رفتن به مطلب
انجمن اندروید ایران | آموزش برنامه نویسی اندروید و موبایل

sorooshpardaz

توسعه دهنده اندروید
  • تعداد ارسال ها

    14
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

اعتبار در سایت

0 Neutral

درباره sorooshpardaz

  • درجه
    Member
  • تاریخ تولد تعیین نشده

آخرین بازدید کنندگان نمایه

بلوک آخرین بازدید کننده ها غیر فعال شده است و به دیگر کاربران نشان داده نمی شود.

  1. [align=justify][rtl]ما در عصر دیجیتال زندگی می کنیم و در دنیایی هستیم که تمام اطلاعات در حال اشتراک گذاری می باشند زندگی ما به مانند کتابی باز در شبکه های اجتماعی قرار دارد، افراد از طریق مدیریت شبکه های اجتماعی لحظه ها و اطلاعات خود را باهم تقسیم می کنند.[/rtl][/align] [align=justify][rtl]امروزه زدگی بدون اپلیکیشن های موبایل تقریبا ناممکن است و هم افراد و هم کسب و کارها نیازمند اپلیکیشن می باشند از طرفی تمامی برنامه های موبایلی که اطلاعات خود را در آن ها اشتراک گذاری می کنیم برای داشتن عملکردی صحیح می بایست از اطلاعات محرمانه و شخصی ما استفاده کنند. افرادی که محتاط اند هنگام نصب یک نرم افزا
  2. در مقاله قبل در مورد پایگاه داده برنامه های اندروید صحبت کردیم و گفتیم پایگاه داده مورد استفاده برنامه های اندرویدی Sqlite می باشد، مولفه های مختلف Sqlite را معرفی کردیم در این مقاله یک نمونه مثال از این پایگاه داده را به همراه کدهای آن توضیح می دهیم. مثال استفاده شده ساخت یک پایگاه داده برای ذخیره مخاطبین تلفن همراه است با استفاده از این پایگاه داده می توان اطلاعات تماس تلفن همراه را درج، حذف، ویرایش کرد. برای تست این مثال می بایست آن را روی دستگاه واقعی دوربین دار تست کنید. با استفاده از اندروید استودیو یک برنامه کاربردی تحت عنوان com.example.sairamkrishna.myapplication بسازی
  3. SQLite یک پایگاه داده منبع باز است که برای ذخیره فایل های متنی در برنامه نویسی موبایل مورد استفاده قرار می گیرد.این پایگاه داده برای ایجاد پایگاه داده های برنامه های موبایل اندروید مورد استفاده قرار می گیرد.SQLite از تمام ویژگی های پایگاه داده های دیگر پشتیبانی می کندو برای ایجاد ارتباط میان هر پایگاه داده ای دیگری مثل JDBC,ODBC نیاز به هیچ جز اضافه ای ندارد. پایگاه داده - بسته اصلی این بسته اصلی android.database.sqllite می باشد که شامل کلاس های مختلف برای مدیرتی پایگاه داده است. ساخت پایگاه داده برای ساخت پایگاه داده های برنامه های اندروید فقط نیاز به فراخوانی نام پایگاه د
  4. در دو قسمت قبل آموزش ساخت بازی فلاپی برد، مراحل مختلف ساخت بازی را توضیح دادیم در قسمت اول نحوه ایجاد محیط فیزیکی، پرنده را آموختیم و در قسمت دوم نحوه حرکت دادن به پرنده و کدهای مربوط به حرکت پرنده با زدن ضربه را نوشتیم در این قسمت که قسمت سوم و آخر این مجموعه است موانعی را در بازی ایجاد می کنیم. آخرین عنصری که در بازی قرار می گیرد لوله می باشد که بصورت موانعی در صحنه بازی قرار دارند به نحوی که پرنده نباید با آنها برخورد کند و در صورت برخورد پرنده بازی ریستارت می شود. برای انجام اینکار دو تصویر گرافیکی pipe1.png و pipe2.png را به پروژه اضافه می کنیم. از دیدگاه گرافیکی، لوله ها در فضای بازی
  5. اگر مایل بودید میتونید از تیم برنامه نویسی اندروید و ios سروش پرداز کمک بگیرید. https://sorooshpardaz.com/mobile-app-android-ios-programming 021-86084238
  6. در این قسمت از آموزش برنامه نویسی اندروید میخواهیم برنامه موبایل خود را با یک واسط گرافیکی ساده ایجاد نماییم. واسط گرافیکی یا همان UI یکی از مهمترین اجزای یک نرم افزار موبایل و یا بازی موبایل می باشد. قسمت های گذشته را میتوانید از بلاگ آموزش برنامه نویسی موبایل (اندروید) قسمت دوم مطالعه کنید می خواهیم اپلیکیشنی بسازیم که با زدن یک دکمه متنی را در صفحه نمایش دهد. بخش اول که شامل ساخت UI میباشد را در این قسمت توضیح می دهیم. برای این منظور مراحل زیر را طی می کنیم: - ابتدا نرم افزار Android Studio را اجرا کرده در منوی مربوطه گزینه Start a new Android Studio Project را انتخاب می کنیم
  7. در این قسمت از بلاگ آموزش برنامه نویسی اندروید و برنامه نویسی موبایل میخواهیم به سراغ معرفی عناصر برنامه نویسی اندروید و کامل کردن کدهای برنامه ی جلسه قبل میپردازیم. امید است پس از پایان آموزش بتوانید برنامه موبایل (اپلیکیشن اندروید) را ایجاد کنید. باما همراه باشید... در پوشه ی res – layout اکنیویتی که با پسوند .xml ساخته شده را باز میکنیم.در این کلاس عناصر مختلفی را میبینیم که در پالت سمت چپ برنامه موجود هستند. و در قسمت اصلی اکتیویتی نمای گرافیکی ) UI برنامه را مشاهده میکنیم. [/align کار اصلی ما با قسمت Widgets و قسمت Text Fields است. در قسمت Widgets عناصر مختلف از جمل
  8. کتابخانه تست پشتیبان اندروید، یک بستر گسترده را برای تست برنامه های اندروید فراهم می کند. این کتابخانه با استفاده از مجموعه ای از رابط های برنامه کاربردی به شما امکان ساختن سریع کدها و تست برنامه را می دهد این کتابخانه شامل تست رابط کاربری و JUnit4 نیز می باشد. می توانید این کتابخانه را از طریق API از داخل اندروید استودیو IDE یا خط فرمان فراخوانی کنید. همچنین کتابخانه پشتیبان تست اندروید از طریق Android SDK قابل دسترسی است. در این مقاله آموزش برنامه نویسی موبایل و مقاله بعدی اطلاعاتی در مورد کتابخانه پشتیبان تست در اندروید، نحوه استفاده از آنها و محیط تست و اطلاعاتی که این کتابخانه به
  9. آموزش برنامه نویسی موبایل (اندروید) قسمت پنجم در این قسمت از بلاگ آموزش برنامه نویسی اندروید و برنامه نویسی موبایل میخواهیم به سراغ معرفی عناصر برنامه نویسی اندروید و کامل کردن کدهای برنامه ی جلسه قبل میپردازیم. امید است پس از پایان آموزش بتوانید برنامه موبایل (اپلیکیشن اندروید) را ایجاد کنید. باما همراه باشید... در پوشه ی res – layout اکنیویتی که با پسوند .xml ساخته شده را باز میکنیم.در این کلاس عناصر مختلفی را میبینیم که در پالت سمت چپ برنامه موجود هستند. و در قسمت اصلی اکتیویتی نمای گرافیکی ) UI برنامه را مشاهده میکنیم. ([/align] کار اصلی ما با قسمت Widgets و قسمت Text
  10. آموزش برنامه نویسی اندروید قسمت چهارم در این قسمت از بلاگ آموزش برنامه نویسی اندروید و برنامه نویسی موبایل قصد داریم تا وارد کدهای جاوا و توابع اندروید بشویم تا خط به خط شما با کدهای یک برنامه ساده آشنا بشوید. میخواهیم یک فرم ورود بسازیم که کاربر پس از وارد کردن اطلاعات کاربری استفاده از دکمه های ورود وارد پنل خود شود. در قسمت های قبلی آموزش برنامه نویسی اندروید برنامه موبایل خود را با یک واسط گرافیکی ساده ایجاد کردیم در ایت قسمت قصد داریم تا در ابتدا در اکتیویتی اصلی برنامه که با پسوند .java ساخته شده میرویم. در ابتدای صفحه کلاس های اندروید import شده. برای خروجی سالم از برنامه حتما
  11. آموزش برنامه نویسی اندروید قسمت سوم در این قسمت از آموزش برنامه نویسی اندروید میخواهیم برنامه موبایل خود را با یک واسط گرافیکی ساده ایجاد نماییم. واسط گرافیکی یا همان UI یکی از مهمترین اجزای یک نرم افزار موبایل و یا بازی موبایل می باشد. قسمت های گذشته را میتوانید از بلاگ آموزش برنامه نویسی موبایل (اندروید) قسمت دوم مطالعه کنید می خواهیم اپلیکیشنی بسازیم که با زدن یک دکمه متنی را در صفحه نمایش دهد. بخش اول که شامل ساخت UI میباشد را در این قسمت توضیح می دهیم. برای این منظور مراحل زیر را طی می کنیم: - ابتدا نرم افزار Android Studio را اجرا کرده در منوی مربوطه گزینه Start a new
  12. با سلام ابتدا شما باید باید SDK رو دانلود کنید سپس یکی از پلتفورم تولز های اندروید رو در پوشه ی نصب شده قرار بدید.
  13. آموزش برنامه نویسی موبایل (اندروید) قسمت دوم در ادامه آموزش برنامه نویسی موبایل در قسمت قبلی به معرفی برنامه نویسی اندروید و نرم افزار های توسعه دهنده ی آن پرداختیم در این مقاله سعی داریم تا نحوه ی نصب نرم افزار اندروید SDK و android studio بر روی سیستم عامل ویندوز توضیح دهیم. android studio در واقع یک شبیه ساز از محیط موبایل در سیستم عامل ویندوز میباشد. معمولا نرم­افزار android studio بهمراه SDK نصب میشود اما حتما باید قبل از آن باید نرم افزار JDK که مخفف Java Deployment Kit برروی سیستم نصب شده باشد. گام اول ) از آنجا که نمیتوان به صورت مستقیم از سایت گوگل این نرم افزار
  14. آموزش برنامه نویسی موبایل (اندروید) قسمت اول با گسترش اسمارت فون ها و تبلت ها در بین مردم ، خود بخود اپلیکیشن های موبایل توسعه پیدا کرده و مردم از دستگاه های تلفن هوشمند خود انتظارات بیشتری از ارسال پیام و برقراری تماس دارند، از همین رو برنامه نویسی موبایل رونق زیادی گرفت و در مسیر صعودی خود قرار دارد. یکی از سیستم عامل های پر طرفدار در بین کاربران موبایل سیستم عامل اندروید میباشد که توسط کمپانی گوگل بیشتر از 80% سیستم عامل های گوشی های موبایل را به خود اختصاص داده است.در این مقاله قصد داریم تا به معرفی و محیط برنامه نویسی اندروید بپردازیم. اندروید در لغت به معنای "انسان نما" م
×
×
  • اضافه کردن...