رفتن به مطلب
انجمن اندروید ایران | آموزش برنامه نویسی اندروید و موبایل
  • android.png.1fab383bc8500cd93127cebc65b1dcab.png

پست های پیشنهاد شده

تبدیل اندروید به دوربین مدار بسته برای افرادی که نمی خواهند هزینه کلان برای نصب دوربین مدار بسته کنند بسیار کارآمد خواهد بود. دلایل نصب دوربین های امنیتی در منزل بسیار متعدد است. با اینحال خرید دوربین های امنیتی می تواند هزینه زیادی برای خانواده داشته باشد. اگرگوشی اندروید قدیمی داشته باشید می توانید آن را به دوربین امنیتی تبدیل نمایید. اندروید پلتفرم و اپلیکیشن های زیادی دارد که می تواند دروبین گوشی را به دوربین امنیتی تبدیل کند و ویدئوهای زنده ای را از موقعیت مدنظر فراهم آورد.

 استفاده از اپلیکیشن های AtHome Video Streamer و Athome Camera در تبدیل اندروید به دوربین مدار بسته

 

۱٫گوشی خود را آماده کنید:

خوب در این مرحله شما به دو گوشی اندرویدی نیاز خواهید داشت. یکی از آن ها دوربین امنیتی خواهد بود که باید اپلیکیشن AtHome Video Streamer بر روی آن نصب شود و دیگری به عنوان مانیتور عمل خواهد کرد و باید اپلیکیشن AtHome Camera بر روی آن نصب گردد. می توانید از طریق این گوشی بر روی موقعیت های مدنظر نظارت داشته باشید.

 

۲٫ اپلیکیشن های مورد نیاز را دانلود و نصب کنید:

در تبدیل اندروید به دوربین مدار بسته باید اپلیکیشن AtHome Video Streamer را برای گوشی نصب کنید که می خواهید از آن به عنوان دوربین امنیتی استفاده کنید. شما می توانید این برنامه را به طور رایگان از پلی استور دانلود کنید. بعد از اینکه اپلیکیشن را بر روی اولین دستگاه اندرویدی خود نصب کردید، گوشی دوم را بردارید و بر روی آن AtHome Camera را نصب کنید. این دوربین به عنوان مانیتور عمل خواهد کرد.

 

۳٫ اپلیکیشن AtHome Video Streamer را باز کنید:

بعد ازاینکه اپلیکیشن بر روی گوشی نصب شد بر روی آن ضربه بزنید تا باز شود. آیکون این برنامه شبیه مربع آبی رنگی با خانه سفیدی در داخلش است. دستورالعمل های بیان شده در صفحه را دنبال کنید تا به گزینه Start now در مرکز صفحه نمایش برسید.

 

۴٫ بر روی گزینه Start now کلیک کنید:

بعد از انجام اینکار به صفحه ای منتقل خواهید شد که نمایی از دوربین زنده را نشان می دهد.کدهای CID، نام کاربری، پسورد در سمت راست دوربین نشان داده می شود که می توان از آن ها برای مانیتورینگ استفاده کرد.

 

۵٫ نام کاربری و پسورد را برای خود ایجاد کنید:

خب دیدید که تا به این جای کار، اصلا تبدیل اندروید به دوربین مدار بسته کار سختی نبود و با استفاده از این روش دیگر نیازی به آموزش نصب دوربین مدار بسته به صورت فنی و تخصصی نخواهید داشت.

در تبدیل اندروید به دوربین مدار بسته ، برای دیدن دوربین های نظارتی به این نام کاربری و پسورد نیاز خواهید داشت. برای ایجاد نام کاربری و پسورد گزینه Menu را از سمت چپ و بالا انتخاب کنید. از میان گزینه هایی که ظاهر می شود عبارت Change passwordرا انتخاب نمایید. نام کاربری و پسورد به طور خودکار تولید می شوند. اما اگر خواستید می توانید موارد پیش فرض را تغییر دهید.

  • در فضای فراهم شده نام کاربری و پسورد مدنظر را انتخاب کنید و در گوشه بالا و سمت راست گزینه Save را بزنید.

 

۶٫ کد CID خود را یادداشت کنید:

بر روی گزینه Back در سمت چپ و بالای صفحه نمایش کلیک کنید تا به صفحه دوربین زنده بازگردید. کد CID خود را بررسی کنید و آن را یادداشت نمایید. شما برای دیدن ویدئوهای زنده به این کد نیاز خواهید داشت.

 

۷٫ دستگاه خود را در هر موقعیتی که دوست داشتید قرار دهید:

دوربین خود را به گونه ای قرار دهید که دوربین اصلی به سمت موقعیتی باشد که می خواهید مانیتور کنید. مطمئن شوید هیچ چیزی مانع دید شما نمی شود.

  • اگر می خواهید بیش از یک موقعیت را مانیتور کنید می توانید این اپلیکیشن را بر روی دستگاه های دیگری دانلود کنید، نام کاربری ، پسورد و کد را برای هر کدام به دست آورید و آن ها را بر روی موقعیتی که دوست دارید قرار دهید.

 

۸٫ اپلیکیشن AtHome Camera را بر روی دستگاه دوم باز کنید:

آیکون مربع نارنجی باخانه سفید را پیدا کنید و بر روی آن کلیک نمایید. حالا باید نرم افزار اجرا شود.

 

۹٫ دو دستگاه اندرویدی را به هم متصل کنید:

بر روی گزینه Add در سمت راست و بالای صفحه نمایش کلیک کنید. منویی برایتان باز می شود. از این منو عبارت By CID را انتخاب کنید.

  • حالا کدی که از اپلیکیشن قبلی به دست آورده اید را وارد نمایید و نام کاربری و پسورد را بزنید. بعد از آن بر روی Save کلیک کنید.
  • اگر موقعیت های متعددی را به کمک دستگاه های مختلف مانیتور می کنید، هر کدام از کدها، نام کاربری ها و پسوردها را وارد نمایید.

 

۱۰٫ دوربین نظارتی را مشاهده کنید:

بر روی گزینه Back کلیک کنید تا به صفحه نمایش قبلی باز گردید. حالا می توانید آیکون دوربین را مشاهده کنید. اگر بیش از یک دستگاه برای مانیتور کردن دارید آیکون دوربین متعددی خواهید داشت که شماره گذاری شده است. بر روی آیکونی که می خواهید ببینید کلیک کنید. پوشش زنده بر روی دوربین ظاهر خواهد شد.

  • شما می توانید روشنایی را به کمک گزینه «Flash on/off» در سمت چپ و پایین صفحه نمایش تنظیم کنید.
  • برای تعویض دوربین ها می توانید عبارت «Switch Camera» را انتخاب کنید.
  • اگر خواستید از تصاویر زنده عکس بگیرید بر روی Capture در مرکز ضربه بزنید. این تصویر بر روی دستگاه مانیتورینگ ذخیره خواهد شد.

منبع :  ترفند تبدیل اندروید به دوربین مدار بسته

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...