رفتن به مطلب
انجمن اندروید ایران | آموزش برنامه نویسی اندروید و موبایل

کدام زبان برنامهنویسی برای شما بهترین انتخاب است؟


پست های پیشنهاد شده

آیا می‌خواهید برنامه اندروید بعدی خود را بسازید ، اما مطمئن نیستید که کدام زبان برنامه‌نویسی برای شما بهترین انتخاب است؟ در این مقاله به زبان هایی خواهم پرداخت که برای توسعه برنامه های اندروید بعدی ممکن است از آنها استفاده کنم.

اندروید پذیرفته ترین سیستم عامل موبایل در جهان است. اندروید توسط گوگل توسعه داده شد و یک سیستم‌عامل باز مبتنی بر لینوکس است. اندروید کاملا متن باز است و هر شرکت یا فردی می‌تواند آن را دانلود کرده و از آن برای محصولات خود استفاده کند. در اصل ، این سیستم عامل از طریق شرکت اندروید برای دوربین‌های دیجیتال و موبایل طراحی شد. شرکت اندروید در سال ۲۰۰۵ توسط گوگل خریداری شد. در حال حاضر ، ۲.۳ میلیارد تلفن هوشمند اندروید در جهان وجود دارد.

اندروید نه تنها از دو میلیارد تلفن هوشمند ، لپ‌تاپ ، تبلت  و کامپیوترهای شخصی پشتیبانی میکند ، بلکه اندروید قلب تپنده میلیاردها دستگاهی است که در زندگی روزمره خود از آنها استفاده می‌کنید. برخی از این وسایل عبارتند از: تلویزیون ، سیستم‌های امنیت خانگی ، یخچال و فریزر ، باکس های تلویزیونی ، دوربین ها ، ماشین ها ، سیستم‌های ناوبری ، تبلت های هوشمند ، بازی رایانه‌ای و وسایل خانگی هوشمند.

چه زبان‌های برنامه‌نویسی می‌توانند برای توسعه برنامه‌های کاربردی تلفن همراه به کار روند؟ در اینجا لیستی از رایج‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای توسعه برنامه‌های اندروید آورده شده است : 

  • Java
  • Kotlin
  • #C
  • Python
  • ++C


جاوا

زبان جاوا محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی در این زمینه است. جاوا یک زبان برنامه‌نویسی استاتیک ، همه منظوره و متن باز است. جاوا از زمان راه‌اندازی سیستم‌عامل اندروید , زبان برنامه‌نویسی اولیه این سیستم عامل بوده است . جاوا در شرکت سان میکروسیستمز توسط James Gosling در سال ۱۹۹۵ ساخته شد. این زبان برنامه نویسی در حال حاضر متعلق به اوراکل است.

جاوا براساس ++c  ساخته شد تا یادگیری آن برای توسعه دهندگان ساده باشد. این زبان همراه با ++c بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای دانشجویان و افراد تازه کار برای یادگیری اصول برنامه‌نویسی هستند. زبان جاوا توسط بسیاری از دانشگاه‌ها به عنوان اولین زبان برنامه‌نویسی برای آموزش به دانشجویان استفاده میشود.

برخلاف زبان های سوئیفت، سی شارپ و کاتلین ممکن است جاوا زبان برنامه‌نویسی مدرنی نباشد و مانند زبان های دیگر مدام بروزرسانی نشود. با این حال , زبان جاوا نقطه شروعی را برای توسعه دهندگان جدید مشخص میکند. یادگیری زبان جاوا در مقایسه با کاتلین بسیار ساده‌تر است. اگر یک توسعه دهنده تازه کار هستید و میخواهید توسعه اندروید را یاد بگیرید , جاوا یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای شروع است.

کاتلین

کاتلین یک زبان برنامه‌نویسی مدرن , دقیق , ایمن , شی گرا و سازگار با همه ی پلتفرم هاست که توسط یک شرکت نرم‌افزاری به نام JetBrains در سال ۲۰۱۱ ساخته شده‌است. این زبان برای ساخت نرم‌افزارهای کاربردی , برنامه های اندروید و برنامه‌های بومی استفاده می‌شود. در حال حاضر گوگل توسط شرکت گوگل پشتیبانی میشود.

زبان کاتلین از زمان انتشار Android Studio ۳,۰ در اکتبر سال ۲۰۱۷  به عنوان زبان برنامه‌نویسی رسمی برای اندروید استفاده شده‌است. این زبان برای طراحی برنامه‌های کاربردی ، ساخت اپلیکیشن های مدرن و ارائه قابلیت‌های جدید برای توسعه دهندگان طراحی شده است. کاتلین برای شما سادگی , انعطاف‌پذیری و بهره‌وری را فراهم می آورد.

کد های نوشته شده در این زبان نسبت به زبان جاوا کوتاه تر و تمیز تر است. برای پروژ های اندروید بعدی شدیدا ً توصیه می‌کنم که از این زبان استفاده کنید . 

#C

زبان #C توسط Anders Hejlsberg در مایکروسافت در سال ۲۰۰۰ ایجاد شد. سی شارپ یک زبان برنامه‌نویسی ساده ، انعطاف‌پذیر ، ایمن ، و متن باز است. این زبان یکی از پراستفاده ترین زبان‌های برنامه‌نویسی در جهان است. سی شارپ به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا تمام برنامه‌های کاربردی از قبیل ویندوز ، کنسول‌ها ، برنامه‌های وب ، برنامه‌های موبایل ، و سیستم‌های backend را بسازند.

برنامه نویسان سی شارپ می‌توانند برنامه‌های کاربردی ios و اندروید را با کمک Xamarin بسازند . Xamarin به عنوان بخشی از ویژوال استادیو ابزاری است که به توسعه دهندگان اجازه میدهد کدهای سی شارپ خود را به برنامه های بومی اندروید و یا ios تبدیل کنند. سی شارپ طراحان را قادر می‌سازد که برنامه‌های کاربردی ios بومی و اندروید را بدون آگاهی از یک زبان برنامه‌نویسی جدید بسازند.

پایتون

پایتون یکی از رایج‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی زمانه اخیر است. پایتون که توسط Guido van Rossum در سال ۱۹۹۱ ایجاد شد. این زبان متن باز ، سطح بالا و همه منظوره است. پایتون یک زبان برنامه‌نویسی پویا است که از پارادایم‌های توسعه شی گرا ، تابعی و رویه‌ای پشتیبانی می‌کند. این زبان در برنامه‌نویسی یادگیری ماشین بسیار محبوب است. در توسعه نرم‌افزار های اندروید ، پایتون جهت ایجاد کتابخانه‌ها ، توابع ، و دیگر وظایف پردازش به کار می‌رود .

++C

++C یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی است. ++C برای ساختن رابط های کاربری یا صفحات برنامه استفاده نمی‌شود. در فرآیند توسعه اندروید ، ++C برای ساختن API ها و وظایف backend استفاده می‌شود. توسعه دهندگان front end درگیر توسعه ++C نیستند ، بلکه کارکرد این زبان بیشتر مربوط به API هاست که مربوط به بخش back-end است. کتابخانه های معروفی در + +C  وجود دارند که برای توسعه دهندگان Android در دسترس هستند و میتوانند از آنها در برنامه های خود استفاده کنند.


نتیجه‌گیری

اندروید رایجترین سیستم‌عامل در دنیا است. برای ساخت اپلیکیشن اندروید از دو زبان برنامه‌نویسی اصلی یعنی جاوا و کاتلین استفاده شده‌است. در حالی که زبان برنامه‌نویسی جاوا یک زبان برنامه‌نویسی قدیمی است اما زبان کاتلین یک زبان سریع واضح و در حال تکامل است. اگر شما یک توسعه دهنده جدید هستید و به تازگی می‌خواهید توسعه برنامه های اندرویدی را شروع کنید، پیشنهاد من به شما زبان کاتلین است.

 
 
 
 
لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
  • 1 ماه بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

  • مطالب مشابه

    • توسط aliazmoodeh
      سلام من یه آپی دارم یه قسمت وجود داره که اطلاعات رو از سرور میگیره و تو ریسایکلرویو نمایش میده من میخوام این اطلاعات رو تو حالت افلاین هم داشته باشم یعنی چی یعنی بتونم اطلاعاتی که از سرور گرفتم قبلا رو وقتی کاربر اینترنت بهش نمایش بدم دقیقن مثله تلگرام میگم ولی نمیدونم باید چیکار کنم اگر اموزشی در این رابط دارید بهم بگید یا سورسی دارید بهم بگید پولی یا رایگان باشه برام فرقی نمیکنه فقط میخوام مشکلمو حل کنه
    • توسط Zeynab Tri
      سلام. دوستان بنده یک عدد تازه کار در برنامه نویسی اندروید هستم و نمیدونم این ارور رو چطور حل کنم. ممنون میشم اگر کسی میتونه من رو راهنمایی کنه.عکسش رو گذاشتم.

    • توسط moein123
      سلام دوستان خوبین؟
      من برای آپ خودم ثبتنام و لاگین دارم میسازم
      ثبتنام کاربر به خوبی کار میکنه و مشکلی نداره
      ولی برای لاگین کردن نمیدونم چرا کار نمیکنه
      پیغام خطا هم نمیده
      ببینین این کد سمت سروری که نوشتم
      <?php if($_SERVER['REQUEST_METHOD']=='POST'){ $mail2=$_POST['mail']; $password=$_POST['pass']; require_once 'connect.php'; $sql = "SELECT * FROM register WHERE mail='$mail2' "; $response=mysqli_query($conn,$sql); $result=array(); $result['login']=array(); if(mysqli_num_rows($response)===1){ $row=mysqli_fetch_assoc($response); if(password_verify($password,$row['pass'])){ $index['name']=$row['name']; $index['mail']=$row['mail']; array_push($result['login'],$index); $result['okk']='1'; $result['message']='okk'; echo json_encode($result); mysqli_close($conn); }else{ $result['okk']='0'; $result['message']='error'; echo json_encode($result); mysqli_close($conn); } } } ?> و اینم کد های جاوای اندروید که نوشتم
      package com.android.register1; import androidx.appcompat.app.AppCompatActivity; import android.os.Bundle; import android.print.PageRange; import android.view.View; import android.widget.Button; import android.widget.EditText; import android.widget.LinearLayout; import android.widget.ProgressBar; import android.widget.Toast; import com.android.volley.AuthFailureError; import com.android.volley.Request; import com.android.volley.RequestQueue; import com.android.volley.Response; import com.android.volley.VolleyError; import com.android.volley.toolbox.StringRequest; import com.android.volley.toolbox.Volley; import com.google.android.material.snackbar.Snackbar; import org.json.JSONArray; import org.json.JSONException; import org.json.JSONObject; import java.util.HashMap; import java.util.Map; public class loginn extends AppCompatActivity { EditText edt_username,edt_password_login; Button btn_login; ProgressBar my_progcess; static String url_login="http://192.168.1.103/register2/login.php"; LinearLayout my_manager; @Override protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) { super.onCreate(savedInstanceState); setContentView(R.layout.activity_loginn); find_all(); } private void find_all() { edt_username=findViewById(R.id.edt_username); edt_password_login=findViewById(R.id.edt_pass_login); my_progcess=findViewById(R.id.my_progcess_login); btn_login=findViewById(R.id.btn_login); my_manager=findViewById(R.id.my_manager); btn_login.setOnClickListener(new View.OnClickListener() { @Override public void onClick(View v) { String musername=edt_username.getText().toString().trim(); String mpassword=edt_password_login.getText().toString().trim(); if(!musername.isEmpty() || !mpassword.isEmpty()){ my_login(musername,mpassword); }else { edt_username.setError("username"); edt_password_login.setError("password"); } } }); } public void my_login(final String mail,final String pass){ my_progcess.setVisibility(View.VISIBLE); btn_login.setVisibility(View.GONE); StringRequest request=new StringRequest(Request.Method.POST, url_login, new Response.Listener<String>() { @Override public void onResponse(String response) { try { JSONObject jsonObject=new JSONObject(response); String message=jsonObject.getString("okk"); JSONArray jsonArray=jsonObject.getJSONArray("login"); if(message.equals("1")){ for (int i = 0; i <jsonArray.length() ; i++) { JSONObject jsonObject1=jsonArray.getJSONObject(i); String name=jsonObject1.getString("name").trim(); String mail=jsonObject1.getString("mail").trim(); Snackbar snackbar=Snackbar.make(my_manager, name+mail+"لاگین شدید",Snackbar.LENGTH_LONG); snackbar.getView().setTranslationY(-100); snackbar.show(); } } } catch (JSONException e) { e.printStackTrace(); Toast.makeText(loginn.this, "error1"+e.toString(), Toast.LENGTH_SHORT).show(); my_progcess.setVisibility(View.GONE); btn_login.setVisibility(View.VISIBLE); } } }, new Response.ErrorListener() { @Override public void onErrorResponse(VolleyError error) { Toast.makeText(loginn.this, "error2"+error.toString(), Toast.LENGTH_SHORT).show(); my_progcess.setVisibility(View.GONE); btn_login.setVisibility(View.VISIBLE); } }){ @Override protected Map<String, String> getParams() throws AuthFailureError { Map<String,String>params=new HashMap<>(); params.put("mail",mail); params.put("pass",pass); return params; } }; RequestQueue requestQueue= Volley.newRequestQueue(this); requestQueue.add(request); } } ممنون میشم کمکم کنید 
    • توسط hossein1212
      سلام 
      من در اجرا شبیه ساز به مشکل زیر خورده ام راه حلی داره
      اینترنتم اوکیه ولی دانلود نمیکنه


  • فایل

×
×
  • اضافه کردن...