رفتن به مطلب
انجمن اندروید ایران | آموزش برنامه نویسی اندروید و موبایل
  • android.png.1fab383bc8500cd93127cebc65b1dcab.png

پست های پیشنهاد شده

طیف گسترده ای از پارچه وجود دارد، بنابراین انتخاب بسیار پارچه کرپکل خواهد بود. در درجه اول رنگ و طرح شما را مجذوب یک پارچه می کند. اما این تنها یک معیار در پارچه کرپ است.هماهنگی پارچه با پوست شما، احساس شما در هنگام دوخت، قرار گرفتن آن روی بدنتان همه این موارد در انتخاب شما مؤثر خواهند بود.پس اگر به دنبال پارچه کرپ هستید با شهرپارچه همراه باشید تا نکات مهم در پارچه کرپ را با هم مرور کنیم.

انواع مختلف پارچه:

اولین نکته این است که در خرید پارچه باید مد نظر قرار دهید این است که پارچه های موجود بسیار گسترده هستند به همین دلیل انتخاب دشوار است. اصلی ترین منسوجات طبیعی شامل پنبه، ابریشم، پارچه کرپ، کنف، چرم، پارچه کرپ، پارچه کرپ و پشم است؛ الیاف مصنوعی شامل پارچه کرپ، پلی استر، پارچه کرپ، فلیس، ریون و اسپندکس نیز موجود می باشند.

پارچه هایی که به طور کلی به عنوان الیاف طبیعی شناخته می شوند (پنبه، ابریشم، لینن و غیره) و الیاف مصنوعی (آکریلیک، پلی استر و نایلون) و ترکیبی از این دو به مقدار یکسان برای تهیه لباس مناسب هستند. اما برخی از پارچه ها نسبت به سایرین اولویت دارند.

پارچه های ریسندگی شده برای تهیه لباس های برازنده مناسب هستند درحالیکه پارچه بافتنی برای تهیه لباس های جذب مناسب است.

پارچه ها را حتی می توان از نظر طرح پرینت شده، بافت و رنگ آمیزی دسته بندی کرد. همچنین وزن پارچه نیز دارای اهمیت است. اگر پارچه دارای بافت گشاد باشد پارچه بدن نما خواهد شد و دوام کمی خواهد داشت. در نظر داشته باشید که برای پارچه های نازک باید پارچه کرپ تهیه کنید.

در برخی موارد ممکن است در مورد قدرت پارچه های خود شک کنید. تعدادی تست وجود دارد که متخصصان استفاده می کنند تا اطلاعاتی در مورد ارزش و کیفیت آن بدست بیاورند شما نیز می توانید هنگام خرید پارچه از آنها استفاده کنید. در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم

پارچه ای بخرید که رنگ آن ثابت باشد

مطمئن شوید که پارچه کرپ یکنواخت است و هیچ گونه رنگ رفتگی و نقطه رنگی در پارچه وجود ندارد. ممکن است بخش های کمرنگ شده را در برخی قسمت ها بویژه خط تاها ببینید. در صورت وجود مورد غیرعادی از خرید آن خودداری کنید زیرا خرید پارچه ای که رنگ آن با شستشو از بین برود منطقی نیست.

برای تست رنگ رفتگی پارچه در زمان خرید پارچه می توانید از یک تست ساده استفاده کنید.از یک دستمال سفید پنبه ای استفاده کنید و آن را روی پارچه بکشید، اگر کیفیت پارچه کرپ باشد رنگ به دستمال سرایت نخواهد کرد.

کاربرد و موقعیت در خرید پارچه مهم است

سپس باید در مورد مناسب بودن پارچه برای لباسی که قصد خرید آن را دارید بدانید. نمی توان با پشم بیکینی تهیه کرد. برای ورزش نیاز به پارچه هایی دارید که در هنگام تعریق راحت باشید.

موقعیت و منطقه جغرافیایی که قرار است لباس در آنجا استفاده شود بسیار کلیدی می باشد. الیاف طبیعی برای آب و هوای گرم مناسب هستند. در هوای گرم می توان از ابریشم استفاده کرد. برای مثال در فضای مرطوب که هوا گرم است ترجیح داده می شود که لباس نخی نازک و سبک پوشیده شود و همزمان برای محافظت در برابر اشعه آفتاب لباس هایی که دارای بافت متراکم هستند توصیه می شود. حتی بهتر است لباس های زیر نیز از جنس پنبه باشند. کاربرد و موقعیت یکی از عوامل مهم برای تصمیم گیری صحیح هنگام خرید اینترنتی پارچه است.

آبرفتگی را برای مقدار خرید پارچه در نظر بگیرید

یک نکته دیگر در انتخاب پارچه وضعیت آب رفتن آن می باشد. اغلب پارچه ها آبرفتگی دارند اما پارچه های مختلف به روش های مختلف آب می روند. بهترین راهکار خرید 10 درصد پارچه بیشتر است. توصیه می شود از پارچه هایی که قبلاً از مرحله آبرفتگی عبور کرده اند استفاده کنید که دارا لیبل Sanforized و Mercerised می باشند.با این کار می توانید از اندازه پارچه خود هنگام خرید پارچه اطمینان داشته باشید.

رنگ فاکتوری مهم برای خرید اینترنتی پارچه

رنگ یکی از نکته هایی است که لازم است در نظر گرفته شود. مطمئن شوید که پوست شما با آن هماهنگ است. تناژهای مختلف یک رنگ ممکن است ظاهر متفاوتی داشته باشند.

باید روز را برای خرید پارچه انتخاب کنید. حتی در برخی از فروشگاهها تشخیص رنگ در روز نیز دشوار است. نورهای مصنوعی اغلب رنگ واقعی را پنهان می کنند. اگر به دنبال ترکیب لباس ها هستید این نکته از اهمیت ویژه تری برخوردار است. نکته دیگر مچاله کردن پارچه در دست است. حال رنگ ممکن است متفاوت باشد. توجه داشته باشید که شهرپارچه به همین دلیل امکان ارسال نمونه پارچه را برای مشتریان خود فراهم کرده است و شما میتوانید رنگ پارچه را از نزدیک آزمایش کنید تا با خرید آسوده اقدام به خرید اینترنتی پارچه نمایید.

ابعاد پارچه فاکتوری مهم در خرید اینترنتی پارچه

وقتی یک پارچه بسیار گران را می خرید و قصد برش دارید بهتر است از یک پارچه دیگر استفاده کنید مخصوصاً اگر برای اولین بار آن نوع پارچه را برش می زنید.

اغلب پارچه ها دارای عرض 44 اینچی می باشند. وقتی اقدام به خرید می کنید تخمین بزنید چه مقدار نیاز دارید و سپس اقدام به خرید پارچه نمایید.

یک چهارم یارد یعنی 18 در 22 یکی از ابعاد آماده در فروشگاهها است. این معیار برای تهیه بسیاری از پروژه به کار برده می شود. اغلب دارای قیمت پایین می باشد. می توانید از مغازه دار در مورد این پارچه ها بپرسید و از این طریق یک تخفیف خوب هم دریافت کنید.

خرید پارچه با یارد یا متر انجام می شود. یک یارد حدود 0.91 متر است. یک چهارم یارد، 22 سانتیمتر طول است. همیشه بهتر است پارچه های با عرض بیشتر تهیه کرد.

خرید پارچه برای تهیه لباس خاص:

انتخاب بهترین گزینه برای خرید پارچه شلوار خیلی سخت نیست زیرا در آن راحت نخواهید بود. لینن، جین و فلانل نمونه هایی از پارچه های مناسب هستند، در آب و هوای سردتر می توانید از پارچه هایی که 100 درصد پشم هستند استفاده کنید، همچنین پارچه هایی که ترکیبی از پشم هستند مثل توئید پشم و پارچه کرپ پشم نیز گزینه های مناسب دیگری هستند؛ اساساً بسته به نوع شلواری که در مورد آن صحبت می کنید نوع پارچه نیز متفاوت خواهد بود. برای شلوارهای پاکتی، می توانید پشم یا ترکیبی (با ریون) از ن آن

آن را انتخاب کنید، مثلاً پارچه کبریتی یکی دیگر از پارچه هایی است که مناسب دوخت شلوار می باشد.

بهترین پارچه برای خرید پارچه لباس بچگانه-پارچه کرپ های تهیه شده از پنبه برای تهیه لباس بچگانه مناسب هستند. می توانید پارچه ساتن پنبه ای یا توئیل پنبه ای استفاده کنید. پارچه های بافت نیز برای تهیه این لباس ها توصیه می شوند (پارچه کرپی سبک است. پارچه های لان نخی که دارای طرح های پرینت شده زیبایی هستند یک انتخاب مناسب دیگر محسوب می شود. جرسی ابریشمی بهترین پارچه برای تهیه دامن است. می توانید ابریشم دارای پرینت و پارچه کرپ همگی از بهترین پارچه ها برای تهیه پیرآهن هستند. اما انتخاب این نوع از پارچه بستگی به نوع پیرآهن دارد. برای اندام متعادل می توان از انواع پارچه های دارای وزن متوسط که دارای اندکی اسپنداکس یا الاستین می باشند استفاده کنید. برای تهیه لباس های لَخت می توانید از انواع پارچه های سبک استفاده کنید. برای مثال جرسی دارای چنین ویژگی است. همچنین پارچه کرپ سبک مثل کمبریک، چیتف توئیل، فی، راه راه نخی، پوپلین، پارچه کرپی سبک، باتیست، لینن، آیلت. همچنین ساتن برای تهیه تاپ های ظریف توصیه می شود.تهیه شال و روسری نیاز به دقت در انتخاب پارچه دارد.

پرینت و طرح در پارچه:

وقتی اقدام به خرید پارچه های طرحدار می کنید اغلب دارای طرح هایی با عرض بین 45 یا 54 هستند. تکرار طرح در این نوع از پارچه ها وجود دارد، بنابراین در هنگام برش و خرید باید به آنها نیز توجه شود.

تم در پارچه توزیع خواهد شد. اما در برخی موارد ناهماهنگی هایی به چشم می خورند-اگر پرینت در پارچه بدرستی قرار نگرفته باشد، امکان تنظیم آن بدون دست بردن در پارچه وجود نخواهد داشت.

ساختار پارچه:

یک نکته مهم دیگر در هنگام خرید اینترنتی پارچه، کیفیت پارچه است. جنس پارچه باید خوب باشد بدون اینکه پارگی یا تغییر رنگی در پرینت، رنگرزی یا الیاف به چشم بخورد.

بررسی کیفیت پارچه شامل بافت پارچه، تراکم نخ، وزن پارچه و غیره است.

نوع بافت پارچه نیز می تواند از اهمیت ویژه ای برخودار باشد-مثلاً بافت وافل برای تهیه حوله آشپزخانه بخاطر آبگیری بالای آن توصیه می شود.

خواب پارچه:

این نکته از اهمیت ویژه ای برخودار است، یعنی اگر پارچه ای را دیدید که دارای خواب درستی نبود آن را کنار بگذارید. لباسی که از آن تهیه می کنید هرگز بدرستی نخواهد ایستاد.

وزن پارچه:

وزن پارچه بستگی به فاکتورهای بسیاری دارد مثلاً بافت، نوع الیاف و غیره که اغلب با نام GSM بیان می شود. GSM می تواند از 60 تا 700 تا تغییر کند؛ 700 در پارچه کرپ دارای GSM 400 است، البته بستگی به نوع بافت دارد.

می توانید جدول زیر را بررسی کنید که در آن پارچه ها بر اساس وزن دسته بندی شده اند. اما نکته ای که باید در ذهن داشته باشید این است که با افزایش وزن پارچه لزوماً کیفیت پارچه بالا نمی رود. وزن پارچه فقط نشان دهنده کاربردهای ویژه آن است. نمی توانید از یک پارچه کرپ سنگین برای تهیه شال سبک استفاده کنید. اما دانستن وزن پارچه وقتی در حال مقایسه انواع مختلف یک نوع پارچه برای خرید پارچه هستید از اهمیت ویژه تری برخوردار است، اما حتی در این مورد نیز باید به کاربردهای آن توجه کنید.

نوع پارچه

نام پارچه

 

پارچه های سبک

لان نخی, پارچه کرپ, پارچه کرپ

توری,بوبینت, پارچه های شبکه ای
کرباس آهاردار, پارچه آیلت, لِیس,Cape net, تارلاتان

 

پارچه های وزن متوسط

پوپلین, تنزیب, دمسک, چیت, ساتن. فلانل, گاباردین,
کشمیر, پارچه های پنیری, ابریشم خام, پارچه کرپ, پارچه کرپ چینی

 

پارچه های پرز دار

خز, خز مصنوعی, مخمل, Chenille پارچه ,Astrakhan پارچه , پولیش, مخمل ضخیم, مخمل نما, پارچه حوله ای, بوکله
پرز متوسط - فلانل, جیر, جیر آلترا, میکروفاور, فلانلت, نمد, دنیم برس خورده

 

پارچه های سنگین

 پارچه بوم نقاشی, دنیم, فلیس, تارتان, توئید, پارچه حوله ای, پارچه کرپ
Chenille پارچه

 

پارچه های درخشان

ساتن, ابریشم, پنبه پولیش شده, مومدار

 

پارچه های کبریتی

دنیم, گاباردین, کبریتی, قیطان, بنگالین, مویر,پارچه کرپ اریب , دریل, پارچه کرپ, پوپلین, فی ، تافته , پیکه, مخمل کبریتی, چینو, Cavalry توئیل

 

یک فاکتور بسیار مهم در توصیف پارچه های مناسب مراحل نهایی انجام شده روی پارچه است-این فرآیندها اشاره به فرآیندهایی دارد که منجر به افزایش زیبایی یا ایجاد کیفیت خاص در پارچه می شود.

به طور کلی می توان گفت مهم ترین جنبه ای که باید در پارچه جستجو کرد به شرح زیر است:

جنبه های مورد بررسی

توصیف

نوع پارچه

نخ به کار برده شده در بافت

تراکم

تعداد نخ در هر اینچ مربع
با افزایش تراکم کیفیت نیز افزایش می یابد

بالانس تار و پود

در بافت پارچه بین تار و پود بالانسی وجود دارد
این مسئله بسیار مهم است. در پارچه های باکیفیت ( چه از نظر تعداد یا سایز) این بالانس همواره برقرار است.

مراحل تکمیلی

فرآیندهایی که روی پارچه انجام می شوند که منجر به بهبود کیفیت و بروز ویژگی های مطلوب می شود

بافت

الیافی که در بافت پارچه استفاده می شوند ممکن است تک رشته ای یا ترکیبی از دو ریسمان باشند. وقتی دو ریسمان با هم  تابیده می شوند منجر به پارچه کرپ قویتر و بادوامتر می شوند که نسبت به گلوله شدن مقاوم است. بنابراین، نخ دولا نسبت به یک لا برتری دارد.

بهترین پارچه برای تهیه پیرآهن-جزئیات بیشتر

پنبه:

پارچه پنبه

 

حدود 100 نوع پارچه تهیه شده از پنبه مختلف وجود دارد. این الیاف طبیعی بسیار راحت هستند و یکی از بهترین پارچه ها برای تهیه لباس محسوب می شود. این پارچه تنفس پذیر است و برای هوای بسیار گرم توصیه می شود. به همین دلیل این پارچه در تهیه لباس های تابستانی بسیار رایج است. این پارچه همچنین بادوام بوده و نگهداری از آن ساده است و همواره یک انتخاب مناسب برید خرید پارچه است.

بهترین نکته ای که در مورد خیاطی با پارچه نخی وجود دارد راحتی کار با این پارچه است. یکی دیگر از مزیت های این پارچه قیمت پایین آن است.

در خرید این پارچه باید دقت کنید که بهترین نوع آن را انتخاب کنید که از طریق دست کشیدن روی آن مشخص می شود. اگر سطح نرم بود باید اطمینان داشته باشید که بهترین پارچه را خریدید. پارچه های نخی بی کیفیت نرم نیستند. در برخی موارد پارچه نخی ممکن است دارای سطح سفتی باشد. وقتی آن را مالش می دهید ممکن است یک نوع آهار به صورت پودر وارد هوا شود. بهتر است از خرید این نوع پارچه ها اجتناب کنید.

برخی از پارچه های نخی دارای بافت گشادی هستند، بنابراین فقط با دیدن پارچه می توانید به کیفیت آن پی ببرید.به همین منظور هم شهرپارچه امکان مشاهده پارچه و تست نمونه پارچه برا برای شما در خرید اینترنتی پارچه فراهم آورده است.

 یکی دیگر از مشکلاتی که این پارچه دارد این است که پس از شستشو آب می رود. بنابراین لازم است پیش از دوخت شسته شود در غیر اینصورت لباس شما شکل خود را از دست خواهد داد.

  • بافت Rib 3*3
  • بافت دوبل
  • بافت دوبل ترکیبی با ریون
  • بافت Eyelash
  • جرسی
  • جرسی Matte
  • بافت پارچه کرپ است؛

     

    ریون:

    ریون یک پارچه ایده آل برای تهیه لباس است زیرا بسیار سبک بوده و بسیار لَخت است؛ به همین دلیل بسیاری از لباس هایی که در فروشگاهها می بینید از این پارچه تهیه شده اند.

    دوخت این پارچه راحت نیست اما زیبایی بی نظیر این پارچه باعث می شود سختی دوخت از بین برود. این پارچه برای تهیه پیرآهن، بلوز، کت، دامن، لباس های آویزان، شلوار، شلوارک و پیژامه استفاده می شود پس شما با خرید پارچه ریون می توانید لباس های متفاوتی را با آن بدوزید

    شالیس ریون یکی از محبوب ترین انتخاب ها در هنگام خرید ریون است- این پارچه نرم و آویزان است. می توانید لباس های زیبایی را با این پارچه تهیه کنید. بدنبال ریون مودال باشید زیرا بسیار نرم بوده و قدرت بالایی دارد، علاوه بر آن کیفیت بالایی دارد و هرگز چروک نمی شود. پارچه ریون معمولی بسیار سریع چروک می شود. Viscose Javanaise یکی دیگر از پارچه های ریون برای تهیه لباس است. اما نگهداری از ریون سخت است و در عین حال دوام پایینی دارد. این پارچه همچنین، آب می رود.

    لِیس:

    لِیس دارای ظاهری کاملاً زنانه است که آن را برای تهیه لباس های زنانه مناسب می کند. اغلب این پارچه نیاز به لایه دارد زیرا نازک است اما با انتخاب لایه مناسب ظاهر زیبایی خواهد یافت.

    مخمل، چیفون و چرم دیگر پارچه های زیبا هستند که می توان از آن برای تهیه لباس استفاده کرد. همچنین پارچه های خاصی مثل beaded، پارچه پولک دار، پارچه های فلزمانند و پارچه هایی که از کائوچو تهیه شده اند نیز وجود دارند.

    پوپلین یکی از انتخاب های عالی برای خرید پارچه است اما باید از انواع باکیفیت آن استفاده کنید زیرا تا در برابر گلوله شدن مقاوم باشند، به همین دلیل این پارچه در لیست نیست. اما بسیاری از بلوزهای آماده ازپوپلین با کیفیت بالا تهیه شده اند. این پارچه معمولاً برای تهیه لایه خریداری می شود.

    نمی توان پارچه ها را با عنوان مناسب یا نامناسب برای تهیه لباس برچسب گذاری کرد. هر پارچه دارای مزیت های خاص خود است. دانستن برخی از ویژگی های و مزیت های پارچه ها به شما در داشتن مراحل دوخت ساده تر کمک می کند.

    آکریلیک، اسپندکس و Ramie همگی پارچه های محبوب برای تهیه لباس هستند. ریمی شبیه به لینن است.  می توان آن را به صورت ترکیبی با سایر مواد مثل پلی استر، پنبه، لینن و آکرییلک یافت. آکریلیک و استات پارچه های رایجی است که در لباس های آماده به کار می روند. آکریلیک مستعد گلوله شدن است که پس از چندبار شستشو متوجه خواهید شد. استات پارچه ای است که فقط در خشکشویی ها شسته می شود، اگرچه ارزان است.

    انتخاب نوع پارچه تغییرات زیادی در کیفیت محصول نهایی خواهد داشت، بنابراین باید در انتخاب آن بسیار دقیق باشید.

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...