سایت را تا حدود زیادی حل کردند. استفاده از این سیستم‌های مدیریت محتوا توانستند هزینه‌ها و سرعت اجرایی پروژه‌ها را به میزان چشم گیری بهبود بخشند. در بین سیستم‌های مدیریت محتوا جوملا و وردپرس از میزان محبوبیت بالاتری برخوردارند. جوملا یکی از انعطاف پذیرترین و قدرتمند ترین سیستم‌های مدیریت محتوا می‌باشد که با زبان PHP و MYSQL پیاده‌سازی شده است. این سیستم مدیریت محتوا رایگان و به صورت کد باز بوده و همین ویژگی موجب شده تا توجه بسیاری از برنامه نویسان را به خود جلب کند. کد باز بودن جوملا به برنامه نویسان این امکان را می‌دهد تا بتوانند حتی هسته کدها را بنا بر نیاز خود تغییر دهند.

افزونه ها در واقع اسکریپت‌های کوچکی هستند که می‌توان با کمک آن‌ها قابلیت‌های بیشتری را به وب سایت اضافه نمود. در طراحی سایت جوملا، افزونه‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند:

کامپوننت‌ها

ماژول‌ها

پلاگین‌ها

- کامپوننت‌ جوملا:

در میان سه دسته‌بندی معرفی شده افزونه جوملا، کامپوننت‌ها از مهمترین افزونه‌ها به حساب می‌آیند چراکه پیچیده‌ترین و بزرگترین نوع افزونه‌ها می‌باشند. کامپوننت‌ها در واقع برنامه‌های کوچکی هستند که قسمت اعظم وب سایت را تشکیل می‌دهند. آن‌ها کنترل ذخیره داده‌ها، هدایت و در نهایت نمایش آن‌ها را بر عهده دارند.

اگر سایت جوملا را کتابی در نظر بگیرید، کامپوننت‌ها، فصل‌های آن بشمار می‌روند. این کامپوننت‌ها اغلب دارای محیط مدیریتی پیچیده‌تری می‌باشند که به شما امکان می‌دهند تعیین کنید عملیات نمایشی به چه شکل صورت گیرند. برای طراحی سایت جوملا کامپوننت‌های رایگان بیشماری وجود دارد که یک طراح سایت به راحتی می‌تواند آن‌ها را در طراحی سایت خود بکار ببرد. لازم است این را بدانید که در هر صفحه عموما تنها از یک کامپوننت استفاده خواهد شد.

- ماژول جوملا:

برخلاف کامپوننت‌ها، از ماژول‌های جوملا می‌توانید بارها و بارها در طراحی‌ سایت خود استفاده کنید. درواقع آن‌ها المان‌هایی هستند که می‌توانند در سمت چپ، راست، بالا، پایین و هر مکانی دیگر از صفحه وب سایت شما قرار گیرند. بخش مدیریتی ماژول‌ها غالبا دارای ویژگی‌های مدیریتی محدودی می‌باشد و تنها به شما امکان می‌دهد یکسری از ویژگی‌های پایه را تغییر دهید.

- پلاگین‌ها:

پلاگین جوملا با پایینترین سطح جوملا در تماس است و می‌تواند بنا به ویژگی‌های خود خروجی حاصل از کامپوننت‌ها و ماژول‌ها را قبل از ارسال به مرورگرها منطبق بر پارامترهای خود تغییر دهد. از طرفی دیگر می‌توان از پلاگین ها در جهت افزایش ویژگی‌ها در هسته کامپوننت‌ها نیز استفاده نمود. بخش مدیریتی آن‌ها، همانند ماژول‌ها شامل دسترسی‌های محدودی می‌باشد. پلاگین‌های پیش فرض قالب سایت جوملا عموما به محتوا و شناسایی کاربران و ویرایشگر متن مربوط می‌شوند.

 

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...