رفتن به مطلب
انجمن اندروید ایران | آموزش برنامه نویسی اندروید و موبایل
  • android.png.1fab383bc8500cd93127cebc65b1dcab.png

چگونه با گوشی اندروید مقاله بنویسیم؟


پست های پیشنهاد شده

این دستورالعمل ها را برای نحوه نوشتن یک مقاله کارآمد که احتمالاً توسط مخاطبان هدف شما خوانده می شود، مرور کنید.

موضوعی را برای نوشتن انتخاب کنید.

مخاطب هدف خود را شناسایی کنید.

درباره حقایقی تحقیق کنید که داستان شما را تقویت می کند.

یک طرح کلی از مقاله خود ارائه دهید.

یک پیش نویس خشن بنویسید و طرح کلی خود را کم کنید.

موضوع خود را مشخص کنید.

با صدای بلند بخوانید تا پیش‌نویس شما بدون خطا باشد.

1. موضوعی را برای نوشتن انتخاب کنید

قبل از شروع نوشتن، فهرستی از موضوعاتی که می خواهید درباره آنها بنویسید تهیه کنید. این به شما این فرصت را می دهد که بفهمید به چه چیزی علاقه دارید. اگر در حال نوشتن مقاله ای برای شرکت خود هستید، ایده های خود را با سایر اعضای تیم خود در میان بگذارید تا ببینید کدام موضوع می تواند علاقه مشتریان بالقوه را برانگیزد. ممکن است لازم باشد مستقیماً با مدیر یا تیم اجرایی خود صحبت کنید تا ایده بهتری در مورد مخاطبی که هدف قرار داده اید بدست آورید. با این حال، توصیه می شود که در اسرع وقت مقاله خود را مشخص کنید تا بتوانید شروع به نوشتن کنید و ببینید آیا این مسیری است که می خواهید در پیش بگیرید.

2. مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید

شما باید دیدگاه خواننده مقاله خود را در نظر بگیرید تا مخاطب هدفی را که می خواهید به آن دست یابید شناسایی کنید. یک تحلیل SWOT را فرموله کنید تا ببینید چه مخاطبانی با محتوای مقاله ای که می نویسید مطابقت دارند.

همچنین، هنگام جستجوی مخاطب هدف مناسب، به این عوامل توجه کنید:

جمعیت شناسی: این عامل به شما نگاهی جامع به سن، جغرافیای درآمد سالانه و سوابق تحصیلی افراد می دهد. به عنوان مثال، اگر بخواهید مقاله ای را در مورد محصولات زیبایی بنویسید، می توانید برای زنان 18 تا 35 ساله که در منطقه سه ایالتی زندگی می کنند، هدف قرار دهید، در حالی که می توانید مردان 35 تا 54 ساله حومه شهر را در مورد محصولات اصلاح هدف قرار دهید.

رفتارها و علایق: شما می خواهید بدانید که یک خواننده به چه نوع محتوایی علاقه دارد، بنابراین مهم است که روندهای صنعت در مورد بازاریابی و تبلیغات را مطالعه کنید تا ببینید چه نوع افرادی با برندهای خود بدون توجه به این واقعیت که به آنها می فروشند تعامل دارند. یک مثال می تواند شرکتی باشد که به دلیلی ترافیک زیادی را در رویدادهای ورزشی ایجاد می کند. دانستن اینکه چه چیزی خوانندگان را به انجام عمل ترغیب می‌کند، جزئیات کلیدی را در مورد اینکه چگونه می‌توانید از آنها درخواست اقدام کنید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

عادات خرید: داده‌های مربوط به گرایش‌های مشتری، آنهایی را که به دنبال خرید محصول هستند از کسانی که در اینترنت جستجو می‌کنند جدا می‌کند. یک شرکت می تواند از تبلیغات هدفمندی استفاده کند که آنها را متقاعد کند که به وب سایت خود بازگردند، بنابراین ممکن است لازم باشد با تیم بازاریابی شرکت خود بررسی کنید یا مقاله روندهای مشتری را به صورت آنلاین بررسی کنید تا ببینید چه چیزی می تواند عاملی برای آنها در مصرف یک محصول باشد. به این ترتیب، ممکن است بدانید چه عناصری می‌توانند برای مخاطبانتان روشن‌تر باشند و محتوایی را بنویسید که با آنچه خریداری می‌کنند هماهنگ باشد.

3. درباره حقایقی تحقیق کنید که داستان شما را تقویت می کند

داشتن حقایق برای نوشتن داستانی قدرتمند که خواننده را مجذوب خود کند ضروری است. شما می خواهید یک منطقه متمرکز برای حفظ حقایق خود داشته باشید، بنابراین می توانید تمام عناصر داستان خود را در یک مکان جمع آوری کنید. داشتن یک دفترچه یادداشت مناسب است که بتوانید ایده ها را به سرعت یادداشت کنید، اما نوشتن یادداشت ها به صورت دیجیتالی بر روی یک سند پردازش کلمه در رایانه هوشمندتان برای شما آسان تر خواهد بود.

چند نمونه از تحقیقاتی که می توانید جمع آوری کنید عبارتند از:

آمار

نقل قول از منابع مرتبط با موضوعی که در مورد آن می نویسید

تعاریف در رابطه با موضوع مقاله

داستان های کوتاه

ارجاع به فرهنگ پاپ یا رسانه

رویدادهای محلی یا ملی

منابعی که ممکن است برای کاربر مفید باشد

4. طرح کلی مقاله خود را ارائه دهید

مقاله شما باید قبل از شروع نوشتن یک قالب اولیه داشته باشد، بنابراین می توانید زمان بیشتری را به جای ساختار، روی محتوا صرف کنید. منابع شما همچنین می تواند به شما کمک کند تا قالبی را به دست آورید که برای خواننده واضح و قابل درک باشد.

چهار قطعه اصلی از یک طرح کلی که باید ترسیم کنید باید عبارتند از:

عنوان: عنوان معمولاً تنها قسمتی از مقاله است که بیننده هنگام جستجوی محتوا در موتورهای جستجوی خود به صورت آنلاین می بیند. اطمینان حاصل کنید که محتوایی را می نویسید که قطعه غنی را در بالای صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) هدف قرار می دهد تا بیننده آن را افزایش دهد.

پاراگراف مقدمه: پاراگراف مقدماتی نکته اصلی آنچه شما می خواهید در مورد یک موضوع بگویید را معرفی می کند. این روش ایده‌آلی برای جلب توجه مخاطبان شماست، زیرا ارزشی از خود نشان می‌دهید که نشان می‌دهد چرا آنها باید به خواندن قطعه شما ادامه دهند.

پاراگراف بدنه: پاراگراف بدنه به شما این امکان را می دهد که اطلاعات پشتیبانی را بسازید و سازماندهی کنید که پشتیبان نکته ای است که می خواهید بیان کنید. از نمونه هایی از تحقیقات خود در بالا استفاده کنید تا موضوع خود را برجسته کنید و به مخاطبان خود در مورد اطلاعات جدید و اینکه چرا برای آنها تأثیرگذار است آگاه کنید.

نتیجه‌گیری: نتیجه‌گیری مقاله شما می‌تواند با یک فراخوان برای اقدام یا چیزی که خواننده در آینده به آن فکر کند خاتمه یابد. شما می خواهید آنها بر ارزشی که از آموخته های خود دریافت کرده اند تمرکز کنند، بنابراین می توانند به دیگران بگویند که محتوای شما را بخوانند و آن را با شبکه خود به اشتراک بگذارند. اگر برای یک شرکت می نویسید، آنها می توانند از یک گروه متمرکز بخواهند که در مورد آنچه می خواهند در آینده ببینند، تصمیم گیری کنند

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...