رفتن به مطلب
انجمن اندروید ایران | آموزش برنامه نویسی اندروید و موبایل
  • android.png.1fab383bc8500cd93127cebc65b1dcab.png

پوستر تبریک سال جدید شمسی (1396) به سبک برنامه نویس تقدیم به ایرانی های جهان


پست های پیشنهاد شده

سلام به تمام کاربران عزیز پوستر تبریک سال نو برای عکس پروفایل یا شبکه های اجتماعی آماده دانلود می باشد
تبریک سال نو برای شما عزیزان ایشالله ساله خوبی رو داشته باشید .

shamsi_new_year_programing.png

:heart:دستون دارم:heart:
 

  • Like 2
لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
  • مطالب مشابه

    • توسط ruydarwatch
      سلام
      من با Basic4Android یه برنامه ساده ساختم و میخوام توی مایکت منتشر کنم اما مایکت میگه برنامه شما توسط سپر امنیتی گوگل بلاک شده و خطای توسعه دهنده ناشناخته است میده.اومدم Build و Key هم تعریف کردم.اما باز هم همین خطا را میده.کسی به این مشکل بر نخورده راهنماییم کنه؟
      ممنون
    • توسط javad_123
      با سلام خدمت همه ی دوستان و اساتید گرامی

      دوستان ! من مدتی هست شروع به یاد گیری برنامه نویسی اندروید کردم . الان دارم از روی یک کتاب برنامه نویسی اندروید رو یاد می گیرم. اما واقعا یادگیری برنامه نویسی اندروید از روی کتاب خیلی سخته. تصمیم دارم در یک دوره مجازی شرکت کنم. اصلا برام مهم نیست نقدی باشه یا رایگان . برام مهمه که جامع باشه ، مطالبش به روز باشه و بعد از دوره من رو برای بازار کار آماده کنه. 
      خیلی از دوره ها رو دیدم اما واقعا نمی دونم کدوم رو انتخاب کنم. 

      کسی هست من رو راهنمایی کنه که کدوم دوره رو خریداری کنم ؟

      با تشکر ...
    • توسط Omid Zakeri
      ActivityNotFoundException این خطا وقتی رخ میده که برنامه سعی کنه یک اکتیویتی که وجود نداره رو اجرا کنه. معمولا وقتی این خطا پیش میاد که فراموش می کنیم اکتیویتی ساخته شده رو به فایل منیفست اضافه کنیم.
       
      ClassCastException وقتی با خطای ClassCastException روبرو میشید، یعنی دارید سعی می کنید روی دو آبجکت که از دو نوع مختلف هستن یک عملیات رو انجام بدید. مثلا وقتی که می خواید یه مقدار عددی رو به یک استرینگ اضافه کنید. برای حل کردن این مشکل کافیه از طریق لوگ، خطی که خطا اونجا رخ داده رو پیدا کنید و متغیر ها رو از یک نوع کنید.
       
      Error converting byte to dex اگر به این مشکل بر خوردید، اول پروژه رو clean کنید ( Build > Clean Project ) و سپس اون رو بازسازی کنید ( Build > Rebuild Project ) و اگر همچنان با این مشکل روبرو شدید چک کنید که آیا پکیج هایی که در کلاس هاتون استفاده کردید با اسم پکیج هایی که توی فایل منیفست هستن یکی هستن یا نه.
       
      INSTALL_FAILED_INSUFFICIENT_STORAGE این پیغام خطا به معنی این هست که فضای کافی برای اجرای برنامه وجود نداره. اگر از شبیه ساز ها استفاده می کنید میتونید از طریق منوی مدیریت AVD در شبیه ساز مورد نظر فضای بیشتری رو به اون اختصاص بدید و اگر از موبایل واقعی استفاده می کنید بهترین کار پاک کردن برنامه های بی استفاده و پاک کردن کش گوشی هست.
       
      NullPointerException شاید معروف ترین خطا در برنامه نویسی جاوا NullPointerException باشه. این مشکل وقتی پیش میاد که یک آبجکت ایجاد شده باشه اما هیچ فضایی در حافضه به اون اختصاص داده نشده باشه (null)، یا به زبان ساده تر یک آبجکت ساخته میشه اما تعریف نمیشه. مثلا کد زیر باعث ایجاد همچین خطایی میشه
      Object obj; obj.toString();
      برای حل کردنش هم باید با استفاده از لوگ، آبجکتی که ساخته شده و تعریف نشده رو پیدا کرد و سپس مقدار دهیش کرد.
       
      R.layout.main Cannot Be Found / Cannot resolve symbol R راه حل این خطا هم مثل شماره ی ۳ کلین و بازسازی پروژست. البته گاهی انجام این کار برای یک بار مشکل رو حل نمیکنه. اگر با انجام دادن اونها ( حتی برای چندین بار) مشکل حل نشد بهتر هست کش رو پاکسازی کنید (File > Invalidate Caches / Restart ). اگر باز هم مشکل حل نشد پروژه رو چک کنید که فایل های لی آوت در کلاس ها درست استفاده شدن و در نهایت آخرین کار، ساختن یک پروژه ی جدید و انتقال کد ها به اونجاست.
       
      OutofMemoryError معمولا وقتی این خطا رخ میده که برنامه سعی می کنه از مقدار خیلی زیادی حافظه ی رم استفاده کنه. معمولا استفاده از فایل های bitmap با حجم بالا علت این خطا هست و کم کردن حجم اون معمولا مشکل رو حل می کنه.
       
      Only the original thread that created a view hierarchy can touch its views وقتی که یک UI رو بخواید از خارج از اون آپدیت کنید با همچین خطایی روبرو می شید. همیشه باید سعی بشه که از این کار پیشگیری کنید اما اگر مجبور هستید این کار رو انجام بدید از runOnUiThread  استفاده کنید.
       
      Too many field references وقتی برنامه بیشتر از ۶۵۵۳۶ رفرنس داشته باشه این پیغام نشون داده میشه. در اندروید فایل هایی که به اونها dex فایل ها گفته میشه وجود داره که بیشترین تعداد رفرنس ها در هر کدوم از اونها عدد بالا هست. روش بهتر کم کردن تعداد رفرنس هاست اما در موقع نیاز میشه از چند دکس فایل استفاده کرد.
       
      NetworkOnMainThreadException وقتی بخواید عملیاتی که مربوط به شبکه هست رو در ترد اصلی استفاده کنید با این پیام روبرو میشید. به طور کلی استفاده از عملیاتی که زمانبر هست توی ترد های اصلی با خطا روبرو میشه و راه حل هم استفاده از AsyncTask هست.
       
      Activity has leaked window that was originally added here اگر از دیالوگ ها توی برنامتون استفاده کرده باشید احتمالا با این خطا روبرو شدید. این مشکل وقتی پیش میاد که یک دیالوگ در اکتیویتی ساخته شده باشه اما با از بین رفتن اکتیویتی، اون از بین نره. برای این کار کافی هست در متد onDestroy مربوط به اکتیویتی دیالوگ رو دیسمیس کنید ( dialog.dismiss() )
    • توسط b.kordtabar
      با سلام
       
      آیا می توان برنامه ای نوشت که memory usage یا cpu usage اپلیکیشن را اندازه بگیرد ؟
      کسی می تواند راهنمایی کند؟
      با تشکر
    • توسط pere9
      سلام
      اساتید محترم یه سوال داشتم و اینه گزینه ی به نام SoundFX توی اپلیکشن Automatic Call Recorder هست کسی میدونه این گزینه چی هست؟ و چطور میتونم  توی کدنویسی پیاده کنم؟
      عکس ضمیمه کردم

  • فایل

×
×
  • اضافه کردن...