رفتن به مطلب
انجمن اندروید ایران | آموزش برنامه نویسی اندروید و موبایل
  • android.png.1fab383bc8500cd93127cebc65b1dcab.png

کدام زبان برای توسعه برنامه نویسی اندروید استفاده میشود ؟


پست های پیشنهاد شده

 

سالهای اخیر افراد زیادی به دنبال طراحی اپلیکیشن موبایل هستند که به دنبال آن در پی آموختن یکی از زبان های برنامه نویسی اندروید و یا IOS بوده اند. در ادامه زبان هایی که در طراحی و برنامه نویسی اندروید بیشترین کاربرد را داشته اند بیان میکنیم.

AnzsLnXE_Fi6PcHTOGc3tbA-V2soLyZMPDSupasLIfXhmZ1QN8jpGPRgMougPVz-BvBr3fiwHTtB7iluG26p2LTbgO4IHccC11C8plWknsz__XlR-p36OjYAlsiglVPym_6jMN6B

 

ابتدا تصمیم خود را بگیرید

اگر می‌خواهید برنامه‌های آندروید را توسعه دهید، یکی از آن‌ها زبانی را انتخاب می‌کند. تفاوت بین انواع زبان‌ برنامه‌نویسی مختلف می‌تواند کمی پیچیده و متفاوت باشد.

 

اما آنچه بیش از خود زبان اهمیت دارد ابزار متصل به آن و ویژگی‌های اصلی و اهداف ابزار است.

جاوا

کاتلین

سی 

سی پلاس پلاس

سی شارپ

HTML/CSS/JavaScript 

 

جاوا :

جاوا یک زبان رسمی از توسعه اندروید است و توسط استودیو اندروید پشتیبانی می‌شود. این زبان یک زبان رسمی طولانی‌تر از Kotlin است و خارج از توسعه Kotlin برای اهداف دیگر نیز محبوب است. با این حال، جاوا و اندروید یک منحنی یادگیری شیب‌دار دارند.

Kotlin 

 Kotlin یک زبان Android رسمی دیگر است. این برای جاوا بسیار شبیه به جاوا است اما کمی راحت‌تر است. هم چنین در حال حاضر زبان ارجح گوگل برای انتخاب است، اگر چه به طور گسترده‌ای در خارج از استودیو اندروید استفاده نمی‌شود. این ممکن است برای کسانی که امیدوار هستند به عنوان توسعه دهندگان در پروژه‌های متعدد کار کنند، جذابیت کمتری داشته باشد.

+ C

+ C نیز از C + + با استفاده از جاوا NDK پشتیبانی می‌کند. این کار برای کاربردهای کدگذاری بومی امکان پذیر است، که می‌تواند برای چیزهایی مانند بازی‌ها مفید باشد. اگر چه C + + پیچیده‌تر است، و این گزینه بیشتر فقط برای تیم‌های حرفه‌ای و حرفه‌ای جذاب خواهد بود. C + + نیز توسط موتور Unreal پشتیبانی می‌شود.

C # # C

 # C یک جایگزین مناسب برای C یا C + + است که کده‌ای بیشتری را نشان می‌دهد. همچنین کمی کم‌تر از جاوا است، اگر چه این دو زبان بسیار شبیه هم هستند. برخی از ابزارهای بسیار مفید مانند اتحاد و Xamarin که برای توسعه بازی و توسعه سکو عالی هستند، حمایت می‌شود. 

 

LUA 

 

 یک ابزار متقابل دیگر که بر روی LUA ساخته شده‌است. به شدت فرآیند ساخت برنامه را ساده می‌کند، در حالی که  به شما اجازه می‌دهد به کتابخانه‌های محلی دسترسی داشته باشید.

جاوا اسکریپت نویسی 

اگر شما قبلا بدانید چگونه صفحات وب تعاملی را بسازید، می‌توانید از این دانش با PhoneGap برای ساخت یک app برنامه متقاطع بیشتر استفاده کنید.

 

نتیجه گیری 

اگر به دنبال توسعه برنامه نویسی اندروید و به خصوص اندروید هستید میتوانید از بین زبان های گفته شده یکی را برگزینید و شروع به آموختن کنید.

 

منبع :

وب نگاه

 

 

 

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...