رفتن به مطلب
انجمن اندروید ایران | آموزش برنامه نویسی اندروید و موبایل
  • android.png.1fab383bc8500cd93127cebc65b1dcab.png

پست های پیشنهاد شده

پس از یک دوره آزمایش با نام اندروید L گوگل چند روز پیش سرانجام نسخه پنجم اندروید را با نام Lollipop یا همان آب‌نبات چوبی معرفی کرد. اندروید جدید که به صورت پیش‌فرض بر روی نکسوس 6 و نکسوس 9 عرضه خواهد شد همچنین برای نکسوس 5، نکسوس 7 و نکسوس 10 نیز به همراه دستگاه‌های گوگلی پلی منتشر می‌شود.

 اندروید 5 که تقریباً یک سال بعد از معرفی اندروید 4.4 کیت کت معرفی شده است دارای یک طراحی جدید بوده و و تغییرات زیادی از جمله بهبود در سیستم Notification، Multi Tasking وموارد دیگر ایجاد کرده است.

[align=center]do.php?img=491[/align]

طراحی ظاهری جدید

بزرگ‌ترین تغییری که اندروید آب نبات چوبی داشته است، تغییر ظاهری اساسی رابط کاربری آن است. در اندروید 5 از رنگ‌های روشن و غنی( Material Design ) بسیار استفاده شده است. و عمق‌های ایجاد شده با استفاده از سایه ها ظاهری تمیزتر و مینیمال تر به اندروید جدید داده است.

در نسخه جدید سیستم عامل گوگل از فضای سفید بیشتری به ویژه در اطراف متن ها استفاده شده. لمس شدن منوها و صفحات مختلف می‌تواند با افکت‌های انیمیشنی مختلف مانند پخش شدن رنگ ها همراه شود.

طراحی جدید را که آن را "طراحی متریال"( Material Design ) نام گذاری کردند بزرگ‌ترین تغییر در رابط کاربری اندروید در چند سال اخیر به حساب می‌آید.

Notification

عملکرد Notification ها نیز در اندروید جدید دستخوش تغییراتی شده است. بدین صورت که در اندروید 5 نیز مانند سیستم عامل آی او اس نوتیفیکیشن ها بر روی قفل صفحه نمایش نیز قابل مشاهده بوده و کاربر می‌توان از همان قسمت به نوتیفیکیشن ها پاسخ دهد. گوگل اعلام کرده است که اندروید به صورت هوشمند موارد مهم را زودتر به کاربر نشان می‌دهد و نوتیفیکیشن هایی که اهمیت ندارند را مخفی می‌کند.

سیستم Notification پاپ آپ هم این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که در بالای صفحه پیش نمایشی از پیغام های خود را داشته باشند و در صورت نیاز از همان قسمت به آن‌ها پاسخ دهند. امکان محدود کردن پیام ها وتماس های دریافتی در قسمت نوتیفیکیشن نیز در اندروید آب نبات چوبی گنجانده شده که بسیار شبیه سیستم Do not disturb سیستم عامل اندروید است.

مولتی تسکینگ

در سیستم جدید Multi Tasking، آخرین اپلیکیشن هایی که در سیستم اجرا شده‌اند در بخش به نام Recent به صورت دسته اس از کارت ها نشان داده می‌شوند.

در این قسمت کاربر می‌توان مانند تب‌های مرورگر اپلیکیشن ها را مشاهده کرده و مورد مورد نظر را اجرا کند.

به اشتراک گذاری دستگاه

با معرفی نسخه جیلی بیلی اندورید امکان استفاده چند کاربر با اکانت های متفاوت برای تبلت های اندرویدی فراهم شد. اینبار با معرفی اندروید آبنبات چوبی این قابلیت در اختیار گوشی‌های همراه نیز قرار می‌گیرد.

افراد می‌توانند اکانت های مختلف را برای گوشی خود تنظیم کرده و معین کنند که هر اکانت به کدام قسمت‌های گوشی می تواند دسترسی داشه باشد. امکان استفاده از اکانت میهمان نیز وجود دارد.

[align=center]do.php?img=490[/align]

ذخیره باتری

با اندروید نسخه 5 قابلیت جدیدی به این سیستم عامل اضافه شده است که به کمک آن در مواقعی که شارژ باتری کم می‌شود، سیستم سرعت پردازش را کم کرده و برنامه‌هایی را که در پس زمینه فعال هستند محدود خواهد کرد. این قابلیت امکان تنظیم به صورت دستی نیز دارد تا در مواقعی که کاربر می‌خواهد فعال شود. گوگل ادعا می‌کند این حالت امکان استفاده 90 دقیقه بیشتر از گوشی را به کاربر می‌دهد.

موارد دیگر

- امکان استفاده از فرمان صوتی OK Google در زمانی که صفحه نمایش گوشی خاموش است

- امکان استفاده از NFC برای انتقال اکانت ها و داده ها از گوشی قدیمی به گوشی جدید با سیستم اندروید 5

- عملکرد بهتر و بهینه‌شده مولتی مدیا و پخش صوت

- امکانات حرفه ای تر عکاسی مانند پشتیبانی از فرمت RAW، تنظیمات لنز دوربین، سنسور و فلش دوربین

- امکان پیش‌نمایش پرینت بی سیم و انتخاب صفحاتی خاص برای پرینت

- پروتوکل پیشرفته تر جستجو و اتصال به شبکه وای فای و دستگاه‌های مجهز به بلوتوث

- پشتیبانی از دستگاه‌هایی با معماری پردازنده 64 بیتی مانند نکسوس 9 و اپلیکیشن های نوشته‌شده برای سیستم‌های 64 بیتی

- پشتیبانی از بیش از 68 زبان بین‌المللی در نسخه جدید اندروید

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...