رفتن به مطلب
انجمن اندروید ایران | آموزش برنامه نویسی اندروید و موبایل
  • android.png.1fab383bc8500cd93127cebc65b1dcab.png

۱۰ نکته که قبل از ساخت اپلیکیشن باید بدانید


پست های پیشنهاد شده

ایده ای برای ساخت اپلیکیشن دارید؟ این خیلی خوبه! اما چطور می خواهید این کار را انجام دهید؟! آیا می‌دانید فاکتورهای مهم برای ساخت اپلیکیشن چه چیزهایی هستند؟ قبل از ساخت اپلیکیشن باید از خود سوالاتی بپرسید. همچنین بد نیست  نگاهی به آمارهای جهانی بیندازید تا بهتر متوجه  شوید که رشد موبایل امروزه چقدر گسترده شده است.

-تا سال ۲۰۱۵،  ۴٫۴۳ بیلیون کاربر موبایل تخمین زده شده  و پیش بینی شده که این آمار تا سال ۲۰۱۹ به ۵٫۰۷ بیلیون کاربر خواهد رسید.

-در گوگل پلی بیش از ۱٫۶ میلیون اپلیکیشن اندرویدی موجود است.

-حدود ۱٫۵ میلیون اپلیکیشن iOS در اپ استور موجود است.

 

با توجه به تصویر بالا بر اساس این آمار متوجه می شوید که تعداد متقاضیان موبایل و اپلیکیشن در حال افزایش است، اما کیفیت اپلیکیشن ها با توجه به افزایش آمار نباید به خطر بیفتد. سازندگان اپلیکیشن باید اطمینان حاصل کنند که اپلیکیشنی که می سازند کاربردی باشند، استفاده راحت داشته باشند و خواسته های کاربران را برطرف کنند.

۱-تحقیقات گسترده در بازار انجام دهید.

قبل از ورود به بازار و شروع به ساخت اپلیکیشن، شما باید تحقیقات خود را در بازار شروع کنید. تحلیل بازار برای شما دید بهتری ایجاد می کند و باعث می شود راحت تر رقبای خود را بشناسید و با اهداف، نقاط ضعف و قوت آنها آشنا شوید.

این اطلاعات ارزشمند به شما کمک می کند تا از اشتباهاتی که رقبای شما مرتکب شده اند دوری کنید.

مصاحبه با مشتریان نیز کمک بزرگی به شما می کند. نظرات مشتریان به شما کمک می کند تا متوجه شوید آنها چه چیزهایی را در اپلیکیشن مورد نظر شما دوست دارند و از چه چیزهایی خوششان نمی آید.

این استراتژی به شما کمک می کند هوشمندانه وارد بازار کار شوید و در بین رقبا به موفقیت برسید.

۲-به کارایی بالا اپلیکیشن توجه کنید.

همیشه این موضوع را در نظر داشته باشید که اگر کاری را انجام می دهید آن را با ۱۰۰% کارایی و دقت انجام دهید، در غیر این صورت انجامش ندهید. این چیزی هست که تمام کاربران از یک اپلکیشن موبایل انتظار دارند.

وقتی صحبت از کارایی بالا می شود منظور کارایی data نیز هست. به طور مثال اپلیکیشن هایی که زیادی اینترنت مصرف می کنند معمولا زیاد مورد استفاده کاربران قرار نمی گیرند. پس حتما در هنگام ساخت اپلیکیشن بهره وری و کارایی را در نظر بگیرید.

۳-خدمتی متفاوت ارائه دهید.

توجه کرده اید وقتی رستوران جدیدی افتتاح می شود در روزهای اول چقدر شلوغ می شود و همه سعی می کنند آنجا را امتحان کنند؟

مردم همیشه به دنبال چیزهای متفاوت و جدید هستند. افراد  ممکن است از یک چیز، خیلی زود خسته شوند.

در دنیای اپلیکیشن های موبایل هم داستان به همین صورت است. از آنجایی که میلیون ها اپلیکیشن در مارکت های جهانی موجود هستند افراد به دنبال اپلیکیشن های جدید و متفاوت هستند. شما باید اپلیکیشنی بسازید که کاربران را جذب کند.

۴- کاربران را منتظر نگذارید.

اگر اپلیکیشن شما برای اجرای اولیه باید با سرور ارتباط برقرار کند و در حال دریافت اطلاعات است این را به کاربران با استفاده از انیمیشن ، متن، تصویر … اعلام کنید تا آنها این مفهوم را متوجه شوند که باید کمی صبر کنند تا اپلیکیشن اطلاعات را دریافت و نمایش دهد.

 

در غیر این صورت آنها تصور می کنند اپلیکیشن خراب است و امکان اجرا شدن ندارد و تجربه کاربری بدی برای مخاطبین ایجاد خواهد کرد. همچنین تاثیر منفی در هنگام اجرای اپلیکیشن برای انها ایجاد می کند.

۵-درست قیمت گذاری کنید.

قیمت گذاری یکی از کارهای چالش برانگیز است که باید حتما به آن توجه داشته باشید. قیمت گذاری اپلیکیشن کمی پیچیده است. فاکتورهای زیادی وجود دارد که سازنده اپلیکیشن باید برای قیمت گذاری صحیح اپلیکیشن در نظر بگیرد. قبلا در این مقاله روش های قیمت گذاری اپلیکیشن را معرفی و توضیح داده ایم.

۶- کاربران هدف را شناسایی کنید.

مشخص کردن کاربران هدف بسیار اهمیت دارد، چرا که کاربران مهم ترین نقش ر ا در توسعه اپلیکیشن شما دارند.

با این سوالات که چه کسانی قرار است از اپلیکیشن شما استفاده کنند؟ اپلیکیشن شما چطور به آنها کمک می کند؟ می توانید کاربران هدف را بهتر شناسایی کنید.

۷-پلت فرم هدف خود را مشخص کنید.

یکی از مهم ترین سوالاتی که قبل از ساخت اپلیکیشن باید از خود بپرسید این است که قصد دارید اپلیکیشن خود را برای چه پلت فرم هایی بسازید؟ اندروید؟ iOS؟ یا هر دو؟!

در صورتی که تمایل داشته باشید با اپ ساز اپلیکیشن خود را بسازید می توانید هم زمان هر دو نسخه اندروید و iOS اپلیکیشن خود را دریافت کنید و در صورتی که اپلیکیشن خود را native ایجاد کنید باید برای هر نسخه جدا اپلیکیشن بسازید.

۸-بر روی استراتژی بازاریابی خود تمرکز کنید.

بازاریابی باید  قبل از ارائه اپلیکیشن آغاز شود. اطمینان حاصل کنید که بازاریابی خود را در زمان مناسبی شروع کرده اید. خیلی از توسعه دهندگان اپلیکیشن موفق به اجرای استراتژی بازاریابی خود نمی شوند.

سازندگان اپ حداقل از دو سه هفته قبل از انتشار اپلیکیشن باید بازاریابی را آغاز کرده باشند و کاربران را از انتشار اپلیکیشن آگاه ساخته باشند.

۹-اپلکیشن را در دو مرحله تست کنید.

این خیلی مهم است که قبل از انتشار اپلیکیشن، آن را کامل تست کرده باشید. شما باید کاملا کار با اپ را قبل از ارائه به کاربران تجربه کرده باشید و تمام قسمت ها را تست کرده باشید.

اپلیکیشن شما باید کارایی بالا داشته باشد، استفاده از آن راحت باشد. تست کردن اپلیکیشن باعث می شود از مشکلات احتمالی و جزئی آن آگاه شوید و قبل از انتشار آنها را رفع کنید.

بعد از تست مرحله آلفا حالا شما باید در مرحله تست بتا اپلیکیشن را در اختیار افراد دیگری قرار دهید  و مشاهدات و نظرات آنها را بررسی کنید.

همچنین ابزارهای تست اپلیکیشن زیادی موجود هستند که می توانید برای تست بتا از آنها استفاده کنید.

۱۰-توضیحات لازم و کافی تهیه کنید.

برای کسی که اپلیکیشن شما را برای اولین بار در اپ استور یا گوگل پلی مشاهده می کند توضیحات اپلیکیشن نقش بسیار مهم و کلیدی دارد. کسی که هیچ اطلاعی ندارد اپلیکیشن شما چی هست، بر اساس چیزی که در توضیحات می خواند تصمیم می گیرد اپلیکیشن را دانلود کند یا نه.

معمولا گوگل پلی و اپ استور دو الی سه خط از توضیحات را نمایش می دهد و کاربر با زدن روی قسمت “بیشتر” کل مطلب را می تواند مشاهده کند. پس توجه داشته باشید که دو سه خط اول توضیحات نقش مهمی در جذب کاربران اپلیکیشن شما دارند.

 

ویرایش شده توسط xavi8
لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
  • 8 ماه بعد...

ممنون از شما فوق العاده مفید بود

 

بله کاملا درسته گوشی داره مثل یه خورنده بزرگ همه چی رو میبلعه و تکنولوژی یعنی همین

 

ده نکته ای که گفتین خیلی خوب بود ممنون

که هیچ کدومش تو اپ های ایرانی رعایت نمیشه همه دنبال تبلیغ هستن و فقط اعصاب من و امثال منو خرد میکنن

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
  • 4 هفته بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...