رفتن به مطلب
انجمن اندروید ایران | آموزش برنامه نویسی اندروید و موبایل
  • android.png.1fab383bc8500cd93127cebc65b1dcab.png

8درس بازاریابی که می توان از بازی پوکمون گو یاد گرفت!


پست های پیشنهاد شده

[align=justify]راه اندازی بازی واقعیت افزوده پوکمون گو توجه تازه واردان و طرفداران قدیمی این سری را به خود جلب کرد و در یک شب موج عظیمی از محبوبیت را در بین کاربران به دست آورد. یک پدیده ی نادر در دنیای بازی های موبایل که درس های زیادی در مورد استراتژی بازاریابی برای کسب و کارهای تازه نفس به ما خواهد آموخت.[/align]

[align=justify] سوال: صاحبان کسب و کارهای نوپا چه درس هایی از پوکمون گو برای راه اندازی محصولات و خدمات خود آموخته اند؟ این سوال از هشت کارآفرین جوان پرسیده شد و پاسخ ها اینگونه بود:[/align]

[align=justify]درگیر شدن در تمام لحظات:[/align]

[align=justify]640x480http://hotappnews.ir/wp-content/uploads/2016/08/1-1.jpg[/img][/align]

[align=justify]یکی از چیزهای که باعث جذابیت پدیده های بازی پوکمون گو شده بود درگیر شدن مردم در تمام لحظات روز و در تمام مکان های ممکن به این اپلیکیشن بود. پوکمون گو درگیر شدن و تعامل دائم با یک محصول را ثابت کرد. به عنوان یک برند این وظیفه ی ماست که مطمئن شویم کاربران خود را بیست و چهار ساعت شبانه روز و هفت روز هفته درگیر کرده ایم.

[/align]

[align=justify]نوآوری به معنای چیدن دوباره ی قطعات است: [/align]

[align=justify]640x426http://hotappnews.ir/wp-content/uploads/2016/08/26.jpg[/img]واقعیت افزوده، جی پی اس، تلفن همراه و بازی های اجتماعی مفاهیمی که مدت هاست در فضای گوشی های هوشمند وجود دارند، تنها یک بینش خاص و اجرای فوق العاده برای قرار دادن همه چیز در جای خود باعث موفقیت این بازی محبوب شد. نوآوری همیشه به معنای اختراع دوباره چرخ نیست. گاهی می توانید از قطعات موجود چیز جدیدی بسازید.

[/align]

[align=justify]زیبایی شناسی آشنا در فن آوری جدید:[/align]

[align=justify]640x480http://hotappnews.ir/wp-content/uploads/2016/08/3-1.jpg[/img][/align]

[align=justify]مردم مدت هاست در انتظار اجرای اصلی واقعیت افزوده هستند که مدت زمان طولانی است در رسانه ها تبلیغ می شود. رسانه ها از معرک بودن و سودمندی واقعیت افزوده گفته اند اما اکثر مصرف کنندگان، موقعیت قرار گرفتن در معرض ارتباط مستقیم با  آن را نداشته اند. از طریق نام تجاری پوکمون گو، مردم قادر به کشف واقعیت افزوده شدند و از طریق یک لنز توانستند درک کنند این تکنولوژی چطور کار می کند و بلافاصله آن را درک کردند.[/align]

[align=justify]شرایط جدید بازار، خود باید راهنمای سرویس شما شود:[/align]

[align=justify]640x427http://hotappnews.ir/wp-content/uploads/2016/08/47.jpg[/img][/align]

[align=justify]می توانید موفقیت قبلی خود را دوباره و دوباره تکرار کنید. در عوض باید نوع ارائه و محصول خود را به سمت جلو حرکت دهید. بله، پوکمون گو یک انتشار نوستالژیک داشت، اما اگر نینتندو همان کارت های قبلی را منتشر کرده بود هرگز به این موفقیت دست نمی یافت. آنها در  کل بازی نقل مکانی رو به جلو ایجاد کردند تا با شرایط جدید بازار مطابقت پیدا کنند که تاکتیکی واقعا درخشان بود.

[/align]

[align=justify]محتوای تولید شده توسط کاربر، کلیدی است:[/align]

[align=justify]640x427http://hotappnews.ir/wp-content/uploads/2016/08/57.jpg[/img][/align]

[align=justify]بهره برداری از نوستالژی یک نسل می تواند در ترویج ویروس مانند یک سرویس جدید یا محصول بسیار موثر باشد. همچنین به آن  نسل کمک می کند با کسب تخصص در رابطه با پلتفرم های اجتماعی به انتشار سریع آن سرویس یا محصول کمک کنند. یک زاویه ی نوستالژیک پیدا کنید که می توانید آن را به شیوه ای مرتبط با تکنولوژی به نسل جدید منتقل کنید.[/align]

[align=justify]پس پلتفرم های اجتماعی و محتوای تولید شده توسط کاربران را در آغوش بگیرید.

[/align]

[align=justify]مردم به تجارب علاقه مند هستند نه اپلیکیشن ها:[/align]

[align=justify]640x480http://hotappnews.ir/wp-content/uploads/2016/08/6.jpg[/img][/align]

[align=justify]پوکمون گو کاری را انجام داد که معمول نیست، به جای اینکه در اتاقی تنها بنشینید و به تنهایی یا با یک نفر دیگر بازی کنید به فضای بیرون می روید و در محیط باز بازی می کنید. وقتی بتوانید یک تجربه جدید برای کاربر رقم بزنید خون داخل رگ ها را به جریان انداخته اید.[/align]

[align=justify]یک بازی خوب را نمی توان دست کم گرفت:[/align]

[align=justify]640x480http://hotappnews.ir/wp-content/uploads/2016/08/7.jpg[/img][/align]

[align=justify]اگر شما به دنبال ساخت یک محصول و یا ارائه خدماتی هستید که پتانسیل رشد را داشته باشد  هرگز سرمایه گذاری روی یک بازی خوب را دست کم نگیرید . مکانیک بازی گیم پلی را به دست می گیرد که به راحتی نه تنها می تواند جذاب باشد بلکه اعتیاد آور هم شود. عوامل زیادی دخیل هستند،  تمرکز بر روی سرگرم کننده کننده ساختن آن، پاداش، رقابت و اجتماعی بودن، درس هایی است که می توان از نینتندو یاد گرفت.

[/align]

[align=justify]همه گیر شدن باعث افزایش جذابیت می شود: [/align]

[align=justify]400x300http://hotappnews.ir/wp-content/uploads/2016/08/8_o.jpg[/img]پوکمون گو نشان داده است که خود همه گیر شدن یک بازی می تواند نوعی تعامل و کنجکاوی را شکل دهد. درگیر شدن عمیق کاربران جرقه علاقه را  به دیگر کاربران بالقوه منتقل می کند. رسانه های اجتماعی پر از  عکس ها و فیلم های کاربرانی شده است که مشغول بازی هستند. حلقه ای که صاحبان کسب و کار می توانند برای تحریک توجه و کنجکاوی نسبت به نام تجاری خود از آن استفاده کنند.[/align]

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...